Dat is voor Islamitische landen een zelfde organisatie toch? Lijkt me idd dat zij dan een rode halve maan voeren.quote:

Zolang ze geen Russen tegenkomen gaat het nog.quote:Op maandag 31 mei 2010 23:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
wij doen hetzelfde ... de halve wereld doet met ons mee
alleen zijn Somalische piraten slim genoeg om de handjes in de lucht te steken zodra zwaar bewapende commando's dat aan ze vragen

de verenigde naties ziet het als bezet gebiedquote:Op maandag 31 mei 2010 23:28 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Tja, ik heb een beetje geprobeerd te lezen over de situatie daar maar zie heel veel vingerwijzen en zwarte pieten toespelen. Ik denk niet dat er veel media onpartijdig zijn in deze.
Ik vraag me af wat de regels in deze precies zijn, valt het nu wel of niet onder een bezet gebied?
dat mag sowieso bij een vermoeden van crimineel gedragquote:Mag er als het geen bezet gebied is in internationale wateren al ge-enterd worden?
zijn geen regels voor, technisch gezien kun je die commando's uit het kanon op het schip schieten als je dat zou willenquote:Mag je, als je een boot gaat controleren, met een heli commando's aan boord brengen?
ik geloof er ook niet in hoor maar het zou wel moeten vind ikquote:[..]
Hmm, dat zal wel niet, ik zou al blij zijn met erkennen van fouten, ontslag voor de opdrachtgever en tegemoetkoming in repatriering en uitvaart van de slachtoffers.

Nee hè niet in elk topic Geert Wilders. Misschien een leuk topic maken met alle reacties van de politieke leiders over dit gebeuren?quote:Op maandag 31 mei 2010 23:33 schreef KoffieMetMelk het volgende:
Geert Wilders spreekt:
PVV-leider Geert Wilders vindt het "te goedkoop" om zomaar de vinger te wijzen naar Israël na de dodelijke aanval van het Israëlische leger op een internationaal hulpkonvooi voor de Gazastrook. "Ik ga zeker niet meehuilen met de wolven in het bos door Israël een beetje goedkoop aan te vallen", zei hij zojuist in het televisieprogramma Nova.
Wilders betreurt de doden die zijn gevallen. Maar het is "veel te gemakkelijk om Israël nu meteen voordat we precies weten wat er is gebeurd in de beklaagdenbank te zetten". Wilders is blij dat de zaak wordt onderzocht, omdat de feiten volgens hem boven water moeten komen. Israël heeft volgens hem op grond van de Oslo-akkoorden het recht en de plicht om ook de wateren voor Gaza te beschermen.
Ook meent de PVV-voorman dat Israël het volste recht had de schepen te enteren om te kijken of er behalve voedsel ook wapens aan boord waren die "die verschrikkelijke Hamas alleen maar sterker zou maken".
Aangezien Geert het ook bij het goede end had wat betreft het percentage allochtonen en misdaadcijfers EN de kosten van immigratie, is het verstandig aan te nemen dat hij ook hier weer weet waar hij het over heeft.
Of niet dan jongens en meisjes?

quote:Erdogan: This won’t bring a peace to the Israeli people
Baku – APA. Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdogan said on Monday that Turkey would not remain silent to this inhuman state terror, APA reports.
Turkish Primer told the journalists at the international airport of Santiago city. Erdogan cut short his visit to Chile and left for Turkey after Israel’s attack on ships carrying humanitarian aid to Gaza. Erdogan said, "Everyone should know that we will not remain silent to this state terror."
According to Erdogan, the ships, which were carrying a humanitarian aid to Gaza, served for the humanitarian purposes: “The ships were inspected. The only passengers of the ships were civilians and the volunteers. The white flag was hangout”
Turkish PM rejected Israeli side’s claims concerning the weapons that allegedly were on the board of the ships: “Besides the Turkish citizens, there also were the volunteers from 32 countries and parliamentarians on the board. This action, totally contrary to the principles of international law, is inhumane state terrorism. Israeli government showed once again clearly that it did not want peace. Nobody should think we will keep quiet in the face of this inhumane state terrorism. It won’t bring a peace to the Israeli people”, - said Erdogan.
Turkish PM demanded from the Israeli side to free the ships and passengers, which were seized hostage by the Israeli militaries, as well as give full information about wounded and dead.
“Upon coming to Turkey we’ll discuss this incident in the parliament. We are going to unveil all details of this accident to the international community”, - said Mr. Erdogan
Erdogan also called on Turkish population not to use the force against local Jews: “The Jews citizens living in our country are our citizens. In spite of Israel’s treatment we have never discriminated our citizens due to their religion or race, and we won’t do it in the future”.

geen idee eigenlijkquote:
gaat niet om de organisatie he maar om het markeren van die schepen als een neutraal dingetjequote:Op maandag 31 mei 2010 23:32 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dat is voor Islamitische landen een zelfde organisatie toch? Lijkt me idd dat zij dan een rode halve maan voeren.

"“Upon coming to Turkey we’ll discuss this incident in the parliament. We are going to unveil all details of this accident to the international community”, - said Mr. Erdogan"quote:

Ging ook om het vet gedrukte he? Der is telkens hier de worsteling over het "recht" van Israël om die boot te enteren.quote:Op maandag 31 mei 2010 23:40 schreef paddy het volgende:
[..]
Nee hè niet in elk topic Geert Wilders. Misschien een leuk topic maken met alle reacties van de politieke leiders over dit gebeuren?

Hey, dat is een beetje dubbel imo, Israel kan dus zeggen dat ze het gebied niet bezetten omdat het hun grondgebied is maar wel profiteren van die veiligheidsmaatregel die geldt voor bezette gebieden?quote:Op maandag 31 mei 2010 23:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
de verenigde naties ziet het als bezet gebied
Ja.... dat wel, maar is het doorbreken van een blokkade door een convooi dat hulpmiddelen brengt reden om commando's aan boord te zetten? Ik vind het moreel niet kunnen. Dit had anders opgelost moeten worden. Je gebruikt ook geen hogedrukspuit om theeglazen af te wassen.quote:dat mag sowieso bij een vermoeden van crimineel gedrag
in dit geval heeft het konvooi van tevoren al aangegeven te proberen die blokkade te doorbreken
Okay. Ik denk alleen niet dat ze daar blij mee zouden zijn.quote:zijn geen regels voor, technisch gezien kun je die commando's uit het kanon op het schip schieten als je dat zou willen

Tja, if only....quote:ik geloof er ook niet in hoor maar het zou wel moeten vind ik

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Als ze onder een witte vlag voeren, gaven ze zich dan niet over? Wat dus uitnodigt voor iemand om een kijkje te komen doen?quote:Op maandag 31 mei 2010 23:45 schreef sp3c het volgende:
de schepen voeren onder een witte vlag

dat meen je toch niet hoop ik he?

Misschien wel. Ondanks hun ervaring met propaganda, technologie en geldschieters zouden ze er best wel eens ingetuind kunnen zijn. Dat zou de balans wel eens wat herstellen, een einde aan die eeuwige slachtofferrol.quote:Op maandag 31 mei 2010 23:43 schreef MouzurX het volgende:
[..]
"“Upon coming to Turkey we’ll discuss this incident in the parliament. We are going to unveil all details of this accident to the international community”, - said Mr. Erdogan"
Oftewel gewoon een actie om israel te besmeuren

Ja 70 mijl buiten eigen wateren.quote:

Jazeker. Zeker als ze met een Black Hawk gewapend je schip opkomen om jou te onrecht te stoppen. En helemaal al als het om de bezetter gaat van het land waar je de goederen wilt brengen.quote:Op maandag 31 mei 2010 23:24 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Als er iemand aan boord komt moet je hem meteen gaan slaan met stokken etc die al klaar liggen?

Dat kan ook helemaal niet, het was een Turks schip met als missie hulpgoederen afleveren. Natuurlijk heeft Israel het recht om een kijkje te nemen. Misschien zelfs wel bepaalde dingen in beslag te nemen. Een witte vlag is toch een teken in de strijd dat ze zich willen overgeven? Je kunt je als kapitein van een schip niet vantevoren overgeven lijkt me.quote:Op maandag 31 mei 2010 23:48 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Als ze onder een witte vlag voeren, gaven ze zich dan niet over? Wat dus uitnodigt voor iemand om een kijkje te komen doen?

die regel is geen voordeelquote:Op maandag 31 mei 2010 23:47 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hey, dat is een beetje dubbel imo, Israel kan dus zeggen dat ze het gebied niet bezetten omdat het hun grondgebied is maar wel profiteren van die veiligheidsmaatregel die geldt voor bezette gebieden?
ja het had anders opgelost moeten worden, zeker weten ... dit is geblunder vanhetzelfde niveau als die Amerikaanse piloot die een Canadees pantservoertuig voor een groepje Talibanstrijders in een pickup truck aanzagquote:[..]
Ja.... dat wel, maar is het doorbreken van een blokkade door een convooi dat hulpmiddelen brengt reden om commando's aan boord te zetten? Ik vind het moreel niet kunnen. Dit had anders opgelost moeten worden. Je gebruikt ook geen hogedrukspuit om theeglazen af te wassen.

een witte vlag zegt dat je wil onderhandelenquote:Op maandag 31 mei 2010 23:55 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dat kan ook helemaal niet, het was een Turks schip met als missie hulpgoederen afleveren. Natuurlijk heeft Israel het recht om een kijkje te nemen. Misschien zelfs wel bepaalde dingen in beslag te nemen. Een witte vlag is toch een teken in de strijd dat ze zich willen overgeven? Je kunt je als kapitein van een schip niet vantevoren overgeven lijkt me.

Geweldadige vredesactivisten.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:55 schreef WammesWaggel het volgende:
Gretta schijnt nog te leven na haar aanvaring met de ME in Den Haag.

quote:"A soldier identified only as a sergeant told reporters at a military briefing that the activists on board "were armed with knives, scissors, pepper spray and guns." He said he was armed only with a paintball rifle. "It was a civilian paintball gun that any 12-year-old can play with," he said. "I saw my friends on the deck spitting blood."
The high-seas confrontation was a nightmare scenario for Israel, which insisted its soldiers were simply unprepared for what awaited them on the Mavi Marmara, the ship carrying 600 of the 700 activists headed for Gaza. Instead of carrying their regular automatic rifles, the Israelis said they went in with non-lethal paintball guns and pistols they never expected to use. "

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |