het beeld wat de vvd heeft had d66 ook kunnen hebben. Het gaat allang niet meer om de precieze inhoud maar om het algemene beeld wat in de pers wordt uitgedragen. Is dat goed voor je potentiele achterban, dan doe je het prima. is de spiraal negatief, dan doe je het minder. Hoe de spiraal gaat hangt van veel dingen af. Humor, scherp, dossierkennis en vooruitkijken. Beheers je dat, dan win je. Zo heeft de vvd het goed gezien dat bezuinigen een woord is wat je niet veel moet gebruiken.
De aanzet tot de winst, die met 1 zetel per week ging was tijdens volledige afwezigheid van rutte. Men ging hem in de pers ineens goed noemen terwijl hij imo nog steeds hetzelfde drammerige heeft waarmee hij links altijd juist weg probeert te zetten. Veel ideeen en oneliners zijn gejat van oa bolkestijn of andere politci. Toch is de beeldvorming al goed. 1 goede opmerking van hem heeftmeer inpact dan 1 goede van halsema, pechtold of wie dan ook. Dat mensen hem aanwijzen als debatwinnaar zie ik dan ook als een soort van selffulfilling idee.
Eerst was het cohen om onverklaarbare inhoudelijke zaken, nu de vvd. Het gaat om de laatste week. D66 kan daarin het verschil maken als ze rutte goed onder vuur houden.
Ik twijfel omdat d66 maar zo met het cda kan gaan regeren, en dat wil ik niet.
Ik wil paars of paars plus en dat als dat het niet wordt de partij waarop ik gestemd heb in de oppositie zit. PvdA CDA combi zie ik dus ook niet zitten.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''