waarom is het een klasse minder, dan de F-22 precies ?quote:Op donderdag 30 december 2010 22:52 schreef YellowBlacks het volgende:
Kijk maar wat er voor technologie in de B2 en in de F22 zitten. de F35 is een klasse minder dan de F22.
Het is een klasse beter in waar het voor bedoeld is. Net zoals een F-15 dat bij een F-16 is en een SU-27 bij een Mig 29 is.quote:Op vrijdag 31 december 2010 00:57 schreef Pumatje het volgende:
[..]
waarom is het een klasse minder, dan de F-22 precies ?
Ben wel benieuwd naar de onderbouwing van dat statement.
Exusi moiquote:Op donderdag 30 december 2010 23:49 schreef sp3c het volgende:
stealth is niet excusief voor straaljagers ...
De theoretische kennis over stealth komt zelfs grotendeels uit Rusland.quote:Op donderdag 30 december 2010 21:19 schreef YellowBlacks het volgende:
[..]
Europa heeft vroeger veel voor de luchtvaart betekend. Tegenwoordig komen de meeste technologische ontwikkelingen uit de VS. China begint zich ook steeds meer te ontwikkelen.
De B2, en ook de F117 waren krengen om te onderhouden, de B2 heeft zelfs hangars met airco nodig.quote:Op donderdag 30 december 2010 22:52 schreef YellowBlacks het volgende:
Kijk maar wat er voor technologie in de B2 en in de F22 zitten. de F35 is een klasse minder dan de F22.
En wanneer heeft de SU dat dan bedacht?quote:Op donderdag 30 december 2010 22:56 schreef TheGaffer het volgende:
Het Stealth concept is bedacht in de Sovjet Unie, jammer dat ze tot de Mig 1.44 en de SU-47 er niks mee hebben gedaan.
DF-21D (CSS-5 Mod-4) Anti-ship ballistic missilequote:Op vrijdag 31 december 2010 11:00 schreef fruityloop het volgende:
[..]
De theoretische kennis over stealth komt zelfs grotendeels uit Rusland.China bouwt nog niks hightechs zelf, waarom kopen ze anders hun nieuwste fregatten in Frankrijk, en moet Rusland ze overal bij aan het handje houden?
Dat de B-2 airco nodig heeft ligt vooral aan het feit dat de verf die er op zit een enorme spons is, die (regen)water opzuigt alsof het een kameel in de woestijn is na 2 weken lopen. Rgenwater maakt het toestel weer zichtbaar, waardoor alle RAM technologie weggegooid geld is. De kwaliteit van de verf verslechtert onder invloed van het weer trouwens sowieso (net zoals alle verf) maar omdat die van de B-2 radar-absorberende kwaliteiten heeft is het daar extra merkbaar. Daarnaast is de FBW electronica enorm gevoelig voor regenwater. De crash van een B-2 op Diego Garcia was daar aan te wijten, sommige sensoren zaten vol met water waardoor het toestel onjuiste control inputs kreeg.quote:Op vrijdag 31 december 2010 11:05 schreef fruityloop het volgende:
[..]
De B2, en ook de F117 waren krengen om te onderhouden, de B2 heeft zelfs hangars met airco nodig.De F35 gebruikt betere/nieuwere stealth materialen en is daarom sowieso (iets) goedkoper in het onderhoud, en dus op dat vlak een generatie nieuwer. Maar goed, stealth is geen magie, maar natuurkunde, en spijtig genoeg gaan de ontwikkelingen op radar gebied sneller dan op vliegtuig gebied. De nieuwste Europese radars en ook de Russische laten al een deel van dat stealth voordeel verdwijnen inmiddels, waarom denk je dat de VS zoveel tijd en moeite steekt in stand-off wapens?
Hou eens op over stealth. Ik heb het al de hele tijd over wapen technologie in het algemeen.quote:Op vrijdag 31 december 2010 11:05 schreef fruityloop het volgende:
[..]
De B2, en ook de F117 waren krengen om te onderhouden, de B2 heeft zelfs hangars met airco nodig.De F35 gebruikt betere/nieuwere stealth materialen en is daarom sowieso (iets) goedkoper in het onderhoud, en dus op dat vlak een generatie nieuwer. Maar goed, stealth is geen magie, maar natuurkunde, en spijtig genoeg gaan de ontwikkelingen op radar gebied sneller dan op vliegtuig gebied. De nieuwste Europese radars en ook de Russische laten al een deel van dat stealth voordeel verdwijnen inmiddels, waarom denk je dat de VS zoveel tijd en moeite steekt in stand-off wapens?
waarom niet ?quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:26 schreef Sloggi het volgende:
Die informatie kwam van Jack de Vries geloof ik, dus daar zou ik niet al te veel waarde aan hechten.
Neen, omdat Jack de Vries er een handje van had de Kamer te besodemieteren.quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:17 schreef Pumatje het volgende:
[..]
waarom niet ?
omdat hij vreemd ging met zijn adjudant?
lekkerboeiend...kan er nog steeds prima werk afgeleverd worden hoor.
redelijk punt ... welke spelers zijn dat?quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:36 schreef Sloggi het volgende:
Overigens: veel mensen beweren dat de F-35 wordt gekocht om Amerika een plezier te doen.
Je kan het ook op een andere manier bekijken: geopolitieke overwegingen zijn niet per definitie slecht; de aankoop van de Eurofighter zou bijvoorbeeld niet onlogisch zijn als je bedenkt dat verschillende belangrijke spelers in de EU dat ding al gebruiken. Met de steeds intensievere Europese militaire samenwerking in het achterhoofd heeft de Eurofighter er dan weer een voordeel bij. En hij is ook nog eens meer dan de helft goedkoper dan de F-35.
En ja, ik weet dat dat ding niet zo goed is als de F-35 waarschijnlijk zal zijn. Dat is uiteraard een flink nadeel. Hoe goed (of slecht) de Typhoon is, geen idee.
Hoe dan ook iets om over na te denken.
volgens mij vergat ik Duitsland niet hoorquote:Op vrijdag 31 december 2010 17:06 schreef Sloggi het volgende:
Je vergeet Duitsland, die hebben er aardig wat.
kun je er uberhaupt al fatsoenlijk bommen mee gooien?quote:Maar aan de andere kant, is een Eurofighter zoveel beter dan een F-16 Block 52?
Omdat je krant dat zegt? Of omdat de Kamer hem er op betrapt heeft en na hem ter verantwoording te hebben geroepen heeft afgezet?quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:34 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Neen, omdat Jack de Vries er een handje van had de Kamer te besodemieteren.
Vrij vroeg, Alleen er is helemaal niks mee gedaan omdat ze dachten dat het geen Militaire waarde zou hebben.quote:Op vrijdag 31 december 2010 11:19 schreef RonaldV het volgende:
[..]
En wanneer heeft de SU dat dan bedacht?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |