Dat lukt beiden niet.quote:Op maandag 31 mei 2010 02:40 schreef Farang het volgende:
Wat een bananenrepubliekmaatregel.. Bang dat FARC en Chavez de verkiezingen willen verstoren en Colombia destabiliseren?
Neuh hoor, het is Colombiareports.com en een foutje van Nu.nl. Ik werk zelf voor die site en beschouw Adriaan Alsema als een goede vriend. Als die iets niet doet is het iets verzinnen om er mee te spammen.quote:Op maandag 31 mei 2010 02:40 schreef El_jefe07 het volgende:
Zal wel meevallen allemaal; hoe wil de overheid in Colombia dit gaan controleren dan? En waar is dit bericht verder nog te vinden op internet? Volgens mij is dit gewoon spam van de door die Nederlander gerunde site Columbia Reports. Hoe kan dit onwelgevallige "nieuws" nou naar buiten komen als de Colombiaanse regering alles zou censureren?
[edit] OF NIET: http://www. columbiareports. com/ ligt eruit
Een vriendin van me in Colombia heeft Mockus gestemd en is fel anti-Santos.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:34 schreef Viajero het volgende:
Mockus is echt een idioot. Als je in Colombia verkiezingen wil winnen moet je niet aankondigen dat je de belastingen gaat verhogen. De familie van mijn vriendin heeft vooral om die reden toch Santos gestemd. (niet begrijpend dat die ook de belastingen gaat verhogen, maar minder eerlijk daarover is).
Mijn vrienden in Bogota hebben ook grotendeels Mockus gestemd. Die zijn allemaal middenklasse. De familie van mijn vriendin zijn dat voor het grootste deel niet, en zijn denk ik makkelijker te beinvloeden door oneliners, zoals dat Mockus de belsting zal vehogen, of niets meer zal doen aan de FARC.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een vriendin van me in Colombia heeft Mockus gestemd en is fel anti-Santos.![]()
Voor mij zijn het allemaal schurken. Al denk ik dat Uribe het relatief goed heeft gedaan.
Klopt, sommige van mijn vrienden verbaasden me ook met hoe bitter ze zijn dat Mockus niet El Salvador blijkt te zijn.quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:47 schreef Strani het volgende:
Mijn familie hier is vrijwel volledig overtuigd Santista. Ook middenklasse overigens.
Ik denk dat veel aanhangers van Mockus net zo goed zijn gevallen voor oneliners trouwens..in weze heeft Mockus nog heel weinig duidelijk gemaakt van wat hij nou precies wil en heeft het alleen maar over verandering.
Overigens moet ik zeggen dat veel aanhangers van Mockus ronduit irritant en arrogant zijn geweest, zowel voor als na de verkiezingen. Ze schelden mensen rustig op facebook uit voor 'ignorante' omdat ze een iets andere politieke mening hebben. Dan zijn de Santistas over het algemeen toch wat genuanceerder in de omgang.
Ja precies..persoonlijk denk ik dat je beter één probleem eerst goed kunt oplossen dan dat je de kiem laat liggen en je richt op een ander probleem. Veel aanhangers van Mockus denken dat de FARC nu niet meer zo'n bedreiging is..maar vertel dat maar aan mensen in de departementen waar ze nog actief zijn.quote:Op woensdag 2 juni 2010 17:07 schreef Viajero het volgende:
[..]
Klopt, sommige van mijn vrienden verbaasden me ook met hoe bitter ze zijn dat Mockus niet El Salvador blijkt te zijn.
Ik zou zelf waarschijnlijk ook Santos stemmen, met als hoofdreden dat de FARC nog steeds actief is.
quote:Boeren en regering Colombia sluiten akkoord
BOGOTA -
Aan de protestacties van boeren in Colombia is zaterdag een einde gekomen. De regering sloot met hun leiders een akkoord over verlaging van de prijs van kunstmest en het verschaffen van goedkope leningen.
De protesten hebben 3 weken geduurd. Bij schermutselingen met de politie vielen vijf doden. Ook ontstonden in de steden voedseltekorten, doordat de boeren belangrijke wegen blokkeerden. Door de acties daalde de populariteit van president Juan Manuel Santos juist in een tijd dat hij moet beslissen of hij zich kandidaat stelt voor een tweede ambtstermijn.
De boeren demonstreerden tegen de hoge prijs van kunstmest en tegen handelsovereenkomsten met de Verenigde Staten en de Europese Unie die het hun moeilijk maakten tegen goedkoop ingevoerde producten te concurreren
http://www.telegraaf.nl/b(...)eren_Colombia__.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |