Biosilk valt niet onder 'slecht', maar bevat wel siliconen. Dus als je geen shampoo gebruikt, kun je ook echt geen biosilk gebruiken.quote:Op maandag 7 juni 2010 15:09 schreef Lindytje het volgende:
Question: Als je je haar doet zoals in de OP beschreven staat. Kun je dan nog BioSilk gebruiken? Of valt dat onder de 'slechte' producten?
quote:Op maandag 7 juni 2010 17:01 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Biosilk valt niet onder 'slecht', maar bevat wel siliconen. Dus als je geen shampoo gebruikt, kun je ook echt geen biosilk gebruiken.
Curly Wurly ruikt jammie!!quote:Op maandag 7 juni 2010 19:01 schreef Tamashii het volgende:
Oeh, vandaag mijn haren gewassen met curlywurly en prrrr.
quote:
Ik gebruik nu Neutral baby shampoo.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:58 schreef Harajuku. het volgende:
Smart_ass, welke shampoo gebruikte jij nu en bevalt het al?
OMG het is een spelfout.quote:Op zondag 6 juni 2010 20:17 schreef krioro het volgende:
[..]
Kan niet, ik heb geen biljartbal, en al helemaal geen biljardbal.
Zal eens proberen het op de foto te krijgen, ooit.
Door je haar los te dragen slijten de punten meer dan door het in een staart of knot te dragen. Je haar schuurt namelijk lekker op je kleding bij beweging ed. Voor de meeste mensen geen probleem, maar als je er zo snel last van hebt als jij, zou je misschien een paar weken een staart moeten proberen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:10 schreef Syytön het volgende:
Hmm, mijn cap draag ik twee keer per week, en dan maar een uurtje. Haar heb ik in een staart. Verder draag ik mijn haar altijd los. Denk niet dat het daar iets mee te maken heeft.
Oke, fijnquote:Op donderdag 10 juni 2010 14:27 schreef B.ertha het volgende:
Ik ben heel tevreden met de shampoo en conditioner: mooi haar, sterk minder haaruitval, ruikt lang lekker.
Alleen wordt mijn haar na verloop van tijd niet meer helemaal schoon (te zien aan vieze kam) en dan gebruik ik het samen met baking soda. Werkt als een tierelier
Ik gebruik een conditioner van Yes to carrotsquote:Op zaterdag 12 juni 2010 19:41 schreef Syytön het volgende:
Dank je voor de tip Zuigstengel! Ik zal mijn haar wat vaker in een staart dragen, kijken of het werkt.
De Dr. Organic shampoo vind ik erg fijn! Mijn haar wordt er prima schoon van. Ik vind het zelf vrij geurloos spul, maar ik vind dat wel een voordeel. Ik heb een hekel aan zo'n chemische fruit- of bubblegumlucht in je haar. De conditioner vind ik iets minder moet ik zeggen, vind 'm vrij dun en mijn haar wordt er ook een stuk minder glad en glanzend mee als wanneer ik het Elvive nutri-gloss haarmasker gebruik.
Alleen m.b.t. ingrediënten in shampoo zowat. Niet andere tips die ook helpen om je haar gezond/glanzend te houden (zoals dus dat katoensatijn of die speciale handdoeken voor na het douchen etc.)quote:Op zondag 13 juni 2010 12:40 schreef Breathtaking het volgende:
Er staat toch een lijstje met tips in de OP dames?
Lijkt mij ook super. Alle goede tips die in de topics gegeven worden etc erin zetten. Ik ben nu bezig alle topics door te lezen, dus als er een samenvatting in de OP staat is het handig voor nieuwe mensenquote:Op zondag 13 juni 2010 13:44 schreef ChipsZak. het volgende:
Ja, dat wel maar het was maar een voorbeeld. Je kan het eventueel nog een keer noemen in zo'n tiplijstje, maar dan zonder uitleg (evt. een linkje onder het woord dan, maar soit).
Alleen ik weet niet of zoiets leuk is voor in de OP, maar het leek me wel geinig.
Nee, maar hij is natuurlijk ook alleen leuk als je zulke krullen wilt, anders heb je er weinig aan.quote:
Ja heeeeeey. Het zijn krulmensen die het niet lezen hoor, en daarna vragen of ze shampoo of conditioner nodig hebben. Maar ik ben een voorstander van dat lange verhaal verbannen naar een linkje. En ook voorstander om niet weer zo'n lang verhaal erin te zettenquote:Op zondag 13 juni 2010 14:32 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Nee, maar hij is natuurlijk ook alleen leuk als je zulke krullen wilt, anders heb je er weinig aan.
No offense aan E-C natuurlijk, maar ik heb ook niet de behoefte aan zulke krullen en dan ga ik ook niet dat hele stuk lezen.
Je kan daar net zo makkelijk een linkje van/naar maken, toch?
Ik bedoelde ook niet een lang verhaal. Maar gewoon de globale tips in een tiplijstje, ofzo. Eventuele uitleg zet je gewoon achter linkjes.quote:Op zondag 13 juni 2010 14:37 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ja heeeeeey. Het zijn krulmensen die niet lezen hoor. Maar ik ben een voorstander van dat lange verhaal verbannen naar een linkje. En ook voorstander om niet weer zo'n lang verhaal erin te zetten
Neuh, hij moet sowieso wel blijven, maar dan kan ie wel achter een linkjequote:Op zondag 13 juni 2010 17:14 schreef Evil-Cherry het volgende:
Het maakt mij echt niet uit hoor jongens, ik heb het stuk slechts op verzoek geschreven
Met mijn lengte is m'n haar wel kwetsbaar en ik moet er echt niet aan denken het te borstelen met een gewone borstel met nopjes, die blijft toch wel makkelijker ergens aan hangen en geeft dan beschadigingen. Ik gebruik alleen een (varkens)haren borstel, ik zou echt niet zonder kunnen.quote:Op zondag 13 juni 2010 14:10 schreef ChipsZak. het volgende:
Ik heb wel een borstel met 100% puur haar (haar van wat geen idee eigenlijk) en ze werken niet echt onwijs goed om knopen eruit te krijgen, maar wel om het wat mooier te krijgen. Persoonlijk vind ik het meer een finishing touch dan echt een basisproduct. Ofwel; eerst gewoon je haar kammen met normale borstel en dan met een 100% puur haarborstel er over/doorheen.
Mijn ervaring tenminste,.
Eens!quote:Op zondag 13 juni 2010 18:50 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Neuh, hij moet sowieso wel blijven, maar dan kan ie wel achter een linkje
Ik vind tips wat lastig omdat je hier ook ziet, voor iedereen werkt iets andersquote:Op zondag 13 juni 2010 19:10 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Eens!
En wat denk je dan van zo'n (niet te lang!) algemene tips lijstje? Anders is de OP weer zo kaal en het is wel leuk.
Alleen dan is er wel hulp nodig, want ik ken ze heul niet allemaal,.
Aan wat voor categorieën dacht je? Krullen; droog; steil; etc?quote:Op zondag 13 juni 2010 19:12 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik vind tips wat lastig omdat je hier ook ziet, voor iedereen werkt iets anders
Misschien kunnen we wat categorieën bedenken eerst en dan die aanvullen?
Ja, da's wel een leuk idee toch? Nu nog een beginquote:Op zondag 13 juni 2010 19:17 schreef Harajuku. het volgende:
Ik had nog vrij weinig bedacht. Verzorging, styling
En dat dan misschien opsplitsen in krullen, droog en steil etc inderdaad
Ik zou voor krullen bij verzorging gewoon willen doorverwijzen naar het stuk van ECquote:Op zondag 13 juni 2010 19:21 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ja, da's wel een leuk idee toch? Nu nog een begin.
Laten we met verzorging beginnen: ik heb geen idee. Ik ben er niet zo in thuis, maar ik denk dat er bijv. iets te zeggen valt over SLS, silliconen, parabenen etc.?
Ja, dat algemeen inderdaad bij wat ik nu onder goed en slecht heb staan.quote:Op zondag 13 juni 2010 19:48 schreef ChipsZak. het volgende:
Ziet er al goed uit!
En wat algemene tips iets van;
Moet fohnen toch? Zet hem op de lauwste stand.
Je haar na het douchen drogen kan het best met een oud t-shirt of dep zachtjes met een handdoek.
Sommige mensen hebben baat bij katoensatijnen kussenslopen: het haar knoopt minder en glanst meer.
Ofzo,.
Voor de sulfaten etc. moeten we maar even wachten op E-C,.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |