quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:44 schreef blessed19 het volgende:[..]
Het zijn beide series waarbij muziek een belangrijke rol heeft! op dat punt is het dus zeker met elkaar te vergelijken. En dat doe ik dan ook.
Beck is ook niet serieus, maar wel veel inhoudelijker en een goede kijk op het muzikantenleven. Als ik dat vergelijk met K-on, dan is K-on een slecht slappe serie zonder inhoud. Ik vind eerlijk gezegd dat een serie als Green Green meer inhoud heeft dan wat die kiddo's proberen te presenteren.

K-ON gaat niet over muziek. K-ON is een lading van sketches en one-liners met als focus een groepje scholieren die muziek maken (maar meer thee en .Cake.

eten),
Je kunt elke aflevering zo ongeveer stand-alone kijken (soms is het een tweeluik).
Beck gaat over muziek en is een serie met 1 verhaal (en wat zij-verhalen).
Nee, die 2 (en over het algemeen geen enkele anime) zijn te vergelijken.
Ik vind ze bijvoorbeeld allebei goed: BECK waar het gaat om de muziek en een ijzersterk verhaal. K-ON om de grappen en gedachtekronkels in K-ON.
Maar als het om muziek en verhaal gaat gaat mijn voorkeur uit naar NANA. Muv. het huidige einde (wat op zich wel een einde kent maar het laat ook aardig wat belangrijke vragen open). In de manga eindigt rock NANA
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. maar daar zijn we nooit aan toe gekomen

Net als Claymore wacht ik met smart op een nieuw seizoen
en een s2 Elfenlied natuurlijkMaar nee... K-ON en Beck zijn 2 verschillende anime.
En nog 1x: anime hoor je gewoon op basis van de anime zelf te beoordelen. Of iemand K-ON goed/leuk/saai/slecht vind hoort volgens mij op basis van de anime zelf te gebeuren. En niet op basis van andere anime (tenzij het dezelfde studio is dan kan ik me er nog wat bij voorstellen dat je gaat discussieren over bijvoorbeeld de stijl; zoals bij *hoe heet die anime ook alweer met die kinderen in die digitale wereld* ).
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*