quote:Op zaterdag 19 maart 2011 12:56 schreef speknek het volgende:
Lijkt me heerlijk!
Cambodia, zelden zo ziek geweest, doordat we ons niet wilden laten naaien en ergens in Poipet bij een lokaal vrouwtje gegeten hebben. Heel Angkor Wat ondergekotst.
Op zich logisch dat KL het duurste is. In Thailand is Bangkok ook duurder als andere gebiedenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:17 schreef Godtje het volgende:
Warm bier met ijs zijn ze inderdaad gek op. Ik heb overigens geweldig gegeten in Cambodia en ik zeg ook niet dat Malaysia slecht is. Alleen wennen.
Heb inmiddels ook geleerd dat ik in KL in de duurste regio zat. Ook wel ideaal maar wat duurder.
Nu in de highlands. NAT!
Een paar opmerkingen:quote:Op maandag 14 maart 2011 13:54 schreef Blik het volgende:
Even een kick, ik heb mijn vliegticket naar Maleisie geboekt en heb eens zitten rondkijken wat ik wil gaan doen. Het voornaamste onderdeel van de reis zal Borneo zijn. Ik heb begrepen dat het voor Borneo eigenlijk een must is om van alles vantevoren te plannen, dus heb ik een planning in elkaar gezet. Ik heb nog wel een paar punten van aandacht. En ik sta open voor suggesties:
6-jul Reisdag Amsterdam - Kuala Lumpur (trein Antwerpen om 17:31, vlucht Amsterdam om 20:55)
7-jul Aankomst 15:00 in Kuala Lumpur
8-jul Kuala Lumpur
9-jul Vlucht Kuala Lumpur - Tawau en vertrek richting Mabul voor duiken
10-jul Duiken Sipadan
11-jul Duiken Sipadan
12-jul Sipadan - Sandakan - Sepilok?
13-jul Sungai Kinabatangan
14-jul Sungai Kinabatangan
15-jul Sungai Kinabatangan - Sandakan
16-jul Sandakan - Turtle Islands
17-jul Turtle Islands - Sandakan - Kota Kinabalu
18-jul Beklimmen Mt. Kinabalu
19-jul Beklimmen Mt. Kinabalu - Kota Kinabalu
20-jul KK - Brunei
21-jul Brunei
22-jul Brunei - Miri
23-jul Miri - Kuching
24-jul Kuching
25-jul Kuching - Bako
26-jul Bako - Kuching
27-jul Dagtrip Longhouse
28-jul Kuching - Singapore
29-jul Singapore
30-jul Singapore - Kuala Lumpur
31-jul Kuala Lumpur - Perhentians
1-aug Perhentians
2-aug Perhentians
3-aug Perhentians - Kuala Lumpur
4-aug Kuala Lumpur en einde dag (23:55) vertrek Amsterdam
5-aug Aankomst Amsterdam (5:55)
Openstaande issues zijn:
- Er zitten verschillende flinke reisdagen tussen. Vraag me af of dat allemaal wel haalbaar is in Borneo. Met name Sipadan - Sandakan, Turtle Islands - Kota Kinabalu. Ook zit ik nog met planning rondom Brunei te kutten
- Orang-Utan centrum: Welke van de twee op Borneo is de beste? Sepilok of Semenggoh.
- Excursies zoals Turtle Islands, Mt. Kinabalu en Longhouse twijfel ik nog over. Met name de Turtle Islands lijkt me echt een tourist trap. Alleen mijn vriendin wil hier persé naartoe. Ook de longhouse lijkt me uiteindelijk weinig traditioneel, maar staat ook hoog op het lijstje van mijn vriendin.
- reistechnisch rondom Brunei vind ik lastig. Met name omdat ik voor Gunung Mulu te weinig tijd ga hebben, reis ik eigenlijk alleen naar Miri toe om door te kunnen vliegen op Kuching. Er zijn geen vluchten van Brunei - Kuching.
- Perhentian Islands: Is het ook mogelijk om in 1 dag van Singapore naar de Perhentian Islands te komen? Scheelt natuurlijk wel weer een reisdag
Ben verder benieuwd naar overige suggesties, m.b.t. de planning, bezoeken van nationale parken (Ik zou dolgraag Danum Valley willen bezoeken, maar dan moet ik ergens een financieel potje zien te vinden) etc.
Het snelste is over het algemeen een taxi.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:16 schreef Allure_ het volgende:
Weet iemand hoe je vanuit Kuala Lumpur centrum het snelst bij de LCCT uitkomt? Ik ben bang dat ik in een enorme traffic jam beland en daardoor te laat aankom.
Ben jij dan in hetzelfde KL geweest als ik?quote:Op donderdag 28 april 2011 01:07 schreef Godtje het volgende:
[..]
Het snelste is over het algemeen een taxi.
Traffic jams heb ik niet gezien in KL
Als ik me niet vergis gaan er gewoon bussen vanaf KL Sentral (treinstation). En dat ligt op loopafstand van het centrum.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:16 schreef Allure_ het volgende:
Weet iemand hoe je vanuit Kuala Lumpur centrum het snelst bij de LCCT uitkomt? Ik ben bang dat ik in een enorme traffic jam beland en daardoor te laat aankom.
De KLIA transit vanaf KL Sentral is het snelste:quote:Op woensdag 27 april 2011 23:16 schreef Allure_ het volgende:
quote:Op donderdag 28 april 2011 09:30 schreef SeLang het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis gaan er gewoon bussen vanaf KL Sentral (treinstation). En dat ligt op loopafstand van het centrum.
Thanks!quote:Op donderdag 28 april 2011 10:06 schreef jaco het volgende:
[..]
De KLIA transit vanaf KL Sentral is het snelste:
http://www.kliaekspres.co(...)bid/158/Default.aspx
Dit is een nieuwe service van de luchthaven trein die nu dus ook naar LCCT gaat. Je moet even opletten dat je niet in de Express stapt die in 1 keer naar KLIA gaat, maar in de stoptrein. Een station voor KLIA ga je er uit en hier staat een bus voor je klaar. Er staan zelfs mannetjes om je koffer naar de bus te sjouwen, maar dit vond ik een beetje onzin.
Het laatste stukje met de bus is een minuut of 10. Ik geloof dat de kans op een file daar erg klein is. Ik heb die tenminste niet gezien.
Ik boek ook alles zelf. Gewoon even rustig en geconcentreerd voor gaan zitten en alles dubbel checken voordat je 'submit' indrukt.quote:Op vrijdag 29 april 2011 19:48 schreef RandomMoron het volgende:
als jullie tickets boeken, doen jullie dit dan online of via een reisbureau? omdat het zo'n gedoe is als je om de paar dagen wil vliegen, leek het me handig dit te regelen via het reisbureau, omdat je dan zeker weet dat het goed gebeurt.
Ik heb ook het G-hotel gekozen voor mijn verblijf in Georgetown. De kamers waren een beetje verouderd, maar wel groot. De lobby en het restaurant hebben een zeer mooie design. Het zwembad vond ik te druk en teveel op het zicht om ontspannen te luieren. Het G-Hotel zit naast een grote mall, waardoor je elke avond ter plekke kunt kiezen waar je trek in hebt. Er zitten ook een aantal hawker centres op loopafstand als je dat aandurft.quote:
Niet zo vreselijk ver. Een paar minuten met de bus en zelfs lopend is het wel te doen. Als gast van het G-Hotel mag je bovendien fietsen lenen. Er zitten een aantal hawker centra in de buurt van het G-Hotel aan de baai. Ik wilde echter per se naar een bruiloft een paar dagen later en heb het risico op iets 'verkeerds' eten geminimaliseerd.quote:Op zaterdag 30 april 2011 19:10 schreef SeLang het volgende:
G-Hotel? Ik heb het eens opgezocht maar dat zit toch hartstikke ver van het oude centrum? En dat oude centrum is juist zo leuk, ook kwa eten enzo... Ik ben zelfs overgestapt van 3 --> 4 maaltijden per dag omdat het zo lekker was
Kan niet, als je wilt duiken op Sipadan kun je echt niet op de bonnefooi gaan boeken in het hoogseizoen. Er zijn maar 120 plekken per dag om te duiken op Sipadanquote:Op zaterdag 30 april 2011 13:28 schreef Drive-r het volgende:
Boek gewoon zelf iets te plekke, dan is er voor duiken zeker altijd plek. Beetje avontuurlijk zijn enzo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |