Aangezien ik hier geen topic over vond en ik er vandaag weer eentje heb gespot, vond ik het tijd worden.
Mijn ouders wonen op de Utrechtse heuvelrug en daar ben ik dan ook regelmatig te vinden. Vandaag vond mijn moeder het lekker weer (

) om te gaan wandelen. Nou allemaal leuk en aardig, dus wij lopen zo door het bos. Daarna liepen we verder over zo'n pad tussen het bos en de Nederrijn. En wat zien we?

Een slang. Dus wij er naartoe om 'm beter te bekijken (wat gelukkig kon want hij was niet heel schuw en gleed rustig verder de struiken in). Daarnet heb ik gekeken op wiki, en ik geloof dat we een
Coronella austriaca hebben gezien. Beter bekend als een Gladde slang. Hij zag er precies zo uit:
![]()
Waarom het een gladde slang genoemd wordt weet ik verder niet, want hij was niet echt glad. Zoals je op de foto ook kunt zien heeft ie meer een soort van schubben.
Toevallig heeft onze buurvrouw 2 weken ook een slang gezien. Zelf heb ik op dezelfde plek +/- 3 jaar terug ook een slang gezien, al geloof ik dat dat meer een ringslang was.
![]()
Zoiets. Die was naar mijn idee ook een stuk gladder, en die was heel snel weer weg.
Hebben jullie ooit een slang gezien in Nederland? En zo ja, waar? En vonden jullie het eng?

Ik vond het eigenlijk erg fascinerend, niet bepaald eng ofzo.