Ahhh een parodie site... Ik ga het filmpje kijkenquote:Op vrijdag 4 juni 2010 22:28 schreef theghostrider het volgende:
ok ontopic maar weer (ik tenminste)
http://www.realtruth.org/wtc_035_091106.html
valt wel mee, het is serieus bedoeld en ik mag het zeggen want ik ben verdomme een uit de klei opgetrokken hollanderquote:
Dit is gebaseerd op studies van mijn kerk. De restored church of God is een afvloeisel van zevendedagsadventisme met enkele doctrinale verschillen.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 22:28 schreef theghostrider het volgende:
ok ontopic maar weer (ik tenminste)
http://www.realtruth.org/wtc_035_091106.html
Je mag van mij alles zeggen. Ookal ben je geen Nederlander. Neemt niet weg dat het ten eerste totaal irrelevant is voor dit topic en ten tweede nergens op slaat en duidelijk bedoeld is om een soort reactie uit te lokken.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:22 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
valt wel mee, het is serieus bedoeld en ik mag het zeggen want ik ben verdomme een uit de klei opgetrokken hollander
Wat wil je dat hij nu doet dan, de post verwijderen?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:24 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Je mag van mij alles zeggen. Ookal ben je geen Nederlander. Neemt niet weg dat het ten eerste totaal irrelevant is voor dit topic en ten tweede nergens op slaat en duidelijk bedoeld is om een soort reactie uit te lokken.
Per definitie troll gedrag.
Ah ja... ik ben het probleem.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wat wil je dat hij nu doet dan, de post verwijderen?
Is jouw post 'troll alert' niet eerder 'totaal irrelevant is voor dit topic en ten tweede nergens op slaat en duidelijk bedoeld is om een soort reactie uit te lokken.'
Waarom ga je niet inhoudelijk in op de informatie die gegeven wordt?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:13 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ahhh een parodie site... Ik ga het filmpje kijken
...
Ohhhwww....
... dit is echt he?
Als iemand zich misdraagt in een topic door irrelevante idioterie te posten dan mag ik daar best op wijzen. Zodat het wellicht in de toekomst minder voor gaat komen.quote:
Welke informatie?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Is dit geen getroll SpecialK?
[..]
Waarom ga je niet inhoudelijk in op de informatie die gegeven wordt?
Troll.
Maar zelfs jij kent Mattheus 7:3 toch?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:35 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Als iemand zich misdraagt in een topic door irrelevante idioterie te posten dan mag ik daar best op wijzen. Zodat het wellicht in de toekomst minder voor gaat komen.
Nee, maar als iemand zich misdraagt in een topic door irrelevante idioterie te posten dan mag ik daar best op wijzen. Zodat het wellicht in de toekomst minder voor gaat komen.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:35 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Welke informatie?
Jij bent boos op mij, he? Wat heb ik je aan gedaan?
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Maar zelfs jij kent Mattheus 7:3 toch?
3 En wat ziet gij den splinter, die in het oog uws broeders is, maar den balk, die in uw oog is, merkt gij niet?
4 Of, hoe zult gij tot uw broeder zeggen: Laat toe, dat ik den splinter uit uw oog uitdoe; en zie, er is een balk in uw oog?
5 Gij geveinsde! werp eerst den balk uit uw oog, en dan zult gij bezien, om den splinter uit uws broeders oog uit te doen.
Met betrekking tot je andere post, over de video van Theghostrider, pas ik dan ook het volgende vers toe:
6 Geeft het heilige den honden niet, noch werpt uw paarlen voor de zwijnen; opdat zij niet te eniger tijd dezelve met hun voeten vertreden, en zich omkerende, u verscheuren.
Ik snap dat je doel is om mij aan te spreken op zogenaamde hypocritie. Zaak is alleen dat het je nog niet gelukt is om overtuigend neer te zetten dat mijn reacties getroll zijn. Probeer dat eens eerst voordat je, jezelf schouderkloppend, bijbel versen gaat posten.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee, maar als iemand zich misdraagt in een topic door irrelevante idioterie te posten dan mag ik daar best op wijzen. Zodat het wellicht in de toekomst minder voor gaat komen.
tot 31 mei is het serieus, daarna wordt dit topic steeds meer baggerquote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:35 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Als iemand zich misdraagt in een topic door irrelevante idioterie te posten dan mag ik daar best op wijzen. Zodat het wellicht in de toekomst minder voor gaat komen.
Je laat je wel kennen zeg.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:44 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik snap dat je doel is om mij aan te spreken op zogenaamde hypocritie. Zaak is alleen dat het je nog niet gelukt is om overtuigend neer te zetten dat mijn reacties getroll zijn. Probeer dat eens eerst voordat je, jezelf schouderkloppend, bijbel versen gaat posten.
Das lastig. Je kunt het aantal posts per pagina aanpassen in fok! dus pagina 5 zegt me niets.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:49 schreef SpecialK het volgende:
Muah. Ik vind pagina 5 (afgezien van ghostriders aanvallen op haus) best wel aardig.
50 per paginaquote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:57 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Das lastig. Je kunt het aantal posts per pagina aanpassen in fok! dus pagina 5 zegt me niets.
Maar jij bent toch ook geindoctrineerd met het hele gilgamesh epos?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:57 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Das lastig. Je kunt het aantal posts per pagina aanpassen in fok! dus pagina 5 zegt me niets.
En ik wil best weer serieus verder discussieren.
Maar zolang er mensen zijn die roepen adam deed dit en eva dat en god dat. is het zo zinloos.
Wordt altijd weer dezelfde discussie. Hoe weet je dat het waar is? nou dat stond in dit boek. en hoe weet je dat het boek waar is, dat staat ook in hetzelfde boek. uhu.
Zodra je dan echt op inhoudelijke fouten in de bijbel / thora of koran hadith ingaat dan wordt er overheen geluld.
Er wordt altijd wel weer een draai aangegeven.
Voor mij totaal onbegrijpelijk, als je iets geloofd, dan wil je dat toch onderzoeken. Maar die mensen zijn blijkbaar zo geïndoctrineerd. Dat ze dat vooral niet doen.
Een serieuze discussie wordt dan wel heel moeilijk.
Ik heb wel een ideetje daarover, ze houden niet van sprookjesboeken zoals men zelf aangeeft, maar ze geloven de sprookjes van hunzelf. Ze geloven puur en alleen hun eigen gedachtengang. Alles wat ooit over God geschreven is geloven ze niet omdat ze er niet zelf bij waren. Ze geloven de mensen die als hun zijn, die ook als weerwoord hebben dat ze er niet bij waren. Sterker nog, ze zoeken elkander op proberen elkander te steunen. Ze geloven helemaal niets van wat mensen uit de geschiedenis ooit vertelden.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Maar jij bent toch ook geindoctrineerd met het hele gilgamesh epos?
Waarom is dat voor jou het meest overtuigend van alles? Welk absoluut onweerlegbaar feit is de basis voor het geloof in de waarheid daarvan?
Ach we wachten al 2000 jaar op de eindtijd die maar niet wil komen.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dit is gebaseerd op studies van mijn kerk. De restored church of God is een afvloeisel van zevendedagsadventisme met enkele doctrinale verschillen.
"Ach we wachten al 2000 jaar op de eindtijd die maar niet wil komen."quote:Op zaterdag 5 juni 2010 15:46 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Ach we wachten al 2000 jaar op de eindtijd die maar niet wil komen.
Jezus zei: "Zie ik kom spoedig."
Jezus is dus een valse profeet.
Het einde van de wereld is over 5 mljard jaar als de zon een rode reus wordt, dat is een zekerheid waarmee ik kan leven.
Een mannetje? Watvoor domme vraag is dat? God is niet te vergelijken met de mensen, we refereren naar God met Hem, of Hij. Maar dat betekent absoluut niet dat je kunt zeggen; God is mannelijk. Hij is Verheven boven schepselen als wij.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 16:49 schreef KarinJ. het volgende:
Als heel klein kind ( tot een jaar of 6) heb ik waarschijnlijk wel in een god ( Sinterklaas?) geloofd.
Tot ik bij de nonnen in de klas kwam te zitten.
Wat een stelletje schijnheilige valse secreten.
De theorie is ze zijn de "de bruiden van god "zijn (arme god,je zal maar met dat volk getrouwd zijn) de praktijk was het tegenovergestelde (Hoe ik door verscheidene van hun behandeld ben, zou vandaag de dag onder kindermishandeling vallen.) Áls ik al iets van geloof had, dan hebben ze dat met hun gedrag vakkundig vermoord.
Verder is mij opgevallen dat hoe geloviger men zich voordoet, des te enger is hetgeen men niet wil laten zien.Ook hebben ze nogal last van een hoog hypocriet-gehalte.
M.i. zijn gelovigen: bange mensen die niet zelf na durven te denken, maar zich verschuilen achter hun god.
Voor moraal en weten wat goed en slecht is heb je geen geloof nodig, het strengste rechtertje zit in je eigen hoofd.
Voor de gelovige : Waarom is jullie god altijd een mannetje?
Gelukkig voel ik me niet persoonlijk aangesprokenquote:Op zaterdag 5 juni 2010 16:49 schreef KarinJ. het volgende:
Als heel klein kind ( tot een jaar of 6) heb ik waarschijnlijk wel in een god ( Sinterklaas?) geloofd.
Tot ik bij de nonnen in de klas kwam te zitten.
Wat een stelletje schijnheilige valse secreten.
De theorie is ze zijn de "de bruiden van god "zijn (arme god,je zal maar met dat volk getrouwd zijn) de praktijk was het tegenovergestelde (Hoe ik door verscheidene van hun behandeld ben, zou vandaag de dag onder kindermishandeling vallen.) Áls ik al iets van geloof had, dan hebben ze dat met hun gedrag vakkundig vermoord.
Verder is mij opgevallen dat hoe geloviger men zich voordoet, des te enger is hetgeen men niet wil laten zien.Ook hebben ze nogal last van een hoog hypocriet-gehalte.
M.i. zijn gelovigen: bange mensen die niet zelf na durven te denken, maar zich verschuilen achter hun god.
Voor moraal en weten wat goed en slecht is heb je geen geloof nodig, het strengste rechtertje zit in je eigen hoofd.
Voor de gelovige : Waarom is jullie god altijd een mannetje?
Hmm... maar kan iets 2 dingen tegelijk zijn?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 17:59 schreef KarinJ. het volgende:
Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden.
Jou waarheid hoeft niet mijn waarheid te zijn.
En toch kunnen we allebei evenveel gelijk ( of ongelijk) hebben![]()
Maar over het algemeen geloven christenen dat God een hand heeft gehad bij het schrijven van de bijbel. Dus dat God zich zelf geopenbaard heeft als een Vader, en niet als een Moeder. Kun je het hen dan kwalijk nemen dat ze geloven dat God mannelijk is?quote:In het christendom wordt er alleen en uitsluiten over god de vader gesproken, geen woord over god de moeder.....
Zich streng gelovige noemende mannen schijnen het feit dat ze hun god een man vinden aan te grijpen om vrouwen als tweederangs te zien.....
Zit daar veel wijsheid in dan?quote:En dan de bijbel, het boek waar men alle wijsheid uit lijkt te kunnen halen.
Toch jammer dat er na 367 zoveel ( vooral gnostische-) geschriften die de kerk niet uitkwamen er uit gehaald zijn.
http://www.gnosis.org/naghamm/nhl.html voor het complete plaatje.
Okee, maar voor beide staat het huis in brand toch? Is dat dan niet 'de waarheid'?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 18:53 schreef KarinJ. het volgende:
Ja hoor, iets kan 2 dingen te gelijk zijn, het is maar van welke kant je het bekijkt.
b.v. vuur: Voor degene wiens huis net afgebrand is is het gevaarlijk en een ramp
Voor degene die er zich aan warmt of zijn eten er op bereidt is het een zege.
Wijsheid, wijsheid... daarvoor geldt denk ik dan weer wel dat dat persoonsafhankelijk is. Het ligt er maar net aan welk doel je wilt bereiken, en welke gevolgen je bereid bent te accepteren. Maar wijsheid en waarheid zijn twee verschillende dingen, de bijbel beweert beide te bevatten. Ik vraag me af of de gnostische geschriften wel waarheid bevatten.quote:Tja, het is dus maar welk(e) boek(en) je leest......
Lees en oordeel zelf![]()
Het ging mij er alleen om dat de kerk alle delen van de geschriften die (toevallig?) gnostisch waren uit de bijbel gehaald heeft.
De macht was belangrijker.
Of wat denk je van het evangelie van Maria Magdalena....je weet wel de vrouw die door de kerk als hoer word afgeschilderd.
Boeken met wijsheid.....er zijn er zoveel, dat is echt niet alleen aan de bijbel voorbehouden.
Hoe weet jij zo "zeker" dat het er niet is? Tot hoever heb je gezocht?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 21:12 schreef DeLuna het volgende:
Ik geloof er in dat de mens god heeft geschapen en niet andersom![]()
Ik kan niet in iets geloven wat er waarschijnlijk niet is.
Ik ben er ook niet zeker van.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 21:19 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Hoe weet jij zo "zeker" dat het er niet is? Tot hoever heb je gezocht?
Ja kan best kloppen, maar doe i.i.g. je eigen research..zodat je zelf een conclusie kunt trekken.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 21:20 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik ben er ook niet zeker van.Alleen ik vind wel eens dat veel mensen in hun geloof doorschieten. Maar da's mijn mening.
Oh staat er in het verhaal van Edda ook hoe de aarde is ontstaan (bigbang) en hoe de mens zich voortplant (embryologie)? Heb je überhaupt wel de moeite genomen om de koran te lezen? Wat je doet is appels met peren vergelijken. Bekijk deze reeks eens;quote:Op zaterdag 5 juni 2010 21:45 schreef KarinJ. het volgende:
Ik heb t filmpje bekeken.
Vraag me af wat je er mee wil zeggen.
Ken je de Edda?
Oude verhalen uit de tijd van voor het christendom/ de islam
In een van de verhalen vertelt een heks hoe alles is ontstaan.....
Het is en blijven verhalen uit oude boeken.
Welke waarde je er aan geeft ligt aan jezelf.
het bewijst niets.
Ik kan kiezen tussenquote:Op zaterdag 5 juni 2010 21:49 schreef NumberSeven het volgende:
Oh staat er in het verhaal van Edda ook hoe de aarde is ontstaan (bigbang) en hoe de mens zich voortplant (embryologie)? Heb je überhaupt wel de moeite genomen om de koran te lezen? Wat je doet is appels met peren vergelijken. Bekijk deze reeks eens;
Ben zeer benieuwd of je daarna nog steeds dezelfde mening deelt.
Ik hoop geen van beide.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:15 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Ik kan kiezen tussen
De leer van een gefrustreerde geweldadige warlord die eigenhandig 600 krijgsgevangenen de keel heeft doorgesneden (Mohammed)
en
De leer van een prins die zijn rijkdom opgaf om te gaan mediteren (Boeddha)
Welke leer denk je dat ik kies?
Hoezo? Er staat toch een huis in brand voor beide personen?quote:
Dus wat is dan de waarheid in beide regio's? Dat er regen valt. Dat is denk ik stap 1.quote:Ander voorbeeldje dan?
Regen:
In Oosteuropa is de regen op dit moment een ramp.Teveel,overstromende rivieren,doden en evacuaties.
Als er regen in een droog gebied valt, zijn de mensen er juist blij mee.Dan betekend regen drinken,groeiend gewas, minder kans op bosbranden e.d.
Dat heb ik gedaan, maar ik heb er niets in gevonden wat bewezen waar kan worden.quote:...Ik vraag me af of de gnostische geschriften wel waarheid bevatten.....
Lees het en je komt er achter.
Dat is zo jammer aan die new age/gnostische/occulte/theosofische/esoterische enz. denkbeelden en praktijken, je wordt er beetje bij beetje psychotisch van.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 17:19 schreef theghostrider het volgende:
[..]
Oh nog iets over dat new age gedoe...ik had werkelijk geloof dat ik iets goddelijks was..ik dacht werkelijk dat ik over gedachtenkracht bezit had.
Ik geloofde dit zo stellig dat het ook echt zo leek te werken.
Het leek bijvoorbeeld zo dat wat er op tv was was wat ik wilde zien.. en het verhaal wat er op tv verteld werd ging dan precies zioals ik dat wilde.
HAHA, je moet je eerst ergens in verdiepen voor je onzin uitkraamt. Je kan en mag New age niet in hetzelfde rijtje plaatsen als occult/theosofisch/esoterisch. Dat de new age goeroes dingen daar vandaan halen kunnen de theosofen toch niks aan doen? Wij gaan ook geen Joden en Christenen door elkaar halen, simpelweg omdat de Christenen denkbeelden van de Joden hebben overgenomen.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat is zo jammer aan die new age/gnostische/occulte/theosofische/esoterische enz. denkbeelden en praktijken, je wordt er beetje bij beetje psychotisch van.
Hoe denk je dat sommige mensen tegen jou aankijken, met je radicale opvatting over het Christendom?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat is zo jammer aan die new age/gnostische/occulte/theosofische/esoterische enz. denkbeelden en praktijken, je wordt er beetje bij beetje psychotisch van.
Dan weten ze niet wat psychose inhoudt.quote:Op zondag 6 juni 2010 11:44 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Hoe denk je dat sommige mensen tegen jou aankijken, met je radicale opvatting over het Christendom?
Maar theosofie tezamen met vrijmetselarij is zo'n beetje de bron van de new age movement. De boeken van Alice Bailey gaan praktisch allemaal over de 'new age'. Het tijdschrift van de vrijmetselarij heette oorspronkelijk 'the new age'. Het is niet dat new age goeroes dingen daar vandaan halen, maar dat de new age goeroes de basis van hun bestaan hebben in theosofie/vrijmetselarij, of kabbalisme als je wil.quote:Op zondag 6 juni 2010 10:58 schreef Berjan1986 het volgende:
[..]
HAHA, je moet je eerst ergens in verdiepen voor je onzin uitkraamt. Je kan en mag New age niet in hetzelfde rijtje plaatsen als occult/theosofisch/esoterisch. Dat de new age goeroes dingen daar vandaan halen kunnen de theosofen toch niks aan doen? Wij gaan ook geen Joden en Christenen door elkaar halen, simpelweg omdat de Christenen denkbeelden van de Joden hebben overgenomen.
Ja, en iedereen die niet met hun broederschap mee wil doen omdat ze niet in de ideeen/het wereldbeeld van theosofie geloven, die ook bij naam genoemd zijn namelijk fundamentalistische christenen, dient een handje naar de andere wereld geholpen te worden, om door enkele ver geevolueerde masters ingewijd te worden zodat ze in een volgende reincarnatie wel met dit broederschap mee kunnen doen. Heb je dat ook weleens gelezen?quote:Dat new age voor thegostrider niet opgaat kan ik best begrijpen. Dat is namelijk een egoistische bedoening, enkel en alleen om er zelf beter van te worden. Maar als je je verdiept in esoterisch en theosofie dan weet je dat ze daar een broederschap willen oprichten over de hele Wereld. Ieder mens is gelijk, en dat is alleen een mooi streven, toch?
Het is maar net waar je de selectieve aandacht op richt, wat je ziet.quote:En je wordt eerder gek van de negativiteit van de kerk: "iedereen wordt in zonde geboren, en Gods toorn rust op hem/haar of hij/zij moet opnieuw geboren worden" terwijl als je om je heen kijkt er niks van blijkt. Een baby is zo wit als sneeuw innerlijk, de zon gaat voor iedereen "op". De jaargetijden gaan vanzelf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |