En waar heb je kapmessen aan boord voor nodig:quote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
volgens mij mag dit sowieso op vermoeden van criminele activiteiten
Omdat dat kleine bootje veel wendbaarder is dan dat fregat.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:00 schreef Northside het volgende:
[..]
Je hebt niet echt verstand van scheepvaart he? Waarom zou jij met je (veel grotere) fregat niet gewoon voor zo'n bootje kunnen gaan liggen?
Geweldig.quote:
http://www.rtl.nl/%28/act(...)s-met-gazastrook.xmlquote:Egypte opent grens met Gazastrook
De grensovergang tussen Egypte en de Gazastrook bij Rafah gaat weer open. Dat heeft de Egyptische president Mubarak bepaald om hulpgoederen toe te laten in het gebied.
Het besluit volgt een dag na de Israelische aanval op een hulpkonvooi voor Gaza. Daarbij kwamen minstens tien mensen om het leven. De Veiligheidsraad heeft de aanval veroordeeld.
Israel moet ook alle burgers vrijlaten, die gisteren zijn opgepakt op de schepen voor Gaza. Bijna 500 mensen zitten vast. Er zijn ook twee Nederlanders bij.
Yup.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
volgens mij mag dit sowieso op vermoeden van criminele activiteiten
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:17 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Wat is dan het verschil in deze? Is het niet zo dat de Palestijnen geregeld raketten richting Israel afvuren, en dat de Palestijnen uit alle macht proberen om meer wapentuig Gaza binnen te krijgen?
Is het toch ergens nuttig voor geweest.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Geweldig.
[..]
http://www.rtl.nl/%28/act(...)s-met-gazastrook.xml
Denkt ze...quote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:20 schreef IHVK het volgende:
Dat Nederlandse meisje mocht al weg trouwens, maar ze weigerde eerder dan de rest te gaan.
Op zich wel stoer.
Ze mocht weg als ze instemde met versnelde uitzetting. Maar dat wilde ze niet omdat ze immers was gekomen om hulp te verlenen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:20 schreef IHVK het volgende:
Dat Nederlandse meisje mocht al weg trouwens, maar ze weigerde eerder dan de rest te gaan.
Op zich wel stoer.
Wellicht.quote:
Okay, ik snap wat je zegt, in mijn optiek is provoceren een reactie uitlokken, niet per-se een negatieve. Ik ben met je eens dat het vaak uitdagen is of treiteren, dat welquote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:14 schreef Disana het volgende:
[..]
Provoceren heeft een doel, het staat bijna gelijk aan in de val lokken. Dat stukje discussie ging erover of het doel was om Israël aan de schandpaal te nagelen, en dan is provoceren het perfecte middel.
Hmm, ze hebben bij vertrek al gemeld dat ze van plan waren om de blokkade te breken, als ze gewoon waren gaan varen en alleen maar hadden gemeld dat ze naar Gaza wilden had het een andere lading gehad. Ik denk persoonlijk dat ze geen aanval hadden verwacht maar wel problemen bij de blokkade, Israël laat heus geen schip ongecontroleerd door naar Gaza, ook de identiteitsbewijzen van de opvarenden moeten natuurlijk bekeken worden. Door het vantevoren uitdagen en zeggen dat ze door de blokkade heen wilden breken hebben ze zelf de toon een beetje gezet. Dat de reactie van geen kant klopt staat voor mij buiten kijf.quote:Maar dat dat het doel van de activisten was, staat helemaal niet vast. Niemand heeft het verklaard, het tegendeel is wel gezegd en dat luidde dat de activisten geen aanval hadden verwacht.
Daar gaat hun - oh zo broodnodige - blokkade.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Geweldig.
[..]
Egypte opent grens met Gazastrook
De grensovergang tussen Egypte en de Gazastrook bij Rafah gaat weer open. Dat heeft de Egyptische president Mubarak bepaald om hulpgoederen toe te laten in het gebied.
Het besluit volgt een dag na de Israelische aanval op een hulpkonvooi voor Gaza. Daarbij kwamen minstens tien mensen om het leven. De Veiligheidsraad heeft de aanval veroordeeld.
Israel moet ook alle burgers vrijlaten, die gisteren zijn opgepakt op de schepen voor Gaza. Bijna 500 mensen zitten vast. Er zijn ook twee Nederlanders bij.
http://www.rtl.nl/%28/act(...)s-met-gazastrook.xml
Waarom negeer je mijn vraag Disana?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Ze mocht weg als ze instemde met versnelde uitzetting. Maar dat wilde ze niet omdat ze immers was gekomen om hulp te verlenen.
ik denk dat dat de wapens waren die ze de Gaza strook in wilde smokkelenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:16 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Oh, dus al die wapens zoals katapulten waren er om op de visjes te schieten?
Tja, als ze het aanbod van gecontroleerd vervoer naar Gaza gewoon hadden geaccepteerd was dit voorval helemaal niet gebeurd.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:22 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Daar gaat hun - oh zo broodnodige - blokkade.
sneller danquote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:18 schreef desiredbard het volgende:
[..]
En waar heb je kapmessen aan boord voor nodig:
[..]
Omdat dat kleine bootje veel wendbaarder is dan dat fregat.
Als je van af Denemarken komt aanstomen moet je bij texel bijkant vol achteruit geven om bij de Hoek stil te liggen .
En bij eventuele botsing zou je 600 man uit het water moeten vissen.
Lekker boeiend, die grens is nu open en nu lekker alles door pompen naar Palestina zodat ze zich vrij kunnen vechtenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:25 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Tja, als ze het aanbod van gecontroleerd vervoer naar Gaza gewoon hadden geaccepteerd was dit voorval helemaal niet gebeurd.
Maar nu kijk je even de andere kant op zeker?
Katapulten?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:23 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Waarom negeer je mijn vraag Disana?
Waren al die katapulten om visjes te schieten of om te provoceren?
mwah, Israel rolt gewoon weer wat tanks de gazastrook in om de grens af te sluitenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:27 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Lekker boeiend, die grens is nu open en nu lekker alles door pompen naar Palestina zodat ze zich vrij kunnen vechten
Niet als Turkije of Egypte ze daar eerder naar toe roltquote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
mwah, Israel rolt gewoon weer wat tanks de gazastrook in om de grens af te sluiten
mooi verhaal enzo maar ik geloof niet dat de gemiddelde palestijn er beter van gaat worden
ze hadden al genoeg humanitaire spullen aan boord die verboden zijn, zoals rolstoelen en prefab huizen, cement etc... dan hadden ze sowieso geen toestemming gekregen...quote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:25 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Tja, als ze het aanbod van gecontroleerd vervoer naar Gaza gewoon hadden geaccepteerd was dit voorval helemaal niet gebeurd.
Maar nu kijk je even de andere kant op zeker?
nee omdat ze met zijn allen ISraelische soldaten dood stonden te knuppelenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Katapulten?Wacht effe, dus je gaat beweren dat Israel 10 plus mensen heeft doodgeschoten omdat ze anders problemen zouden krijgen met de boefjes of een Palestijnse Dennis the Menace?
Dat zal EchAlpha een zorg zijn. Oorlog moet doorgaan uit pure blinde haat.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
mwah, Israel rolt gewoon weer wat tanks de gazastrook in om de grens af te sluiten
mooi verhaal enzo maar ik geloof niet dat de gemiddelde palestijn er beter van gaat worden
ja want dat is Egypte de vorige keer goed bevallenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:30 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Niet als Turkije of Egypte ze daar eerder naar toe rolt
Oog om oog, tand om tand. Israël is te ver gegaan en Turkije moet nu gewoon actie ondernemen. Steun in het Midden-oosten hebben ze nu genoeg
Doodknuppelen gaat ook wat ver. Overigens hebben beide kanten zich niet netjes gedragen, laat dat duidelijk zijn. Want het was in beginsel gewoon al achterlijk van Israel om dat schip te enteren.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee omdat ze met zijn allen ISraelische soldaten dood stonden te knuppelen
En vervolgens hier op fok weer janktopics dat dat verschrikkelijke Israel in die gebieden met tanks, cobra's en "precisie"bombardement ingrijpt en dat dat niet eerlijk is.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:27 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Lekker boeiend, die grens is nu open en nu lekker alles door pompen naar Palestina zodat ze zich vrij kunnen vechten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |