Er rijden hier al een poos wagens rond met zo'n camera op het dak. Tevens zijn de ambulances hier uitgerust met 2 camera's aan elke zijkant, 1 op de voor- en 1 op de achterkant.quote:360-graden camera op het dak
Bronquote:Camera op politieauto
26-10-2009 - 16:09
Leidschendam-Voorburg - De politie krijgt een politiewagen die is uitgerust met camera's, die 24 uur per dag opnames maken. De politie Haaglanden gaat in totaal zes van deze auto’s in gebruik nemen.
De camera's zijn vooral bedoeld om geweld tegen agenten tegen te gaan. De beelden zijn rechtstreeks te zien in een monitorcentrale en worden 72 uur bewaard. De camera's zijn op het dak van de politieauto's gemonteerd en vandalismebestendig. Ze kunnen 360 graden in het rond draaien en in- en uitzoomen.
De politie verwacht dat er vooral een preventieve werking van zal uitgaan. De andere ‘camerawagens’ zijn toegewezen aan de bureaus Scheveningen, De Heemstraat, Pijnacker-Nootdorp, Westland en Delft.
Ik ben benieuwd.quote:Camera op politieauto
26-10-2009 - 16:09
Leidschendam-Voorburg - De politie krijgt een politiewagen die is uitgerust met camera's, die 24 uur per dag opnames maken. De politie Haaglanden gaat in totaal zes van deze auto’s in gebruik nemen.
De camera's zijn vooral bedoeld om geweld tegen agenten tegen te gaan. De beelden zijn rechtstreeks te zien in een monitorcentrale en worden 72 uur bewaard. De camera's zijn op het dak van de politieauto's gemonteerd en vandalismebestendig. Ze kunnen 360 graden in het rond draaien en in- en uitzoomen.
De politie verwacht dat er vooral een preventieve werking van zal uitgaan. De andere ‘camerawagens’ zijn toegewezen aan de bureaus Scheveningen, De Heemstraat, Pijnacker-Nootdorp, Westland en Delft.
Ik heb ze ook al rond zien rijden met die camera's en ze zien er inderdaad behoorlijk stevig uit.quote:
Alleen "henk en ingrid" klagen over de veiligheid. Tokkies dus.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:21 schreef Randvoorwaarde het volgende:
Eerst klagen over een onveilig Nederland, doen ze er wat aan, is het weer niet goed. Nouja, ik ben in ieder geval blij met dit soort verbeteringen.
Jonge fuk jou, met je klagen over een onveilig Nederland, als daar over geklaagd wordt is het gericht aan de politici die het onveilig hebben laten worden, het is niet de bedoeling dat dan de politie tot gestapo promoveert.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:21 schreef Randvoorwaarde het volgende:
Eerst klagen over een onveilig Nederland, doen ze er wat aan, is het weer niet goed. Nouja, ik ben in ieder geval blij met dit soort verbeteringen.
Door alle bezuinigingen kunnen instanties zoals politie en justitie hun werk niet meer goed doen. Dáár iets mee doen zou uitmaken voor het sociale klimaat hier.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:21 schreef Randvoorwaarde het volgende:
Wat is dan wel de bedoeling volgens jou?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 21:35 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Jonge fuk jou, met je klagen over een onveilig Nederland, als daar over geklaagd wordt is het gericht aan de politici die het onveilig hebben laten worden, het is niet de bedoeling dat dan de politie tot gestapo promoveert.
Daar heb je als gewone burger geen last van.quote:Meldkamer kan auto's op afstand afsluiten, en sirene + zwaailichten aan-/uitzetten
Wel als er een grapjas in de meldkamer zitquote:Op vrijdag 28 mei 2010 22:27 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Daar heb je als gewone burger geen last van.
Wacht maar tot iemand jou dna ergens plant, of iemand valse aangifte tegen je doetquote:Op vrijdag 28 mei 2010 23:10 schreef DanHardy het volgende:
Zolang er paupers/krakers/straatterroristen zijn die de samenleving willen ondermijnen kan er niet hard genoeg opgetreden worden. Ik heb nooit last van de politie, misschien omdat ik me gewoon aan de wet hou.
Dan heeft de burger er nog steeds geen last vanquote:Op vrijdag 28 mei 2010 23:05 schreef fs180 het volgende:
[..]
Wel als er een grapjas in de meldkamer zit![]()
Ja maar dat gebeurd alleen in films... Dat het iemand zoals Wilders zou kunnen gebeuren doet er niet toe we moeten volledig vertrouwen hebben in onze technische overheid.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 23:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Wacht maar tot iemand jou dna ergens plant, of iemand valse aangifte tegen je doet
Ah daar hebben we Wilders weer in een totaal irrelevant topicquote:Op vrijdag 28 mei 2010 23:56 schreef baba117 het volgende:
[..]
Ja maar dat gebeurd alleen in films... Dat het iemand zoals Wilders zou kunnen gebeuren doet er niet toe we moeten volledig vertrouwen hebben in onze technische overheid.
Wat ik ermee bedoel is dat iemand die niet populair is hetzij iemand zoals Wilders die niet populair is onder andere politici of een journalist met informatie over de volgende premier of iemand anders met invloed snel stil gemaakt kan worden met een beetje blackmail of de real deal. Ik zeg niet dat het nu gebeurd in NL maar als je de afgelopen 10 jaar het nieuws gezien hebt dan hoor je toch te weten dat westerse overheden geen engeltjes zijn.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 23:57 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ah daar hebben we Wilders weer in een totaal irrelevant topic
Wat niet weet wat niet deert. Zelfs als ze het weten denk je dan echt dat de mensen erachter en niet slechts een paar zondebokken aangepakt worden? Ik kan me niet herinneren dat er veel officieren in Guantanamo bay zijn opgepakt. Laat staan de politieke leiders. Als je overal kenteken scanners hebt hangen en rondrijden dan kun je mensen ook nog eens heel makkelijk op bepaalde plaatsen zetten in de computer.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 00:06 schreef Amos_ het volgende:
Allemaal scifi-verhaaltjes. Zodra zulke dingen gebeuren zal ieder volk in opstand komen. Spannend als filmscript, maar totaal onrealistisch.
Wel als iemand de alarmsignalen af kan laten gaanquote:Op vrijdag 28 mei 2010 23:51 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Dan heeft de burger er nog steeds geen last van
Yeah right. Totdat het om 'misdaadbestrijding' gaat, dan blijkt ineens dat alles veel langer bewaard wordt.quote:De beelden zijn rechtstreeks te zien in een monitorcentrale en worden 72 uur bewaard.
Ff kort reageren: 360 graden camera, over google zeik je ook nog niet? Of de verschillende cyclomedia (d8 ik) auto's enzo? Dit word tenminste maar 72 uur bewaard.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:11 schreef joepie91 het volgende:
Even kort samengevat:
* 360-graden camera op het dak. Achteruitkijkspiegel krijgt ook een camera, die met de agent "meekijkt".
* Computersysteem met 20cm-touchscreen, gekoppeld aan een berg met databases en informatiebronnen, om agenten informatie te geven. Het gaat hier ook om persoonsgegevens en kentekengegevens.
* Camera op voorkant van de wagen, met permanente kentekenherkenning. Agent in wagen krijgt een seintje als er een auto rijdt die nog openstaand bekeuringen open heeft staan etc. Alle kentekens worden gefotografeerd. (Betreffende privacy, dit betekent dus ook dat auto's 24/7 getracked kunnen worden.)
* Meldkamer kan auto's op afstand afsluiten, en sirene + zwaailichten aan-/uitzetten.
* GPS-scherm toont locatie van een incident, én de plaats van andere politiewagens.
Ten eerste heb ik nooit beweerd dat alle punten uit mijn lijstje FOUT zijn, ik heb enkel een samenvatting gegeven.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 02:50 schreef Esses het volgende:
[..]
Ff kort reageren: 360 graden camera, over google zeik je ook nog niet? Of de verschillende cyclomedia (d8 ik) auto's enzo? Dit word tenminste maar 72 uur bewaard.
Computersysteem, kan nu vai de porto zonder drempel, ontlast de meldkamers eindelijk. Plus velen hebben al beschikking over PDA's op het bureau waar het zelfde mee kan.
Camera op de voorkant van de wagen waarmee boetes, gestolen auto's enzo gedetecteerd worden... want ja, als er weer is iemand rondrijd met 1 miljoen aan pluk-ze-regeling openstaand... dat moet je vooral laten rijden net als mensen die ze systematisch niet betalen toch? Auto's 24/7 tracken, 't word 72 uur bewaard, word wakker. Je moet wat fout gedaan hebben (ernstig) wil het langer bewaard worden.
Op afstand afsluiten, boeiend.
GPS scherm, prima. word de aansturing beter
Ja pas maar op, straks zetten ze voor elke deur zo'n wagen en overal waar je gaat en staat loopt een politieman achter je. Net alsof je nu last hebt van politie wagens, er zit een camera en tracking systeem in, nou poeh zeg, nu zijn we ECHT een politiestaat geworden.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 21:35 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Jonge fuk jou, met je klagen over een onveilig Nederland, als daar over geklaagd wordt is het gericht aan de politici die het onveilig hebben laten worden, het is niet de bedoeling dat dan de politie tot gestapo promoveert.
Denk je dat valse aangiftes niet voorkomen? Oh jongen toch..quote:Op vrijdag 28 mei 2010 23:56 schreef baba117 het volgende:
[..]
Ja maar dat gebeurd alleen in films... Dat het iemand zoals Wilders zou kunnen gebeuren doet er niet toe we moeten volledig vertrouwen hebben in onze technische overheid.
Alibi. Jij zat 28 mei 2010 om 23:38 aan de computer op Fok!, daar heb je je IP-adres achtergelaten, je vriendin lag geil op de bank en was kwaad omdat je haar geen aandacht gaf. En de buren zagen dat je auto nog thuis stond, je GSM die je altijd bij je hebt was nog thuis, dus de kans dat je 200km verderop een misdaad hebt gepleegd is erg klein. (of het moet bij de buren geweest zijn)quote:Op vrijdag 28 mei 2010 23:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Wacht maar tot iemand jou dna ergens plant, of iemand valse aangifte tegen je doet
Je vriendin gaf een valse getuigenis en de buren waren niet thuis, helaas pindakaas.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 07:51 schreef Resistor het volgende:
[..]
Alibi. Jij zat 28 mei 2010 om 23:38 aan de computer op Fok!, daar heb je je IP-adres achtergelaten, je vriendin lag geil op de bank en was kwaad omdat je haar geen aandacht gaf. En de buren zagen dat je auto nog thuis stond, je GSM die je altijd bij je hebt was nog thuis, dus de kans dat je 200km verderop een misdaad hebt gepleegd is erg klein. (of het moet bij de buren geweest zijn)
Maar verder wel mooie ontwikkeling, zo'n auto. Hoe groter de pakkans door technologie, hoe beter. Nu nog gezichtsherkenning er bij.
Oh? Wat is er precies onrealistisch aan dan? Alle genoemde punten zijn perfect uitvoerbaar met de huidige technologie. Ik verbaas me er zelfs over dat het niet eerder is uitgevoerd.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 00:06 schreef Amos_ het volgende:
Allemaal scifi-verhaaltjes. Zodra zulke dingen gebeuren zal ieder volk in opstand komen. Spannend als filmscript, maar totaal onrealistisch.
Je hoort je vrij te kunnne bewegen door nederland, hoe vrij ben je met een camera op je porumquote:Op zaterdag 29 mei 2010 02:50 schreef Esses het volgende:
[..]
Ff kort reageren: 360 graden camera, over google zeik je ook nog niet? Of de verschillende cyclomedia (d8 ik) auto's enzo? Dit word tenminste maar 72 uur bewaard.
Computersysteem, kan nu vai de porto zonder drempel, ontlast de meldkamers eindelijk. Plus velen hebben al beschikking over PDA's op het bureau waar het zelfde mee kan.
Camera op de voorkant van de wagen waarmee boetes, gestolen auto's enzo gedetecteerd worden... want ja, als er weer is iemand rondrijd met 1 miljoen aan pluk-ze-regeling openstaand... dat moet je vooral laten rijden net als mensen die ze systematisch niet betalen toch? Auto's 24/7 tracken, 't word 72 uur bewaard, word wakker. Je moet wat fout gedaan hebben (ernstig) wil het langer bewaard worden.
Op afstand afsluiten, boeiend.
GPS scherm, prima. word de aansturing beter
Gezichtsherkenning is er al..quote:Op zaterdag 29 mei 2010 07:51 schreef Resistor het volgende:
[..]
Alibi. Jij zat 28 mei 2010 om 23:38 aan de computer op Fok!, daar heb je je IP-adres achtergelaten, je vriendin lag geil op de bank en was kwaad omdat je haar geen aandacht gaf. En de buren zagen dat je auto nog thuis stond, je GSM die je altijd bij je hebt was nog thuis, dus de kans dat je 200km verderop een misdaad hebt gepleegd is erg klein. (of het moet bij de buren geweest zijn)
Maar verder wel mooie ontwikkeling, zo'n auto. Hoe groter de pakkans door technologie, hoe beter. Nu nog gezichtsherkenning er bij.
Sla je niet een beetje door?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 14:59 schreef fs180 het volgende:
[..]
Je hoort je vrij te kunnne bewegen door nederland, hoe vrij ben je met een camera op je porum![]()
ALs je boetes open hebt staan sturen we die gewoon op hoor, en als je niet wilt betalen sturen we een deurwachter achter je aan, waarom moet dat anders?
En wordt het ook maar 1% veiliger met zo'n auto? En hoeveel mocht dat wel niet kosten
Het is een schietbuis, geen loop nitwit!!!quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:14 schreef boem-dikkie het volgende:
Rupsbanden, een loop en je hebt een tank.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |