Nee, ik zeg zilver dus ik bedoel zilver.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:59 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Je bedoelt goud.
Maar zilver is ook flink gestegen. Ik heb zelf het meeste van mijn zilver al een tijd terug verkocht en omgezet in goud. Ik mis daarmee de huidige spike. Altijd jammer, maar ik vond destijds te speculatief (en vind dat nog steeds).
Maar goudisecht wilt dat we het alleen over goud hebben en goud kopen want dat is goed voor hem en zijn forumpje. En tja hij zegt het zelf al hij heeft de zilverstijgingen gemist dan zou ik ook jaloers worden als ik vlak ervoor mijn zilver had verkocht.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:23 schreef Verbodsbord het volgende:
Nee, ik zeg zilver dus ik bedoel zilver.
Goud zit onderhand boven de 20000 euro per kilo.(ook flink gestegen ja, maar ik had het toch echt over zilver)
lijkt het op ja.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:32 schreef Baltazar69 het volgende:
[..]
Maar goudisecht wilt dat we het alleen over goud hebben en goud kopen want dat is goed voor hem en zijn forumpje. En tja hij zegt het zelf al hij heeft de zilverstijgingen gemist dan zou ik ook jaloers worden als ik vlak ervoor mijn zilver had verkocht.
Ja vast en erg grappig.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:32 schreef Baltazar69 het volgende:
[..]
Maar goudisecht wilt dat we het alleen over goud hebben en goud kopen want dat is goed voor hem en zijn forumpje. En tja hij zegt het zelf al hij heeft de zilverstijgingen gemist dan zou ik ook jaloers worden als ik vlak ervoor mijn zilver had verkocht.
Ik heb zijn stijl van discussieren niet echt hoog zitten maar als we dan toch inhoudelijk ingaan op je verwijten dan moet ik toch concluderen dat je aan het verkeerde eind trekt aangezien de goldbugs niet geinteresseerd zijn in rendementen maar goud zien als een monetaire grondstof. Jij aan de andere kant meent je gelijk te halen door koersbewegingen (wat al een merkwaardig uitgangspunt is) maar maakt geen indruk op mensen die goud zien als een waardebelegging op het moment dat valuta degradeert in waarde. Als mensen dat willen geloven is dat prima maar in deze discussie heb je toch echt de verkeerde sparringspartner uitgekozen.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:32 schreef Baltazar69 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ain't nothing to it but to do it.
Greece
Je window of opportunity is dan wel erg beperkt vind je niet? Je moet dan zowel het begin als het eind van de recessie kunnen timen voor de juiste in- en uitstapmomenten en daarnaast moet je zeker weten dat er enorme inflatie optreedt. Daar bovenop kies je voor een metaal dat vele malen meer gedolven wordt dan goud waardoor prijsfluctuaties aan het eind van de rally kunnen versterken door een verschil in vraag (je stelt immers dat zilver veel meer gaat stijgen dan goud).quote:Op maandag 2 mei 2011 17:25 schreef Baltazar69 het volgende:
op het einde van de rally en als de fundamentels van de economie herstelt zijn gaat goud en zilver ook weer dalen hoor.
Je maakt je wel weer sterk hoor, door mij een idioot te noemen.quote:Op maandag 2 mei 2011 17:25 schreef Baltazar69 het volgende:
Dan heb je me een beetje verkeerd begrepen beste meneer. zowel zilver als goud zie ik als goede beleggingen maar ik zie zilver goud outperformen en kies daarom voor zilver. dat is namelijk omdat ik grotere inflatie zie aankomen en daarmee een vlucht naar edelmetalen en de angst van toekomstige uitspattingen van zeepbellen en ook daarmee een vlucht naar edelmetalen. Omdat goud best duur is zie ik de gewone man sneller naar zilver vluchten wat de prijs sneller zal opdrijven dan goud en dat zien we nu goed gebeuren de laatste maanden. platina zie ik ook als een eventuele vluchthaven, maar is ook heeft enorm grote commodity-eigenschappen. Ik weet dan ook niet wat platina gaat doen als die zeepbellen uiteenspatten en blijf er daarom vanaf.
het verschil is dat ik goud en zilver niet zie als waardeopslag wat andere geloven als die idioot goudisecht maar als een angstbarometer. op het einde van de rally en als de fundamentels van de economie herstelt zijn gaat goud en zilver ook weer dalen hoor.
Let een beetje op je woorden!quote:Op maandag 2 mei 2011 17:25 schreef Baltazar69 het volgende:
Dan heb je me een beetje verkeerd begrepen beste meneer. zowel zilver als goud zie ik als goede beleggingen maar ik zie zilver goud outperformen en kies daarom voor zilver. dat is namelijk omdat ik grotere inflatie zie aankomen en daarmee een vlucht naar edelmetalen en de angst van toekomstige uitspattingen van zeepbellen en ook daarmee een vlucht naar edelmetalen. Omdat goud best duur is zie ik de gewone man sneller naar zilver vluchten wat de prijs sneller zal opdrijven dan goud en dat zien we nu goed gebeuren de laatste maanden. platina zie ik ook als een eventuele vluchthaven, maar is ook heeft enorm grote commodity-eigenschappen. Ik weet dan ook niet wat platina gaat doen als die zeepbellen uiteenspatten en blijf er daarom vanaf.
het verschil is dat ik goud en zilver niet zie als waardeopslag wat andere geloven als die idioot goudisecht maar als een angstbarometer. op het einde van de rally en als de fundamentels van de economie herstelt zijn gaat goud en zilver ook weer dalen hoor.
Zo klein is die window niet. het is geen recessie van een jaar eerder een depressie van een decennia wat ons staat te wachten waarbij de echte vlucht naar edelemetalen begint als de grote zeepbellen uiteenspatten. En als een hedge voor inflatie zijn naar mijn weten edelmetalen de beste optie, zie de geschiedenisboeken maar erop na.quote:Op maandag 2 mei 2011 17:33 schreef Mendeljev het volgende:
Je window of opportunity is dan wel erg beperkt vind je niet? Je moet dan zowel het begin als het eind van de recessie kunnen timen voor de juiste in- en uitstapmomenten en daarnaast moet je zeker weten dat er enorme inflatie optreedt. Daar bovenop kies je voor een metaal dat vele malen meer gedolven wordt dan goud waardoor prijsfluctuaties aan het eind van de rally kunnen versterken door een verschil in vraag (je stelt immers dat zilver veel meer gaat stijgen dan goud).
Zijn er echt geen andere mogelijkheden om jezelf te hedgen tegen inflatie? Rentenieren bijvoorbeeld?
De gemiddelde man is geen sloeber zoals je die voor ogen hebt ik heb het dan ook niet over de bijstandtrekker. De gemiddelde man heeft ook spaargeld of een beleggingskapitaaltje. Het zijn niet alleen de bobos die iets bezitten, wat dacht je van de middenklasse?quote:Op maandag 2 mei 2011 17:35 schreef GoudIsEcht het volgende:
Je maakt je wel weer sterk hoor, door mij een idioot te noemen.
De 'gewone man' gaat het in een 'grotere inflatie' al best moeilijk krijgen om zijn tank vol te gooien en brood op tafel te zetten. Die gaat echt niet met sloten geld naar welke markt dan ook. Edelmetaal blijft een markt voor mensen met een redelijke surplus-waarde, en die hoeven zich geen breuk te sjouwen aan zilver.
En die gaan dan allemaal zilverbaren kopen aan flink stijgende prijzen en daar ook nog eens 19% btw op betalen?quote:Op maandag 2 mei 2011 17:42 schreef Baltazar69 het volgende:
[..]
De gemiddelde man is geen sloeber zoals je die voor ogen hebt ik heb het dan ook niet over de bijstandtrekker. De gemiddelde man heeft ook spaargeld of een beleggingskapitaaltje. Het zijn niet alleen de bobos die iets bezitten, wat dacht je van de middenklasse?
Die echte elite bobos waar je het over hebt hebben vaak hun kapitaaltje trouwens zitten in bedrijven en vastgoed die kunnen ze niet 1 2 3 verkopen en omruilen voor goud of zilver vooral niet in het huidige klimaat. De kapitaalsvlucht van de middenklasse zou ik niet onderschatten als die komt!
Huh chinezen en indiers met hun salarisje van 3000 dollar per jaar? Ik dacht dat je net zei dat alleen de rijkere mensen belegden in goud en zilver als de bubbles barsten?quote:Op maandag 2 mei 2011 17:49 schreef GoudIsEcht het volgende:
En die gaan dan allemaal zilverbaren kopen aan flink stijgende prijzen en daar ook nog eens 19% btw op betalen?
Als je EUR 50k in zilver wil zetten moet je toch flink tillen, laat staan bij grotere bedragen.
Chinezen en Indiërs kopen toch ook liever goud dan zilver.
Al was het maar om aan te geven wat 'de gemiddelde man' daar doet.quote:Op maandag 2 mei 2011 17:50 schreef Baltazar69 het volgende:
[..]
Huh chinezen en indiers met hun salarisje van 3000 dollar per jaar? Ik dacht dat je net zei dat alleen de rijkere mensen belegden in goud en zilver als de bubbles barsten?
Zeker maar dat zijn dan pas de echte sloebers nietwaar? Ik bedoel ze zijn op en top gefinancierd en bij minste of geringste zijn ze alles kwijt. Maar naast deze groep heb je een nog grotere groep die wel wat van waarde heeft.quote:Op maandag 2 mei 2011 17:52 schreef GoudIsEcht het volgende:
Al was het maar om aan te geven wat 'de gemiddelde man' daar doet.
Het gaat trouwens om mensen met een netto-waarde. Misschien bedoelen we hetzelfde, maar sommige mensen die rijk lijken hebben alles geleend (leasebakkie en een dikke hypotheek). Die hebben lang niet altijd zoveel centjes meer over, zeker niet als het levensonderhoud ook nog gaat oplopen.
Daar gaat het ook om, en we verschillen inderdaad niet zo heel erg van mening.quote:Op maandag 2 mei 2011 17:57 schreef Baltazar69 het volgende:
Maar laten we de discussie over goud en zilver maar stoppen, aangezien we toch zelfde belangen hebben. Ik ben vast en zeker van mening dat je winst gaat maken met je goud maar dat zilver rendementvoller zal uitpakken. En wat maakt het uit dat je goud minder hard zal stijgen, zolang je maar winst maakt en inflatie corrigeerd toch?
Oftewel dat je kapitaaltje overleeft en vermeerderd.
Ook vandaag de dag kan je nog investeren hè. Ook in de toekomst kan je spijt krijgen.quote:Op maandag 2 mei 2011 19:23 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik zie net de zilverprijsgrafiek weer, wat heb ik een spijt dat ik 2 jaar geleden, toen ik op het punt stond te investeren, niet doorgezet hebDan had ik nu gratis een ton extra gehad.
Tja, maar ik ben bang voor het jarentachtigdipeffect en procentueel stijgt het veel minder snel nu. Daarom heeft goud me ook nooit aangesproken, voor 1000 euro heb je een paar gram en het duurt veel langer voor die paar gram een duidelijke winst hebben.quote:Op maandag 2 mei 2011 19:44 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Ook vandaag de dag kan je nog investeren hè. Ook in de toekomst kan je spijt krijgen.
Wellicht was je destijds ook al bang?quote:Op maandag 2 mei 2011 19:49 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Tja, maar ik ben bang voor het jarentachtigdipeffect en procentueel stijgt het veel minder snel nu. Daarom heeft goud me ook nooit aangesproken, voor 1000 euro heb je een paar gram en het duurt veel langer voor die paar gram een duidelijke winst hebben.
Wellicht ga ik er alsnog spijt van krijgen ja, maar ik zie zilver niet opnieuw verzesvoudigen op korte termijn.
Zeker dat ik bang was. Zo rijk ben ik nu ook weer niet, en ik had de stap ook alleen genomen als ik in de toekomst had kunnen kijken. Anders had ik m'n spaargeld voor een studie er dus nooit ingestoken, wat ik ook niet gedaan hebquote:Op maandag 2 mei 2011 19:51 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Wellicht was je destijds ook al bang?
Als je alleen in dingen wil investeren die procentueel sneller stijgen dan goud zou je het nog wel eens lastig kunnen krijgen. Zo heel slecht heeft goud het de afgelopen jaren ook weer niet gedaan.
Misschien verklaart dat de plus op de beurzenquote:Op maandag 2 mei 2011 09:02 schreef SeLang het volgende:
Ik heb wel een verklaring voor die dip. Er zijn denk ik een paar tradebots met spraak interpretatie over de zeik gegaan door deze pijnlijke verspreking:
Hence die ton extra dus niet 'gratis' zou zijnquote:Op maandag 2 mei 2011 19:49 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Tja, maar ik ben bang voor het jarentachtigdipeffect en procentueel stijgt het veel minder snel nu. Daarom heeft goud me ook nooit aangesproken, voor 1000 euro heb je een paar gram en het duurt veel langer voor die paar gram een duidelijke winst hebben.
Wellicht ga ik er alsnog spijt van krijgen ja, maar ik zie zilver niet opnieuw verzesvoudigen op korte termijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |