Lees je vraag eens opnieuw...quote:Op dinsdag 1 juni 2010 00:17 schreef Schunckelstar het volgende:
mischien een domme vraag () maar ik lees overal dat dit de grootste amerikaanse milieuramp ooit is, maar welke milieuramp is er dan groter als deze geweest?
Bhopal, India.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 01:15 schreef __Saviour__ het volgende:
Geen gekke vraag toch. Dit wordt in de media constant de grootste Amerikaanse ramp genoemd, dus blijkbaar is er op wereldschaal een nog grotere ramp geweest. Anders zouden de media deze ramp nu wel de grootste ter wereld noemen.
http://www.azcentral.com/(...)co-oil-disaster.htmlquote:Op dinsdag 1 juni 2010 00:17 schreef Schunckelstar het volgende:
mischien een domme vraag () maar ik lees overal dat dit de grootste amerikaanse milieuramp ooit is, maar welke milieuramp is er dan groter als deze geweest?
Ah, ik vroeg me dit ook al af... is dat dan de grootste milieu ramp allertijden?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 01:56 schreef Ieperen het volgende:
[..]
http://www.azcentral.com/(...)co-oil-disaster.html
Olieramp in Mexico, waar negen maanden lang olie de zee in stroomde. BP heeft dus nog wel ff.
Met dat gezegd lijkt het allemaal ineens een stuk minder erg.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 01:56 schreef Ieperen het volgende:
[..]
http://www.azcentral.com/(...)co-oil-disaster.html
Olieramp in Mexico, waar negen maanden lang olie de zee in stroomde. BP heeft dus nog wel ff.
Het stroomt er hier wel bijna 3 keer harder uit als ik het goed begrepen heb plus dat het lek van nu stukken dieper ligtquote:Op dinsdag 1 juni 2010 02:04 schreef Dynd het volgende:
[..]
Met dat gezegd lijkt het allemaal ineens een stuk minder erg.
Wat milieurampen betreft kom je volgens mij niet over Chernobyl heen. Wat olieongelukken betreft, is volgens Google de Lakeview Gusher de nummer éen. Toevallig 100 jaar oud dit jaar.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 02:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah, ik vroeg me dit ook al af... is dat dan de grootste milieu ramp allertijden?
Het is inderdaad ook gewoon subjectief. Ken zelf wat mensen die wonen bij het Victoriameer (top 2 van de zoetwatermeren in de wereld!)....nou daar is ook niet veel van over qua fauna...Een rijke fauna behoort daar tot het verleden sinds de nijlbaars uitgezet is.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 02:19 schreef Ieperen het volgende:
[..]
Wat milieurampen betreft kom je volgens mij niet over Chernobyl heen. Wat olieongelukken betreft, is volgens Google de Lakeview Gusher de nummer éen. Toevallig 100 jaar oud dit jaar.
Goede vraag, het lijkt mee te vallen als ik dit 9 dagen oude artikel mag gelovenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 02:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is inderdaad ook gewoon subjectief. Ken zelf wat mensen die wonen bij het Victoriameer (top 2 van de zoetwatermeren in de wereld!)....nou daar is ook niet veel van over qua fauna...Een rijke fauna behoort daar tot het verleden sinds de nijlbaars uitgezet is.
Ik vind het gewoon moeilijk om dit soort dingen in perspectief te plaatsen. Hoe groot is de ramp?
Ligt maar helemaal aan hoe je het meet. Wat betreft olie zijn er grotere rampen geweest. (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_oil_spills) Maar dat betekent niet dat die rampen direct het 'ergste' waren. Want nogmaals: hoe meet je dat?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 02:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah, ik vroeg me dit ook al af... is dat dan de grootste milieu ramp allertijden?
Eens. Ze kunnen nu alleen maar gissen hoe erg het is.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 02:36 schreef waht het volgende:
[..]
Ligt maar helemaal aan hoe je het meet. Wat betreft olie zijn er grotere rampen geweest. (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_oil_spills) Maar dat betekent niet dat die rampen direct het 'ergste' waren. Want nogmaals: hoe meet je dat?
Zolang het de Mississippi-delta maar niet bereikt lijkt het er op dat dit lek weinig ecologische schade kan aanrichten. Zie dat artikel in de Volkskrant, erg interessant met vergelijkingen naar andere olierampenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 02:36 schreef waht het volgende:
[..]
Ligt maar helemaal aan hoe je het meet. Wat betreft olie zijn er grotere rampen geweest. (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_oil_spills) Maar dat betekent niet dat die rampen direct het 'ergste' waren. Want nogmaals: hoe meet je dat?
Ja zeker. Met 1700 boten onderhand zelfs. Skimming...quote:Op dinsdag 1 juni 2010 05:17 schreef Chokeme het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de olie die al in zee is gestroomd ? Zijn ze er mee bezig om dat er weer uit te krijgen (tot in hoeverre dat mogelijk is)?
Als ze maar in staat zijn om, na het afzagen, tegen de enorme druk van de uitspuitende olie in die cap op de BOP kunnen drukken.... Stel dat ze met geen mogelijkheid die cap meer kunnen plaatsen, dan is het alleen maar flink erger geworden.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:21 schreef Dion het volgende:
Dat de flow nu tijdelijk zal toenemen is omdat ze de riserpipe gaan afzagen.
Ben benieuwd of ze hem zo weg kunnen halen, want er zat ook nog een drill pipe in.
Als je die lijst bekijkt wordt deze ramp de grootste olieramp in zee, men schat nu al dat er 20 miljoen barrels in zee terecht zijn gekomen. BP en anderen proberen de ramp klein te houden en in de doofpot te houden.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 02:36 schreef waht het volgende:
[..]
Daar zijn ze allang mee bezig, vanuit 2 putten, maar het boren is niet in 1 dag gedaan en zal nog een maand of 2 a 3 in beslag gaan nemen, waarbij het volgens mij daarna nog maar de vraag is of dat echt gaat lukken. Ik kan me voorstellen dat het niet makkelijk is vanaf 10 kilometer afstand een boring te laten plaatsvinden die op 10 cm nauwkeurig moet uitkomen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 07:29 schreef Lyrebird het volgende:
Misschien heb ik het gemist, maar waarom heeft BP niet parallel aan de andere oplossingen een nieuwe schacht geboord die uitkomt op het huidige boorgat? In het begin werd gezegd dat dit veel tijd zou gaan kosten. Prima, maar als ze daar direct na het ongeluk mee begonnen waren, dan was het verlies aan tijd nu geen probleem geweest.
OK, wist ik niet. Waarom moet er van zo ver af worden geboord? Ik kan me voorstellen dat ze niet te dicht bij het huidige gat terecht willen komen, in het geval het zaakje langs de twee gaten "uitscheurt". Maar als ze op zo'n honderd meter naar rechts onder 45 graden naar beneden boren, dan komen ze op behoorlijke diepte op de huidige schacht uit, en het lijkt me sterk dat dit tot een onstabiele situatie zou leiden. Maar ja, ik ben dan ook geen mijnbouwingenieur.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 08:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Daar zijn ze allang mee bezig, vanuit 2 putten, maar het boren is niet in 1 dag gedaan en zal nog een maand of 2 a 3 in beslag gaan nemen, waarbij het volgens mij daarna nog maar de vraag is of dat echt gaat lukken. Ik kan me voorstellen dat het niet makkelijk is vanaf 10 kilometer afstand een boring te laten plaatsvinden die op 10 cm nauwkeurig moet uitkomen.
Ik moet betalen voor dat Volkskrant artikel.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 02:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zolang het de Mississippi-delta maar niet bereikt lijkt het er op dat dit lek weinig ecologische schade kan aanrichten. Zie dat artikel in de Volkskrant, erg interessant met vergelijkingen naar andere olierampen
Dat artikel is ook al 10 dagen oud, toen geloofde ze nog dat BP het lek vlug zou dichten.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:00 schreef waht het volgende:
[..]
Ik moet betalen voor dat Volkskrant artikel.
Waar ik eerder al om vroeg, waarom geeft BP niet meer info?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 17:08 schreef Dynd het volgende:
Ze zijn nu allemaal pijpen aan het doorzagen met een enorme cirkelzaag op de bp stream. Vraag me af waarom.
http://www.bp.com/liveass(...)html/rov_stream.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |