Ik krijg de indruk dat Israel geen vrienden meer heeft, en dat ligt niet aan Israel.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 07:45 schreef DustPuppy het volgende:
Probleem is nu dus wel dat ze dit gedrag nu ook tegen 'vrienden' hebben laten zien. Om maar even weer de vergelijking te maken: Een hond die naar zijn eigen baasje hapt.
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 08:01 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik krijg de indruk dat Israel geen vrienden meer heeft, en dat ligt niet aan Israel.
Er schenen zo'n 700 activisten te zijn, waarvan er op het bewuste schip 600 waren, de andere 100 verdeeld over de andere schepen. Boot vol hooligans die gewoon tot zinken gebracht had moeten worden.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 09:01 schreef deedeetee het volgende:
Ik lees net in de krant dat de andere (5)schepen zonder problemen door de Israëli 's zijn bezet. Maar daar hoor je niks over. Toch wel vreemd dat het daar dan wel op een normale manier kon.
Die schepen behoren- volgens mijn krant- tot de westerse groep Free Gaza û en daar kon het dus wel normaal.
Het schip waar het fout ging was ingehuurd door Turskse en Arabische groeperingen daar ging het merkwaardig genoeg mis. Goh hoe zou dat nou komen ?![]()
En dat is dus allemaal de schuld van de Israëli 's, die gingen zonder reden zomaar geweld gebruiken ??? Denk ff logisch na.....
Wel een beetje eens. Ook al gebruikt Israel meestal pas geweld als het zelf wordt lastiggevallen, toch heeft Israel zelf ook dingen gedaan die niet door de beugel kunnen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 09:05 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Overbodige opmerking want Israel heeft nooit ergens schuld aan, dat is een welbekend feit.
Samen met de wilsonbekwamen, mensen met een erg laag IQ, hersenbeschadiging of demente bejaarden, draagt Israel geen verantwoording voor haar gedrag. Zelfs niet als het mensen vermoord.
Okay, in welke krant is dat? Heb je misschien een online artikel?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 09:01 schreef deedeetee het volgende:
Ik lees net in de krant dat de andere (5)schepen zonder problemen door de Israëli 's zijn bezet. Maar daar hoor je niks over. Toch wel vreemd dat het daar dan wel op een normale manier kon.
Die schepen behoren- volgens mijn krant- tot de westerse groep Free Gaza û en daar kon het dus wel normaal.
Het schip waar het fout ging was ingehuurd door Turskse en Arabische groeperingen daar ging het merkwaardig genoeg mis. Goh hoe zou dat nou komen ?![]()
Onafhankelijk is prima, maar geen VN. Dan weet je op voorhand al wat de uitkomst isquote:Op dinsdag 1 juni 2010 09:08 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wel een beetje eens. Ook al gebruikt Israel meestal pas geweld als het zelf wordt lastiggevallen, toch heeft Israel zelf ook dingen gedaan die niet door de beugel kunnen.
Hoorde net op de radio dat men dan ook pleit voor een onafhankelijk onderzoek naar dit incident. Prima idee imo.
Wat dan?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 09:10 schreef Mylene het volgende:
[..]
Onafhankelijk is prima, maar geen VN. Dan weet je op voorhand al wat de uitkomst is.
Limburgs Dagblad. Ik lees 'm nooit online.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 09:08 schreef Mylene het volgende:
[..]
Okay, in welke krant is dat? Heb je misschien een online artikel?
Ben jij Limbo?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 09:12 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Limburgs Dagblad. Ik lees 'm nooit online.
Dat enkel Israël schuldig is. Dat vermoed ik hoor. De Arabische dienen vervolgens weer een resolutie in die dan weer een veto krijgen van de VS omdat het weer eens een eenzijdige resolutie is.quote:
Ik weet het ook niet. Maar zelfs al krijgt Israel de schuld, heeft het dan echt gevolgen voor ze? Is dat in het verleden gebleken?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 09:14 schreef Mylene het volgende:
[..]
Dat enkel Israël schuldig is. Dat vermoed ik hoor. De Arabische dienen vervolgens weer een resolutie in die dan weer een veto krijgen van de VS omdat het weer eens een eenzijdige resolutie is.
Misschien heb ik ook helemaal mis.
kan ook zijn dat er communicatie was tussen het eerste schip en de anderen. Zo van hey jongens, we worden hier afgeschoten...quote:Op dinsdag 1 juni 2010 09:01 schreef deedeetee het volgende:
En dat is dus allemaal de schuld van de Israëli 's, die gingen zonder reden zomaar geweld gebruiken ??? Denk ff logisch na.....
Helemaal niet. Het doel van de konvooi is in ieder geval wel gelukt. Een hele boel media-aandacht.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 09:15 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet. Maar zelfs al krijgt Israel de schuld, heeft het dan echt gevolgen voor ze? Is dat in het verleden gebleken?
Bedoel je dit nu cynisch of niet? Als je het cynisch bedoelt ben ik het met je eens, maar ik mis de smiley daarvoor.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 09:05 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Overbodige opmerking want Israel heeft nooit ergens schuld aan, dat is een welbekend feit.
Samen met de wilsonbekwamen, mensen met een erg laag IQ, hersenbeschadiging of demente bejaarden, draagt Israel geen verantwoording voor haar gedrag. Zelfs niet als het mensen vermoord.
bronquote:Israël houdt bijna 500 activisten vast
JERUZALEM - Israël heeft bijna vijfhonderd pro-Palestijnse activisten opgesloten na de Israëlische aanval op een konvooi schepen met goederen voor de Gazastrook. De autoriteiten zullen 48 andere actievoerders het land uitzetten.
Dat meldde een publieke radiozender in Israël dinsdagochtend. De zender sprak over 480 gevangenen. Vijfenveertig gewonden, voornamelijk Turken, liggen in het ziekenhuis.
De vijf Belgen die meededen aan de solidariteitsactie voor Gaza bleven ongedeerd, meldden de Belgische autoriteiten dinsdagochtend. Een van hen vertrekt deze ochtend vanuit Israël, de vier anderen zitten vast.
Israelische commando's behoren tot de best getrainde commando's in de wereld. Met een vuistslag hebben ze zo'n hippie in no-time knock-out. Het doodschieten van 9 tot 19 mensen hoort gewoon tot buitenproportioneel geweld.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 06:53 schreef Lolque het volgende:
[..]
Ze hadden paintballguns mee als in non-lethal weapons.
Ze moesten later wel naar het handpistool grijpen omdat ze werden aangevallen met messen, stalen buizen etc etc.
/edit
Dit valt te zien in het filmpje 2 posts onder deze.
Heb me ff gerigistreerd. Weet niet zeker of de link het doet.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 09:08 schreef Mylene het volgende:
[..]
Okay, in welke krant is dat? Heb je misschien een online artikel?
VN is veel representatiever dan veiligheidsraad. Als er gestemd zou worden in de VN over of Israel wel/niet de blokkade om Gaza moet stoppen. Dan is de overgrote meerderheid van de landen met zo'n ' resolutie' . Blijkbaar zijn alle landen antisemitisch op vrij weinig landen na!!quote:Op dinsdag 1 juni 2010 09:10 schreef Mylene het volgende:
[..]
Onafhankelijk is prima, maar geen VN. Dan weet je op voorhand al wat de uitkomst is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |