abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82141463
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:51 schreef trui het volgende:

[..]

dat is dan wel een nadeel van zo'n groot project zeg, ik heb er nog geen ervaring mee.
Nah ja, het ligt ook wel een beetje aan mij, ik kan alles wat groter is dan een centimeter of 30 bij 30 al niet fatsoenlijk meer vasthouden.
Ware liefde is niet elkaars hand maar elkaars hart vasthouden.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
pi_82141684
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:45 schreef trui het volgende:
jannuk, is ie van puur katoen? dat is wel vrij zwaar garen inderdaad.

over garen gesproken: ik heb me in een vlaag van enthousiasme opgegeven voor een yarn-swap in de lucy-groep op ravelry en nou ga ik dus garen voor iemand kopen in amerika. ik wil voor haar 't liefst iets kopen dat ze daar niet zo makkelijk kan krijgen, maar ik vind het lastig te achterhalen welke merken nou typisch amerikaans of typisch europees zijn. heeft iemand hier misschien een handig linkje naar een overzicht van garens en hun herkomst?
Geen linkje, maar zo uit mijn hoofd een paar: Drops komt uit Noorwegen, Phildar uit Frankrijk, Durable (breikatoen) uit NL, Schachenmayr (Catania!) uit Duitsland, Rowan uit de UK, Scheepjeswol uit NL.
pi_82141787
Trui, echte Nederlandse wol is natuurlijk Scheepjes!
Leuk joh, zo'n swap. Als mijn huidige mega-project af is ga ik me daar ook eens op oriėnteren.
pi_82142306
Als je ligt gaat het makkelijk met grote projecten

Trui dat is leuk! En idd scheepjeswol is hollands.
pi_82143752
Aah, een spitze webshop gevonden! Leuke stofjes en leuke toebehoren voor tassen e.d.

http://www.frautulpe.de/
pi_82145622
Oh Inu, daar hebben ze inderdaad ook leuke stofjes... maar ik mag voorlopig effe helemaal niks meer bestellen van mezelf, anders komen mijn lopende projecten nooit af.
pi_82146838
It's picture-time!!!

start met zpagetti:

mijn granny-squares nog tegoed:

start van mijn ripple-cushion (nog altijd wat opkrullend, maar wordt beter):

[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
pi_82147022
Ilske, ben je die zpagetti nou met een pen aan het haken?
Mooi gs-jes! en leuk om je ripple te zien!
pi_82147106
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:00 schreef Lijnloos het volgende:
Ilske, ben je die zpagetti nou met een pen aan het haken?
Mooi gs-jes! en leuk om je ripple te zien!
haha, dat zei mijn vriend ook al, het lijkt op zo'n boardmarker, maar het is toch echt een kunststof haaknaald
pi_82147335
Oh, ja de "haak" zit ook aan de andere kant dan gefotografeerd denk ik?! Laat maar, heb nu goed gekeken... Wel lekker dik
Oh en waar heb je die andere haaknaald gehaald? Ziet er heel fijn uit. Ik heb gewoon van die simpele aluminium dingen, maar zo'n dikkere grip met dun eindje lijkt me best prettig... Ik glij altijd weg...
pi_82147539
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:06 schreef Lijnloos het volgende:
Oh, ja de "haak" zit ook aan de andere kant dan gefotografeerd denk ik?! Laat maar, heb nu goed gekeken... Wel lekker dik
Oh en waar heb je die andere haaknaald gehaald? Ziet er heel fijn uit. Ik heb gewoon van die simpele aluminium dingen, maar zo'n dikkere grip met dun eindje lijkt me best prettig... Ik glij altijd weg...
Deze heb ik gekocht bij Hand Made Heaven in Amsterdam, maar Hobbydoos heeft ze ook (zoek op ergonomische haaknaald of Clover Soft Touch)

Link: http://www.hobbydoos.nl/w(...)-haaknaald-05-mm.asp
  maandag 31 mei 2010 @ 16:42:45 #212
52016 Lyssa
music <3
pi_82149288
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:56 schreef Ilske het volgende:
It's picture-time!!!

start met zpagetti:
[ afbeelding ]

mijn granny-squares nog tegoed:
[ afbeelding ]

start van mijn ripple-cushion (nog altijd wat opkrullend, maar wordt beter):
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Toffe projecten! Leuke kleuren van de zpagetti, wat ga je daarvan maken? Dat ripple effect blijft toch ook erg tof

Mijn Buneary is onderweg:
pi_82149730
Leuke projecten Ilske! Vooral die Zpagetti ziet er gaaf uit, ben benieuwd wat het gaat worden.
De riple ziet er ook veelbelovend uit!
  maandag 31 mei 2010 @ 18:53:51 #214
52016 Lyssa
music <3
pi_82155694
Heeft iemand nog een mooi patroontje voor een cavia? Ik ben zojuist mijn lieve Loki verloren En ik wil 'm graag namaken (ong) als amigurumi.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lyssa op 31-05-2010 19:28:54 ]
pi_82157221
Lyssa jij vliegt er wel helemaal in hé Er staan er wel op ravelry 2, maar die zijn beide betalend.
  maandag 31 mei 2010 @ 20:43:15 #217
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_82161520
Lyssa

Mijn tas is (eindelijk) af. Vandeweek even een foto maken. Ik wil er nog wel een binnenvoering inmaken. Zag net een naaimachine in een folder. Hmm. Eens in verdiepen.

Nu dus een nieuw project. Ik wil eigenlijk ook aan dat nieuwe dekenpatroon van Lucy beginnen. Maar een deken voor een bed van 1.80x2.20m kijk ik nog niet echt naar uit. Zie eens voor je als ie bijna af is Dan verdwijn ik onder mijn werk.

Mijn golfjesdeken is ook van Saskia wol. Die was ook best zwaar toen ie bijna af was. Gelukkig was het winter
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  maandag 31 mei 2010 @ 21:09:10 #218
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82163314
mmascha, dat is ook wat mij tegenhoudt aan zo'n deken-project. maar ik heb weer een zwangere collega erbij, ik bedacht me ineens dat een baby-dekentje ook wel een leuk cadeau is, ik hoef natuurlijk niet altijd maar muziekdoosjes of rammelaars te geven.
in de haak.
  maandag 31 mei 2010 @ 21:13:54 #219
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82163617
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:06 schreef Lijnloos het volgende:
dit lijkt me ook wel een fijn setje! heb je ze meteen in allerlei maten. en ik heb vernomen dat ze goed zijn.
in de haak.
pi_82164210
Oeh trui, die zien er inderdaad ook heel fijn uit...
pi_82164566
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:13 schreef trui het volgende:

[..]

dit lijkt me ook wel een fijn setje! heb je ze meteen in allerlei maten. en ik heb vernomen dat ze goed zijn.
Ik zou die wel willen bestellen maar is er iemand die wilt meedoen? Het is 4,50 voor verzendingskosten, dus mss kunnen we dan delen?
pi_82164827
Ik wil eventueel wel meedoen.
Ik moet een etuitje hebben daarvoor, maar ik heb geen zin om daar ook weer geld aan uit te geven. Waar laten jullie je naalden?
  maandag 31 mei 2010 @ 21:32:02 #223
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82164853
ik heb al genoeg clover soft-touch naalden in diverse maten, dus ik laat 't even voorbij gaan. maar ik had 't bijna gedaan, gewoon voor de heb (en haak uiteraard).
in de haak.
  maandag 31 mei 2010 @ 21:32:18 #224
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82164868
b.ertha, die etuitjes kun je ook haken!
zie bijvoorbeeld mijsjes mapje
in de haak.
pi_82164880
Die liggen gewoon los in mijn doos dus af en toe moet ik zoeken
pi_82164882
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:31 schreef B.ertha het volgende:
Ik wil eventueel wel meedoen.
Ik moet een etuitje hebben daarvoor, maar ik heb geen zin om daar ook weer geld aan uit te geven. Waar laten jullie je naalden?
In een zelfgehaakt etuitje.
pi_82164977
Ik zou ook best mee willen doen hoor... heb alleen niet genoeg geld op mijn paypal staan. (Maar uiteraard wel op mijn gewone bankrekening)...

Ik heb mijn haaknaalden (en andere accessoires zoals oogjes, belletjes en spul) in een opruimbakje van HEMA zitten. Daar kan ik ook altijd mijn gs-jes in kwijt + een bolletje garen voor onderweg.
pi_82164978
Hmm.. Lastig. Ik heb een Prym 3,0 naald en die haakt wel heel fijn. Maar wilde eigenlijk ook een keer een Clover naald uitproberen. Maar dit setje is dan ook wel weer erg aantrekkelijk...
  maandag 31 mei 2010 @ 21:34:17 #229
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82164993
ik heb er een wybra-doosje voor. voldoet ook prima. alleen moet ik ze er dan wel netjes in terugdoen na gebruik. (ben dus al een hele week aan 't zoeken naar m'n 4mm-naald. )
in de haak.
pi_82165090
Ik heb anders wel Mastercard en zie dat het zo ook kan. Ik wil gerust de bestelling plaatsen, als mensen die geļnteresseerd zijn even een pb'tje sturen?
pi_82165125
Oh terugleggen ben ik ook geen held in... hier aan de woonkamer/keukentafel zwerven altijd wel wat bolletjes, haaksels en aanverwanten. En momenteel ook de plek waar mijn upje wacht (ene deel in elkaar gezet ligt lekker, andere deel in stapeltjes in een lasagneschaal)...
pi_82165302
Mijn etui is van hetzelfde patroon als die van Mijsje.
pi_82165399
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:35 schreef StefanieV het volgende:
Ik heb anders wel Mastercard en zie dat het zo ook kan. Ik wil gerust de bestelling plaatsen, als mensen die geļnteresseerd zijn even een pb'tje sturen?
Is het niet makkelijker als ik het bijvoorbeeld doe? Anders moet jij meermaals verzenden naar Nederland (buitenlands tarief), terwijl ik goedkoper zou kunnen sturen naar de mensen in Nederland en alleen voor jou is het dan duurder.
pi_82165494
Oja, maakt voor mij niet uit maar je hebt wel een punt natuurlijk (ik heb wel even aan een vriendin van me gevraagd of ze ook een setje wou, omdat ze er over bezig was, maar dat laat ik diegene die bestelt dan weten) Maar als jij wilt bestellen, mag je voor mij alvast 1 setje opzetten :-)
pi_82165699
Ik wil het dan wel doen.
Ik wacht een paar dagen op andere geļnteresseerden en dan zal ik bestellen. Als iedereen dan een pm stuurt met gegevens, dan zal ik de kosten berekenen incl verzenden. Zal wel in een gewone envelop kunnen, dus een euro ofzo.

StefanieV
Lijnloos
B.ertha
pi_82165700
Bubbels Bertha (andere B), als je besteld wil ik ook wel zo'n setje... moet je maar even laten weten hoeveel het dan precies wordt en je rekeningnummer, dan maak ik het zsm over aan je
pi_82165777
Trouwens, heeft iedereen door dat het 13 pond is? En dus 15-16 euro?

Tot nu toe doen mee:
StefanieV
Lijnloos
B.ertha
pi_82165817
Is goed B.ertha :-) Ik laat je woensdag iets weten, ben morgen niet thuis, of mijn vriendin ook een setje wilt.

edit: ja ik had door dat de prijs 15-16 euro was :-)
pi_82165844
PM gestuurd! Nu weer verder met mijn upje (net weer een rijtje gedaan)..
pi_82168048
Mag ik ook mee bestellen? Want dat is een mooie set! Pm doet het ff niet via mijn foon, morgen ff met laptop proberen.
pi_82171721
hmmm, 5 van de 8 naalden heb ik al (niet dezelfde, maar wel die nummers) dus ik laat het overgaan. het is wel een hele mooie set zo bij elkaar
ik wil nog een 3,0 bamboenaald bestellen bij de hobbydoos, maar dan moet ik van mezelf ook heel goed kijken wat ik er nog bij ga bestellen, want dan ga ik natuurlijk ook voor de gratis bezorgkosten... ( )
  maandag 31 mei 2010 @ 23:50:12 #242
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82172651
overweeg het nog even, de bezorgkosten zijn vast niet zo hoog voor 1 bamboenaald!
in de haak.
pi_82176758
dat is dan ook weer zo, ik denk dat ik het inderdaad gewoon maar doe, want ik zit al tijden te denken over een bamboe nr 3...
pi_82177139
Ik ga straks even kijken of ik ook iets leuks zie! Ik hou mn haaknaald namelijk nogal vreemd vast, ik klem hem tussen mijn wijs- en middelvinger, dus volgens mij heb ik niks aan zo'n dikker stukje... Maar ze hebben er vast ook oogjes enzo

DIt lijkt me ook wel wat, ik hou van groot haken

http://www.purplelindacra(...)-4-x-large-810-p.asp

En zoiets

http://www.purplelindacra(...)6mm-black-2912-p.asp
  dinsdag 1 juni 2010 @ 09:40:30 #245
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82178724
Inu, waar heb jij eigenlijk die ringetjes gekocht destijds voor in je kettingen? ik ben ook op zoek naar zoiets maar heb geen idee waar ik moet wezen.
in de haak.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 09:53:03 #246
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82179066
@ inu: ik hou hem ook "onderhands" vast, tussen duim en middelvinger met soms mn wijsvinger erop, en ik vind het juist heel comfortabel dat de naalden zo dun zijn.

ik vind t setje er erg mooi uitzien, maar ik houd het even bij de simpele dunne metalen naalden.
Kwak
  dinsdag 1 juni 2010 @ 09:59:05 #247
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82179248
kwakz0r, is dat niet juist bovenhands? ik vond de omschrijving 'als een mes' wel aardig. zo doe ik 't ook. maar tussen wijs en middelvinger, dat is wel heel bijzonder inu!

ooh ik ben zo aan 't twijfelen over een babydekentje dat ik nu ga maken. wordt het een grannystripe zoals deze:

of een larkfootstitch zoals deze:

???
in de haak.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 10:00:25 #248
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82179293
Ik vind de grannies heel erg leuk! vooral in dubbele rijen. als je enkele rijen wilt vind ik de larkfoot leuker

en ja, bovenhands is een betere omschrijving ik haal die twee altijd door elkaar, ook met tennis de haak zit onder mn hand zeg maar hahaha
Kwak
pi_82179490
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 09:40 schreef trui het volgende:
Inu, waar heb jij eigenlijk die ringetjes gekocht destijds voor in je kettingen? ik ben ook op zoek naar zoiets maar heb geen idee waar ik moet wezen.
Bij de fournituren afdeling van de stoffenwinkel in Dordrecht. Ik heb toen ook van die sleutelhangerhaakjes gekocht voor eventueel sleutelhangers
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 09:53 schreef kwakz0r het volgende:
@ inu: ik hou hem ook "onderhands" vast, tussen duim en middelvinger met soms mn wijsvinger erop, en ik vind het juist heel comfortabel dat de naalden zo dun zijn.

[ afbeelding ]

ik vind t setje er erg mooi uitzien, maar ik houd het even bij de simpele dunne metalen naalden.
Ik heb hem echt alleen tussen mijn wijs en middelvinger, want dan kan ik tegelijkertijd mn werk vasthouden met mn duim en wijsvinger
  dinsdag 1 juni 2010 @ 10:11:43 #250
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82179597
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 10:00 schreef kwakz0r het volgende:
Ik vind de grannies heel erg leuk! vooral in dubbele rijen. als je enkele rijen wilt vind ik de larkfoot leuker

en ja, bovenhands is een betere omschrijving ik haal die twee altijd door elkaar, ook met tennis de haak zit onder mn hand zeg maar hahaha
de larkfoot bestaat eigenlijk ook uit dubbele rijen, maar dat zie je minder duidelijk. ze vormen samen 1 dikkere rij.
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')