Gewoon een pak zout werkt ook hoor, desnoods even oplossen in een emmer water...quote:Op woensdag 2 juni 2010 17:04 schreef Zolena het volgende:
[..]Goeie berg plantenverdelger in die struik...
Ik ook, vind het knap....quote:Op woensdag 2 juni 2010 17:28 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Gewoon een pak zout werkt ook hoor, desnoods even oplossen in een emmer water...![]()
Maar goed, TS wil zich niet tot dat niveau verlagen en daar heb ik wel heel veel respect voor.
Egnie.quote:
Of een FOK meeting bij TS in de tuin, op dat stukje grondquote:Op maandag 7 juni 2010 16:53 schreef ASSpirine het volgende:
Ik zie het al voor me, het is bbq-weer. Je laat wat vrienden overkomen, steekt de barbecue aan en je krijgt de politie op je dak wegens illegaal vuurtje stoken
Nou, ik weet niet of dit voor jou van toepassing is, maar ik las net dit:quote:Op zaterdag 12 juni 2010 22:39 schreef Updraft het volgende:
Nope....
Je dient je te verdedigen in de zitting. Wanneer je niet komt op dagen, wijst de rechter alle eisen toe aan de eiser.
Dan zou je nog wel steeds een advocaat nodig hebben, maar je hoeft dan wellicht niet weer vrij te nemen. En misschien zou je in die brief dan iets op kunnen nemen als: 'vanwege de vele rechtzaken van mijn buurman, die in het verleden voor 100% in mijn voordeel zijn uitgekomen, heb ik besloten dat ik mijn baan belangrijker vind dan kostbare tijd besteden aan deze pesterijen" Zoiets.. maar dan in een officieelere vorm.quote:Comparitie
Na de eerste schriftelijke ronde worden de partijen meestal opgeroepen om in persoon te verschijnen bij de rechtbank. Dat heet comparitie. Beide partijen mogen dan mondeling aan de rechter uitleggen hoe volgens hun de zaak zit. De partijen zijn niet verplicht om voor de rechter te verschijnen. Ze mogen ook hun standpunt op papier zetten en zich laten vertegenwoordigen door hun advocaat.
De rechter kan eventueel getuigen oproepen. Een getuige is verplicht te verschijnen. De rechter stelt hem als eerste vragen. Daarna kunnen de eiser en gedaagde vragen stellen aan de getuige. De rechter kan ook een deskundige vragen onderzoek te doen.
Maar je hoeft dit niet persoonlijk te doen, je kan dat ook laten doen door je advocaat.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 22:39 schreef Updraft het volgende:
Nope....
Je dient je te verdedigen in de zitting. Wanneer je niet komt op dagen, wijst de rechter alle eisen toe aan de eiser.
Ja.. En dat scheelt je toch weer een vrije dag, en een dag met frustraties.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 22:52 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Maar je hoeft dit niet persoonlijk te doen, je kan dat ook laten doen door je advocaat.
Alleen als er (zonder enig bericht) niemand op komt dagen, heeft de andere partij automatisch gewonnen zeg maar.
Toch vermoed ik dat een advocaat duurder is dan zelf vrij nemen (hoewel erg frustrerend denk ik). Ik zou in het vervolg zonder advocaat gaan en zelf je verdediging voeren. Ook zonder advocaat win je dit gemakkelijk, die heb je hier echt niet voor nodig.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 23:08 schreef Green1 het volgende:
[..]
Ja.. En dat scheelt je toch weer een vrije dag, en een dag met frustraties.
Wellicht gaat de lol er voor die idioot zo een beetje af.
De vraag is of je dit zonder advocaat mag doen. Voor bepaalde zaken is procesvertegenwoordiging door een advocaat verplicht. Dit hangt af van type zaak en financieel belang.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 23:18 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Toch vermoed ik dat een advocaat duurder is dan zelf vrij nemen (hoewel erg frustrerend denk ik). Ik zou in het vervolg zonder advocaat gaan en zelf je verdediging voeren. Ook zonder advocaat win je dit gemakkelijk, die heb je hier echt niet voor nodig.
Nooit geweten dat je in sommige gevallen verplicht bent een advocaat te nemen. Lees net wel ergens dat ze de grens daarvoor aan het veranderen zijn. Dacht dat je altijd gewoon zelf je verdediging zou mogen voeren.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 23:31 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
De vraag is of je dit zonder advocaat mag doen. Voor bepaalde zaken is procesvertegenwoordiging door een advocaat verplicht. Dit hangt af van type zaak en financieel belang.
Bovendien is het de vraag of, zelfs al zou het zonder advocaat mogelijk zijn, het verstandig is. Vaak straalt het toch iets anders uit als je in je eentje komt, of dat je je laat bijstaan door een advocaat (of in ieder geval een jurist).
Wat ik me wel afvraag, is waar de buurman het geld vandaan haalt voor zíjn advocaat. En welke advocaat er zo stupide is om in al die onzinzaken te stappen. Als dat steeds dezelfde is zou je toch ook aardig gaan twijfelen aan diens verstand... Oke, uurtje-factuurtje klinkt leuk, maar 30 verloren rechtszaken op je lijst lijkt me niet heel tof voor je reputatie... Zelfs onder advocaten!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |