abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 mei 2010 @ 15:12:08 #51
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_82144713
Rienk, beterschap! Hopelijk komt het door de tandjes en is het snel gebeurd!

we waren vandaag op het cb. Ik heb weer gelachen
groei en lengte was prima. 6,6kg bij 63cm. precies op de 0-lijn. kan zelfs het cb geen opmerkingen over maken.

- wat voor voeding geef je?
- bv
- ah, mooi! dan kan je binnenkort terug naar 3 voedingen
- juist!
- en vanaf wanneer ga je bijvoeden?
- 6 mnd
- ah, dan kan je al meteen beginnen met 2 stuks fruit, rijst, aardappels en groentes per dag, of 2 (of 3) grote potjes per dag
- inderdaad
- je kan wel al vanaf 4 mnd beginnen, maar das meer voor de smaak.
- sure

werkelijk! hoe wil je van niks naar 3 volledige maaltijden bijvoeding in 2 dagen? niks gezegd over een paar dagen wennen om te kijken hoe er gereageerd wordt (krampjes / allergie) en hoppetee terug naar 3 voedingen? en ze begon wel 3x over bijvoeding en opvolgmelk...
beetje jammer.

echt, als je alleenmaar van het cb af moet gaan voor je info, zou ik helemaal gek worden
ach, er zullen vast goede cb's zijn, maar dit was een beetje jammer.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_82145381
Ik moet woensdag naar het Cb, heb er nu al zin in!
Zal ook wel gezeur krijgen over meneer's drink patroon

Op hoeveel voedingen zit je nu dan Davinia? En ach. 'ja' en 'amen' dan maar he
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_82145453
Arme Rienkje met je ziekigheidjes

Davinia, die adviezen van het CB Beetje gezond verstand hebben ze daar niet geloof ik. Ik ben vooralsnog wel blij met mijn CB. Nog niets raars gehoord ofzo.

Die eenkennigheid van Hannah is eigenlijk al een paar weken aan de gang. Ik dacht in het begin dat het misschien toeval was dat ze zich misschien even niet fijn voelde. Maar nu is het heel duidelijk dat ze gewoon niet vastgehouden wil worden door andere mensen dan mama of papa. Zelfs als we samen in de spiegel kijken dan werpt ze een blik en begraaft ze haar hoofd in mijn decolleté.
Ik hoop dat het net als bij Wupwups Emma ook weer over gaat, want ik vind het zo zuur voor mijn moeder.
pi_82145551
Jeumig, da's veel ineens Dat krijgt een klein kind toch nooit weg?
  maandag 31 mei 2010 @ 15:37:11 #55
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_82145897
octo, het zal vanzelf weer bijtrekken. wellicht als jullie de deur uitzijn dat hannah je moeder ineens wel lief gaat vinden?

vlindur, we zitten nu op 5 voedingen of zo. meestal is het iets van 7-11-15-19-20:30u. bij de gastouder drinkt ze meestal al om 10u, maar ik denk stiekem dat ze overprikkeld raakt waardoor de enige manier om haar stil te krijgen de fles is. naja, het zal wel. dit gaat verder goed zo, en zo lang ze overdag wel gewoon slaapt daarna, komt het wel in orde. gewoon nog 10x uitleggen hoe ze slaapt. en tegen de tijd dat de gastouder het doorheeft, gaat ze naar het kdv
pi_82146080
Valt je gastouder zo tegen joh? Jammer En 5 voedingen is prima toch?
  maandag 31 mei 2010 @ 16:13:28 #57
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_82147699
de gastouder valt niet echt tegen, ik vind het meer irritant dat er niet geluisterd wordt. doet schoonmoeder ook niet. aviva is nogal ingewikkeld met in slaap komen, maar als je eenmaal weet hoe en wat, huilt ze echt alleenmaar voor een voeding. als ik in de buurt ben, heeft ze dus ook geen speen nodig. bij de andere mensen wel. dat is het vooral.

En ik voel me zwaar bezopen dat het werken niet (naar wens) gaat. Haal me vanalles in mijn hoofd, waardoor de paar uurtjes die ik wel grotendeels heb worden gevuld met Fokken omdat ik me toch niet kan concentreren op mijn werk. Wat ik niet heb...
pi_82148758
Draakje, Lisa slaapt al vanaf dat ze 1,5 week was van 11 tot 6 door. Soms werd ze eventjes wakker tussendoor, maar niet voor voeding. Na 3 weken sliep ze van 10 tot 6 , maar meestal werd ze tussendoor ook even 5 minuutjes wakker. Dan stopte ik haar speen erin en sliep ze gewoon weer verder. Maar nu slaapt ze dus al 4 dagen achter elkaar gewoon helemaal aan één stuk door van 10 tot 6. Ik heb dus echt totaal niets te klagen. Enneh voor (bijna) elke voeding, zowel 's nachts als overdag moeten we 't meiske wakker maken...

Beterschap Rienk! Vlindur, gaat alles goed met je moeder?

Davinia, wat een advies van het CB. Ik kan me echt voorstellen dat onzekere moeders helemaal gek worden van zulke adviezen. Die doen gewoon wat het CB zegt en dan gaat het misschien wel helemaal mis.
  maandag 31 mei 2010 @ 16:33:21 #59
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82148776
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:26 schreef leonieke het volgende:

[..]

Drinkt hij dan op 1 dag 6 keer 100 cc?

En ik moet morgen gaan werken. Ben eigenlijk een beetje van slag dat ik hem morgen moet achterlaten. En P. kwam vanmiddag thuis van het werk en zei bijna direct dat hij het niet zag zitten om hem morgenmiddag mee te geven met zijn ma, zeker niet als hij zal wenen (en Thomas weent zo goed als altijd als hij in een maxi-cosi zit ). Ons klein ventje zal morgennamiddag voor de eerste keer zonder zijn mama en papa zijn
Ik ben al blij dat het morgen druk zal zijn op het werk. De tijd zal volgens mij voorbij vliegen
Geen idee. Hij krijgt maar 1 fles op een dag en daar zit ongeveer 100cc in. De ene keer drinkt hij hem leeg, de andere keer wil hij nog een klein beetje hebben, dan laat hij weer een beetje staan. Gemiddeld zo'n 100cc, maar een leeftijdgenootje van hem drinkt zo 180cc weg...

Ik kan me best voorstellen dat je er tegenop ziet dat je ventje zonder papa of mama is. Maar hij is n goede handen toch? En je mag hem snel weer ophalen

Rienk, auwa tandjes! En dan ook nog ziek (daarvan?)
ALles goed met je moeder Vlindur? Knapt ze goed op volgens 'schema'?

Davinia, ik zeg even niks mbt CB
En voor het overige

Mijn kind heeft zojuist 2,5 uur geslapen in zijn eigen bedje!
Ga hem nu maar gauw halen
pi_82149093
Davinia, Kun je daar dan niet eens serieus over praten? Dat je echt wil dat ze het zo doet omdat je het zo niet goed vind gaan?

Rienk zijn onder tandjes zijn door, maar ik denk niet dat hij nu ziek is van de bovenste. Ik weet gewoon echt niet waarom hij ziek is. Hij slaapt nog steeds, dat wel.
Met mijn moeder gaat alles wel naar wens. Ze mag morgen al naar haar eigen ziekenhuis!

Mijn Rienk's Sophie is kwijt De kinderwagen ging met mijn broertje in de auto, die had de grote auto mee en dat paste makkelijker dan in onze 206+. En toen de wagen er in ging zat Sophie er nog in, maar bij thuiskomst was Sophie weg En nu baal ik. Hij is niet hier en niet bij mijn broertje in de auto.
J. vind het niet boeiend, want Rienk zal hem toch niet missen Maar IK wil dat ding weer, want IK vond hem wel leuk voor Rienk en Rienk speelde er zelf ook heel graag mee. Dus ik ga maar een nieuwe bestellen. Iemand een goedkoop adres? Want het verschilt zo per url!
pi_82149311
Goed nieuws Vlindur!
  maandag 31 mei 2010 @ 16:43:54 #62
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_82149366

't gaat allemaal super hier!
Vanavond lees ik ff bij en kom ik met foto's!

Enne: Voor de Teigetje outfits!
A grand adventure has begun.
  maandag 31 mei 2010 @ 16:45:15 #63
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_82149446
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:43 schreef Keshet het volgende:

't gaat allemaal super hier!
Vanavond lees ik ff bij en kom ik met foto's!

Enne: Voor de Teigetje outfits!
jeujjjjjjjjjj ik heb nu al zin in je verhalen
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  maandag 31 mei 2010 @ 16:45:18 #64
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_82149449
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:39 schreef Vlindur het volgende:
Davinia, Kun je daar dan niet eens serieus over praten? Dat je echt wil dat ze het zo doet omdat je het zo niet goed vind gaan?

Rienk zijn onder tandjes zijn door, maar ik denk niet dat hij nu ziek is van de bovenste. Ik weet gewoon echt niet waarom hij ziek is. Hij slaapt nog steeds, dat wel.
Met mijn moeder gaat alles wel naar wens. Ze mag morgen al naar haar eigen ziekenhuis!

Mijn Rienk's Sophie is kwijt De kinderwagen ging met mijn broertje in de auto, die had de grote auto mee en dat paste makkelijker dan in onze 206+. En toen de wagen er in ging zat Sophie er nog in, maar bij thuiskomst was Sophie weg En nu baal ik. Hij is niet hier en niet bij mijn broertje in de auto.
J. vind het niet boeiend, want Rienk zal hem toch niet missen Maar IK wil dat ding weer, want IK vond hem wel leuk voor Rienk en Rienk speelde er zelf ook heel graag mee. Dus ik ga maar een nieuwe bestellen. Iemand een goedkoop adres? Want het verschilt zo per url!
pixmania en dan langzame verzending
pi_82149456
http://www.pixmania.nl/nl(...)phie-de-giraffe.html das de allergoedkoopste bij mijn weten!
pi_82150056
Davinia, ik zit ook thuis met bekkenproblemen. En tel daarbij op dat ik nog met een breuk van het sleutelbeen zit ben ik nog wel even zoet vermoed ik. Ik ben nu iets meer dan 3 weken geleden geopereerd. Revailderen staan 6 tot 8 weken voor. En pas wanneer ik weer mag auto rijden ga ik naar de fysio voor mijn bekken. Ik baal ontzettend dat ik zonder zwanger te zijn zo een last heb van mijn bekken maar ik heb ook in mijn achterhoofd 9 maanden zwanger en 9 maanden ontzwangeren. (hoop van niet maar zo lang je die hormonen nog in je lijf hebt blijven die bekkenbanden daar ook van onder invloed).

Over het CB, ik ben daar donderdag geweest en mij is niet eens gesproken over bijvoeding of over hoeveel keer ik hem per dag de borst geef. Er is mij gevraagd "hoe gaat het met de kleine?, geef je nog borstvoeding?" en mijn antwoorden waren " goed en ja". Daarna is hij gewogen en gemeten en kreeg hij zijn prikjes en stonden we weer buiten. Ik denk dat ik ook zo zoetjes aan maar ga beginnen aan bijvoeding introduceren. Hij zit nu steeds vaker te smakken en kijkt het eten uit je mond.
pi_82151500
Sophie is besteld!

Ik geef Rienk amper nog bijvoeding. Hij drinkt zo slecht dat ik dat belangrijker vind dat kliederen met eten
pi_82153657
Rienk is weer beter!
Koorts is weg en hij is weer vrolijk

Hij heeft tot 17:30 geslapen en daarna dronk hij 150cc (van de gebruikelijke 200)
pi_82157934
Davinia, wat jammer dat ze niet echt naar je luisteren. Ik heb daar ook wat schrik voor voor morgen. Als mijn schoonmoeder bij ons is en Thomas weent eventjes is het direct: "ah hij heeft honger." Maar dat is dus meestal niet het geval. Thomas is gewoon niet altijd een gemakkelijke jongen en als hij te moe is, krijg je hem moeilijk in slaap. Ik vrees dat ze hem constant gaat proberen eten te geven, maar als hij niet wil eten, dan wil hij ook niet eten. Ik zie mijn voorraad moedermelk nu al slinken
En we hadden voorgesteld dat P. er de eerste namiddag zou bij zijn (hij zou bij zijn ouders boven studeren, dus zeker niet op haar vingers kijken), maar dat vond ze helemaal geen goed idee

Vlindur nu al tandjes? Dat is vroeger dan het gemiddelde zeker? Wel fijn om te lezen dat het met je moeder zo goed gaat en dat Rienk ondertussen ook al weer beter is

Keshet, ik ben zo nieuwsgierig om te horen hoe het met jullie gaat (maar begrijp uiteraard heel goed dat je nu helemaal geen zin hebt in FOK! )

Davinia en Faja: veel beterschap

En mijn vierde sessie bij de kinesist zit erop Nog 5 te gaan. Zal blij zijn als dat voorbij is
  maandag 31 mei 2010 @ 20:19:00 #70
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82160069
Mijn kleine baby is bijna een grote baby .

En sorry, ik heb niks gelezen
pi_82161709
quote:
Op maandag 31 mei 2010 20:19 schreef Groofsken het volgende:

En sorry, ik heb niks gelezen
groof, wanneer is er geboren eigenlijk? (toch niet stiekum nog wel voor evie?)
  maandag 31 mei 2010 @ 20:49:35 #72
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_82161951
Niet voor Evie nee
pi_82164542
Vlindur: groot gelijk hoor dat je even gestopt bent met bijvoeding. Hier ook een slechte drinker en was begonnen met groente en fruit, maar groente gaat er echt niet in dat ik het ook maar even uitgesteld heb. Het is al frustrerend genoeg hoeveel moeite het soms kost om hm wat te laten drinken.

Groofsken: wat gaat het toch snel he! Hier ook al bijna een half jaar! Maar eigenlijk vind ik dat helemaal niet erg, ik vind het alleen maar leuker worden
  maandag 31 mei 2010 @ 21:38:22 #74
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_82165242
heeeeyzzz Groofs; wanneer was jij ook alweer bevallen???

En het is Evie haar laatste weekje hier...
wat is dat eerste half jaar snel gegaan! das echt niet normaal...

en stiekem kwam ik spieken voor Teigetje; maar zie nog geen Keshet-update.. jammer. Morgenochtend maar even weer kijken. Hoop dat ze gewoon heerlijk van dr kleine meisje aan het genieten is

en Vlindur: ik ben heel blij voor je dat het zo goed is gegaan met je moeder! ligt ze inmiddels op de gewone verpleegafdeling?
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  maandag 31 mei 2010 @ 21:46:33 #75
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82165719
R is van 11 december. En ik vind het ook alleen maar leuker worden . Maar ik wil gewoon voor altijd en eeuwig zo'n kleine friemelbaby ook enzo . Maar R wordt inderdaad steeds leuker .
  maandag 31 mei 2010 @ 21:52:23 #76
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_82166092
Emma is thuis!

Gisteren was het dan eindelijk zo ver! Na bijna 4 maanden in het ziekenhuis mocht Emma eindelijk naar huis.

Om 11 uur konden we haar ophalen. Toen we aankwamen lag Emma er zo bij:

Ze moest duidelijk nog een beetje wakker worden!

We hebben haar uit bed geplukt en gewogen, voor ze naar huis mocht had het ziekenhuis nog een 'bloot gewicht' nodig. Emma woog 2770 gram schoon aan de haak!

Emma kreeg van ons een nieuw pakje aan:

Nog een laatste flesje in het ziekenhuis:

Het flesje ging helemaal leeg!

We hebben samen met Emma een rondje langs de verpleging gedaan om iedereen te bedanken. Dat blijven emotionele momenten.

Daarna was het tijd om een jasje aan te doen:

Vervolgens ging Emma de Maxi-Cosi in. Dat vond ze niet zo hip:

De Maxi-Cosi was natuurlijk veel te groot. Met een extra dekentje er bij ging het net.

D. en ik hebben samen de Maxi-Cosi het ziekenhuis uitgedragen. Wat een fantastisch moment was dat zeg!

D.heeft de auto voorgereden en Emma met haar Maxi-Cosi in de auto gezet. Dat ging heel soepel; we hadden al een keertje geoefend.

Het autorijden vond Emma in het begin niet zo leuk. Na een paar kilometer viel ze in slaap maar ze bleef me stevig vasthouden:

Toen we thuis kwamen hebben we Emma uitgepakt en zijn we met z'n drietjes op de bank gaan zitten. Gewoon lekker knuffelen, met z'n drietjes!

Emma sliep nog steeds en heeft daar niet zo heel veel van meegekregen. Toen ze wakker was hebben we haar in haar zitzak gelegd. Ze vond haar geboortekaartje superinteressant:

De rest van de dag hebben we gevuld met knuffelen, genieten en eten/medicijnen geven.Emma drinkt steeds meer uit haar flesjes. Wat ze laat staan krijgt ze via haar sonde:

Emma slaapt 's nachts op onze kamer in een wiegje. Het wiegje vond ze erg interessant:

Het wiegje is van Stiemie geweest! Linde en Esmee hebben er ook in geslapen!

Dit zag ik vanochtend toen ik wakker werd:

Ze lag trouwens helemaal bovenin vanochtend terwijl ze een uurtje daarvoor nog met de voetjes tegen de onderkant lag. Dat deed ze de hele nacht; daar moeten we dus even wat op verzinnen!

De nacht zelf ging best ok! We moeten met z'n drietjes ons ritme vinden maar dat komt vanzelf!

Emma heeft vandaag ook in haar wandelwagenbak in de woonkamer gelegen. Ook die vond ze interessant:

We zijn vandaag ook nog even buiten geweest; even wat boodschapjes doen. Emma is in de draagdoek meegeweest:

PS: Buiten had ze wel sokken aan natuurlijk.

De draagdoek vond Emma wel een prima plek om in te slapen:

Er is ook nog iemand van de thuiszorg op bezoek geweest om kennis te maken. Zij vervangen Emma's sonde wanneer dat nodig is.

Verder hebben we weinig beleefd vandaag. Wat we wel hebben gedaan is Genieten. Met een hoofdletter G!
A grand adventure has begun.
  maandag 31 mei 2010 @ 21:54:24 #77
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_82166228
Keshet.... práchtig!!!!!!!
pi_82166322
Oohh Keshet, wat een prachtige foto's van Emma's eerste dag thuis! En dat pakje ook Echt zo bijzonder dit
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_82166336
Oh Keshet, wat geweldig om haar in haar eigen bedje te zien!
Wie had dat kunnen denken 4 maanden geleden
Wat klink je ook gelukkig (maar das ook logisch natuurlijk!!!)
pi_82166400
Keshet wat fantastisch. De tranen springen in mijn ogen als ik jouw post lees en de foto's bekijk. Samen met de maxi-cosi naar huis in haar bedje in de draagdoek en vooral Genieten
  maandag 31 mei 2010 @ 21:57:26 #81
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_82166445
oh Keshet wat geweldig dat je kleine meid nu thuis is.. en zo mooi die foto's. Geniet van elkaar
Be happy with the little things in life
pi_82166592
oooooooh Keshet
dankjewel voor het uitgebreide fotoverslag ik smelt helemaal. Wat mooi <3

jullie stoere kleine, eindelijk thuis! Helemaal echt!
En wat ontzettend gaaf om haar in dat bedje van Stiemie te zien liggen
Lekker verder ervan Genieten met zn drietjes.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_82166860
Keshet, wat een heerlijk verslag. Ga lekker verder Genieten van jullie prachtige kleine vechtertje. Wat een wonder dat ze thuis is!
pi_82166921
Aw Keshet en Emma Zit met tranen in mijn ogen op de bank... Wat geweldig dat jullie meiske eindelijk thuis is Prachtige fotoreportage!!!

Lekker genieten van jullie prachtige meisje!!!
#geen
pi_82166970
ohhhhhhhhhh Keshet, dank je voor je verslag en foto's

Teigetje die de wereld gaat verkennen

Ik vind trouwens dat jullie al best veel 'gedaan' hebben met haar. Alles is zo nieuw! Kijk je uit dat ze niet te veel overprikkeld raakt?
  maandag 31 mei 2010 @ 22:06:43 #86
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_82167081
Keshet wat een enorme gave post

Fijn dat je meisje thuis is
  maandag 31 mei 2010 @ 22:07:56 #87
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_82167166
Keshet, wat een geweldig mooi fotoverslag van jullie eerste keer met zijn drietjes thuis! Jullie kleine maar zo grote meid eindelijk in haar eigen bedje, wat heerlijk! En wat mooi Zo hoort het
pi_82167257
Wat ontzettend fijn dat ze nu thuis is en wat een lieve foto's!!
pi_82167593
Keshet, in 1 woord: WAUW! Wat heerlijk dat ze thuis is! En wat zijn Emma's toch mooi hè
pi_82167598
Keshet wat geweldig! Tranen in mijn ogen bij het zien van het Naar huis pakje. Zo ontzettend gaaf dit.
pi_82167777
Keshet wat een pracht van een vreugde, vechtlust en kracht heb je in het wiegje liggen. Genietse!
pi_82167883
Owwww Keshet wat moet dat een supergevoel zijn!
  maandag 31 mei 2010 @ 22:20:47 #93
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_82168035
Keshet Wauw!

Dat kostte me haast een voorraad traantjes, ben er echt door ontroerd. Kippenvel!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_82168277
Keshet, wat heerlijk om jullie thuiskomst zo mee te beleven via dit geweldige verslag... die foto's! Dat pakje Teigetje (of mogen we nu ook E. zeggen?) ... alles is gewoon

Geniet ervan, dat hebben jullie meer dan verdiend
  maandag 31 mei 2010 @ 22:36:35 #95
593 sjak
Juffie Bloem
pi_82168958
Keshet, wat een prachtige en emotionele foto's
Gefeliciteerd!
Lekker douchen!
pi_82168960
Keshet wat een heerlijke post! Ik word er helemaal emo-mutserig van
Dat pakje is geweldig! En wat heerlijk om te zien dat je nu gewoon je hele grote kleine baby bij je thuis hebt Genietze!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  maandag 31 mei 2010 @ 22:42:46 #97
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_82169291
Keshet, wat een prachtig nieuws Heel veel geluk samen.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_82169351
Keshet, zo mooi! Wat 'n prachtig klein meiske is het geworden!
pi_82169917
Ohh Keshet wat is Emma mooi en je verhaal klinkt zo verschrikkelijk gelukkig dat ik er traantjes van krijg..
Geniet maar fijn van elkaar !! Dikke kus van ons !
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_82170350
ohhh Keshet, jullie meisje is thuis, wat prachtig! en wat een grote kleine meid is ze nu! mooi hoor!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')