abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 mei 2010 @ 01:58:26 #1
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_82088725
We hebben de mogelijkheid om een eensgezinswoning heel goedkoop te kopen, het is een executieverkoop.
Dit huis kunnen we voor ongeveer 60.000 onder de normale vraagprijs kopen.

we hebben hier dus op gereageerd en we horen volgende week of we het kunnen kopen ( een jong stel was ons voor maar heeft alles nog niet rond kunnen krijgen dus als ze het niet kunnen betalen is het voor ons.)

Wij kopen dat huis met het doel om het op te knappen en het dan weer in de verkoop te gooien of eventueel in de tussentijd te verhuren, we gaan er zelf niet wonen ivm dat onze huidige (huur)woning groter is.

Maar nu vinden sommige mensen dit niet sociaal van ons want nu ontnemen we een mogelijk jong stel de kans om een leuke woning te kopen.

Dat vind ik nogal vreemd, dat wij de gok durven te nemen en er een leuk centje mee kunnen verdienen zodat we een groter huis kunnen kopen tegen lage maandlasten.

Wat vinden jullie?

[ Bericht 0% gewijzigd door snakelady op 30-05-2010 02:53:33 ]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zondag 30 mei 2010 @ 01:59:27 #2
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_82088745
Komen in de topictitel moet uiteraard kopen zijn.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_82088801
Speculeren op de woningmarkt terwijl er al krapte op de woningmarkt is vind ik inderdaad discutabel.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 30 mei 2010 @ 02:03:52 #4
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_82088837
quote:
Op zondag 30 mei 2010 02:02 schreef Tomatenboer het volgende:
Speculeren op de woningmarkt terwijl er al krapte op de woningmarkt is vind ik inderdaad discutabel.
Maar daarintegen is het van die mensen dan toch ook niet sociaal dat ze ons geen financiele grote kans gunnen?
  zondag 30 mei 2010 @ 02:07:20 #5
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_82088908
quote:
Op zondag 30 mei 2010 02:03 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar daarintegen is het van die mensen dan toch ook niet sociaal dat ze ons geen financiele grote kans gunnen?
Je hebt naar eigen zeggen al een groot huis, waar heb je een financieel grote kans voor nodig dan? Blijkbaar kun je al genoeg betalen om fatsoenlijk te leven. Er zijn zat gezinnen in nederland waar dit niet voor geldt. Die ontneem je dus inderdaad een kans. Ik vind het heel asociaal van jullie.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zondag 30 mei 2010 @ 02:10:57 #6
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_82088987
quote:
Op zondag 30 mei 2010 02:07 schreef twiFight het volgende:

[..]

Je hebt naar eigen zeggen al een groot huis, waar heb je een financieel grote kans voor nodig dan? Blijkbaar kun je al genoeg betalen om fatsoenlijk te leven. Er zijn zat gezinnen in nederland waar dit niet voor geldt. Die ontneem je dus inderdaad een kans. Ik vind het heel asociaal van jullie.
We hebben geen super groot huis, maar wel groter dan de eensgezinswoning waar het over gaat, daarintegen hebben we geen tuin en wonen we in een niet zo'n kindvriendelijke buurt.( bedrijventerein)

Maar ook al zou dat niet zo zijn, en was dit huis waarin we wonen het meest geweldige huis wat je je kan bedenken, wat is er dan mis met een financiele mogelijkheid zien en daar op in gaan?
pi_82089186
Wie zegt dit dan? wat een bullshit!

Als jij goedkope wortels voor je konijn bij de Aldi koopt, zegt toch niemand dat je die had moeten laten liggen want nu hebben de arme sloebers geen eten?

Laat ze lekker lullen

Maar hou er wel rekening mee dat het een lastige markt is momenteel en dat je de hypotheek tijdens het opknappen en verkopen gewoon moet blijven doorbetalen. Als opknappen en verkoop lukt in 6 maanden, hoef je geen overdrachtsbelasting te betalen en dat is wel lekker, maar dan moet je geluk hebben tegenwoordig....
Ik neem aan dat je weet dat je voor verhuur toestemming moet hebben van je hypotheekverstrekker, geen hypotheekrenteaftrek krijgt enz enz En huurders in NL staan heeeel sterk, dus verdiep je goed.
“With or without religion you’d have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, it takes religion.”Steven Weinberg
  zondag 30 mei 2010 @ 02:23:11 #8
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_82089253
Gewoon lekker doen als dat kan. Waarom niet? Echt schijt aan hebben.

Let overigens wel op met zo'n 'buitenkansje'. Ik heb er momenteel ook één (betreft een auto) maar twijfel toch. Je moet er wel vanaf zien te komen he. En het opknappen enzo, onderschat het niet. Maar ik neem aan dat je dat allemaal uitgezocht hebt.
pi_82089289
Ik hoop voor het jonge stel dat ze hun financiering rond weten te krijgen...
People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
pi_82089299
quote:
Op zondag 30 mei 2010 02:10 schreef snakelady het volgende:
Maar ook al zou dat niet zo zijn, en was dit huis waarin we wonen het meest geweldige huis wat je je kan bedenken, wat is er dan mis met een financiele mogelijkheid zien en daar op in gaan?
Vrij weinig. Ik zou het ook niet zo'n punt vinden. Ja, je ontneemt dat jonge stel misschien een kans, maar om dat nou gelijk asociaal te noemen vind ik wat ver gaan.
  † In Memoriam † zondag 30 mei 2010 @ 02:25:38 #11
25682 2cv
Niet subtiel
pi_82089302
Niet sociaal. Er is woningkrapte waardoor de prijzen hoog liggen. Daar maak jij nu misbruik van. dat verhaal met die wortels is krom: er zijn namelijk wel genoeg wortels. Ik hoop dan ook dat dat eerste stel het huis krijgt.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 30 mei 2010 @ 02:26:51 #12
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_82089320
quote:
Op zondag 30 mei 2010 02:20 schreef Zuigstengel het volgende:
Wie zegt dit dan? wat een bullshit!

Als jij goedkope wortels voor je konijn bij de Aldi koopt, zegt toch niemand dat je die had moeten laten liggen want nu hebben de arme sloebers geen eten?

Laat ze lekker lullen

Maar hou er wel rekening mee dat het een lastige markt is momenteel en dat je de hypotheek tijdens het opknappen en verkopen gewoon moet blijven doorbetalen. Als opknappen en verkoop lukt in 6 maanden, hoef je geen overdrachtsbelasting te betalen en dat is wel lekker, maar dan moet je geluk hebben tegenwoordig....
Ik neem aan dat je weet dat je voor verhuur toestemming moet hebben van je hypotheekverstrekker, geen hypotheekrenteaftrek krijgt enz enz En huurders in NL staan heeeel sterk, dus verdiep je goed.
Over dat verhuren moeten we inderdaad meer info vergaren.
Wat betreft de woningmarkt en (ver)bouwen hebben we gelukkig wel meer ervaring, dit omdat mijn man in die sector werkt.

Toch hebben die opmerkingen me wel aangegrepen, ik stem altijd SP en wordt ook altijd wel als een sociaal persoon gezien.
Wij kregen deze kans en hebben het met beide handen aangegrepen, waar we nu wonen wonen we redelijk goedkoop, is ook op een salaris op te brengen.
Maar dit is niet onze droomwoning, we zouden graag op een salaris willen blijven wonen aangezien mijn werk erg flexibel is.
Dit is voor ons dus een kans om onze droom waar te maken.
  zondag 30 mei 2010 @ 02:29:20 #13
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_82089376
quote:
Op zondag 30 mei 2010 02:23 schreef leolinedance het volgende:
Gewoon lekker doen als dat kan. Waarom niet? Echt schijt aan hebben.

Let overigens wel op met zo'n 'buitenkansje'. Ik heb er momenteel ook één (betreft een auto) maar twijfel toch. Je moet er wel vanaf zien te komen he. En het opknappen enzo, onderschat het niet. Maar ik neem aan dat je dat allemaal uitgezocht hebt.
Wat betreft verbouwen kunnen we heel veel zelf, zoals ik al schreef, mijn man zit in die sector.
Maar zie aan meerdere reacties hier dat mensen het toch zien als iemand iets afnemen.

Maar vraag me dan tegelijkertijd af, wat zouden die mensen zelf doen als ze de kans kregen?
Denk dat er maar weinig mensen zijn die nee zouden zeggen als ze de kans zouden krijgen.
  zondag 30 mei 2010 @ 02:31:54 #14
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_82089436
quote:
Op zondag 30 mei 2010 02:24 schreef Logical het volgende:
Ik hoop voor het jonge stel dat ze hun financiering rond weten te krijgen...
Dat kan, maar vraag me dan wel af waarom je dat jonge stel het meer gunt dan een jong gezin?
Onze kinderen hebben geen tuin om in te spelen, hier buiten is zelfs geen speelmogelijkheid, dat is geen ramp, zijn zoveel kinderen die dat niet hebben maart gun het ze wel graag aangezien het echte buitenkindjes zijn.
  † In Memoriam † zondag 30 mei 2010 @ 02:33:20 #15
25682 2cv
Niet subtiel
pi_82089461
Ik zou het zelf niet doen. Deels omdat ik het niet netjes vind, deels omdat ik het een te groot risico vind, deels omdat ik geen zin heb om voor de hobby een huis te verbouwen. Niet zelf iig ...

Overigens zie ik de connectie tussen je droom waar maken en dit huis even niet ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 30 mei 2010 @ 02:36:50 #16
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_82089526
Ik zeg ook niet per se dat je het niet moet doen, maar ik vind het alsnog wel asociaal als je het voor zo'n gezin zou 'wegkapen'. Als je 'blind' geboden had dan was het ook anders, want dan had het net zo goed een ander relatief rijk stel kunnen zijn die er op bood om winst te maken. Maar nu weet je wel dat een ander gezin er interesse in heeft, een ander gezin dat waarschijnlijk dat huis 'nodig' heeft, en niet alleen koopt om winst mee te maken. Ik gun je je winst wel hoor, je leeft toch voor jezelf uiteindelijk. Maar als ik als buitenstaander zou moeten/mogen kiezen wie het huis zou krijgen dan zou ik 100% kiezen voor een wat armer gezin dat anders niet een fatsoenlijk huis kan krijgen.

En zelf kopen en verbouwen zou ik nooit doen , ik vond 2 kamers van een relatief klein huis al een hel en weet tevens dat mijn relatie geen stand zou houden als ik een huis met mijn vriendin zou moeten opknappen. Niks voor mij.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zondag 30 mei 2010 @ 02:38:45 #17
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_82089555
Gewoon kopen dat huis.
  zondag 30 mei 2010 @ 02:38:45 #18
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_82089556
quote:
Op zondag 30 mei 2010 02:33 schreef 2cv het volgende:
Ik zou het zelf niet doen. Deels omdat ik het niet netjes vind, deels omdat ik het een te groot risico vind, deels omdat ik geen zin heb om voor de hobby een huis te verbouwen. Niet zelf iig ...

Overigens zie ik de connectie tussen je droom waar maken en dit huis even niet ...
Nou kijk, onze droom is niet eens zo groot, gewoon een leuk huis met tuin en liefst ruimte waar ik mijn broep in kan blijven uitoefenen. ( bv een garage of ruime vrijstaande berging )

Maar, ik ben freelancer, dus mijn inkomen is erg wisselvallig.
Om niet in de onzekerheid te komen willen we dus een huis kopen op alleen mijn man zijn salaris.
Dat is helaas nu niet mogelijk, 2 jaar geleden nog wel maar de bank heeft zich teruggetrokken.

Dit huis kunnen we na het opknappen dus doorverkopen met een leuke winst ( wat wel nog onder de gemiddelde vraagprijs zit in die wijk), die winst kunnen we dan investeren in een volgende woning waar we wel willen wonen en die aan bovengenoemde beschrijving voldoet.

Voor ons lopen we weinig risico, mocht het zo zijn dat we het niet verkocht krijgen, dan gaan we er wel gewoon wonen en wachten we tot de huizenmarkt wat beter is, onze huidige woning is een huurwoning die we zo af kunnen zeggen.
pi_82089561
mensen die zoiets zeggen hebben echt totaal geen besef van:

1: Hoe de wereld in elkaar zit

2: Geld

Als je er mee kunt verdienen waarom niet? De mensheid staat nu niet bepaald bekend om z'n liefdadigheid!
  zondag 30 mei 2010 @ 02:39:40 #20
267908 tennisracket
Ik heb winterbanden.
pi_82089572
Gewoon doen. Moet dat jonge stel hun financiën maar voor elkaar zien te krijgen. Waarom laat je zo veel geld liggen voor mensen die je niet kent?
op dinsdag 9 februari 2010 12:21 schreef stevenmac26 het volgende:
Tennisracket is een ginger, hij geeft hier niet om want hij heeft geen ziel!!!!!!!
Open je ogen!!
  zondag 30 mei 2010 @ 02:40:16 #21
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_82089582
iets met egoïstisch enzo
  zondag 30 mei 2010 @ 02:41:34 #22
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_82089600
quote:
Op zondag 30 mei 2010 02:36 schreef twiFight het volgende:
Ik zeg ook niet per se dat je het niet moet doen, maar ik vind het alsnog wel asociaal als je het voor zo'n gezin zou 'wegkapen'. Als je 'blind' geboden had dan was het ook anders, want dan had het net zo goed een ander relatief rijk stel kunnen zijn die er op bood om winst te maken. Maar nu weet je wel dat een ander gezin er interesse in heeft, een ander gezin dat waarschijnlijk dat huis 'nodig' heeft, en niet alleen koopt om winst mee te maken. Ik gun je je winst wel hoor, je leeft toch voor jezelf uiteindelijk. Maar als ik als buitenstaander zou moeten/mogen kiezen wie het huis zou krijgen dan zou ik 100% kiezen voor een wat armer gezin dat anders niet een fatsoenlijk huis kan krijgen.

En zelf kopen en verbouwen zou ik nooit doen , ik vond 2 kamers van een relatief klein huis al een hel en weet tevens dat mijn relatie geen stand zou houden als ik een huis met mijn vriendin zou moeten opknappen. Niks voor mij.
Ho eens, als dit jonge koppel ( geen gezin, ze zijn 18 en 21 jaar) het gewoon rond krijgt dan is het voor hun, maar de 4 weken zijn al bijna om en het ziet er naar uit dat ze het niet rond kunnen krijgen, we kapen dus niks voor hun neus weg.
we hebben dus wel een blind bod gedaan, mocht het jonge stel het niet rond kunnen krijgen.

Dus als dit stel het niet rond krijgt gaat het huis sowieso weer de verkoop is, nu is het gewoon zo dat wij 2des staan op de lijst.

Met verbouwen hebben we gelukkig ervaring, zijn net hier klaar, hahaha.
pi_82089601
quote:
Op zondag 30 mei 2010 02:38 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nou kijk, onze droom is niet eens zo groot, gewoon een leuk huis met tuin en liefst ruimte waar ik mijn broep in kan blijven uitoefenen. ( bv een garage of ruime vrijstaande berging )

Maar, ik ben freelancer, dus mijn inkomen is erg wisselvallig.
Om niet in de onzekerheid te komen willen we dus een huis kopen op alleen mijn man zijn salaris.
Dat is helaas nu niet mogelijk, 2 jaar geleden nog wel maar de bank heeft zich teruggetrokken.

Dit huis kunnen we na het opknappen dus doorverkopen met een leuke winst ( wat wel nog onder de gemiddelde vraagprijs zit in die wijk), die winst kunnen we dan investeren in een volgende woning waar we wel willen wonen en die aan bovengenoemde beschrijving voldoet.
Boeie of je onder of boven de gemiddelde vraagprijs zit!? Als je er geld mee kunt maken doe het dan. Niemand anders gaat het voor je doen hoor!

En geld = geld!

Denk je dat iemand jou een huis goedkoper aanbied omdat ze het jou zo erg gunnen? Guess not!

Als het echt zo is als je stelt dan zou ik er niet eens over nadenken 60 K maken in een half jaar (hoe lang heb je nodig om dat huis op te knappen) is niet slecht!
  zondag 30 mei 2010 @ 02:42:36 #24
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_82089619
quote:
Op zondag 30 mei 2010 02:25 schreef 2cv het volgende:
Niet sociaal. Er is woningkrapte waardoor de prijzen hoog liggen. Daar maak jij nu misbruik van. dat verhaal met die wortels is krom: er zijn namelijk wel genoeg wortels. Ik hoop dan ook dat dat eerste stel het huis krijgt.
Ik denk dat niemand 60k zou laten liggen ten gunste van een vreemde.
  zondag 30 mei 2010 @ 02:42:55 #25
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_82089623
quote:
Op zondag 30 mei 2010 02:40 schreef maickeltje het volgende:
iets met egoïstisch enzo
Wil je ook vertellen waarom dat egoistisch is? als je zomaar 50.000 euro krijgt aangeboden , wijs je dat dan af?
Misschien kan een ander gezin het wel beter gebruiken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')