abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 juli 2010 @ 09:07:25 #101
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_84032277
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 00:00 schreef jogy het volgende:

[..]

Angst en woede is ook een deel van de vrije wil trouwens. JIJ kiest om bang te zijn voor iets en je daar (dan wel niet heimelijk) mee bezig te houden en de theorie is dan dus dat het universum (onpartijdig dat het is) je alles geeft wat je daadwerkelijk verwacht. Of dat nou positief of negatief is maakt niet uit.
Je lijkt hiermee te willen stellen dat als een aids- of kanker-patient maar vrolijk is en verwacht dat ie beter wordt dat ook zal gebeuren.
Ik vind dat een verfoeilijke stelling, we weten dondersgoed dat dat niet zo is.
Van mensen die beweren van wel zou ik graag een demonstratie zien - spuit je maar in met aidsbloed, jou kan immers niks gebeuren.
zzz
  woensdag 14 juli 2010 @ 09:12:15 #102
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_84032372
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 08:55 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Dan heb je gelogen .

Ik heb het even opgezocht in mijn administratie , en volgens jouw eigen zeggen heb jij mij op:

Dinsdag 6 juli 2010 van 23:37 tot 23:50 reiki gestuurd.

Ow fuck Het is nog waar ook, dat was ik vergeten

(nu zal _Led_ wel weer over me heen proberen te vallen omdat ik iets vergeten was )
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  woensdag 14 juli 2010 @ 09:20:46 #103
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84032540
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 09:12 schreef EINZ het volgende:
(nu zal _Led_ wel weer over me heen proberen te vallen omdat ik iets vergeten was )
negeren != aandacht geven

En verder:
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:44 schreef JoepiePoepie het volgende:

EINZ en _Led_, jullie lijken wel een stel dat 20 jaar met elkaar getrouwd is.

EINZ: "_Led_, je hebt pikstraf en ik praat niet meer met jou!"
_Led_: " O jee, wat nu ?"

_Led_ rijdt snel naar het benzinestation... koopt bloemen en komt weer terug:

_Led_: "Kijk eens EINZ, voor jou kusje?"
EINZ: " Dank je wel, wat lief van je ! Kijk eens _Led_, hier heb je nog een beetje Reiki !"

_Led_ & EINZ: " "
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  woensdag 14 juli 2010 @ 09:46:38 #104
31101 _Led_
pi_84033124
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 09:12 schreef EINZ het volgende:

[..]

Ow fuck Het is nog waar ook, dat was ik vergeten

Nee hoor, je geeft het hier gewoon toe in plaats van Joepiepoepie de schuld te geven, uit te schelden, naamtopics te openen en stug te ontkennen dat je het ooit gezegd hebt
zzz
pi_84033164
  woensdag 14 juli 2010 @ 10:11:05 #106
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84033768
Oh, en trouwens EINZ: Hoe kun je het vergeten zijn

Ik heb je toen nog speciaal een naaktfoto gestuurd, omdat je zei dat de reiki anders niet zou werken . En ik geloof dat natuurlijk !

Nee, sinds je weet dat ik _Led_ een _Lekker ding_ vind vergeet je maar en doe je maar...

Volgens mij zijn jullie echt getrouwd , je bent gewoon bang dat ik hem van je afpak , daarom ben je ook zo boos op _Led_ !
  woensdag 14 juli 2010 @ 10:18:56 #107
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_84034047
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 09:07 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Je lijkt hiermee te willen stellen dat als een aids- of kanker-patient maar vrolijk is en verwacht dat ie beter wordt dat ook zal gebeuren.
Ik vind dat een verfoeilijke stelling, we weten dondersgoed dat dat niet zo is.

Je mag het een verfoeilijke uitspraak vinden, dat is niet mijn probleem zeg maar. Ik weet wat ik zeg en wat ik dus beweer en tegen welke zere benen ik aan trap. Persoonlijk ben ik er dus wel van overtuigd dat iemand die echt controle heeft over zichzelf op materiëel en esoterisch gebied niet ziek wordt en minder persoonlijke drama's meemaakt. Nu heb ik het wel over een controle die zo diepgaand is dat waarschijnlijk bijna niemand deze ooit bereikt heeft of voor langere tijd vast heeft kunnen houden. Het is niet iemands eigen schuld als deze ziek wordt oid, dat is belachelijk. In een wereld waar die voornoemde controle over het eigen lichaam/directe omgeving normaal is kan je dat misschien zeggen maar hier en nu? Nee. Alsof je een aap hersenchirurgie laat doen en kwaad wordt wanneer de aap een hap neemt uit de frontale cortex. De theorie is er, het streven is er maar de controle en kennis is er nog niet. Komt nog wel eens.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 14 juli 2010 @ 10:21:52 #108
31101 _Led_
pi_84034153
Ik zeg ook niet dat het jouw probleem is
Wat ik bedoel is dat ik mensen die dat soort uitspraken doen nooit zal begrijpen;
misschien dat als iemand uit hun directe levensomgeving eens een terminale ziekte krijgt ze zullen begrijpen hoe lomp het in mijn ogen is om tegen hen te zeggen : "als je maar vrolijk genoeg bent en erin gelooft word je vanzelf beter hoor !".
(Of om dat niet te zeggen maar in je achterhoofd te denken voor mijn part)
zzz
  woensdag 14 juli 2010 @ 10:29:19 #109
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_84034425
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:18 schreef jogy het volgende:
In een wereld waar die voornoemde controle over het eigen lichaam/directe omgeving normaal is kan je dat misschien zeggen maar hier en nu?
In een wereld waarin het normaal is om zo te zijn, bestaat het begrip schuld ook niet. Daar is alleen maar keuze.
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  woensdag 14 juli 2010 @ 10:31:44 #110
31101 _Led_
pi_84034501
Er bestaat enkel de keuze om kanker te hebben ?
Ik vind 't echt steeds bizarder worden.

Die dochter van Fritzl zal er ook wel om gevraagd hebben..?
zzz
  woensdag 14 juli 2010 @ 10:43:14 #111
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_84034929
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:31 schreef _Led_ het volgende:
Er bestaat enkel de keuze om kanker te hebben ?
Ik vind 't echt steeds bizarder worden.

Die dochter van Fritzl zal er ook wel om gevraagd hebben..?
Ja inderdaad of het meisje Genie ook
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_84034986
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:18 schreef jogy het volgende:

[..]

Je mag het een verfoeilijke uitspraak vinden, dat is niet mijn probleem zeg maar. Ik weet wat ik zeg en wat ik dus beweer en tegen welke zere benen ik aan trap. Persoonlijk ben ik er dus wel van overtuigd dat iemand die echt controle heeft over zichzelf op materiëel en esoterisch gebied niet ziek wordt en minder persoonlijke drama's meemaakt. Nu heb ik het wel over een controle die zo diepgaand is dat waarschijnlijk bijna niemand deze ooit bereikt heeft of voor langere tijd vast heeft kunnen houden. Het is niet iemands eigen schuld als deze ziek wordt oid, dat is belachelijk. In een wereld waar die voornoemde controle over het eigen lichaam/directe omgeving normaal is kan je dat misschien zeggen maar hier en nu? Nee. Alsof je een aap hersenchirurgie laat doen en kwaad wordt wanneer de aap een hap neemt uit de frontale cortex. De theorie is er, het streven is er maar de controle en kennis is er nog niet. Komt nog wel eens.
Daar zit je dan met je aangeboren afwijking. Of nee, dat is dan natuurlijk de schuld van de moeder omdat die niet in balans was tijdens de zwangerschap?
There is no love sincerer than the love of food.
  woensdag 14 juli 2010 @ 10:47:21 #113
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84035047
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:45 schreef MinderMutsig het volgende:
Daar zit je dan met je aangeboren afwijking. Of nee, dat is dan natuurlijk de schuld van de moeder omdat die niet in balans was tijdens de zwangerschap?
Eeehm, hoe je geboren wordt schijnt volgens sommige mensen ook je eigen keuze te zijn...
pi_84035176
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:47 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Eeehm, hoe je geboren wordt schijnt volgens sommige mensen ook je eigen keuze te zijn...
Ah OK. Fijn om te zien dat ze de hufterigheid dan niet af kunnen schuiven op geërfde karaktereigenschappen. Altijd prettig om te weten wie je voor je hebt.
There is no love sincerer than the love of food.
  woensdag 14 juli 2010 @ 10:54:02 #115
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84035281
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:51 schreef MinderMutsig het volgende:
Ah OK. Fijn om te zien dat ze de hufterigheid dan niet af kunnen schuiven op geërfde karaktereigenschappen. Altijd prettig om te weten wie je voor je hebt.
Eeehm nee, ik denk dat dat de mensen zijn die gewoon 'nog niet zo ver zijn' dat ze weten hoe ze die keuzes moeten maken.

Bij gebrek aan believers op het moment probeer ik gewoon een beetje mee te denken . Misschien dat een echte believer het beter uit kan leggen .
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:02:27 #116
37769 erodome
Zweefteef
pi_84035607
Tja, ik denk niet zozeer dat je alle ziekten kunt voorkomen, ik denk wel dat je je eigen genezing kan ondersteunen en dat in veel gevallen er voorkomen kan worden dat iemand ziek wordt.

Dat gaat dan niet simpeltjes over vrolijk zijn en positief denken, alhoewel dat vast wel mee zal helpen dat genezingsproces te ondersteunen, maar over lichamelijk en geestelijk goed in balans zijn.

Kanker is geen keuze, niemand zal zeggen, joh doe mij maar wat kanker, maar het kan wel een gevolg zijn van andere keuzes, zonder dat daarbij nagedacht wordt over de evt. gevolgen.
Bv roken, het eten van veel rood vlees en dat soort zaken, bij balans wordt vaak heel spiritueel gedacht, maar het grootste gedeelte is toch echt heel aards, gewoon goed gezond leven en geestelijk ook goed in je vel zitten, van werken aan je eigen geluk tot je voedingspatroon.

Maar zoals gezegd, ik denk niet dat je daarmee alles kan voorkomen noch dat het een keuze is altijd(alhoewel je je het in sommige gevallen met veel vage klachtjes wel afvraagt).
Balans bestaat nu eenmaal niet uit maar 1 kant die we leuk en aardig vinden, er is ook een andere kant.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Moderator woensdag 14 juli 2010 @ 11:27:24 #117
249559 crew  Lavenderr
pi_84036709
Vanzelfsprekend is het beter om gezond te leven. Maar dan nog kun je een dodelijke ziekte krijgen , zomaar vanuit het niets, en niemand maakt mij wijs dat daar dan voor gekozen is.
pi_84037665
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:27 schreef Lavenderr het volgende:
Vanzelfsprekend is het beter om gezond te leven. Maar dan nog kun je een dodelijke ziekte krijgen , zomaar vanuit het niets, en niemand maakt mij wijs dat daar dan voor gekozen is.
Als je het simpel bekijkt heb je inderdaad gelijk, echter gaat dit wat verder dan dat volgens mij.

Ik bedoel, wat zou jij liever hebben?
- Je word langdurig ziek, weet totaal niet hoe deze ziekte is ontstaan, oftewel je gooit jezelf voor de rest van je leven in een slachtoffer-rol, want och, je bent zoo zielig. Om deze ziekte aan te pakken heb je op dat moment dan ook erg weinig handvaten en zal het mentaal erg lastig te verdragen zijn, vooral omdat je met een slachtoffer-rol eigenlijk helemaal niets kunt bereiken. Je bent dan volledig afhankelijk van andere mensen om deze ziekte te overwinnen.

- Je word langdurig ziek, weet totaal niet hoe deze ziekte is ontstaan, echter weet je dat de manier waarop je met deze ziekte omgaat bepaalt hoe het verloop hiervan zal zijn. Als je de zaak dan zo ver kunt relativeren dat je er achter komt dat je uiteindelijk zelf voor deze ziekte hebt gekozen, oftewel hoef je ook niets of niemand anders de schuld te geven, oftewel kun je daadwerkelijk concentreren om deze ziekte aan te pakken. Dit zal er uiteindelijk voor zorgen dat je zelfs in deze ziekte iets positiefs zult zien, en dat is waar het volgens mij allemaal om draait. Deze moed is vaak erg belangrijk om dergelijke situaties aan te kunnen.

Er zijn zo genoeg mensen die een erge ziekte hebben overwonnen, deze mensen hadden deze ziekte volgens mij niet overwonnen als ze bij de pakken neer gingen zitten in de hoop ooit nog genezing te vinden. Uiteindelijk bepaal jij echter hoe jij omgaat met dit soort verhalen binnen jouw leven, en ben jij degene die deze rit heel wat makkelijker kan maken door niet te kiezen voor een slachtoffer rol, maar te gaan voor de rol die zelfs de indrukwekkendste zaken kan relativeren. Dat zal uiteindelijk het leven zo veel makkelijker maken.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  Moderator woensdag 14 juli 2010 @ 11:56:06 #119
249559 crew  Lavenderr
pi_84038099
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:47 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Als je het simpel bekijkt heb je inderdaad gelijk, echter gaat dit wat verder dan dat volgens mij.

Ik bedoel, wat zou jij liever hebben?
- Je word langdurig ziek, weet totaal niet hoe deze ziekte is ontstaan, oftewel je gooit jezelf voor de rest van je leven in een slachtoffer-rol, want och, je bent zoo zielig. Om deze ziekte aan te pakken heb je op dat moment dan ook erg weinig handvaten en zal het mentaal erg lastig te verdragen zijn, vooral omdat je met een slachtoffer-rol eigenlijk helemaal niets kunt bereiken. Je bent dan volledig afhankelijk van andere mensen om deze ziekte te overwinnen.

- Je word langdurig ziek, weet totaal niet hoe deze ziekte is ontstaan, echter weet je dat de manier waarop je met deze ziekte omgaat bepaalt hoe het verloop hiervan zal zijn. Als je de zaak dan zo ver kunt relativeren dat je er achter komt dat je uiteindelijk zelf voor deze ziekte hebt gekozen, oftewel hoef je ook niets of niemand anders de schuld te geven, oftewel kun je daadwerkelijk concentreren om deze ziekte aan te pakken. Dit zal er uiteindelijk voor zorgen dat je zelfs in deze ziekte iets positiefs zult zien, en dat is waar het volgens mij allemaal om draait. Deze moed is vaak erg belangrijk om dergelijke situaties aan te kunnen.

Er zijn zo genoeg mensen die een erge ziekte hebben overwonnen, deze mensen hadden deze ziekte volgens mij niet overwonnen als ze bij de pakken neer gingen zitten in de hoop ooit nog genezing te vinden. Uiteindelijk bepaal jij echter hoe jij omgaat met dit soort verhalen binnen jouw leven, en ben jij degene die deze rit heel wat makkelijker kan maken door niet te kiezen voor een slachtoffer rol, maar te gaan voor de rol die zelfs de indrukwekkendste zaken kan relativeren. Dat zal uiteindelijk het leven zo veel makkelijker maken.

Ben het helemaal met je eens, áls je een ernstige ziekte krijgt is het van belang hóe je daar mee omgaat. En ja, dat kan het verloop van de ziekte beinvloeden.
Maar het gaat hier om de stelling dat je er zelf voor kiest om een ziekte te krijgen en dat je ziektes kunt voorkomen door positief denken, en dat gaat me veel te ver.
  woensdag 14 juli 2010 @ 13:15:18 #120
31101 _Led_
pi_84041574
Niet alleen voorkomen maar ook genezen van alle ziektes door vrolijk te wezen en er vanuit te gaan dat het wel goed komt - de kosmos zorgt er immers wel voor.
zzz
  Moderator woensdag 14 juli 2010 @ 13:45:42 #121
249559 crew  Lavenderr
pi_84043211
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 13:15 schreef _Led_ het volgende:
Niet alleen voorkomen maar ook genezen van alle ziektes door vrolijk te wezen en er vanuit te gaan dat het wel goed komt - de kosmos zorgt er immers wel voor.

Ja, en dat geloof ik dus niet. Niet de kosmos alleen. Denk dat medicijnen onontbeerlijk zijn, en dan samen met de kosmos en een positieve manier van omgaan met je ziekte de trick doen.
  woensdag 14 juli 2010 @ 14:13:43 #122
31101 _Led_
pi_84044700
Dat een positieve instelling helpt geloof ik ook wel, maar da's heel wat anders dan zeggen dat iemand met kanker zo zou kunnen genezen als ie maar vrolijk was en vertrouwen had in de goede afloop.
zzz
  Moderator woensdag 14 juli 2010 @ 14:38:07 #123
249559 crew  Lavenderr
pi_84045978
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 14:13 schreef _Led_ het volgende:
Dat een positieve instelling helpt geloof ik ook wel, maar da's heel wat anders dan zeggen dat iemand met kanker zo zou kunnen genezen als ie maar vrolijk was en vertrouwen had in de goede afloop.

Natuurlijk kun je dat niet zeggen
  woensdag 14 juli 2010 @ 14:40:23 #124
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84046101
quote:

Dat vind ik inderdaad ook echt erg en het kan erg beledigend zijn voor zieke mensen, maar goed, dat soort dingen zijn al zo vaak besproken in The Secret-topics.

"Dat iemand dat als beledigend ervaart is een keuze."
pi_84046551
quote:

Er zijn zo anders genoeg mensen die met het positief denken net dat stukje moed kregen om het gevecht tegen deze ziekte te winnen. Als je een dergelijke ziekte oploopt zul je dan ook je best moeten doen om er vanaf te komen. Schreeuwen om hulp en jezelf zielig voelen zal daar niet veel aan meewerken namelijk.

Zo fietst er nu trouwens een uitermate goed voorbeeld in de tour. Deze man heeft de tour dan ook al 7 maal gewonnen, hoogstwaarschijnlijk omdat hij door deze ervaring hem enorm veel zelfvertrouwen heeft verkregen. Je moet volgens mij ook vrij positief zijn ingesteld om een dergelijke rit te kunnen winnen, dat is namelijk flink afzien.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')