abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82177106
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 07:45 schreef DustPuppy het volgende:
Probleem is nu dus wel dat ze dit gedrag nu ook tegen 'vrienden' hebben laten zien. Om maar even weer de vergelijking te maken: Een hond die naar zijn eigen baasje hapt.
Ik krijg de indruk dat Israel geen vrienden meer heeft, en dat ligt niet aan Israel.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_82177140
Goede verklaring van de Israelische ambassadeur in de VN veiligheidsraad.
Helaas zullen de Pally-vriendjes daar geen antwoord op geven.
  † In Memoriam † dinsdag 1 juni 2010 @ 08:08:25 #228
137949 Disana
pi_82177189
De leden van de Veiligheidsraad veroordelen de aanval van Israël en roept op de activisten en schepen onmiddellijk vrij te laten.

http://www.volkskrant.nl/(...)rdelen_aanval_Israel
pi_82177335
Lever die Nobelprijs maar in, . Als je zelfs nu nog staatsterrorisme steunt...
  dinsdag 1 juni 2010 @ 09:01:28 #230
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_82177870
Ik lees net in de krant dat de andere (5)schepen zonder problemen door de Israëli 's zijn bezet. Maar daar hoor je niks over. Toch wel vreemd dat het daar dan wel op een normale manier kon.

Die schepen behoren- volgens mijn krant- tot de westerse groep Free Gaza û en daar kon het dus wel normaal.
Het schip waar het fout ging was ingehuurd door Turskse en Arabische groeperingen daar ging het merkwaardig genoeg mis. Goh hoe zou dat nou komen ?

En dat is dus allemaal de schuld van de Israëli 's, die gingen zonder reden zomaar geweld gebruiken ??? Denk ff logisch na.....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  † In Memoriam † dinsdag 1 juni 2010 @ 09:05:38 #231
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_82177960
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 08:01 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik krijg de indruk dat Israel geen vrienden meer heeft, en dat ligt niet aan Israel.

Overbodige opmerking want Israel heeft nooit ergens schuld aan, dat is een welbekend feit.

Samen met de wilsonbekwamen, mensen met een erg laag IQ, hersenbeschadiging of demente bejaarden, draagt Israel geen verantwoording voor haar gedrag. Zelfs niet als het mensen vermoord.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 09:06:00 #232
117098 Hathor
Effe niet
pi_82177964
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 09:01 schreef deedeetee het volgende:
Ik lees net in de krant dat de andere (5)schepen zonder problemen door de Israëli 's zijn bezet. Maar daar hoor je niks over. Toch wel vreemd dat het daar dan wel op een normale manier kon.

Die schepen behoren- volgens mijn krant- tot de westerse groep Free Gaza û en daar kon het dus wel normaal.
Het schip waar het fout ging was ingehuurd door Turskse en Arabische groeperingen daar ging het merkwaardig genoeg mis. Goh hoe zou dat nou komen ?

En dat is dus allemaal de schuld van de Israëli 's, die gingen zonder reden zomaar geweld gebruiken ??? Denk ff logisch na.....
Er schenen zo'n 700 activisten te zijn, waarvan er op het bewuste schip 600 waren, de andere 100 verdeeld over de andere schepen. Boot vol hooligans die gewoon tot zinken gebracht had moeten worden.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_82178017
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 09:05 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Overbodige opmerking want Israel heeft nooit ergens schuld aan, dat is een welbekend feit.

Samen met de wilsonbekwamen, mensen met een erg laag IQ, hersenbeschadiging of demente bejaarden, draagt Israel geen verantwoording voor haar gedrag. Zelfs niet als het mensen vermoord.
Wel een beetje eens. Ook al gebruikt Israel meestal pas geweld als het zelf wordt lastiggevallen, toch heeft Israel zelf ook dingen gedaan die niet door de beugel kunnen.

Hoorde net op de radio dat men dan ook pleit voor een onafhankelijk onderzoek naar dit incident. Prima idee imo.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 09:08:46 #234
16715 Mylene
*schatje*
pi_82178020
quote:

Okay, in welke krant is dat? Heb je misschien een online artikel?
  dinsdag 1 juni 2010 @ 09:10:10 #235
16715 Mylene
*schatje*
pi_82178038
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 09:08 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Wel een beetje eens. Ook al gebruikt Israel meestal pas geweld als het zelf wordt lastiggevallen, toch heeft Israel zelf ook dingen gedaan die niet door de beugel kunnen.

Hoorde net op de radio dat men dan ook pleit voor een onafhankelijk onderzoek naar dit incident. Prima idee imo.
Onafhankelijk is prima, maar geen VN. Dan weet je op voorhand al wat de uitkomst is .
pi_82178056
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 09:10 schreef Mylene het volgende:

[..]

Onafhankelijk is prima, maar geen VN. Dan weet je op voorhand al wat de uitkomst is .
Wat dan?
  dinsdag 1 juni 2010 @ 09:12:56 #237
78780 deedeetee
pi_82178101
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 09:08 schreef Mylene het volgende:

[..]

Limburgs Dagblad. Ik lees 'm nooit online.
pi_82178121
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 09:12 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Limburgs Dagblad. Ik lees 'm nooit online.
Ben jij Limbo?
  dinsdag 1 juni 2010 @ 09:14:17 #239
16715 Mylene
*schatje*
pi_82178123
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 09:10 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Wat dan?
Dat enkel Israël schuldig is. Dat vermoed ik hoor. De Arabische dienen vervolgens weer een resolutie in die dan weer een veto krijgen van de VS omdat het weer eens een eenzijdige resolutie is.

Misschien heb ik ook helemaal mis .
pi_82178158
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 09:14 schreef Mylene het volgende:

[..]

Dat enkel Israël schuldig is. Dat vermoed ik hoor. De Arabische dienen vervolgens weer een resolutie in die dan weer een veto krijgen van de VS omdat het weer eens een eenzijdige resolutie is.

Misschien heb ik ook helemaal mis .
Ik weet het ook niet. Maar zelfs al krijgt Israel de schuld, heeft het dan echt gevolgen voor ze? Is dat in het verleden gebleken?
Geloof dat Israel zelf er zich niet veel van aantrekt.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 09:16:16 #241
262 Re
Kiss & Swallow
pi_82178167
quote:

kan ook zijn dat er communicatie was tussen het eerste schip en de anderen. Zo van hey jongens, we worden hier afgeschoten...

En hoe het allemaal zit op dat eerste schip, ik vind het wel een grote misser van de IDF eigenlijk, als je blijkbaar ervanuit gaat dat er wapens worden gesmokkeld stuur je niet een commando van een trappetje af, maar goed
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 1 juni 2010 @ 09:17:06 #242
16715 Mylene
*schatje*
pi_82178195
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 09:15 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik weet het ook niet. Maar zelfs al krijgt Israel de schuld, heeft het dan echt gevolgen voor ze? Is dat in het verleden gebleken?
Helemaal niet. Het doel van de konvooi is in ieder geval wel gelukt. Een hele boel media-aandacht.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 09:18:58 #243
16715 Mylene
*schatje*
pi_82178223
Als ik zie dat het IDF per helicopter naar beneden komt vind ik wel fout dat die vredeactivisten meteen beginnen te meppen. Dat had toch ook niet gehoeven?
  dinsdag 1 juni 2010 @ 09:20:28 #244
78780 deedeetee
pi_82178256
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 09:14 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ben jij Limbo?
neuh volgens de limbo's ben ik nog steeds een hollander
  dinsdag 1 juni 2010 @ 09:20:31 #245
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_82178258
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 09:05 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Bedoel je dit nu cynisch of niet? Als je het cynisch bedoelt ben ik het met je eens, maar ik mis de smiley daarvoor.

Israel moet toch beter weten, gezien hun verleden. Het is erg makkelijk om ook steeds de holocaust-kaart te spelen. Nu wordt dat niet gedaan, maar in het verleden is dat een aantal keren wel erg makkelijk gedaan. Israel zegt altijd 'dat het niet anders kon', dat het 'gedwongen werd door het verleden'. Dikke vette bullshit. Netzoals dat verhaal hier met dat praalhondje. Moet ik jullie helpen herinneren een het bloedbad in Sabra en Shatilla? Andere link naar tekst over het bloedbad hier

Ik moest overigens wel even gniffelen toen ik turkse burgers op TV hoorde praten over het feit dat 'massamoord altijd bestraft diende te worden'. Tsja...dan vergeet men de Armeense genocide.

Leuk leesvoer overigens van de beste Midden-Oosten verslaggever die er is Robert Fisk:
http://www.independent.co.uk/opinion/commentators/fisk/

http://www.independent.co(...)ill-ask-1230046.html
  dinsdag 1 juni 2010 @ 09:21:37 #246
16715 Mylene
*schatje*
pi_82178279
quote:
Israël houdt bijna 500 activisten vast
JERUZALEM - Israël heeft bijna vijfhonderd pro-Palestijnse activisten opgesloten na de Israëlische aanval op een konvooi schepen met goederen voor de Gazastrook. De autoriteiten zullen 48 andere actievoerders het land uitzetten.

Dat meldde een publieke radiozender in Israël dinsdagochtend. De zender sprak over 480 gevangenen. Vijfenveertig gewonden, voornamelijk Turken, liggen in het ziekenhuis.

De vijf Belgen die meededen aan de solidariteitsactie voor Gaza bleven ongedeerd, meldden de Belgische autoriteiten dinsdagochtend. Een van hen vertrekt deze ochtend vanuit Israël, de vier anderen zitten vast.
bron

500?
  dinsdag 1 juni 2010 @ 09:21:48 #247
62913 Blik
The one and Only!
pi_82178284
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 06:53 schreef Lolque het volgende:

[..]

Ze hadden paintballguns mee als in non-lethal weapons.
Ze moesten later wel naar het handpistool grijpen omdat ze werden aangevallen met messen, stalen buizen etc etc.

/edit
Dit valt te zien in het filmpje 2 posts onder deze.
Israelische commando's behoren tot de best getrainde commando's in de wereld. Met een vuistslag hebben ze zo'n hippie in no-time knock-out. Het doodschieten van 9 tot 19 mensen hoort gewoon tot buitenproportioneel geweld.

Ze hadden ook met minder harde maatregelen het schip kunnen betreden en vervolgens met harde hand het schip kunnen bewegen om te stoppen. Maar daar heeft Israël duidelijk niet voor gekozen, eerst hard ingrijpen, daarna de "ik ben Jood, en dus al sinds WOII zielig"-kaart spelen en hopen op steun van Amerika.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 09:22:50 #248
78780 deedeetee
pi_82178305
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 09:08 schreef Mylene het volgende:

[..]

Heb me ff gerigistreerd. Weet niet zeker of de link het doet.
Niet dus ff kijken hoe 't dan wel kan.

Met prtscr kreeg ik steeds blanco maar of dit te lezen is weet ik niet.

ff proberen dan maar.
blijft te klein, sorry gaat niet lukken dus

[ Bericht 12% gewijzigd door deedeetee op 01-06-2010 09:30:09 ]
pi_82178410
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 09:10 schreef Mylene het volgende:

[..]

VN is veel representatiever dan veiligheidsraad. Als er gestemd zou worden in de VN over of Israel wel/niet de blokkade om Gaza moet stoppen. Dan is de overgrote meerderheid van de landen met zo'n ' resolutie' . Blijkbaar zijn alle landen antisemitisch op vrij weinig landen na!!

Er is Goldstone rapport verschenen en de reputatie van de rechter/onderzoeker Goldstone is wereldwijd bekend. In zijn rapport heeft hij meerdere malen Israel beschuldigd van ernstige zaken die hier in Den Haag horen te worden behandeld om de daders te vervolgen. Wat is met zo'n rapport gebeurd? Helemaaaaaaaaaaaal niets.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 09:28:30 #250
262 Re
Kiss & Swallow
pi_82178434
dat van die paintballs etc is gecommuniceerd na het instellen van de de mediastop/cencuur, dus dat neem ik ook wel met een korreltje zout, voor het instellen van die mediastop sprak men over 2 lichtgewonde IDFers, erna van een dozijn zwaargewonde IDFers...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')