Waarschijnlijk wel. We vinden het ook prima dat er al jaren te weinig medicijnen en voedsel te vinden is omdat Israel de boel "controleert". Wij Nederland vonden het eigenlijk zelfs prima dat de haven die door ons aangelegd was voor 4 miljoen euro na een paar manden gesloopt werdquote:Op maandag 31 mei 2010 08:58 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat is waar, maar ik hoop niet dat dit zonder diplomatieke gevolgen zal blijven.
Ja klopt daders kregen lik op stukbeleid en zijn dood.quote:Op maandag 31 mei 2010 09:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als Al-Jazeera je geliefde bron is, dan klopt het dat ze zich in INTERNATIONALE wateren bevonden.
Probleem opgelost toch?
Er was sprake van vaart in internationaal water. Zij mogen daar varen.quote:Op maandag 31 mei 2010 08:56 schreef Haradrim het volgende:
[..]
De vaart richting de Gazastrook was ook onrechtmatig
Nee. Wanneer je in internationaal water geenterd wordt mag je je verdedigen.quote:het aanvallen van gewapende commando's ook.
Hij is niet selectief, hij is feitelijk.quote:Zeg wat ben jij selectief, ben je moslim ofzo?
De commerciële zender 10 en er heerst nu een censuurquote:Op maandag 31 mei 2010 09:01 schreef Disana het volgende:
Het leger meldt tenminste 10 doden, de Israëlische televisie meldt dat er minimaal 14 doden zijn.
Die mensen wisten toen ook wat Hitler wilde. Net als dat ze wisten wat Hamas wilde.quote:Op maandag 31 mei 2010 09:03 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Moet ik nu voor je uit de doeken gaan doen waarom Hitler's greep naar de absolute macht niet hetzelfde is als Hamas' verkiezingsoverwinning?
Dat lijkt me toch vrij duidelijk?
Wat wil je er exact over uitgelegd hebben?
Ah jij hebt HET bewijs dat niemand nog heeft?quote:Op maandag 31 mei 2010 09:06 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Er was sprake van vaart in internationaal water. Zij mogen daar varen.
ik snap het ook nietquote:Op maandag 31 mei 2010 09:08 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ah jij hebt HET bewijs dat niemand nog heeft?
Je hebt gelijk, maar nu is Turkije ook boos en twee van de schepen zijn Amerikaans bezit.quote:Op maandag 31 mei 2010 09:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel. We vinden het ook prima dat er al jaren te weinig medicijnen en voedsel te vinden is omdat Israel de boel "controleert". Wij Nederland vonden het eigenlijk zelfs prima dat de haven die door ons aangelegd was voor 4 miljoen euro na een paar manden gesloopt werd
quote:Op maandag 31 mei 2010 09:02 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar dat hulpkonvooi begon als eerste te schieten?
israel's overdreven reactie tot daar aan toe maar dit zijn echt geen vreedzame activisten meer. Ghandi zou zich omdraaien in zijn graf!quote:Op maandag 31 mei 2010 09:01 schreef NoRemorse het volgende:
[..]
Kijk hier maar bij 1 minuut 50.
Van je geliefde aljazeera zender
Oorlogs activisten die met stalen pijp[en op een special forces inrammen.
Het linkse idee van vredes activisten![]()
Hoe harder je slaat hoe liever we je noemen in de media.
Het hulpkonvooi had geen wapens. Het was een hulpkonvooi. Volgens Israel (hoe objectief) wist een persoon aan boord van het schip het wapen van een soldaat af te pakken, waardoor het per ongeluk afging.quote:
Iirc is onder een vlag varen niet hetzelfde als de eigenaar zijn.quote:Op maandag 31 mei 2010 09:08 schreef Disana het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar nu is Turkije ook boos en twee van de schepen zijn Amerikaans bezit.
Het antwoord is met jouw uitleg dus: jaquote:Op maandag 31 mei 2010 09:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het hulpkonvooi had geen wapens. Het was een hulpkonvooi. Volgens Israel (hoe objectief) wist een persoon aan boord van het schip het wapen van een soldaat af te pakken, waardoor het per ongeluk afging.
quote:De Israëlische marine wil voorkomen dat het ''illegale'' hulpkonvooi de haven van Gaza bereikt. De strijdkrachten hadden de actievoerders gewaarschuwd. Israël eiste dat de vloot naar de Israëlische havenstad Ashdod zou varen. De goederen zouden dan door de Israëliërs kunnen worden gecontroleerd en eventueel naar de Gazastrook worden gebracht.
Israël en Egypte verscherpten drie jaar geleden de blokkade van de Gazastrook nadat de Hamasbeweging daar de macht had gegrepen. Volgens Jeruzalem is er geen humanitaire crisis in het Palestijnse gebied.
Dat is wat overal gezegd wordt, dus daar ga ik vooralsnog vanuit ja.quote:Op maandag 31 mei 2010 09:08 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ah jij hebt HET bewijs dat niemand nog heeft?
Ik las dat ze Amerikaans bezit zijn én onder Amerikaanse vlag varen.quote:Op maandag 31 mei 2010 09:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Iirc is onder een vlag varen niet hetzelfde als de eigenaar zijn.
We zullen zien, ik zie Israel graag hard op de vingers worden getikt
http://www.allheadlinenews.com/articles/7018778157quote:Meanwhile, Israelis have staged their own counter-flotilla in response to the nine ships headed toward Gaza, bearing over 10,000 tons of supplies and hundreds of pro-Palestinian activists, including hundreds of Turks and European legislators.
quote:
quote:Vanuit het hulpkonvooi voor de Gazastrook is op Israëlische militairen geschoten. Dat heeft het Israëlische leger maandag gemeld. ''Militairen van de marine namen de leiding over op de schepen die de blokkade (van de Gazastrook) probeerden te doorbreken.''
''Terwijl ze daarmee bezig waren, werden zij geconfronteerd met ernstig fysiek geweld van de actievoerders, die op hen schoten'', aldus het leger.
Die ijzeren staaf was geen wapen? Tell that to the 13 injured soldiers.quote:Op maandag 31 mei 2010 09:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het hulpkonvooi had geen wapens. Het was een hulpkonvooi. Volgens Israel (hoe objectief) wist een persoon aan boord van het schip het wapen van een soldaat af te pakken, waardoor het per ongeluk afging.
Neem aan dat er een onderzoek komt en de waarheid wel naar boven komt. Je hoort verschillende verhalen.quote:Op maandag 31 mei 2010 09:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Op hen schoten of terugschotenquote:
Hamas heeft de macht niet gegrepen, fatah probeerde de macht te grijpen en faalde.quote:
Dat maakt me niet uit. Het gaat erom dat er een, door de bevolking gesteunde, terroristische overheid is.quote:Op maandag 31 mei 2010 09:16 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Hamas heeft de macht niet gegrepen, fatah probeerde de macht te grijpen en faalde.
Tsja, de waarheid komt nog wel boven water maar zoals ik het nu zie hebben de opvarenden van die convooi toch gewoon schuld hoor.quote:Op maandag 31 mei 2010 09:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Op hen schoten of terugschoten
Als je boot geënterd wordt, kan ik me wel vorstellen dat je agressief wordt, zeker als je in internationale wateren bent
http://www.brisbanetimes.(...)y-20100531-wq8y.htmlquote:The boats had started heading towards Gaza from international waters of Cyprus at 3pm local time (1200 GMT) on Sunday, with organisers saying they hoped to enter Gaza waters during the daylight hours.
Ik help het je hopen, maar ikzelf denk 80% kans op niet, 20% op wel.quote:Op maandag 31 mei 2010 08:25 schreef IHVK het volgende:
[..]
Je kunt er van uit gaan. Dit is een internationaal georganiseerd iets met belangrijke betrokkenen. Ik weet voor 99,9 % zeker dat er geen wapens ofzo onderweg waren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |