Gewoon een pak zout werkt ook hoor, desnoods even oplossen in een emmer water...quote:Op woensdag 2 juni 2010 17:04 schreef Zolena het volgende:
[..]Goeie berg plantenverdelger in die struik...
Ik ook, vind het knap....quote:Op woensdag 2 juni 2010 17:28 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Gewoon een pak zout werkt ook hoor, desnoods even oplossen in een emmer water...![]()
Maar goed, TS wil zich niet tot dat niveau verlagen en daar heb ik wel heel veel respect voor.
Egnie.quote:
Of een FOK meeting bij TS in de tuin, op dat stukje grondquote:Op maandag 7 juni 2010 16:53 schreef ASSpirine het volgende:
Ik zie het al voor me, het is bbq-weer. Je laat wat vrienden overkomen, steekt de barbecue aan en je krijgt de politie op je dak wegens illegaal vuurtje stoken
Nou, ik weet niet of dit voor jou van toepassing is, maar ik las net dit:quote:Op zaterdag 12 juni 2010 22:39 schreef Updraft het volgende:
Nope....
Je dient je te verdedigen in de zitting. Wanneer je niet komt op dagen, wijst de rechter alle eisen toe aan de eiser.
Dan zou je nog wel steeds een advocaat nodig hebben, maar je hoeft dan wellicht niet weer vrij te nemen. En misschien zou je in die brief dan iets op kunnen nemen als: 'vanwege de vele rechtzaken van mijn buurman, die in het verleden voor 100% in mijn voordeel zijn uitgekomen, heb ik besloten dat ik mijn baan belangrijker vind dan kostbare tijd besteden aan deze pesterijen" Zoiets.. maar dan in een officieelere vorm.quote:Comparitie
Na de eerste schriftelijke ronde worden de partijen meestal opgeroepen om in persoon te verschijnen bij de rechtbank. Dat heet comparitie. Beide partijen mogen dan mondeling aan de rechter uitleggen hoe volgens hun de zaak zit. De partijen zijn niet verplicht om voor de rechter te verschijnen. Ze mogen ook hun standpunt op papier zetten en zich laten vertegenwoordigen door hun advocaat.
De rechter kan eventueel getuigen oproepen. Een getuige is verplicht te verschijnen. De rechter stelt hem als eerste vragen. Daarna kunnen de eiser en gedaagde vragen stellen aan de getuige. De rechter kan ook een deskundige vragen onderzoek te doen.
Maar je hoeft dit niet persoonlijk te doen, je kan dat ook laten doen door je advocaat.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 22:39 schreef Updraft het volgende:
Nope....
Je dient je te verdedigen in de zitting. Wanneer je niet komt op dagen, wijst de rechter alle eisen toe aan de eiser.
Ja.. En dat scheelt je toch weer een vrije dag, en een dag met frustraties.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 22:52 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Maar je hoeft dit niet persoonlijk te doen, je kan dat ook laten doen door je advocaat.
Alleen als er (zonder enig bericht) niemand op komt dagen, heeft de andere partij automatisch gewonnen zeg maar.
Toch vermoed ik dat een advocaat duurder is dan zelf vrij nemen (hoewel erg frustrerend denk ik). Ik zou in het vervolg zonder advocaat gaan en zelf je verdediging voeren. Ook zonder advocaat win je dit gemakkelijk, die heb je hier echt niet voor nodig.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 23:08 schreef Green1 het volgende:
[..]
Ja.. En dat scheelt je toch weer een vrije dag, en een dag met frustraties.
Wellicht gaat de lol er voor die idioot zo een beetje af.
De vraag is of je dit zonder advocaat mag doen. Voor bepaalde zaken is procesvertegenwoordiging door een advocaat verplicht. Dit hangt af van type zaak en financieel belang.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 23:18 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Toch vermoed ik dat een advocaat duurder is dan zelf vrij nemen (hoewel erg frustrerend denk ik). Ik zou in het vervolg zonder advocaat gaan en zelf je verdediging voeren. Ook zonder advocaat win je dit gemakkelijk, die heb je hier echt niet voor nodig.
Nooit geweten dat je in sommige gevallen verplicht bent een advocaat te nemen. Lees net wel ergens dat ze de grens daarvoor aan het veranderen zijn. Dacht dat je altijd gewoon zelf je verdediging zou mogen voeren.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 23:31 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
De vraag is of je dit zonder advocaat mag doen. Voor bepaalde zaken is procesvertegenwoordiging door een advocaat verplicht. Dit hangt af van type zaak en financieel belang.
Bovendien is het de vraag of, zelfs al zou het zonder advocaat mogelijk zijn, het verstandig is. Vaak straalt het toch iets anders uit als je in je eentje komt, of dat je je laat bijstaan door een advocaat (of in ieder geval een jurist).
Wat ik me wel afvraag, is waar de buurman het geld vandaan haalt voor zíjn advocaat. En welke advocaat er zo stupide is om in al die onzinzaken te stappen. Als dat steeds dezelfde is zou je toch ook aardig gaan twijfelen aan diens verstand... Oke, uurtje-factuurtje klinkt leuk, maar 30 verloren rechtszaken op je lijst lijkt me niet heel tof voor je reputatie... Zelfs onder advocaten!
Dat lijkt misschien zo voor de leek, maar het moet toch om een erg gedegen betoog gaan mocht de buurman zich verdedigen.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 23:44 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Nooit geweten dat je in sommige gevallen verplicht bent een advocaat te nemen. Lees net wel ergens dat ze de grens daarvoor aan het veranderen zijn. Dacht dat je altijd gewoon zelf je verdediging zou mogen voeren.
Overigens ben ik wel van mening dat dit soort rechtzaken (zeker gezien het aantal maal dat de buurman verloren heeft) prima zonder advocaat gevoerd kunnen worden, indien dat mag. Dit win je zelf ook. Wat een advocaat uitstraalt is hier niet zo van belang, dit zijn in principe vrij eenvoudige zaken.
Alleen bij het kantongerecht mag je je eigen verdediging voeren.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 23:44 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Nooit geweten dat je in sommige gevallen verplicht bent een advocaat te nemen. Lees net wel ergens dat ze de grens daarvoor aan het veranderen zijn. Dacht dat je altijd gewoon zelf je verdediging zou mogen voeren.
Overigens ben ik wel van mening dat dit soort rechtzaken (zeker gezien het aantal maal dat de buurman verloren heeft) prima zonder advocaat gevoerd kunnen worden, indien dat mag. Dit win je zelf ook. Wat een advocaat uitstraalt is hier niet zo van belang, dit zijn in principe vrij eenvoudige zaken.
Dat is ook iets te bot gesteld. Zelfs wanneer je verstek laat gaan zal de rechter de eis toetsen aan redelijkheid. Het is dus niet zo dat het standaard wordt toegewezen, maar hij kan het niet toetsen aan een verdediging. De kans op volledige of gedeeltelijke toewijzing wordt wel groter natuurlijk.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 22:39 schreef Updraft het volgende:
Nope....
Bestuursrecht ook.quote:Op zondag 13 juni 2010 12:27 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Alleen bij het kantongerecht mag je je eigen verdediging voeren.
Sowieso altijd proceskosten eisen als je die hebt (advokaat bijv.) bij civiele zaken, in bestuurlijke zaken kunnen ze ook de kosten op de klager verhalen als het echt om niets gaat mits hij dan tegen het bestuur procedeert.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 12:21 schreef Updraft het volgende:
Vraag 1: Kun je op een of andere manier verhinderen dat deze buurman elke keer maar om de meest pieteloze feitjes rechtzaken start, waarin hij toch elke keer in het ongelijk wordt gesteld?
(...)
Vraag 2: Is deze manier van fotograferen niet illegaal? Ik dacht dat in de grondwet was vastgelegd dat je recht had op 'bescherming van de persoonlijke levensfeer' had. Kun je de buurman vorderen/dwingen tot het stoppen met het maken van deze foto's en tot verwijdering van elke foto die inbreuk maakt op dit recht?
Mwah, als het steeds om hetzelfde gaat dan lees je de verdediging uit de vorige rechtszaak voor en overleg je weer dezelfde bewijsstukken.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 23:52 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Dat lijkt misschien zo voor de leek, maar het moet toch om een erg gedegen betoog gaan mocht de buurman zich verdedigen.
Klopt, maar is vaak niet verstandig ivm bewijsrecht... Alhoewel je daar zelf ook eens wat boeken over zou kunnen aanschaffen om er een beetje wijzer over te worden, (cough, of je kijkt eens op de site in mijn onderschrift, cough) als je toch met zo'n buurman zit... Ik bedoel met dit soort zaken, vooral als echt iedereen het inmiddels met 'm gehad heeft (bij de plaatselijke kantonrechtbank/sector bestuurs- zullen ze 'm ook wel inmiddels kennen...) moet toch niet moeilijk te copypasten zijn uit de vorige zaken.quote:
Of hij kickt er juist op dat hij zo "belangrijk" is dat er een advokaat op m afgestuurd wordt.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 23:08 schreef Green1 het volgende:
[..]
Ja.. En dat scheelt je toch weer een vrije dag, en een dag met frustraties.
Wellicht gaat de lol er voor die idioot zo een beetje af.
Vertel ...quote:Op maandag 14 juni 2010 16:16 schreef Sessy het volgende:
[..]
Klopt, maar is vaak niet verstandig ivm bewijsrecht...
ivm. trechtermodel & de gronden waarop je je beroep(en kun)tquote:Op maandag 14 juni 2010 19:28 schreef r_one het volgende:
[..]
Vertel ...![]()
Ik deel je mening namelijk niet.
Nee, want dan gaat je fundering verzakken en krijg je er ook nog eens een rattenplaag bij, want dat hadden wij oo...quote:Op maandag 14 juni 2010 20:33 schreef RTB het volgende:
Kan je deze beste man niet gebruiken voor je volgende fundering?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je een beetje funderingen kunt storten heb je daar geen last van.quote:Op maandag 14 juni 2010 20:41 schreef Sessy het volgende:
Nee, want dan gaat je fundering verzakken en krijg je er ook nog eens een rattenplaag bij, want dat hadden wij oo...![]()
![]()
Nevermind!
![]()
quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tsja, tegenover mensen die het zelf niet kunnen zijn er ook mensen die zelf genoeg bij de pinken zijn om het wel te kunnen, althans ook met een goede afloop. Wat dat betreft is het bestuursrecht niet veel anders dan het privaatrecht (kantongerecht).quote:Op maandag 14 juni 2010 20:27 schreef Sessy het volgende:
ivm. trechtermodel & de gronden waarop je je beroep(en kun)t
maar bijv. met uitkeringsinstanties helemaal, mensen hebben geen IDEE wat hun rechten en plichten zijn (en vaak is dit ook op internet moeilijk na te zoeken - ben je bijv. verplicht bankrekeningafschriften en agenda te overleggen als je dat gevraagd wordt onder dreiging van stopzetting van de uitkering? en wat nou als daar een enorme waslijst aan bestellingen bij pikante sites en je wekelijkse swingersclubje - en dan bedoel ik niet het dansen - in staat? beetje schending van privacy? en als daaruit blijkt dat je een paar weken te lang op vakantie was?) en als je eenmaal de bestuursorganen incriminerende informatie zelf hebt toegespeeld ben je best wel genaaid... en geloof me die lui daar die weten hoe ze mensen onder druk zetten/bang maken etc, je kan je in het bestuursrecht echt niet lang altijd zelf vertegenwoordigen, althans niet met een goede afloop.
Ik zeg ook vaak, niet altijd.quote:Op maandag 14 juni 2010 22:45 schreef r_one het volgende:
[..]
Tsja, tegenover mensen die het zelf niet kunnen zijn er ook mensen die zelf genoeg bij de pinken zijn om het wel te kunnen, althans ook met een goede afloop. Wat dat betreft is het bestuursrecht niet veel anders dan het privaatrecht (kantongerecht).
Daarnaast omvat het bestuursrecht wel meer dan het sociaal verzekeringsrecht en is het trechtermodel nou ook weer niet pure rocket science.
Als het door jou gestelde argument van het bewijsrecht geen issue is, is het dan nog "vaak" onverstandig volgens jou?quote:
Vraag je nu of ik een hoge dunk heb van de intelligentie van de gemiddelde burger?quote:Op maandag 14 juni 2010 23:57 schreef r_one het volgende:
[..]
Als het door jou gestelde argument van het bewijsrecht geen issue is, is het dan nog "vaak" onverstandig volgens jou?
Nee, dat vraag ik niet. Ik dacht dat mijn vraag toch niet echt moeilijk te begrijpen is.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:18 schreef Sessy het volgende:
[..]
Vraag je nu of ik een hoge dunk heb van de intelligentie van de gemiddelde burger?
Dat had ik, toen ik vooral met mensen van de universiteit omging...![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |