Emma is thuis!
Gisteren was het dan eindelijk zo ver! Na bijna 4 maanden in het ziekenhuis mocht Emma eindelijk naar huis.
Om 11 uur konden we haar ophalen. Toen we aankwamen lag Emma er zo bij:
![]()
Ze moest duidelijk nog een beetje wakker worden!
We hebben haar uit bed geplukt en gewogen, voor ze naar huis mocht had het ziekenhuis nog een 'bloot gewicht' nodig. Emma woog 2770 gram schoon aan de haak!
Emma kreeg van ons een nieuw pakje aan:
![]()
Nog een laatste flesje in het ziekenhuis:
![]()
Het flesje ging helemaal leeg!
We hebben samen met Emma een rondje langs de verpleging gedaan om iedereen te bedanken. Dat blijven emotionele momenten.
Daarna was het tijd om een jasje aan te doen:
![]()
Vervolgens ging Emma de Maxi-Cosi in. Dat vond ze niet zo hip:
![]()
De Maxi-Cosi was natuurlijk veel te groot. Met een extra dekentje er bij ging het net.
D. en ik hebben samen de Maxi-Cosi het ziekenhuis uitgedragen. Wat een fantastisch moment was dat zeg!
D.heeft de auto voorgereden en Emma met haar Maxi-Cosi in de auto gezet. Dat ging heel soepel; we hadden al een keertje geoefend.
Het autorijden vond Emma in het begin niet zo leuk. Na een paar kilometer viel ze in slaap maar ze bleef me stevig vasthouden:
![]()
Toen we thuis kwamen hebben we Emma uitgepakt en zijn we met z'n drietjes op de bank gaan zitten. Gewoon lekker knuffelen, met z'n drietjes!
Emma sliep nog steeds en heeft daar niet zo heel veel van meegekregen. Toen ze wakker was hebben we haar in haar zitzak gelegd. Ze vond haar geboortekaartje superinteressant:
![]()
De rest van de dag hebben we gevuld met knuffelen, genieten en eten/medicijnen geven.Emma drinkt steeds meer uit haar flesjes. Wat ze laat staan krijgt ze via haar sonde:
![]()
Emma slaapt 's nachts op onze kamer in een wiegje. Het wiegje vond ze erg interessant:
![]()
Het wiegje is van Stiemie geweest! Linde en Esmee hebben er ook in geslapen!
Dit zag ik vanochtend toen ik wakker werd:
Ze lag trouwens helemaal bovenin vanochtend terwijl ze een uurtje daarvoor nog met de voetjes tegen de onderkant lag. Dat deed ze de hele nacht; daar moeten we dus even wat op verzinnen! 
De nacht zelf ging best ok! We moeten met z'n drietjes ons ritme vinden maar dat komt vanzelf!
Emma heeft vandaag ook in haar wandelwagenbak in de woonkamer gelegen. Ook die vond ze interessant:
![]()
We zijn vandaag ook nog even buiten geweest; even wat boodschapjes doen. Emma is in de draagdoek meegeweest:
![]()
PS: Buiten had ze wel sokken aan natuurlijk.
De draagdoek vond Emma wel een prima plek om in te slapen:
![]()
Er is ook nog iemand van de thuiszorg op bezoek geweest om kennis te maken. Zij vervangen Emma's sonde wanneer dat nodig is.
Verder hebben we weinig beleefd vandaag. Wat we wel hebben gedaan is Genieten. Met een hoofdletter G!