abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 maart 2011 @ 13:26:20 #226
62913 Blik
The one and Only!
pi_94331422
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 12:56 schreef speknek het volgende:
Lijkt me heerlijk!
Cambodia, zelden zo ziek geweest, doordat we ons niet wilden laten naaien en ergens in Poipet bij een lokaal vrouwtje gegeten hebben. Heel Angkor Wat ondergekotst.
:D

Ik heb prima gegeten in Cambodja, ook aan de kant van de weg. Bestelde toen een biertje en kreeg een biertje van 30 graden aangereikt met een glas vol met ijs :)
pi_94334588
Warm bier met ijs zijn ze inderdaad gek op. Ik heb overigens geweldig gegeten in Cambodia en ik zeg ook niet dat Malaysia slecht is. Alleen wennen.

Heb inmiddels ook geleerd dat ik in KL in de duurste regio zat. Ook wel ideaal maar wat duurder.
Nu in de highlands. NAT! :(
  zaterdag 19 maart 2011 @ 15:45:03 #228
62913 Blik
The one and Only!
pi_94335406
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 15:17 schreef Godtje het volgende:
Warm bier met ijs zijn ze inderdaad gek op. Ik heb overigens geweldig gegeten in Cambodia en ik zeg ook niet dat Malaysia slecht is. Alleen wennen.

Heb inmiddels ook geleerd dat ik in KL in de duurste regio zat. Ook wel ideaal maar wat duurder.
Nu in de highlands. NAT! :(
Op zich logisch dat KL het duurste is. In Thailand is Bangkok ook duurder als andere gebieden
  vrijdag 8 april 2011 @ 13:04:14 #229
78918 SeLang
Black swans matter
pi_95214240
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:54 schreef Blik het volgende:
Even een kick, ik heb mijn vliegticket naar Maleisie geboekt en heb eens zitten rondkijken wat ik wil gaan doen. Het voornaamste onderdeel van de reis zal Borneo zijn. Ik heb begrepen dat het voor Borneo eigenlijk een must is om van alles vantevoren te plannen, dus heb ik een planning in elkaar gezet. Ik heb nog wel een paar punten van aandacht. En ik sta open voor suggesties:

6-jul Reisdag Amsterdam - Kuala Lumpur (trein Antwerpen om 17:31, vlucht Amsterdam om 20:55)
7-jul Aankomst 15:00 in Kuala Lumpur
8-jul Kuala Lumpur
9-jul Vlucht Kuala Lumpur - Tawau en vertrek richting Mabul voor duiken
10-jul Duiken Sipadan
11-jul Duiken Sipadan
12-jul Sipadan - Sandakan - Sepilok?
13-jul Sungai Kinabatangan
14-jul Sungai Kinabatangan
15-jul Sungai Kinabatangan - Sandakan
16-jul Sandakan - Turtle Islands
17-jul Turtle Islands - Sandakan - Kota Kinabalu
18-jul Beklimmen Mt. Kinabalu
19-jul Beklimmen Mt. Kinabalu - Kota Kinabalu
20-jul KK - Brunei
21-jul Brunei
22-jul Brunei - Miri
23-jul Miri - Kuching
24-jul Kuching
25-jul Kuching - Bako
26-jul Bako - Kuching
27-jul Dagtrip Longhouse
28-jul Kuching - Singapore
29-jul Singapore
30-jul Singapore - Kuala Lumpur
31-jul Kuala Lumpur - Perhentians
1-aug Perhentians
2-aug Perhentians
3-aug Perhentians - Kuala Lumpur
4-aug Kuala Lumpur en einde dag (23:55) vertrek Amsterdam
5-aug Aankomst Amsterdam (5:55)

Openstaande issues zijn:
- Er zitten verschillende flinke reisdagen tussen. Vraag me af of dat allemaal wel haalbaar is in Borneo. Met name Sipadan - Sandakan, Turtle Islands - Kota Kinabalu. Ook zit ik nog met planning rondom Brunei te kutten
- Orang-Utan centrum: Welke van de twee op Borneo is de beste? Sepilok of Semenggoh.
- Excursies zoals Turtle Islands, Mt. Kinabalu en Longhouse twijfel ik nog over. Met name de Turtle Islands lijkt me echt een tourist trap. Alleen mijn vriendin wil hier persé naartoe. Ook de longhouse lijkt me uiteindelijk weinig traditioneel, maar staat ook hoog op het lijstje van mijn vriendin.
- reistechnisch rondom Brunei vind ik lastig. Met name omdat ik voor Gunung Mulu te weinig tijd ga hebben, reis ik eigenlijk alleen naar Miri toe om door te kunnen vliegen op Kuching. Er zijn geen vluchten van Brunei - Kuching.
- Perhentian Islands: Is het ook mogelijk om in 1 dag van Singapore naar de Perhentian Islands te komen? Scheelt natuurlijk wel weer een reisdag

Ben verder benieuwd naar overige suggesties, m.b.t. de planning, bezoeken van nationale parken (Ik zou dolgraag Danum Valley willen bezoeken, maar dan moet ik ergens een financieel potje zien te vinden) etc.
Een paar opmerkingen:

- Zelf zou ik dat orang utang centrum (Sepilok) overslaan, aangezien je naar Kinabatangan gaat en daar waarschijnlijk orang utangs echt in het wild gaat zien (ik heb er zelf 7 gespot toen ik daar was). Natuurlijk zie je ze dan minder goed, maar het punt is juist om ze in het wild te zien. Als het erom gaat om ze van dichtbij te zien kun je ook naar Artis gaan.

- Je doet inderdaad wel erg veel moeite om Brunei in je reis op te nemen, terwijl je helaas geen tijd hebt voor andere dingen daar in de buurt (m.n. Mulu). Zelf zou ik dan Brunei overslaan en dan gewoon naar Kuching vliegen vanaf KK of Sandakan. Echter, mijn persoonlijke keuze zou zijn om zowel Brunei als Mulu wel te doen en dan de Perhentians op te offeren. Maar het is natuurlijk net waar je interesse ligt. Ik denk alleen dat als je Brunei/ Mulu offert dat de kans dat je daar ooit nog komt veel kleiner is dan de kans dat je ooit nog in de Perhentians komt. Die kun je altijd nog wel bezoeken vanuit Thailand of KL.

- Je hebt een volle dag Kuching staan plus een aankomstdag (Miri-Kuching) en twee keer een vertrekdag (Kuching-Bako, Kuching-Singapore). Ik vond Kuching weinig aan en een paar uur daar is echt genoeg imo. Dus die tijd kun je beter besteden (ik zou meer tijd in Bako blijven).

- Zelf zou ik ook Singapore eruit gooien zodat je meer tijd in Borneo hebt. Singapore kom je gegarandeerd toch nog wel eens want er zijn zoveel vluchten in naar Azie die via Singapore lopen.

Natuurlijk ben ik een beetje een natuur freak die geen genoeg krijgt van een regenwoud en je hebt ook nog een vriendin die je tevreden moet houden, maar ik zou de reis dus gewoon beperken tot Borneo (+Brunei). Ikzelf had niet genoeg aan een maand en dan ben ik nieteens gaan duiken en ik heb geen Kinabalu beklommen.

Hopelijk heb je hier iets aan :P
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:13:08 #230
62913 Blik
The one and Only!
pi_95218983
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 13:04 schreef SeLang het volgende:

[..]

Hopelijk heb je hier iets aan :P
Hartstikke bedankt voor je adviezen! :)
pi_96071203
Weet iemand hoe je vanuit Kuala Lumpur centrum het snelst bij de LCCT uitkomt? Ik ben bang dat ik in een enorme traffic jam beland en daardoor te laat aankom :').
pi_96076041
quote:
99s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:16 schreef Allure_ het volgende:
Weet iemand hoe je vanuit Kuala Lumpur centrum het snelst bij de LCCT uitkomt? Ik ben bang dat ik in een enorme traffic jam beland en daardoor te laat aankom :').
Het snelste is over het algemeen een taxi.
Traffic jams heb ik niet gezien in KL
pi_96077880
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 01:07 schreef Godtje het volgende:

[..]

Het snelste is over het algemeen een taxi.
Traffic jams heb ik niet gezien in KL
Ben jij dan in hetzelfde KL geweest als ik?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  donderdag 28 april 2011 @ 09:30:32 #234
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96079618
quote:
Als ik me niet vergis gaan er gewoon bussen vanaf KL Sentral (treinstation). En dat ligt op loopafstand van het centrum.
Mijn reisverslagen
pi_96080538
quote:
De KLIA transit vanaf KL Sentral is het snelste:
http://www.kliaekspres.co(...)bid/158/Default.aspx

Dit is een nieuwe service van de luchthaven trein die nu dus ook naar LCCT gaat. Je moet even opletten dat je niet in de Express stapt die in 1 keer naar KLIA gaat, maar in de stoptrein. Een station voor KLIA ga je er uit en hier staat een bus voor je klaar. Er staan zelfs mannetjes om je koffer naar de bus te sjouwen, maar dit vond ik een beetje onzin.

Het laatste stukje met de bus is een minuut of 10. Ik geloof dat de kans op een file daar erg klein is. Ik heb die tenminste niet gezien.
pi_96098622
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 09:30 schreef SeLang het volgende:

[..]

Als ik me niet vergis gaan er gewoon bussen vanaf KL Sentral (treinstation). En dat ligt op loopafstand van het centrum.
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 10:06 schreef jaco het volgende:

[..]

De KLIA transit vanaf KL Sentral is het snelste:
http://www.kliaekspres.co(...)bid/158/Default.aspx

Dit is een nieuwe service van de luchthaven trein die nu dus ook naar LCCT gaat. Je moet even opletten dat je niet in de Express stapt die in 1 keer naar KLIA gaat, maar in de stoptrein. Een station voor KLIA ga je er uit en hier staat een bus voor je klaar. Er staan zelfs mannetjes om je koffer naar de bus te sjouwen, maar dit vond ik een beetje onzin.

Het laatste stukje met de bus is een minuut of 10. Ik geloof dat de kans op een file daar erg klein is. Ik heb die tenminste niet gezien.
Thanks!
Ik zag mezelf al gewoon naar KLIA gaan :').
  donderdag 28 april 2011 @ 18:57:32 #237
62913 Blik
The one and Only!
pi_96099854
Ik heb vandaag mijn eerste stappen ondernomen voor het boeken van:
- Duiken Sipadan
- jungletocht Kinabatangan
- Turtle Island (mits niet overdreven duur)
- beklimmen Kota Kinabalu
- slapen Perhentian islands

Hoop dat allemaal het einde van de week geboekt te hebben + evt. vervoer (Air Asia). En dan zien we voor de rest wel verder wat we gaan doen met Mulu NP
pi_96140759
Mulu NP is wat mij betreft echt een aanrader, ik had dat niet willen missen
Je kunt de standaard trails doen, interessant maar soms erg veel mensen per groep.
Dan kun je nog minder standaard trails, echt caving zeg maar, heb ik niet gedaan maar leek me wel vet.
Ik wou eigenlijk de headhunterstrail doen maar dat is erg kostbaar in je eentje en vond daar ter plekke niemand om het mee te doen.
Ik heb wel de Pinnacles beklommen, superzwaar maar erg vet.

Wat tips: Neem genoeg cash mee er is daar geen pinautomaat. De LP zet dat er bij bijvoorbeeld de Perhentians duidelijk in, ik heb het bij Mulu niet terug kunnen vinden.
Je kunt in het park tegen een redelijke rate (paar procent) geld opnemen van je credit card maar dat kan je dus voorkomen.

Als het park geen accomodatie heeft kun je net buiten het park in een dorm terecht(incl. engels ontbijt), ik heb dat via n hostel in Miri geregeld want beide eigenaren kenden elkaar want waren van dezelfde Iban-stam.
Als je wel in het park zit en je wil de Pinnacles/Headhunterstrail gaan doen en ze zeggen dat het basecamp vol zit bij het park HQ loop dan even naar die dorm want die eigenaar kent de gidsen die dat doen en kan vaak wel wat regelen.
Zo heb ik uiteindelijk toch de Pinnacles kunnen doen terwijl het park HQ zei dat het vol zat en mijn gids Mac(toffe gids als je met hem meekan sowieso gaan) mij verzekerde dat ik sowieso daar kon overnachten.
Lawa mena hau lala!
  vrijdag 29 april 2011 @ 14:55:53 #239
62913 Blik
The one and Only!
pi_96140959
Wij twijfelen heel erg over Mulu omdat we op onze vorige vakanties genoeg grotten, vleermuizen, stalagmieten en stalagtieten hebben gezien. Die Pinnacles lijken me erg mooi om te zien, maar of dat nou een reden is om speciaal voor naar Mulu af te reizen ben ik nog niet over uit.
  vrijdag 29 april 2011 @ 19:48:30 #240
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_96152035
als jullie tickets boeken, doen jullie dit dan online of via een reisbureau? omdat het zo'n gedoe is als je om de paar dagen wil vliegen, leek het me handig dit te regelen via het reisbureau, omdat je dan zeker weet dat het goed gebeurt.

We gaan sowieso twee weekjes naar Maleisie, een klein weekje Borneo, een paar dagen Langkawi en dan door naar Penang om familie op te zoeken.
pi_96155257
Online is vrij simpel, ik gok dat er juist meer fouten gemaakt worden als je het via een reisbureau doet... Dus ja, ik boek alles zelf, heb nog nooit ergens een reisbureau voor nodig gehad gelukkig.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_96161592
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 19:48 schreef RandomMoron het volgende:
als jullie tickets boeken, doen jullie dit dan online of via een reisbureau? omdat het zo'n gedoe is als je om de paar dagen wil vliegen, leek het me handig dit te regelen via het reisbureau, omdat je dan zeker weet dat het goed gebeurt.
Ik boek ook alles zelf. Gewoon even rustig en geconcentreerd voor gaan zitten en alles dubbel checken voordat je 'submit' indrukt.

Reisbureau's bieden je soms niet de meest goedkope of de meest snelle verbinding, omdat ze geen provisie van die maatschappij krijgen. Ook sturen vliegmaatschappijen je bij een wijziging door naar je reisbureau, al sta je naast de desk van die maatschappij en is het reisbureau in Nederland nog niet open.

Een reisbureau biedt alleen maar nadelen in vergelijking met zelf boeken.
  zaterdag 30 april 2011 @ 12:01:51 #243
62913 Blik
The one and Only!
pi_96171737
Borneo is nu al een drama qua boeken, Turtle Island zit vol en duiken is een drama om een plekje te vinden
pi_96173772
Boek gewoon zelf iets te plekke, dan is er voor duiken zeker altijd plek. Beetje avontuurlijk zijn enzo.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zaterdag 30 april 2011 @ 14:54:02 #245
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_96175637
nog tips voor Borneo? Wij wilden zo ongeveer richting het sepilok jungle resort. We willen daar ongeveer een week zijn, maar als er andere leuke tips voorbijkomen kunnen we altijd kijken of het binnen ons budget valt :)

en voor Langkawi zijn we ook op zoek naar iets wat betaalbaar is, en toch een beetje het luxe gevoel heeft voor een weekendje.

In Penang willen we in het G hotel
pi_96180438
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 14:54 schreef RandomMoron het volgende:
In Penang willen we in het G hotel
Ik heb ook het G-hotel gekozen voor mijn verblijf in Georgetown. De kamers waren een beetje verouderd, maar wel groot. De lobby en het restaurant hebben een zeer mooie design. Het zwembad vond ik te druk en teveel op het zicht om ontspannen te luieren. Het G-Hotel zit naast een grote mall, waardoor je elke avond ter plekke kunt kiezen waar je trek in hebt. Er zitten ook een aantal hawker centres op loopafstand als je dat aandurft.
  zaterdag 30 april 2011 @ 19:10:37 #247
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96181176
G-Hotel? Ik heb het eens opgezocht maar dat zit toch hartstikke ver van het oude centrum? En dat oude centrum is juist zo leuk, ook kwa eten enzo... Ik ben zelfs overgestapt van 3 --> 4 maaltijden per dag omdat het zo lekker was :9
Mijn reisverslagen
  zaterdag 30 april 2011 @ 19:30:23 #248
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_96181702
ja ik weet het, georgetown is gaaf. En G Hotel zit bij Gurney. We zaten de laatste keer in het Bayview Georgetown.

Mijn droomhotel is E&O, ook om de hoek bij Georgetown!

En het eten is idd heerlijk. Char kway teow en roti canai <3 We eten sowieso wel bij Hawkers, ik ben maar een keer ziek geweest in Maleisie en dat was bij een westers restaurantje. We hebben btw in Penang poffertjes gegeten in een mall, omdat er een restaurantje was met pannekoeken van over de hele wereld.

maar we kunnen misschien bij schoonzusje slapen, en dat is meer richting de butterfly farm. En daarom maar twee daagjes G hotel om gewoon even van de luxe te genieten.
pi_96182557
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 19:10 schreef SeLang het volgende:
G-Hotel? Ik heb het eens opgezocht maar dat zit toch hartstikke ver van het oude centrum? En dat oude centrum is juist zo leuk, ook kwa eten enzo... Ik ben zelfs overgestapt van 3 --> 4 maaltijden per dag omdat het zo lekker was :9
Niet zo vreselijk ver. Een paar minuten met de bus en zelfs lopend is het wel te doen. Als gast van het G-Hotel mag je bovendien fietsen lenen. Er zitten een aantal hawker centra in de buurt van het G-Hotel aan de baai. Ik wilde echter per se naar een bruiloft een paar dagen later en heb het risico op iets 'verkeerds' eten geminimaliseerd.

Het oude centrum is inderdaad erg tof en een Unesco beschermd historisch stadsgezicht. (Zoals ze je graag bij elke gelegenheid laten weten :-)
  zaterdag 30 april 2011 @ 20:55:47 #250
62913 Blik
The one and Only!
pi_96184339
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2011 13:28 schreef Drive-r het volgende:
Boek gewoon zelf iets te plekke, dan is er voor duiken zeker altijd plek. Beetje avontuurlijk zijn enzo.
Kan niet, als je wilt duiken op Sipadan kun je echt niet op de bonnefooi gaan boeken in het hoogseizoen. Er zijn maar 120 plekken per dag om te duiken op Sipadan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')