dit is geen eis. Gigahertzen zeggen niks.quote:
Dit is de beste link voor jou,quote:Op zondag 30 mei 2010 15:17 schreef Aestivate het volgende:
http://tweakers.net/revie(...)010-gamesysteem.html
perfect, want dat tweakers gamesysteem min de randapparatuur is wel ongeveer 800 euro.quote:Op zondag 30 mei 2010 15:23 schreef jacobussss het volgende:
ow en sorry voor het vergeten ik heb alle rand apparatuur al
Als je op de centen bent, zoals ik, zou ik eerder een AMD kiezen. Heb zelf toevallig vorig jaar precies dezelfde CPU gekocht als in dat Tweakers-systeem zit een een zeer vergelijkbare videokaart. Ben nog iedere dag dolgelukkig met m'n gamesysteempjequote:Op zondag 30 mei 2010 15:20 schreef jacobussss het volgende:
mooi getal en die andere topic was faal
en ik dacht aan een intel core i7 met 3.2 ghz
call of duty, en nog een paar
Om maar niet te beginnen over zijn wazige taalgebruikquote:Op zondag 30 mei 2010 15:24 schreef geelkuikentje het volgende:
sorry ts maar ik vind je een beetje een wazig figuur
Voor games kiezen ze op Tweakers de laatste tijd vaak voor AMD (X4 955). Deze heeft de beste prijs/kwaliteit verhouding voor games. De top Intels zijn sneller, en dat zie je terug in de prijs. Maar voor games presteert de AMD erg goed. Als je budget rond de 800 ligt zou ik voor de AMD gaan, omdat bijhorende moederborden ook goedkoper zijn dan de intel variant.quote:Op zondag 30 mei 2010 15:35 schreef jacobussss het volgende:
xD
maar wa is ongeveer het verschil dan van amd en i7 enz.
2 veschillende merken oke maar wat is het veschil in prestatie's
quote:Op zondag 30 mei 2010 16:12 schreef jacobussss het volgende:
ok maar uhmmm
als ik dat heb gedaan welke ik allemaal wil maar welke site zet het dan in elkaar??
en als ik deze dan pak bij tweakers
Phenom II X6 1055T kost 40 euro extra dan die andere
maar wat zijn die 2 cores extra dan ??
Nee meer cores is niet meer rekenkracht. De rekenkracht blijft gelijk, maar een multicore processor kan meerdere berekeningen tegelijk doen. Daardoor is het sneller, mits de berekeningen goed verdeeld worden (maar dat doen bijna alle nieuwe games wel).quote:Op zondag 30 mei 2010 17:26 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
2x meer rekenkracht? op sommige spellen 3/4 van de nieuwe ongeveer.
nou het is gelijk met te zeggen van of je hebt er 2 die rekenen voor je of je hebt 4 die rekenen voor je als je bvb 68 sommen hebt wie is er dan sneller klaarquote:Op zondag 30 mei 2010 17:50 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Nee meer cores is niet meer rekenkracht. De rekenkracht blijft gelijk, maar een multicore processor kan meerdere berekeningen tegelijk doen. Daardoor is het sneller, mits de berekeningen goed verdeeld worden (maar dat doen bijna alle nieuwe games wel).
http://www.alternate.nl/html/pcbuilder/circleView.htmlquote:Op zondag 30 mei 2010 16:12 schreef jacobussss het volgende:
ok maar uhmmm
als ik dat heb gedaan welke ik allemaal wil maar welke site zet het dan in elkaar??
en als ik deze dan pak bij tweakers
Phenom II X6 1055T kost 40 euro extra dan die andere
maar wat zijn die 2 cores extra dan ??
Ja, want de opslagcapaciteit zegt iets over de snelheidquote:Op maandag 31 mei 2010 20:13 schreef keerfdebest het volgende:
ga opzoek naar iemand die een computerbedrijf heeft dan krijg je alle voor inkoopsprijzen zelfbouwen et voilla ik heb een super computer voor 800 euro echt zo'n beetje snelste van dit moment 1000 gig enzo
TS had specifieke eisen maar vooruit, als Tweakers pricewatch items aanklikken en importeren bij een webshop hem te moeilijk is:quote:Op maandag 31 mei 2010 21:40 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik heb het gevoel dat TS er weinig verstand van heeft. Ik denk dat TS gewoon een game systeem wel die snel is voor zijn prijs.
Dus mensen post eens wat leuke systeempjes voor ¤800 en laat het gezeik achterwege.
En TS verdiep je een in specificaties, of ga zelf naar de Computerwinkel en koop daar een systeem voor ¤800..
Sata nemenquote:Op maandag 31 mei 2010 19:08 schreef jacobussss het volgende:
maar bij alternate heb je hdd en dan staat er (ssd of sata of sas wat betekent dat allemaal aangezien ik niet veel verstand heb
nog nooit van wikipedia gehoord?quote:Op maandag 31 mei 2010 19:08 schreef jacobussss het volgende:
maar bij alternate heb je hdd en dan staat er (ssd of sata of sas wat betekent dat allemaal aangezien ik niet veel verstand heb
Daar heeft hij gaan bal aan natuurlijk. Dan blijft hij bezig. En dan nog, als hij dan alle betekenissen uitgezocht heeft, ontbeert hem de ervaring om echt een keus voor zichzelf te maken. Het enige dat hem wel kwalijk te nemen valt is dat hij eisen stelt op basis van niets.quote:
Ik denk dat dát ook wel het slimste is. Aangezien TS niet erg veel verstand heeft van computers.quote:Op woensdag 2 juni 2010 17:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
de TS moet gewoon een PC zaak in lopen.. en melden wattie wil en wat zn budget is..
een beetje zaak maakt dan een mooie offerte
Hij zegt net dat hij er niet zo veel verstand van heeft, als hij nou elk onderdeel apart moet bestellen en assembleren bij een computershop vergt tijd. Dat is meer voor de gemiddelde bouwer/kennisquote:Op woensdag 2 juni 2010 17:43 schreef Xaobotnik het volgende:
Mwha, kopen in een zaak is over het algemeen toch wat duurder. Bij een webshop is in principe goedkoper, ook met assemblage. Maar met een beetje ballen gaat TS hem zelf in elkaar schroeven. Is op zich niet zo moeilijk. Zeker niet als je ook bereid bent wat handleidingen te lezen. Voor zover het niet lukt, kunnen wij hem hier verder helpen.
Moet je wel bij een goeie zaak zijn. Legio mensen die thuiskomen met een HP o.i.d. met weinig ram, een slechte videokaart en de rest van het systeem ook uit verhouding. Vaak ook nog 200-300 euro duurder dan online. Als ze niet goed aangeven wat ze precies willen en er een beetje verstand van hebben miskoop je je zo, niet altijd de schuld van de verkoper die kan het ook verkeerd begrijpen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 17:45 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Ik denk dat dát ook wel het slimste is. Aangezien TS niet erg veel verstand heeft van computers.
Alsof ik dat niet weet. Ik wist dat al sinds '90.quote:Op woensdag 2 juni 2010 18:53 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Moet je wel bij een goeie zaak zijn. Legio mensen die thuiskomen met een HP o.i.d. met weinig ram, een slechte videokaart en de rest van het systeem ook uit verhouding. Vaak ook nog 200-300 euro duurder dan online. Als ze niet goed aangeven wat ze precies willen en er een beetje verstand van hebben miskoop je je zo, niet altijd de schuld van de verkoper die kan het ook verkeerd begrijpen.
De meeste gebruikers merken daar niets van wanneer ze toch beperkt blijven tot Office, internet en hooguit Battlefield 2, maar als je er wat meer mee wilt moet je ff opletten en nagaan wat je allemaal wil hebben om later niet nog allerlei dingen bij te moeten kopen/te upgraden.
Daarom zei ik ook dat hij gewoon moet aangeven wat hij wil kunnen. Wij stellen dan een systeem samen conform zijn budget, en met dat lijstje gaat hij dan aan de gang. Kopen en laten samenstellen door een webshop die die service biedt, of gewoon zelf doen. Zo lastig is dat echt niet. Je hoeft er helemaal geen verstand voor te hebben. Wel moet je bereid zijn een keer een handleiding te willen lezen. Maar in principe is een computer in elkaar zetten gewoon een simpele puzzel.quote:Op woensdag 2 juni 2010 17:46 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Hij zegt net dat hij er niet zo veel verstand van heeft, als hij nou elk onderdeel apart moet bestellen en assembleren bij een computershop vergt tijd. Dat is meer voor de gemiddelde bouwer/kennis
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |