abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 mei 2011 @ 19:57:24 #226
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_96264483
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 19:56 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Hence die ton extra dus niet 'gratis' zou zijn ;)
20k * 6 = een gratis ton in mijn simpele economische belevenis :P
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_96264522
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 19:53 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Zeker dat ik bang was. Zo rijk ben ik nu ook weer niet, en ik had de stap ook alleen genomen als ik in de toekomst had kunnen kijken. Anders had ik m'n spaargeld voor een studie er dus nooit ingestoken, wat ik ook niet gedaan heb ;)
Voor voorzichtigheid valt zeker wat te zeggen. Vergeet daarbij niet dat een spaarrekening (= lening aan een bank) aanhouden ook een beslissing is, en ook niet geheel zonder risico.
pi_96264597
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 19:57 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Ja toen met de kennis van nu, maar laten we dat soort praat maar aan die smurf overlaten die er als eerste mee kwam.

Iedere beslissing kent risico, en in die zin had je destijds niet risicovrij kunnen investeren. Die ton was dan ook tegen de kosten van wat risico gegaan, een kostenpost die jij niet wilde maken.
pi_96264614
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 19:57 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Captain hindsight to the rescue :P . Het is gratis als het risicoloos is, dat is zilver geenszins ;)
  maandag 2 mei 2011 @ 20:02:55 #230
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_96264763
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 19:59 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Ja toen met de kennis van nu, maar laten we dat soort praat maar aan die smurf overlaten die er als eerste mee kwam.

Iedere beslissing kent risico, en in die zin had je destijds niet risicovrij kunnen investeren. Die ton was dan ook tegen de kosten van wat risico gegaan, een kostenpost die jij niet wilde maken.
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:00 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Captain hindsight to the rescue :P . Het is gratis als het risicoloos is, dat is zilver geenszins ;)
Precies, en da's de reden dat ik het niet gedaan heb ;) Ik ben ook te gierig om zulke risico's te nemen met geld, dus ik zal nooit een groot investeerder of belegger worden. Hoogstens wat valuta om van de wisselkoers te profiteren.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
pi_96265216
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 19:49 schreef 08gnoT. het volgende:
Daarom heeft goud me ook nooit aangesproken, voor 1000 euro heb je een paar gram en het duurt veel langer voor die paar gram een duidelijke winst hebben.
Aha zie hier nu precies wat ik bedoel met ´poor mens´ thinking betreft goud versus zilver! Als de massale instroom komt dan zal die net zo denken!
Thugh life.
pi_96265900
Enige trieste is dat dit soort figuren enkele jaren geleden zilver waarschijnlijk te duur vonden maar als zilver over een tijd richting zijn top gaat en elke dag vele procenten stijgt toch massaal instapt uit angst de boot te missen.
Thugh life.
  maandag 2 mei 2011 @ 20:33:57 #233
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_96266704
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:10 schreef Baltazar69 het volgende:

[..]

Aha zie hier nu precies wat ik bedoel met ´poor mens´ thinking betreft goud versus zilver! Als de massale instroom komt dan zal die net zo denken!
Net zoals het gros van de mensen die niet tot het selecte groepje van ervaren beleggers behoren. Mensen als ik doorzien het beursverloop niet zo goed als jullie, of durven geen risico's te nemen. In mijn geval beide, en ik zie mezelf ook niet alsnog instappen mocht de trend doorzetten. De kans - in mijn ogen - was twee jaar geleden toen een ounce op 8 dollar stond, nu is die voorbij.
  maandag 2 mei 2011 @ 20:35:46 #234
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_96266814
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:21 schreef Baltazar69 het volgende:
Enige trieste is dat dit soort figuren enkele jaren geleden zilver waarschijnlijk te duur vonden maar als zilver over een tijd richting zijn top gaat en elke dag vele procenten stijgt toch massaal instapt uit angst de boot te missen.
Ik snap mensen sowieso niet die waarde hechten aan een stuk materiaal wat geen donder doet. Het keert niks uit, het neemt ruimte in, het is alleen een stuk materiaal waar je niks mee kunt. Ik vind het zelf niet eens mooi.

Maar daar hoor je mij verder niet over klagen hoor, ik geef alleen aan dat ik verder van de goud en zilver markt relatief weinig snap. Ik ben zo'n toeter die meegaat op de trend, maar een goud en silver believer ben ik zeker niet. En al die verhalen van manipulatie, geen manipulatie, dit en dat, ik weet het niet hoor.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_96267284
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:35 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik snap mensen sowieso niet die waarde hechten aan een stuk materiaal wat geen donder doet. Het keert niks uit, het neemt ruimte in, het is alleen een stuk materiaal waar je niks mee kunt. Ik vind het zelf niet eens mooi.

Maar daar hoor je mij verder niet over klagen hoor, ik geef alleen aan dat ik verder van de goud en zilver markt relatief weinig snap. Ik ben zo'n toeter die meegaat op de trend, maar een goud en silver believer ben ik zeker niet. En al die verhalen van manipulatie, geen manipulatie, dit en dat, ik weet het niet hoor.
Geld 'doet ook niets'. Daar gaat het ook niet om. Als je graag aan productiviteit van het een of ander wil rekenen moet je dat vooral doen, maar er zijn ook mensen die wat ze verdienen met hun productiviteit graag veilig opslaan voor later.

Die mensen hebben juist geen zin hun hoofd te breken over de managementwissel van bedrijf a in marktomstandigheid x, de leverage van bedrijf b bij overname y, of de 'trend' van currency z.

Geld (papier/digits) 'doet' niets, maar vervult wel een functie, mensen kunnen het gebruiken voor transacties. Goud vervult in die zin ook een functie: het opslaan van waarde. Dat doet het overigens al een paar duizend jaar (in meer of mindere mate).

(Zilver doet dat volgens sommigen ook. Dat is natuurlijk niet onmogelijk, maar ik betwijfel of 'de markt' dat structureel zo zal gaan zien.)
  maandag 2 mei 2011 @ 20:57:26 #236
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_96267972
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:44 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Geld 'doet ook niets'. Daar gaat het ook niet om. Als je graag aan productiviteit van het een of ander wil rekenen moet je dat vooral doen, maar er zijn ook mensen die wat ze verdienen met hun productiviteit graag veilig opslaan voor later.

Die mensen hebben juist geen zin hun hoofd te breken over de managementwissel van bedrijf a in marktomstandigheid x, de leverage van bedrijf b bij overname y, of de 'trend' van currency z.

Geld (papier/digits) 'doet' niets, maar vervult wel een functie, mensen kunnen het gebruiken voor transacties. Goud vervult in die zin ook een functie: het opslaan van waarde. Dat doet het overigens al een paar duizend jaar (in meer of mindere mate).

(Zilver doet dat volgens sommigen ook. Dat is natuurlijk niet onmogelijk, maar ik betwijfel of 'de markt' dat structureel zo zal gaan zien.)
Zaken waar de factor 'wat de gek er voor geeft' de hoofdmoot speelt neem ik sowieso niet al te serieus. Een bedrijf wat solide winst maakt heeft dat natuurlijk ook maar daar is het kleiner in vergelijking met goud en zilver. En zaken zoals vraag/aanbod relateren op goud en zilver heeft mijn inziens niet zo veel zin. Die verhoudingen lopen soms enorm scheef en soms zit daar een enorme lag in van heb ik jou daar.

Maar zoals gezegd, ik zit er niet zo mee want ik zit zelf continu long in zilver en goud maar verkoop elke dag de zaakjes wel weer.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_96269517
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:57 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Zaken waar de factor 'wat de gek er voor geeft' de hoofdmoot speelt neem ik sowieso niet al te serieus. Een bedrijf wat solide winst maakt heeft dat natuurlijk ook maar daar is het kleiner in vergelijking met goud en zilver. En zaken zoals vraag/aanbod relateren op goud en zilver heeft mijn inziens niet zo veel zin. Die verhoudingen lopen soms enorm scheef en soms zit daar een enorme lag in van heb ik jou daar.

Maar zoals gezegd, ik zit er niet zo mee want ik zit zelf continu long in zilver en goud maar verkoop elke dag de zaakjes wel weer.
Je kan je afvragen of 'de gek' niet degene is met cash op z'n spaarrekening.

En centrale banken die goud aanhouden; ook gek?

'Rich investors buy physical gold by the tonne'... ook gek?

Er zijn in elk geval redelijk wat flink vermogende gekken op deze wereld.

Soms is het misschien beter om gek te zijn dan zo 'normaal' als jij, we zullen gaan zien.

Overigens vermoed ik dat jij vooral long papieren beloftes bent, maar voor het moment maakt dat nog niet zoveel uit.
  maandag 2 mei 2011 @ 21:29:47 #238
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_96269893
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 21:23 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Je kan je afvragen of 'de gek' niet degene is met cash op z'n spaarrekening.
En centrale banken die goud aanhouden; ook gek?
'Rich investors buy physical gold by the tonne'... ook gek?
Er zijn in elk geval redelijk wat flink vermogende gekken op deze wereld.

Soms is het misschien beter om gek te zijn dan zo 'normaal' als jij, we zullen gaan zien.
Overigens vermoed ik dat jij vooral long papieren beloftes bent, maar voor het moment maakt dat nog niet zoveel uit.
Hoezo gek? Er zijn genoeg mensen die mij gek verklaren omdat ik bijna overal in stap met de hoogst maximale leverage. Waarom een zilver baar kopen als je genoeg centen kunt verdienen met ritjes van 40 naar 42.. 44 naar 49 .. en van 48 naar 42 wat betreft zilver? Besides die posities kosten geld, ik heb liever iets zo kort mogelijk in de porto.

Continu wachten tot iets moet gebeuren schiet nou eenmaal niet erg op..
pi_96270570
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 21:29 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hoezo gek? Er zijn genoeg mensen die mij gek verklaren omdat ik bijna overal in stap met de hoogst maximale leverage. Waarom een zilver baar kopen als je genoeg centen kunt verdienen met ritjes van 40 naar 42.. 44 naar 49 .. en van 48 naar 42 wat betreft zilver? Besides die posities kosten geld, ik heb liever iets zo kort mogelijk in de porto.

Continu wachten tot iets moet gebeuren schiet nou eenmaal niet erg op..
Er valt wat te zeggen voor het papierspel. De reden dat mensen je voor gek verklaren is het risico. Misschien heb je een redelijk ook voor het spelletje, wie weet verlies je ook genoeg. Ik denk dat je met het spul fysiek in je handje in elk geval een stuk minder risico loopt en goed zit op de trend.

We gaan zien. Als jij intussen veel geld verdient gun ik het je van harte.
pi_96297537
Een zilverbug en goudbug die steggelen welk van de 2 elkaar zal gaan outperformen. :')

OT:

Dit soort gebeurtenissen zijn natuurlijk niet echt duurzaam bullish voor de bezitter van zilver maar ook voor andere edelmetalen. Ik weet zelf ook dat bij forse stijgingen forse dalingen horen, maar het veranderd wel de perceptie t.o.v. van veilige haven/waardevast e.d. vooral als het vaker gaat voorkomen. Vroeg of laat gaat dit leiden tot een massale uitvlucht door een flinkere correctie, wat een zelfversterkend effect heeft aangezien nog meer beleggers/speculanten uitstappen door veranderende perceptie al dan niet hun stoploss getriggerd word. Dat geld evengoed voor zilver als voor goud. Die goudbezitters/speculanten leven ook niet in een grot en krijgen de perceptie van het uberhaupt kunnen dalen van prijzen evengoed mee wat ook hun perceptie veranderd. In dat opzich zijn die metalen inderdaad met elkaar verweven.

Hetzelfde verhaal gaat natuurlijk ook op voor de aandelenmarkt, zodra de perceptie wijzigt t.o.v. de Bernanke/Obama put.
pi_96297735
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 15:32 schreef piepeloi55 het volgende:
Een zilverbug en goudbug die steggelen welk van de 2 elkaar zal gaan outperformen. :')

En jij blijft maar roepen van deflatie en massale uitvlucht uit bubbels naar cash.

Vooralsnog ben je dead wrong.
pi_96297804
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 15:36 schreef GoudIsEcht het volgende:
En jij blijft maar roepen van deflatie en massale uitvlucht uit bubbels naar cash.

Vooralsnog ben je dead wrong.
Nee hoor, ik ben pas dead wrong als die bubbles nooit barsten of de afloop van dat barsten inflatoir word. Tot nog toe zijn die bubbles niet gebarsten en is het dus nog te vroeg om te oordelen, net als het te vroeg is om jouw visie af te schrijven.
pi_96297840
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 15:38 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Nee hoor, ik ben pas dead wrong als die bubbles nooit barsten of de afloop van dat barsten inflatoir word. Tot nog toe zijn die bubbles niet gebarsten en is het dus nog te vroeg om te oordelen, net als het te vroeg is om jouw visie af te schrijven.
Nou goed, durf je er nog een tijdshorizon bij te noemen dan?
pi_96297967
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 15:39 schreef GoudIsEcht het volgende:
Nou goed, durf je er nog een tijdshorizon bij te noemen dan?
Dat is iets dat niemand precies kan weten. Maar als je ziet dat er vanaf 2013 word aangestuurd op defaults van Europese landen en het wegslaan van risicovol kapitaal in het bankwezen zou ik zeggen tussen nu en 5 jaar. Niemand weet hoe en wanneer precies, ook ik niet dus het blijft een indicatie.

Maar wanneer zie je jouw visie gebeuren?
pi_96298096
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 15:42 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Dat is iets dat niemand precies kan weten. Maar als je ziet dat er vanaf 2013 word aangestuurd op defaults van Europese landen en het wegslaan van risicovol kapitaal in het bankwezen zou ik zeggen tussen nu en 5 jaar. Niemand weet hoe en wanneer precies, ook ik niet dus het blijft een indicatie.

Maar wanneer zie je jouw visie gebeuren?
Die is nu bezig. Geld wordt gedrukt en goudprijzen lopen op. Wie weet ga je binnen twee jaar wel akkoord met mijn visie...
pi_96298129
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 15:45 schreef GoudIsEcht het volgende:
Die is nu bezig. Geld wordt gedrukt en goudprijzen lopen op. Wie weet ga je binnen twee jaar wel akkoord met mijn visie...
Maar in welke tijdspanne komt die torenhoge prijsinflatie dan?

Daar draait je hele verhaal immers op. Datgene wat nu bezig is ben ik het mee eens, alleen zie ik het als oppompen van bubbles. Een andere naam bij het beestje.
pi_96298860
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 15:46 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Maar in welke tijdspanne komt die torenhoge prijsinflatie dan?

Daar draait je hele verhaal immers op. Datgene wat nu bezig is ben ik het mee eens, alleen zie ik het als oppompen van bubbles. Een andere naam bij het beestje.
Torenhoge prijsinflatie is niet primair voor mijn verhaal. Primair is de herwaardering voor goud als waarde-reserve.
pi_96303846
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 16:04 schreef GoudIsEcht het volgende:
Torenhoge prijsinflatie is niet primair voor mijn verhaal. Primair is de herwaardering voor goud als waarde-reserve.
Ik vind dat een groot onderdeel van jouw verhaal, sterker nog de essentie. Zonder die prijsinflatie is jouw visie bij het knappen van "de bubbles" exact hetzelfde als mijn visie met als enige verschil dat goud een nieuwe ''officiele'' monetaire functie krijgt en daarmee mogelijk blijvend hoog gewaardeerd word. Persoonlijk geloof ik daar niet in, door de welvaartsbeperkingen die een nieuwe monetaire functie van goud met zich meebrengt. Daarnaast kun je je afvragen of er in een deflatoire markt wel uberhaupt naar goud gevlucht word. Ik denk van niet en wel omdat goud te boek staat als waardevast en ook neerwaartse kanten kent terwijl bij deflatie cash vermeerderd en je daar logischerwijs meer assets/goederen/diensten (waaronder goud) gekocht mee kunnen worden. Cash is dan de logische vluchthaven.

Die prijsinflatie vormt dus eigenlijk weldegelijk de essentie van je verhaal, maar wanneer zie je die dan komen?
pi_96304210
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 18:10 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Ik vind dat een groot onderdeel van jouw verhaal, sterker nog de essentie. Zonder die prijsinflatie is jouw visie bij het knappen van "de bubbles" exact hetzelfde als mijn visie met als enige verschil dat goud een nieuwe ''officiele'' monetaire functie krijgt en daarmee mogelijk blijvend hoog gewaardeerd word. Persoonlijk geloof ik daar niet in, door de welvaartsbeperkingen die een nieuwe monetaire functie van goud met zich meebrengt. Daarnaast kun je je afvragen of er in een deflatoire markt wel uberhaupt naar goud gevlucht word. Ik denk van niet en wel omdat goud te boek staat als waardevast en ook neerwaartse kanten kent terwijl bij deflatie cash vermeerderd en je daar logischerwijs meer assets/goederen/diensten (waaronder goud) gekocht mee kunnen worden. Cash is dan de logische vluchthaven.

Die prijsinflatie vormt dus eigenlijk weldegelijk de essentie van je verhaal, maar wanneer zie je die dan komen?
Ik verwacht dat de 'reserve-functie' van de dollar gaat veranderen. Wereldhandel zal niet meer enkel in dollares verlopen. Bovendien gaat schuld veel minder een waarde-opslag blijken.

Dat heeft nogal wat implicaties die niet allemaal even gemakkelijk te voorspellen zijn.

Ik verwacht in elk geval een nieuwe rol voor goud (geen goudstandaard) als waarde-opslag, en inderdaad hoort daarbij dat de goudprijs niet meer (heel hard) gaat teruglopen vanaf het veel hogere niveau dat we nog gaan bereiken (allemaal omdat goud een schuldenvrije asset is).

De deflatie die jij verwacht zie ik met geen mogelijkheid komen (zeker niet in dollars), cash (dollars) als king ook niet. En zelf al mochten er hier en daar schulden gaan klappen dan nog zal men in goud vluchten dit keer (want schuldenvrij bezit).

De dollar gaat zijn positie zien verminderen, goud gaat zijn gebruiksfunctie zien toenemen. Cash gaat betaalmiddel worden, geen spaarmiddel, en mensen gaat ook niet als gekken op jacht naar cash, want overheden laten de drukpers aanstaan.
pi_96304273
@hierboven

Het zal wel een beetje warrig geschreven zijn, ik lees dit soort dingen nooit door voordat ik post.

Hoe dan ook is een massale schuldimplosie (in de dollar) onmogelijk omdat die het banksysteem omver zal trekken. De enige optie is daarom geld te blijven drukken waar schulden barsten.

En dat gaat er dus voor zorgen dat cash geen 'king' wordt. De race gaat er om wie als eerste die cash binnenkrijgt en kan omzetten in 'tastbare' waarde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')