Waar ken je hem van?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 19:27 schreef nokwanda het volgende:
[..]
![]()
Ik ken hem, ja. Dit hakt er behoorlijk in, kan ik je wel zeggen.
Ik bedenk me net.. wat maakt bijgeloof anders dan geloof? Je gelooft in "bijde" gevallen iets.quote:Op woensdag 23 juni 2010 10:53 schreef _Led_ het volgende:
Nou ja, als iemand mij dus nog wou vragen waarom ik er zo op gebrand ben om bijgeloof uit te bannen...
Dat is precies waarom ik de link erbij plaatstequote:Op woensdag 23 juni 2010 10:59 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik bedenk me net.. wat maakt bijgeloof anders dan geloof? Je gelooft in "bijde" gevallen iets.
quote:Bijgeloof is het irrationele geloof of de overtuiging dat er bovennatuurlijke krachten in het spel zijn die van invloed kunnen zijn op toekomstige ontwikkelingen, en dat bepaalde handelingen deze krachten kunnen neutraliseren, oproepen of bijsturen. Meestal heeft het betrekking op het verwerven van geluk en het afweren van ongeluk.
Is een geloof in de zin van religie niet ook een bijgeloof? Er is alleen een soort van massale rechtvaardiging omdat zoveel mensen het geloven.quote:Op woensdag 23 juni 2010 10:59 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik bedenk me net.. wat maakt bijgeloof anders dan geloof? Je gelooft in "bijde" gevallen iets.
Aanwezigheid van geesten is ook niet te verklaren voor de meeste, voor mij wel en is het natuurlijk?quote:Op woensdag 23 juni 2010 11:47 schreef EINZ het volgende:
Overigens is dat wat mensen zien als “bovennatuurlijk” alleen maar wat ze nog niet hebben kunnen verklaren
Dat is waarom door sommigen liever 'buitennatuurlijk' gebruikt wordt, om aan te geven dat het gaat om zaken die zich niet aan de huidige natuurwetten zouden houden.quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:03 schreef Bastard het volgende:
[..]
Aanwezigheid van geesten is ook niet te verklaren voor de meeste, voor mij wel en is het natuurlijk?
bovennatuurlijk.. raar woord, meer iets voor buiten de aardse natuur.. ET dus.
Vind ik een beetje flauw, je denkt niet dat de psychose's en de medicijnen die hij blijkbaar vaak niet slikte een grotere oorzaak waren?quote:Op woensdag 23 juni 2010 10:53 schreef _Led_ het volgende:
Nou ja, als iemand mij dus nog wou vragen waarom ik er zo op gebrand ben om bijgeloof uit te bannen...
Ik denk dat bijgeloof en psychoses elkaar versterken.quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:17 schreef erodome het volgende:
[..]
Vind ik een beetje flauw, je denkt niet dat de psychose's en de medicijnen die hij blijkbaar vaak niet slikte een grotere oorzaak waren?
Ik denk dat heel veel en psychose's elkaar versterken....quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:19 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ik denk dat bijgeloof en psychoses elkaar versterken.
Wat zij zegt.quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:27 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik denk dat heel veel en psychose's elkaar versterken....
Een echte atheist kan weleens in een psychose overstuur raken van de nutteloosheid van alles, het waarom zou je er moeite insteken idee, atheisme u maar uitbannen, want mensen in een psychose kunnen weleens last hebben ervan?
Of zie je de onzin van die bewering toch wel in en begrijp je dat het de psychose is die dan spreekt en niet het atheisme?
Nee, dan vermoord je je kinderen om je ex een hak te zetten, omdat die je gezin en je nut van weg hebben genomen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:31 schreef _Led_ het volgende:
omdat je daardoor niet je kind doodt in de hoop zelf te blijven leven ?
Bestaat er wel iets dat niet natuurlijk is?quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:03 schreef Bastard het volgende:
[..]
Aanwezigheid van geesten is ook niet te verklaren voor de meeste, voor mij wel en is het natuurlijk?
bovennatuurlijk.. raar woord, meer iets voor buiten de aardse natuur.. ET dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |