Dus mijn pc kan via internet verbinding maken met een server in London binnen 40ms maar de verbinding tussen een pc en een robot 1500 meter verder zou langer dan een seconden duren?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 23:58 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
In tegenstelling tot internetgames waar je een ping kan halen van minder dan 10, blijkt dat in het echte leven pings van meer dan 500 of zelfs 1000 voorkomen. 1500 meter onder de zeespiegel is best wel een afstand hoor.
Met dezelfde precisie als ze aan het pijpenzagen zijn..? lood is het zwaarste materiaal op aarde..dat moet je samen met de zwaartekracht gebruiken..quote:Op woensdag 2 juni 2010 00:23 schreef Cracka-ass het volgende:
Bel ze op zou ik zeggen.
Telefoonnummer staat op de homepage.
1 vraagje: Hoe wilde je die loodblokken precies in de pijp laten zakken?
Mja ik zat ook al snel te denken aan een ballon opblazen in de buis en andere huis tuin en keuken oplossingen, maar ik vrees dat het toch niet zo makkelijk isquote:Op woensdag 2 juni 2010 00:28 schreef Maron het volgende:
[..]
Met dezelfde precisie als ze aan het pijpenzagen zijn..? lood is het zwaarste materiaal op aarde..dat moet je samen met de zwaartekracht gebruiken..
Osmium, Uranium of Plutonium zijn zwaarderquote:Op woensdag 2 juni 2010 00:28 schreef Maron het volgende:
[..]
Met dezelfde precisie als ze aan het pijpenzagen zijn..? lood is het zwaarste materiaal op aarde..dat moet je samen met de zwaartekracht gebruiken..
Een ballon weegt doorgaans minder dan een ballon lood..en vaak zijn logische oplossingen succesvoller dan moeilijk uitgedachtte..dat dit überhaupt zo ver is kunnen komen is zowiezo een schande, er zijn té veel fouten gemaakt..quote:Op woensdag 2 juni 2010 00:35 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Mja ik zat ook al snel te denken aan een ballon opblazen in de buis en andere huis tuin en keuken oplossingen, maar ik vrees dat het toch niet zo makkelijk is
In zoverre met je eens, maar het mag natuurlijk nooit in 1 keer gesloten worden..de druk moet geleidelijk verminderd worden..quote:Op woensdag 2 juni 2010 00:40 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Osmium, Uranium of Plutonium zijn zwaarder![]()
Denk dat ze daar ook al wel aan gedacht hebben, maar hoe krijg je er voldoende in zonder dat de olie het er weer uit blaast? Dan moet je toch wel direct met een grote hoeveelheid komen (en in 1 keer goed natuurlijk)
Yeah right..quote:Op woensdag 2 juni 2010 00:48 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik zeg, bel BP even. Vermeld wel dat je van Fok bent, dan nemen ze je serieus.
Diameter van die pijp is 21inch -> halve meter doorsnee.quote:Op woensdag 2 juni 2010 01:02 schreef Coelho het volgende:
Heb niet alle topics gelezen, maar heb 2 vragen:
1) wat is de diameter van het gat? Hebben we het over meters, of over centimeters? Ze doen voorkomen alsof de enige opening een pijp is. Kun je die niet gewoon afknijpen of dichtlassen?
2) hoeveel druk heerst er wel niet in zo'n olielaag? Er rust 1500m zeewater op en nog gutst het er uit!
Omdat we als moderne wereld zwaar verslaafd zijn aan olie.quote:Op woensdag 2 juni 2010 07:02 schreef Zwansen het volgende:
Misschien een domme opmerking en misschien al eerder genoemd, maar waarom ga je pijpleidingen waar olie doorheen stroomt 1500 meter onder de zeespiegel leggen als je eigenlijk niet eens een lek kunt dichten als dat gebeurt?
OMG, we hebben een expert hoor.quote:Op woensdag 2 juni 2010 00:28 schreef Maron het volgende:
[..]
Dit is toch geen pijpleiding, maar een put die geslagen is? Anders was het een kwestie van kraantje dicht draaien.quote:Op woensdag 2 juni 2010 07:02 schreef Zwansen het volgende:
Misschien een domme opmerking en misschien al eerder genoemd, maar waarom ga je pijpleidingen waar olie doorheen stroomt 1500 meter onder de zeespiegel leggen als je eigenlijk niet eens een lek kunt dichten als dat gebeurt?
Of is dit een uitzonderlijk groot lek ofzo?
Voor het gemak kijk je niet naar de investeerders die 114% en 54% meer aandelen hebben gekocht.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:55 schreef mediacurator het volgende:
Goldman Sachs verkocht 44% van zijn aandelen BP slechts 3 weken voor de olie ramp!
Was even aan het kijken welke financiële instituten eigenaar zijn van BP aandelen
Nogal geshockeerd met de observatie dat;
Goldman Sachs (op Maart 31st) was eigenaar 6 miljoen aandelen...daarna verkocht het 4.7 miljoen aandelen.
Het bewijs? kijk even hierrrrrrr
Dit is een lijst van verschillende Instituten die eigenaar zijn van BP aandelen.
Dit zijn geen particulieren aandelen eigenaars.
Er staan voor 350 million aandelen van BP.
Financiële Instituten zijn eiegenaar van 40% vd aandelen van BP.
ooooeps!
quote:
Dus een soort kernproef in de Golf van Mexico? Zijn ze helemaal gek geworden?!!!quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:08 schreef Lyrebird het volgende:
National Review heeft een interessante analyse: detoneer een atoombom in een van de nieuwe schachten, wat er voor zal zorgen dat de reeds geboorde well onder het gewicht van al het puin in zal storten. Blijkbaar hebben de Sovjets wel vaker met dit bijltje gehakt.
Dus je had liever Duits gepraat?quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:23 schreef waht het volgende:
[..]
Dus een soort kernproef in de Golf van Mexico? Zijn ze helemaal gek geworden?!!!
Bovendien keur ik bij voorbaat alles af wat de Sovjets hebben gedaan.
Die laatste mening deel ik.quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:23 schreef waht het volgende:
[..]
Dus een soort kernproef in de Golf van Mexico? Zijn ze helemaal gek geworden?!!!
Bovendien keur ik bij voorbaat alles af wat de Sovjets hebben gedaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |