Zo, ze heeft een paar vragen van me beantwoord.
Ik:
"Overigens wil ik er ook nog in mijn post op wijzen dat Gerd Leers, voormalig burgemeester van Maastricht en CDA-politicus, ook voor legalisering van softdrugs is. Sterker nog, hij pleit er zelfs voor dat het de beste oplossing zou zijn dat Duitsland en België ook coffeeshops zouden openen. Hoe kan de CDA als nationale partij het pretenderen beter weten dan een lid van hen dat middenin de drugsproblematiek zit en hier verstand van heeft? En spreekt dit niet het beleid tegen dat het CDA wil voeren, namelijk dat gereguleerde teelt in internationaal opzicht niet haalbaar is?"Sabine Uitslag:
"Geachte Friek ik ben zo ongelofelijk tegen softdrugs. Ik heb van nabij zo ongelofelijk veel shit gezien op het gebied van (soft) drugs.. ik ben er klaar mee! Het is het maakbaarheidsdenken pur sang. En nee ik geloof niet in legalisering van softdrugs want er bestaat geen softdrugs meer. Dat was eens. Verder; als je de hypothese van legalisering doorvoert naar praktische uitvoering dan ontstaan er hele vreemde zaken als een manger drugsteelt per gemeente en een prijs van legale softdrugs. Deze legale prijs zal never nie onder de straatprijs kunnen komen. Verder zal het THC gehalte minder zijn dan op straat.. dus.. Het voornaamste vind ik nog wel dat we van die lauwe situatie af moeten het mag niet maar toch wel.. dat snapt helemaal niemand! Het mag niet of het mag wel. En dan kies ik voor 'het mag niet' omdat het praktisch nog meer ellende op zal gaan leveren dan als het wordt gelegaliseerd. Kortom het is en blijft helaas een probleem die je niet oplost door het te legaliseren. Preventie en voorlichting over de schadeljike gevolgen van drugsgebruik, DAAR zouden we meer aandacht aan moeten besteden op scholen. Het liefst de lagere scholen."[post van mij hier als antwoord op met argumenten]
Ik:
"U gaat trouwens niet op mijn vraag in: hoe kan een CDA-politicus die middenin de drugsproblematiek zit er slechter verstand van hebben dan het CDA zelf? Gaat u daar eens op in?"Sabine Uitslag:
"Ook binnen een partij mag je verschillende geluiden hebben. Dat scherpt de geest. Het CDA is een vereniging en de meeste stemmen gelden in dit geval (en daar zitten meerdere grensgebiedgeluiden bij zoals En'de). Het geluid van het CDA is niet het geluid van Leers (ook al vind ik Leers echteen hele goede gast). Leers heeft een ander visie en dat mag. Daar wordt naar geluisterd maar andere geluiden hebben de doorslag gekregen en daar ben ik persoonlijk erg blij om. (ps. heb in Enschede gewoond heel veel drugsoverlast in onze straat van duitsers die kwamen halen)."Jammer, ik had gehoopt dat het verstand van Gerd Leers zichzelf verspreid had in andere hoofden van CDA-politici.