Tradestation rekent sowieso inefficiënt maar je hebt nauwelijks performance nodig. Tijdens een backtest maakt het niet uit (want niet realtime) en tijdens een realtime berekening is het rekenen factoren sneller dan andere vertragingen dus niet iets om je zorgen over te maken. Eigenlijk zijn tradingapplicaties ook bijna statisch, gezien de processingpower van een moderne PC.quote:Op donderdag 3 juni 2010 00:23 schreef flyguy het volgende:
[..]
Sorry misschien dat ik je verkeerd begrijp, maar deze methode gebruiken om en masse tickbars te gaan uitrekenen voor backtest doeleinden is toch enorm inefficiënt?
Boven de wat?quote:Op donderdag 3 juni 2010 00:38 schreef capricia het volgende:
Als ie deze week boven de ma26 komt, neem ik positie.
Dan is de verleiding om opties te schrijven toch wel aardig groot.quote:Op donderdag 3 juni 2010 09:27 schreef LXIV het volgende:
Ondanks alle paniek gebeurt er netto eigenlijk helemaal niks.
Ik vind gedekte opties al spannend genoeg, met ongedekte opties in mijn portefeuille (en dan met name ongedekte calls) zou ik echt geen oog meer dichtdoen *ril*.quote:Op donderdag 3 juni 2010 09:37 schreef LXIV het volgende:
Natuurlijk. Gedekt welliswaar, want het kan zo wél een andere kant opgaan. Maar verder is dat de enige manier om nog wat cash te genereren!
Op de aandelenbeurzen niet nee, maar de volatiliteit is toch wel erg hoog. Dat stemt niet echt geruststellend.quote:Op donderdag 3 juni 2010 09:27 schreef LXIV het volgende:
Ondanks alle paniek gebeurt er netto eigenlijk helemaal niks.
Kan je op deze manier ook de stoploss en limit in de bar verwerken? Want daar draait het mij vooral om en dan met name welke er eerder geraakt wordt. Anders moet ik zo nog maar eens aan de slag.quote:Op donderdag 3 juni 2010 01:24 schreef SeLang het volgende:
[..]
Tradestation rekent sowieso inefficiënt maar je hebt nauwelijks performance nodig. Tijdens een backtest maakt het niet uit (want niet realtime) en tijdens een realtime berekening is het rekenen factoren sneller dan andere vertragingen dus niet iets om je zorgen over te maken. Eigenlijk zijn tradingapplicaties ook bijna statisch, gezien de processingpower van een moderne PC.
Ik heb overigens twee maanden geleden op deze manier nog twee verschillende typen rangebars zelf geimplementeerd in NinjaTrader en uitgebreide backtests daarmee gedraaid voor een bepaalde strategie. Nu werkt NT wel 1000x makkelijker dan TS, maar toch.
Natuurlijk. Je handelt gewoon op de ticks zoals ze binnenkomen, maar intern hou je een administratie bij van de bar OHLC en die administratie werk je bij op elke tick. Piece of cakequote:Op donderdag 3 juni 2010 10:27 schreef flyguy het volgende:
[..]
Kan je op deze manier ook de stoploss en limit in de bar verwerken? Want daar draait het mij vooral om en dan met name welke er eerder geraakt wordt. Anders moet ik zo nog maar eens aan de slag.
Waar haal jij trouwens je data vandaan?quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:44 schreef SeLang het volgende:
[..]
Natuurlijk. Je handelt gewoon op de ticks zoals ze binnenkomen, maar intern hou je een administratie bij van de bar OHLC en die administratie werk je bij op elke tick. Piece of cake
Btw: zo kun je ook meerdere timeframes (of "range"-frames) tegelijkertijd bijhouden als je software dat niet ondersteunt. Been there, done that, got the t-shirt
Lijkt mij ook voorbarig. We gaan nog wel naar beneden.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:49 schreef Dalliance het volgende:
Ik had m'n puts op de Eurostoxx500 dinsdag moeten verkopen, vandaag worden ze afgestraft! Hoe denkt men hier over het opwaartse momentum? Zal dat slechts van tijdelijke aard zijn of trekt deze verwachting zich langer door >1week? Het besef van verbeterende fundamentele waarden lijkt de beurzen nu naar boven te stuwen, maar mij lijkt dit gewoonweg voorbarig.
Voor backtests heb ik weleens (tick)data gekocht bij dataproviders. Recentelijk heb ik inderdaad ook GAIN gebruikt voor FX, Yahoo voor dagkoersen van aandelen/ indices en IB voor intraday futures.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:58 schreef richbitch het volgende:
[..]
Waar haal jij trouwens je data vandaan?Voor FX heb ik GAIN (=intraday dus prima en live.. gratis).
Voor andere heb ik YAHOO, alleen dagkoersen (is ook wel voldoende). Voor futures intraday heb ik nu zen-fire, maar dat is demo..
ordertje? zozoquote:Op donderdag 3 juni 2010 12:23 schreef TeringHenkie het volgende:
Hoezo overboughtordertje ingelegd voor AEX P JUN 2010, wie hapt er op ¤ 22,40?
Edit: FILLED!
Waarom een put kopen en geen call spread schrijven? Verwacht je een daling onder de low van vorige week?quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:23 schreef TeringHenkie het volgende:
Hoezo overboughtordertje ingelegd voor AEX P JUN 2010, wie hapt er op ¤ 22,40?
Edit: FILLED!
Heb ze toch net verkocht, over een paar dagen weer eens kijken.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Lijkt mij ook voorbarig. We gaan nog wel naar beneden.
Waarom denk je dat ik ITM koop?quote:Op donderdag 3 juni 2010 14:02 schreef deenigeechteTS het volgende:
[..]
Waarom een put kopen en geen call spread schrijven? Verwacht je een daling onder de low van vorige week?
Veuls te vroeg, maar visie blijft hetzelfde. Puts juli omgeruild voor puts juniquote:Op donderdag 27 mei 2010 20:27 schreef Vandergeld het volgende:
Ik verwacht dat binnen enkele dagen en mogelijk morgen we een top gaan zetten op de AEX, daarna verwacht ik een forse neerwaartse draai richting 260-270 te bereiken binnen enkele weken. Morgen ga ik van de waarde van de verkoop van mijn 2 puts 310 juni aan 14,40(dinsdag) puts juni 300 en puts juli 260 kopen.
[ afbeelding ]
Leuk dat je weer bezig bent! Ivm studie was je toch een tijdje gestopt?quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:02 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Veuls te vroeg, maar visie blijft hetzelfde. Puts juli omgeruild voor puts juni
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |