Waarom denk je dat?quote:Op zondag 30 mei 2010 16:50 schreef Adelante het volgende:
Ik denk dat je gewoon een adder hebt gezien, maar niet goed op het streeppatroon hebt gelet
Wtf. Ja dat is eng.quote:Op zondag 30 mei 2010 16:48 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Ik heb er een keer eentje in mijn tuin gehad van 2.5 meter.
Die was bij de buren 2 huizen verderop ontsnapt uit het terrarium.
Ik ben mezelf nog nooit zo de tyfus rotgeschrokken
Hij had 't tegen mijquote:Op zondag 30 mei 2010 16:55 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Waarom denk je dat?
[ afbeelding ]
Ik heb 'm vrij goed kunnen zien, en hij zag er niet zo uit eigenlijk.
Oh oke.quote:
Ja maar dat is ook niet zo hoor. Want ik heb ook op internet gezocht, maar ringslangen bv kunnen ook gewoon egaal zijn. Dat was de slang die ik zo'n 3 jaar geleden heb gespot ook. Maar ze zijn opzich best lastig te onderscheiden. Die gladde slang en adder bv ook. Misschien heb ik toch wel een adder gezien, dat zou ook kunnen.quote:Op zondag 30 mei 2010 16:39 schreef 9611Niels het volgende:
Ik heb één keer een slang gezien in NL, op de veluwe, een bruine van zo'n 50 cm. Was er nogal van geschrokken want ik was toen een jaar of 9
Maar wat ik niet snap, is dat de 3 slangensoorten die in Nederland voorkomen allemaal patronen op hun rug hebben (vlekken of een zigzagpatroon), maar die ik zag was gewoon egaal bruin.
quote:Op zondag 30 mei 2010 19:29 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Ik zie elke dag meerdere malen een slang van 24cm!
Vergeet de komma niet.quote:Op zondag 30 mei 2010 19:29 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Ik zie elke dag meerdere malen een slang van 2,4cm!
Oh, don't. Ik heb jaren in doodsangst op het toilet gezetenquote:Op zondag 30 mei 2010 20:56 schreef Maisnon het volgende:
Ineens een slang in de wc vinden lijkt me zo eng
Oh ja?quote:Op zondag 30 mei 2010 16:51 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Ik blijf wel lekker in de Randstad wonen, de enige slang die ik daar tegenkom is een tuinslang
als kleuter ben ik eens, spelend in de achtertuin van mn oma, in het wild een heuse levende grote slang tegengekomen!quote:Op zondag 30 mei 2010 16:51 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Ik blijf wel lekker in de Randstad wonen, de enige slang die ik daar tegenkom is een tuinslang
Spannend.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:57 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Oh, don't. Ik heb jaren in doodsangst op het toilet gezetenSlangen en spinnen.
Hahaha, ik ook. En dan heel snel plassen en steeds in de wc kijken.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:57 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Oh, don't. Ik heb jaren in doodsangst op het toilet gezetenSlangen en spinnen.
Ja, wij waren altijd in Ginkelduin, bij Leusden.quote:Op zondag 30 mei 2010 21:33 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Spannend.Maar de Utrechtse heuvelrug is best groot he.
Bij mij is 10 jaar geleden echt een spin uit het toilet gekomenquote:Op zondag 30 mei 2010 23:04 schreef Fascination het volgende:
[..]
Hahaha, ik ook. En dan heel snel plassen en steeds in de wc kijken.
Eens, buren van mij verderop hadden allerhande terrariumsquote:Op zondag 30 mei 2010 20:56 schreef Maisnon het volgende:
Ineens een slang in de wc vinden lijkt me zo eng
ach joh, ik ben jarenlang alleen boven naar het toilet geweest (op een of andere manier was ik er van overtuigd dat ze boven niet uit de pot konden kruipen) en dan nog ging ik staand plassen...quote:Op zondag 30 mei 2010 23:04 schreef Fascination het volgende:
[..]
Hahaha, ik ook. En dan heel snel plassen en steeds in de wc kijken.
Weet je zeker dat het een gladde slang is? Ik neig ook naar een (jonge) adder eerlijk gezegd.quote:Op zondag 30 mei 2010 16:36 schreef Smart_ass het volgende:
Aangezien ik hier geen topic over vond en ik er vandaag weer eentje heb gespot, vond ik het tijd worden.
Mijn ouders wonen op de Utrechtse heuvelrug en daar ben ik dan ook regelmatig te vinden. Vandaag vond mijn moeder het lekker weer () om te gaan wandelen. Nou allemaal leuk en aardig, dus wij lopen zo door het bos. Daarna liepen we verder over zo'n pad tussen het bos en de Nederrijn. En wat zien we?
Een slang. Dus wij er naartoe om 'm beter te bekijken (wat gelukkig kon want hij was niet heel schuw en gleed rustig verder de struiken in). Daarnet heb ik gekeken op wiki, en ik geloof dat we een
Coronella austriaca hebben gezien. Beter bekend als een Gladde slang. Hij zag er precies zo uit:
<knip>
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |