abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82091596
quote:
Op zondag 30 mei 2010 08:00 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ze hebben de maten zo aangepast dat de computermodellen wel een instorting berekenden. De gebruikte data is uiteraard niet opvraagbaar.
Mits een beetje moeite dus duidelijk wel:
http://razor.occams.info/nist-wtc/

Je kan nog bijkomende data opvragen (het gaat je wel wat geld kosten).

Ivm dat verkeerde afmetingen van de kolommen verhaal:
Dat was als ik het mij herinner een van de domste beweringen die er zijn gemaakt. Volgens mij had de persoon de afmetingen op een van de lagere vloeren vergeleken met de afmetingen op de verdieping waar de instortting begon. De kolommen zijn breder op lagere verdiepingen omdat ze daar meer gewicht moeten dragen. Dit stond zo in het NIST rapport en de afmetingen kwamen overal volledig overeen.

Edit: Mss. interessant om te lezen in dit verband:
http://undicisettembre.bl(...)-wtc-blueprints.html

[ Bericht 9% gewijzigd door gorggg op 30-05-2010 10:30:12 ]
pi_82091635
quote:
Op zondag 30 mei 2010 09:38 schreef Redux het volgende:
Blijkbaar zijn die blauwdrukken er dus niet. Dan kan ik opmaken dat de uitspraak van lambiekje dat de afmetingen van de kolommen van het wtc7 gebouw zoals vermeld in de NIST niet kloppen ongefundeerd is.
jup... en dat van die onjuiste temperatuur is waarschijnlijk gebaseerd op youtubevideo's van mensen met 0 materiaalkennis. En nee, ik ga het niet nog een keer uitleggen. Dat heb ik al meerdere keren gedaan in deze reeks.

[ Bericht 7% gewijzigd door Toryu op 30-05-2010 11:37:26 ]
pi_82092014
En zo zit de complottheorie vol met ongefundeerde punten en aannames en napapagaaien. Let op, dit is geen flame oid, maar een constatering.
  zondag 30 mei 2010 @ 12:26:47 #54
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_82094874
quote:
Op zondag 30 mei 2010 10:10 schreef Toryu het volgende:

[..]

jup... en dat van die onjuiste temperatuur is waarschijnlijk gebaseerd op youtubevideo's van mensen met 0 materiaalkennis. En nee, ik ga het niet nog een keer uitleggen. Dat heb ik al meerdere keren gedaan in deze reeks.
zo gek.

Alleen op 911 kunnen actie-reactie-, vertragings- pyrotechnische wetmatigheden, constructie-leer, materiaalsterkte aan hun laars gelapt worden, uitgaande van geen CD
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_82094936
quote:
Op zondag 30 mei 2010 12:26 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

zo gek.

Alleen op 911 kunnen actie-reactie-, vertragings- pyrotechnische wetmatigheden, constructie-leer, materiaalsterkte aan hun laars gelapt worden, uitgaande van geen CD
zo gek. Mensen die geen flauw hebben waar ze over praten kunnen de meest rancune conclusies trekken. Ze geven daarbij geen argumentatie en verwachten toch een gezonde discussie.
  zondag 30 mei 2010 @ 12:49:55 #56
52357 Lambiekje
pi_82095674
quote:
Op zondag 30 mei 2010 12:28 schreef Toryu het volgende:

[..]

zo gek. Mensen die geen flauw hebben waar ze over praten kunnen de meest rancune conclusies trekken. Ze geven daarbij geen argumentatie en verwachten toch een gezonde discussie.
je weet dat je een mohikaan bent
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_82096094
Wat is een mohikaan?
  zondag 30 mei 2010 @ 13:06:11 #58
303848 KoffieMetMelk
Nee, geen suiker alstublieft
pi_82096208
quote:
Op zondag 30 mei 2010 13:02 schreef Redux het volgende:
Wat is een mohikaan?
http://lmgtfy.com/?q=mohikaan
pi_82096300
Nou, het 1e resultaat:
http://www.encyclo.nl/begrip/mohikaan
quote:
mohikaan
1) Indiaan
Nou Toryu, je bent een indiaan.
Bedankt voor je uitmuntende hulp, koffiemetmelk!
  zondag 30 mei 2010 @ 13:18:07 #60
52357 Lambiekje
pi_82096663
quote:
Op zondag 30 mei 2010 13:08 schreef Redux het volgende:
Nou, het 1e resultaat:
http://www.encyclo.nl/begrip/mohikaan
[..]

Nou Toryu, je bent een indiaan.
Bedankt voor je uitmuntende hulp, koffiemetmelk!
Je kent toch wel de uitdrukking last of the mohican?
  zondag 30 mei 2010 @ 13:18:28 #61
52357 Lambiekje
pi_82096681
pi_82096716
quote:
Op zondag 30 mei 2010 13:18 schreef Lambiekje het volgende:

Da's toch een film?
Nee, de uitdrukking ken ik helaas niet, wat betekent het dan?
pi_82097403
quote:
Op zondag 30 mei 2010 13:19 schreef Redux het volgende:

[..]

Da's toch een film?
Nee, de uitdrukking ken ik helaas niet, wat betekent het dan?
De laatste der Mohikanen. Dit gebruikt men weleens als er bijvoorbeeld een diersoort dreigt uit te sterven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2010 13:36:51 ]
pi_82097670
Ah, dus toryu is met z'n opvatting(en) over 9/11 een uitstervend soort?
Sorry, maar dat lijkt me bullshit. Alsof de complottheorie een algemeen breder aangenomen theorie is dan de officiele verklaring. En dan nog, hoe wil je dat checken?

Zulke opmerkingen zijn echt van die filmpjes-opmerkingen. De 9/11 complot filmpjes zitten ook altijd met dergelijke kreten.
pi_82098034

Hij heeft wel gelijk. Mensen met gezond verstand zijn idd een uitstervende soort hier in bnw

En ondertussen verzuimt Lambiekje wederom inhoudelijk te reageren.
pi_82098060
lol
pi_82098633
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 17:25 schreef Barcaconia het volgende:
Ik vraag me altijd nog 1 grote vraag af: Als de USA zo graag de twintowers wilde laten vallen, waarom dan niet gewoon een vliegtuig kapen en die torens in vliegen (na een paar goede berekeningen over hoe je die dingen kunt laten omvallen).
Er zijn ZO ontzettend veel haken en ogen aan die conspiracy theorieën over bommen, no planes, etc. dat het gewoon een ontzettend kleine kans is dat de uitvoering goed genoeg is. Er moeten jaren aan voorbereiding en honderden, zo niet duizenden mensen 10 jaar lang hun bek houden over het feit dat ze duizenden mensen vermoord hebben. Kom op, dat is niet mogelijk
En wat dan als men (Bush Administration, CIA, FBI) alleen voorkennis had en het voorval gewoon heeft laten gebeuren? Hooguit een handje geholpen door bijvoorbeeld NORAD een oefening te laten uitvoeren op dat moment en door het verhaal wat aan te dikken om zo de Martial Law en Patriot Act er door te kunnen drukken. De oorlog in Afghanistan te rechtvaardigen...

Ik bedoel... ze manipuleerden de wereld ook met hun luchtfoto's van WMD's in Irak.

Klinkt het dan al iets aannemelijker?
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 21:03 schreef J0kkebr0k het volgende:
Geen tijd om alles nu door te lezen, maar zag wel iets over gesmolten staal. Was dat er nou wel, of was dat er niet? Hieronder een onduidelijk filmpje, waarop lijkt dat gesmolten staal naar beneden druipt. Geen idee of het klopt, maar dat mogen jullie voor jezelf bepalen

En HOE is die brand in WTC7 nu eigenlijk ontstaan? Het gebouw stond toch wel een eindje van de 2 torens vandaan. Waar komt dan dat vuur vandaan, dat notabene binnen lijkt te zijn begonnen.
@Redux: Ik heb pagina 1 doorgelezen, maar mij is nog niet duidelijk hoe die brand is ontstaan. Vallend puin dat een gebouw beschadigd vind ik nog geen reden om de vermeende diesel tanks die zich IN het gebouw bevonden, te ontbranden. Het zou kunnen, maar bewijs daarvoor heb ik nog niet gezien. Het puin van de instortende torens dat naar beneden viel brandde niet. Ik heb geen vuurballen naar beneden zien komen en 100 meter verderop zien landen.

Over het gesmolten staal: De NIST quote die jij op pagina 1 aanhaalde suggereert dat er geen gesmolten staal was. Het filmpje dat ik postte laat zien dat dat er wel was, maar het filmpje kan nep zijn. Weet ik dus niet zeker.
pi_82099274
quote:
Op zondag 30 mei 2010 14:10 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]
@Redux: Ik heb pagina 1 doorgelezen, maar mij is nog niet duidelijk hoe die brand is ontstaan. Vallend puin dat een gebouw beschadigd vind ik nog geen reden om de vermeende diesel tanks die zich IN het gebouw bevonden, te ontbranden. Het zou kunnen, maar bewijs daarvoor heb ik nog niet gezien. Het puin van de instortende torens dat naar beneden viel brandde niet. Ik heb geen vuurballen naar beneden zien komen en 100 meter verderop zien landen.
Je weet dat er echt grote stukken van het gebouw weg geslagen waren he? Er was een hoek van ongeveer 45 graden uit van ongeveer 18 verdiepingen hoog. Andere flats erom heen waren ook zeeeeer zwaar beschadigd door vallende brokstukken. Dan gata het echt niet om wat ramen kapot maar echt hele gaten erin ter grote van een goede flat.
pi_82099345
quote:
Op zondag 30 mei 2010 14:25 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Je weet dat er echt grote stukken van het gebouw weg geslagen waren he? Er was een hoek van ongeveer 45 graden uit van ongeveer 18 verdiepingen hoog. Andere flats erom heen waren ook zeeeeer zwaar beschadigd door vallende brokstukken. Dan gata het echt niet om wat ramen kapot maar echt hele gaten erin ter grote van een goede flat.
Klopt, dat heb ik gelezen en daar heb ik foto's van gezien. Alleen ik kan mij niet herinneren gezien te hebben dat daar waar die hap uit het gebouw was geslagen, dat daar dus de brand woedde.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2010 14:27:35 ]
  zondag 30 mei 2010 @ 14:27:21 #70
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_82099377
quote:
Op zondag 30 mei 2010 14:10 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

En wat dan als men (Bush Administration, CIA, FBI) alleen voorkennis had en het voorval gewoon heeft laten gebeuren? Hooguit een handje geholpen door bijvoorbeeld NORAD een oefening te laten uitvoeren op dat moment en door het verhaal wat aan te dikken om zo de Martial Law en Patriot Act er door te kunnen drukken. De oorlog in Afghanistan te rechtvaardigen...

Ik bedoel... ze manipuleerden de wereld ook met hun luchtfoto's van WMD's in Irak.

Klinkt het dan al iets aannemelijker?
[..]
Dat klinkt al een stuk aannemelijker, maar het haalt iig al 99% van de complotdenkers onderuit. Het is gewoon bullshit wat de meesten hier vertellen. Dan hoef je al niets van bouwkunde/wiskunde etc te weten maar gewoon een stukje management en organisatie kennen en je snapt al dat zoiets onmogelijk is.

Jouw verhaal is nog steeds een beetje onrealistisch maar daar valt iig goed over te discussiëren!
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_82099428
jokkebrok:
quote:
collapse of wtc 1 damaged seven exterior columns on the lower floors of the south and west faces and initiated fires on 10 floors between floors 7 and 30.
http://wtc.nist.gov/media/WTC7RevisedTechnicalBriefing111908.pdf
pagina 25
pi_82099752
quote:
Ah ok. Aannemelijk dat het gebouw daar een krasje van oploopt

Joke..

Daar zal inderdaad flinke schade uit voortkomen. Brand lijkt me niet per definitie een resultaat, maar het zou kunnen.
pi_82099832
quote:
Op zondag 30 mei 2010 10:00 schreef gorggg het volgende:
Niet onlogisch overigens om het instortten van de torens als explosies te bestempelen
Jennings zegt dat de explosies plaatsvonden terwijl wtc 1 en 2 nog stonden.
Avery vraagt het hem nadrukkelijk, dus nogmaals, de man vergist zich gedetailleerd.

Deze mensen vergissen zich dan ook ?
quote:
Two other first responders interviewed after the attacks also testified that the OEM bunker had to be “activated” upon their arrival.
http://drkprnts.wordpress(...)ned-on-911%E2%80%9D/
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  zondag 30 mei 2010 @ 14:40:52 #74
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_82099954
quote:
Op zondag 30 mei 2010 13:18 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Als je niet eens in staat bent om die uitdrukking op correcte wijze te bezigen, houd je dan verre van de discussie over de structuur van het WTC, alsjeblieft.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_82099990
Schade op WTC7 ten gevolge van het instorten van de WTC1 op pagina 27 t/m 30 van die PDF.
Voor het gemak heb ik de pagina's even geprintscreend:

http://wtc.nist.gov/media/WTC7RevisedTechnicalBriefing111908.pdf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')