Grappig, ik vind het nogal zwak verwoord, vooral omdat hij Haushofer beschuldigd van "aanvallen" terwijl hij behoorlijk op de man speelt.quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Vind dit mooi verwoord.
En toevallig zoemde er niet een vlieg langs me op t moment dat ik las over die vlieg. Dat was wel grappig.
Absolute waarheden die door cirkel redenatie worden ondersteund missen mij inziens toch wel wat absoluuts, om het zo maar even te stellen.quote:Op donderdag 3 juni 2010 17:55 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja, maar jij kunt beroep doen op absolute waarheden en wij niet en dat is niet eerlijk
Het ging me om het deel van ieders levenspad.quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:51 schreef Semisane het volgende:
[..]
Grappig, ik vind het nogal zwak verwoord, vooral omdat hij Haushofer beschuldigd van "aanvallen" terwijl hij behoorlijk op de man speelt.
Tja ach dat geld andersom, maar goed dat lijkt me logisch. Ik begrijp zijn punt ook wel, maar echt handig brengt hij het niet, want hij veroordeeld in dat zelfde stukje haushofer ook en daarbij is het zo'n dooddoener.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het ging me om het deel van ieders levenspad.
Sommige mensen kunnen niet begrijpen hoe iemand anders in iets kan geloven, omdat ze er zelf niet in kunnen geloven, en vervolgens veroordelen ze anderen dan ook nog tot van alles. Ze staan dan dus niet stil bij wat theghostrider heeft geschreven.
Daar heb je dan ook wel weer gelijk in.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:35 schreef Semisane het volgende:
[..]
hoeft het ook nog niet te zijn dat ik in zijn schoenen dezelfde keuzes zou hebben gemaakt en/of tot zijn conclusies zou zijn gekomen.
Islam kan zeker een oplossing bieden zoals dat op alle fronten het geval is, maar voorlopig niet bij nederlanders. Dit heeft te maken met een zeer prille beginfase van de nederlandstalige en zelfs engelstalige literatuur en de nederlandstalige mensen die het kunnen uitleggen. Als je serieuze boeken wilt naslaan dan kan je bijna niet om het het feit om arabische of turkse boeken te lezen.quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:49 schreef Modus het volgende:
[..]
En de oplossing daarvoor is zeker de islam?.
Waarom Jezus en Mohammed en niet een van de andere honderden profeten uit de tijd?quote:Op zondag 30 mei 2010 12:44 schreef KoningStoma het volgende:
Precies. En waarom persé die ene god uit de bijbel en niet Thor ofzo? Of meerdere goden?
Als je denkt dat dit de reden is dat het Christendom zo is gegroeid in de eerste paar eeuwen dan zou je er nog es wat literatuur over kunnen lezenquote:Op vrijdag 4 juni 2010 09:27 schreef escalatie het volgende:
[..]
Waarom Jezus en Mohammed en niet een van de andere honderden profeten uit de tijd?
Gewoon het recht van de sterkste. Een bepaald geloof is regelmatig erin geslagen ("bekeren") door een bezettingsleger.
Ik wou net zeggenquote:Op vrijdag 4 juni 2010 10:30 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Als je denkt dat dit de reden is dat het Christendom zo is gegroeid in de eerste paar eeuwen dan zou je er nog es wat literatuur over kunnen lezen
Jij denkt werkelijk dat religie en spiritualiteit een manifestatie hebben binnen de ratio?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 09:03 schreef mariox het volgende:
[..]
Islam kan zeker een oplossing bieden zoals dat op alle fronten het geval is, maar voorlopig niet bij nederlanders. Dit heeft te maken met een zeer prille beginfase van de nederlandstalige en zelfs engelstalige literatuur en de nederlandstalige mensen die het kunnen uitleggen. Als je serieuze boeken wilt naslaan dan kan je bijna niet om het het feit om arabische of turkse boeken te lezen.
De islam is voorzeker ook een religie dat mond op mond prediken prefereert. Je kan 10 boeken lezen, maar de geestelijke voeding je kan opdoen in het bijzijn van iemand die je live wat vertelt kan echt wonderen verrichten. Dit heeft ook deels te maken dat in dat soort gesprekken de engelen neerdalen en je krijgt een hele magische sfeer zodat je hart, je ratio en allerlei onderdelen van de menselijke ziel, waar geen naam aan is te koppelen, hun voeding krijgen.
Er viel net een engel uit de lucht en ik ben nu moslim. Je had gelijk. Geniaal!quote:Op vrijdag 4 juni 2010 09:03 schreef mariox het volgende:
Islam kan zeker een oplossing bieden zoals dat op alle fronten het geval is, maar voorlopig niet bij nederlanders. Dit heeft te maken met een zeer prille beginfase van de nederlandstalige en zelfs engelstalige literatuur en de nederlandstalige mensen die het kunnen uitleggen. Als je serieuze boeken wilt naslaan dan kan je bijna niet om het het feit om arabische of turkse boeken te lezen.
De islam is voorzeker ook een religie dat mond op mond prediken prefereert. Je kan 10 boeken lezen, maar de geestelijke voeding je kan opdoen in het bijzijn van iemand die je live wat vertelt kan echt wonderen verrichten. Dit heeft ook deels te maken dat in dat soort gesprekken de engelen neerdalen en je krijgt een hele magische sfeer zodat je hart, je ratio en allerlei onderdelen van de menselijke ziel, waar geen naam aan is te koppelen, hun voeding krijgen.
Je kan alles wat je ervaart herleiden naar je brein. Of het nu gescheiden gedeeltes zijn in je brein maakt even niet uit. Maar voor de menselijke beleving zijn dit twee dingen die gevoed moeten worden.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 10:39 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Jij denkt werkelijk dat religie en spiritualiteit een manifestatie hebben binnen de ratio?
Je snapt hopelijk wel dat je een speciale spiritualiteitslobe in je brein hebt en dat spiritualiteit dus een neurologische aangelegenheid is. Eentje die een hoop Nederlanders (deels door genetische opmaak) niet kunnen ervaren.
Dat's mijn punt niet. Mijn punt is juist dat het 2 verschillende delen zijn van je brein. Je ratio ervaart de spiritualiteit niet. Je maakt jezelf alleen maar wijs dat dat zo is.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 10:54 schreef mariox het volgende:
[..]
Je kan alles wat je ervaart herleiden naar je brein. Of het nu gescheiden gedeeltes zijn in je brein maakt even niet uit. Maar voor de menselijke beleving zijn dit twee dingen die gevoed moeten worden.
Hieronder zeg je dat je het nooit ervaart en toch kan je er uitpspraken over doen, das knap.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 11:11 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat's mijn punt niet. Mijn punt is juist dat het 2 verschillende delen zijn van je brein. Je ratio ervaart de spiritualiteit niet. Je maakt jezelf alleen maar wijs dat dat zo is.
Heeft te maken met heel veel dingen. Maar de belangrijkste is wel dat het te maken heeft met je antennes. De bron is zeker ook belangrijk, maar als je antennes altijd op iets anders gericht is kan je nooit spiritualiteit ontvangen. Daarnaast is spiritualiteit sterk verbonden met praktiseren. Simpel voorbeeld. Je hebt kennis over honger. Honger voor het eten en honger na het eten. Deze twee (kennis) is in de verste verte niet met elkaar te vergelijken. Bij de ene is een verse gepraktiseerde kennis (het honger lijden voordat je hebt gegeten) aanwezig en weet je tot in je botten wat honger is. Bij de ander is dat een zeer globale kennis die je niet eens spiritueel kan noemen.quote:Bovendien vind ik het machtig interessant dat er ueberhaupt mensen bestaan die geen spiritualiteitslobe bezitten (waaronder ik zelf). Wat een rare god die een groepje mensen zo ontwerpt dat ze met geen mogelijkheid die engeltjes op zich neer kunnen voelen dalen zoals jij dat zo mooi beschreef net.
Wat is daar knap aan?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 11:38 schreef mariox het volgende:
[..]
Hieronder zeg je dat je het nooit ervaart en toch kan je er uitpspraken over doen, das knap.
Neen. Het is niet een kwestie van een antenne richten. De antenne is niet aanwezig. Fysiek. Ongeveer 10% van de wereldbevolking heeft die antenne gewoon niet. Genetisch bepaald.quote:[..]
Heeft te maken met heel veel dingen. Maar de belangrijkste is wel dat het te maken heeft met je antennes. De bron is zeker ook belangrijk, maar als je antennes altijd op iets anders gericht is kan je nooit spiritualiteit ontvangen.
Het maakt niet uit wat voor andere gevolens en emoties je er bij wilt betrekken. Honger gevoelens zijn wederom fysiek. En wederom bij een klein percentage van de wereld bevolking niet aanwezig.quote:Daarnaast is spiritualiteit sterk verbonden met praktiseren. Simpel voorbeeld. Je hebt kennis over honger. Honger voor het eten en honger na het eten. Deze twee (kennis) is in de verste verte niet met elkaar te vergelijken. Bij de ene is een verse gepraktiseerde kennis (het honger lijden voordat je hebt gegeten) aanwezig en weet je tot in je botten wat honger is. Bij de ander is dat een zeer globale kennis die je niet eens spiritueel kan noemen.
Zo is dat ook met Goddelijke spiritualiteit. Je moet vaak bidden, vasten en er vaak mee bezig zijn om bepaalde dingen te ervaren.
Kun je hier es wat bronnen van geven? Lijkt me interessant om es beter te bekijkenquote:Op vrijdag 4 juni 2010 11:56 schreef SpecialK het volgende:
Neen. Het is niet een kwestie van een antenne richten. De antenne is niet aanwezig. Fysiek. Ongeveer 10% van de wereldbevolking heeft die antenne gewoon niet. Genetisch bepaald.
Maar dat maakt het nog niet extrinsiek aanwezig. Ik heb ook "spirituele ervaringen" gehad, ook in Taizé. Niet zo gek natuurlijk, want de sfeer is daar prachtig en nodigt uit tot dit soort ervaringen. Maar voor mij zijn dit soort ervaringen niet minder waardevol als het gewoon hersenspinsels van mezelf zijn.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 11:38 schreef mariox het volgende:
Zo is dat ook met Goddelijke spiritualiteit. Je moet vaak bidden, vasten en er vaak mee bezig zijn om bepaalde dingen te ervaren.
Wat ik nu even snel voor je kan vinden is iig deze:quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:02 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Kun je hier es wat bronnen van geven? Lijkt me interessant om es beter te bekijken
Over wat voor spiritualiteit heb jij het exact. En natuurlijk ben ook ik benieuwd naar de experimenten wat mij best interessant lijkt.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 11:56 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wat is daar knap aan?
[..]
Neen. Het is niet een kwestie van een antenne richten. De antenne is niet aanwezig. Fysiek. Ongeveer 10% van de wereldbevolking heeft die antenne gewoon niet. Genetisch bepaald.
[..]
Het maakt niet uit wat voor andere gevolens en emoties je er bij wilt betrekken. Honger gevoelens zijn wederom fysiek. En wederom bij een klein percentage van de wereld bevolking niet aanwezig.
Men is reeds in staat om spiritualiteit met electrodes op te wekken. In tegenstelling tot jouw claim dat je er voor moet bidden en vasten is het gewoon een hersenfunctie. Met de bijhorende taal om het te stimuleren.
Dat zie je verkeerdquote:Op donderdag 3 juni 2010 19:39 schreef mariox het volgende:
Op zich is haushofer geen slecht persoon en kan je met hem leuke discussies aan. En maakt hij waarschijnlijk de meeste gelovigen in het begin wel boos omdat je denkt dat hij gelovig is, maar dan weer niet
Ik denk zelf dat er geen vrede heerst tussen zijn ratio en hart. Beide moeten namelijk gevoed worden namelijk als je vrede met jezelf wil hebben.
Mijn persoonlijke mening dan.
Zo kijk ik er dus ook tegen aan. Wellicht met wat minder liefkozende waardering maar wat mij betreft ieders recht om zich daar mee bezig te houden.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:25 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Als blijkt dat religie slechts hersenspinsels zijn, manieren van de mens om onszelf te plaatsen in de wereld om ons heen, en dat het slechts bestaat in de mens zelf zonder extrinsiek bestaan, dan blijf ik religie net zo waardevol en mooi vinden als dat ik nu vind.
Er is maar 1 soort spiritualiteit. Natuurlijk kan je emoties heel leuk mixen. Woede met liefde, Haat met verdriet. Spiritualiteit met honger dus ook. Dat maakt het nog niet een nieuw soortige emotie.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:08 schreef mariox het volgende:
[..]
Over wat voor spiritualiteit heb jij het exact. Daarnaast kan je honger in zeker opzichten een spirituele gevoel noemen hoor.
De aanleiding is zeker fysiek maar wat het met je doet is in grote mate fysiek, maar de beleving is ook zeker mentaal. En dan heb ik het al alleen maar over voor het eten en na het eten hoe dat begrip enorm kan varieeren.
_EDIT_ zie het linkje al.
Natuurlijk, die waardering zal per persoon verschillen. Hetzelfde met kunst, wetenschap en muziekquote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:14 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Zo kijk ik er dus ook tegen aan. Wellicht met wat minder liefkozende waardering maar wat mij betreft ieders recht om zich daar mee bezig te houden.
Je verwacht dus antwoorden terwijl je eigen antwoord is: " waarom? daarom!"quote:Op vrijdag 4 juni 2010 10:51 schreef Mistbank het volgende:
Als je overal in moet geloven wat ooit door de mensheid is verzonnen, dan is het einde zoek.
Je moet de mensen die ergens in geloven vragen waarom ze dat doen. Waarom ik ergens niet in geloof, vind ik een onzinnige vraag.
Heb ik gezegd dat ik perfect was?quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:51 schreef Semisane het volgende:
[..]
Grappig, ik vind het nogal zwak verwoord, vooral omdat hij Haushofer beschuldigd van "aanvallen" terwijl hij behoorlijk op de man speelt.
Je kunt het wel belachelijk maken, maar Mistbank heeft een punt. Vrijwel elk persoon analyseert beginnende vanuit een negatief standpunt. Dat is van vorm van pragmatisch-zijn. De reden daarvoor is omdat de verzameling uitspraken/stellingen/beweringen oneindig groot is.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 17:21 schreef theghostrider het volgende:
[..]
Je verwacht dus antwoorden terwijl je eigen antwoord is: " waarom? daarom!"
![]()
Ik verwacht van niemand perfectie hoor. Ik ben er zelfs van overtuigd dat perfectie niet bestaatquote:Op vrijdag 4 juni 2010 17:22 schreef theghostrider het volgende:
[..]
Heb ik gezegd dat ik perfect was?
Zo ja, dan interesserde me dit hele forum denk ik niet.
Maar dat kan ik ook!quote:Op vrijdag 4 juni 2010 17:44 schreef Semisane het volgende:
[..]
Ik verwacht van niemand perfectie hoor. Ik ben er zelfs van overtuigd dat perfectie niet bestaat
Enkel zou het wel prettig zijn als je niet andere beschuldigd van dat gene wat je zelf doet.Al was het maar omdat het een stuk gezelliger blijft op die manier.
Een ongelovelijk kortzichtig pleidooi, maar deze zin slaat toch echt alles. Ik leer omdat ik een voorliefde voor kennis heb, omdat ik nieuwschierig ben, omdat ik verbanden leggen leuk vindt. Leren kan voor velen een doel opzich zijn en dus niet een tool om te kunnen functioneren als een werkrobot... over geprogrammeerde hersentjes gesproken... wat jij hier vertaald is exact wat ze je wijs proberen te maken op praktische scholen en afdelingen van het MBO.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 17:48 schreef theghostrider het volgende:
Men leert om te werken en men leert NIET om te leven! Alsof je leven de baan is die je doet, zucht!!
Iedere onbenul zoals jij kan wel iets claimen of toevallig iets geloven, maar dan moet je niet van anderen verwachten dat ze gaan uitleggen waarom ze er niet in geloven. Onbegonnen werk en onzinnig.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 17:21 schreef theghostrider het volgende:
[..]
Je verwacht dus antwoorden terwijl je eigen antwoord is: " waarom? daarom!"
![]()
Dat iq van boven de 130 heb je al wel aardig weggeblowed he?!quote:Op vrijdag 4 juni 2010 17:48 schreef theghostrider het volgende:
Oh ja... er zijn veel mensen die meelezen en er zijn veel mensen die geprobeerd hebben mee te duscussieren.
En velen zijn naar een paar posts maar weggebleven omdat ze aangevallen werden voornamelijk op hun taalgebruik en bewoordingen.
De gemiddelde nederlander zal zich hier niet thuisvoelen. De gemiddelde nederlander formuleert hun zinnen namelijk niet zo. Hou op! Leer eerst weer eens menselijk schrijven en spreken! Zonder dat men voortdurend moet googlen naar de betekenis. Wel makkelijk een woord voor een heelbegrip, maar O ZO lui. Gemakzucht en willen uitblinken.."zie je hoe goed ik m'n mening kan ondervedelen in begrippen? ".
Denken slim over te komen maar bij mij vallen die gasten het eerst door de mand.
En dan ook nog gesart worden door een stelletje grammaticanazi's, sja denk je nu werkelijk dat de gemiddelde mening op dit forum is als de gemiddelde nederlander? Wordt wakker voor wie dat nog niet was! Dat ik dit al zeggen moet, niemand denkt erover na klaarblijkelijk.
En wie boodheis in bovenstaande herkent moet ik teleurstellen. En laat ik diegene even duidelijk maken dat diegene zeer slecht is in een opvatting maken zoals de schrijver bedoeld heeft...
Domme robots..
Geprogrammeerde hersentjes. Alleen het geprogrammeerde herkennen en iets wat niet als zodanig wordt erkend of herkend, met geprogrammeerd taalgebruik aanvallen.
Ik ben niet boos, ik ben verbijsterd in jullie stomzinnigheid. Leer toch aub een beetje voor jezelf denken en probeer je een beetje in te leven. En niet inleven dmv het programma dat bij je is geinstalleerd, al die jaren studie. Al die jaren bezig met volgen van paden die door een ander gelegd zijn. Zoveel verschillende paden, dat als iemand vedwaald op 1 weg, hij de anderen niet weer kan vinden... hij kan zijn denken niet weervinden in de overtuigingen van een ander, hij begrijpt er geen snars van. Vandaar ook de vijandigheid. Vice versa hetzelfde, de groep die gezamelijk een pad volgen herkenen niets in zichzelf van wat de ander zegt, endus ipv de opvattingen eens te PROBEREN te begrijpen zal hij er juist tegen gaan vechten, met woorden, met interessantdoenery van kijk ik heb een iq van 130+ en ik zeg het dus het is waarder dan wat jij zegt. Als het ff kan met wat krachtige beknopte synoniemgebruikerij. Dat moet het idee van het hoge IQ natuurlijk versterken... doordenken kunnen ze wel, maar alleen in de richring die hunnie is geinstalleerd. Het programma der verplichte studie. De leerplicht tot minimaal je 16e. Maar zwaar gepushd wordt nog een tijdje door te studeren. Vanf je 2e de (peuterschool) tot ongeveer 18-21e studeren.. informatie erin drammen...
Als je slechte cijfers haalt ben je dom en mag jie zowieso niet naar een klas hoger of naar een hogere school. L M en H. De 3 categorie mensen ingedeeld naar hoogte van hun behaalde resultaten op school.
H voelt zich HOOG. M voelt zich gemiddeld en L voelt zich laag.... Opleidings nivo... je wordt er je hele verdere leven mee geconfronteerd. Men leert om te werken en men leert NIET om te leven! Alsof je leven de baan is die je doet, zucht!!
Waaruit maak je dat op? Ik denk dat de gemiddelde Nederlander hier niet in F&L komt, dus ik snap je probleem niet. Al zou je gelijk hebben, moeten we hier op dit specifieke forum ons gaan aanpassen aan de "gemiddelde norm"? En dan heb je het over "voorgeprogrammeerde robots"?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 17:48 schreef theghostrider het volgende:
Oh ja... er zijn veel mensen die meelezen en er zijn veel mensen die geprobeerd hebben mee te duscussieren.
En velen zijn naar een paar posts maar weggebleven omdat ze aangevallen werden voornamelijk op hun taalgebruik en bewoordingen.
De gemiddelde nederlander zal zich hier niet thuisvoelen. De gemiddelde nederlander formuleert hun zinnen namelijk niet zo. Hou op! Leer eerst weer eens menselijk schrijven en spreken!
Als je dit serieus meent dan vind ik dat buitengewoon kortzichtig van je, zoals Benmoe ook al aanstipt.quote:Men leert om te werken en men leert NIET om te leven! Alsof je leven de baan is die je doet, zucht!!
Sorry, maar nu misvat je alles wat ik vertelde. Tenminste, dit is absoluut niet wat ik bedoelde.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 18:10 schreef BenMoe het volgende:
[..]
Een ongelovelijk kortzichtig pleidooi, maar deze zin slaat toch echt alles. Ik leer omdat ik een voorliefde voor kennis heb, omdat ik nieuwschierig ben, omdat ik verbanden leggen leuk vindt. Leren kan voor velen een doel opzich zijn en dus niet een tool om te kunnen functioneren als een werkrobot... over geprogrammeerde hersentjes gesproken... wat jij hier vertaald is exact wat ze je wijs proberen te maken op praktische scholen en afdelingen van het MBO.
Verder vind ik het absurd om te stellen dat men hunner uitspraken moet simplificeren. Als je iets niet snapt kun je gewoon om uitleg vragen, mits je ego daar niet té groot voor is, natuurlijk...
Mocht je een denegrerend antwoord terug krijgen op je vraag dan weet je ook genoeg.
Bepaald taalgebruik, zoals filosofische termen, maakt het veelal gewoon een stuk makkelijker om je mening over te brengen. Alhoewel het ook juist wel weer voor verwarring kan zorgen wanneer mensen verschillende definities handteren.
In ieder geval, rust jezelf gewoon uit met (begrips)kennis, ga leren als een doel opzichzelf zien en ga niet mensen afzeiken die meer kennis op voorhand hebben. Dit stagnatie-in-de-hand-werkende-pleidooi kost men al genoeg tijd om te lezen.
De gemiddelde nederlander komt HELEMAAL niet op dit forum, dat zij ik toch? Hebt u poep in uwer oren misschien?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 18:25 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Waaruit maak je dat op? Ik denk dat de gemiddelde Nederlander hier niet in F&L komt, dus ik snap je probleem niet. Al zou je gelijk hebben, moeten we hier op dit specifieke forum ons gaan aanpassen aan de "gemiddelde norm"? En dan heb je het over "voorgeprogrammeerde robots"?
Ik heb een groot zichtquote:Als je dit serieus meent dan vind ik dat buitengewoon kortzichtig van je, zoals Benmoe ook al aanstipt.
Ik lees een hoop frustratie
Dan toch eens wat meer op je spelling letten met iq van meer dan 130 moet dat een peulenschilletje zijn.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 18:38 schreef theghostrider het volgende:
Adam en Eva trok de raad van hun vader wel in twijvel... dus...
En dan horen we in de bijbel dat de raad van een onbekende slecht uitpakte. Dus moeten we niet gewoon vertrouwen op wat onze ouders ons bijbrengen?
Ok, kleine wending in het verhaal maar dat ging nu eenmaal zo
[..]
Ik heb een groot zicht:P
Maar zoals ik al vertelde, misschien moet je na het lezen eerst eens in je hoofd gaan formuleren hoe ik het precies bedoel:P
En nee, ik ben niet gfrustreerd... niet perfect ben ik maar niet gefrustreerd gelukkig. Ik weet wat frustratie is...dus kan zeggen dat ik nu absolutt niet gefrustreerd ben
Jij walt dus TOCH onder die categorie poep.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 18:34 schreef Semisane het volgende:
Ik heb een full time baan én doe een studie aan de Open univerity, gewoon omdat het kan.Dus ik val niet onder de door jou genoemde groep, ik studeer enkel omdat ik kennis wil vergaren over een bepaalde wetenschap....lekker puh!
![]()
Dan noem je ook een volk, Nederlanders.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 10:39 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Jij denkt werkelijk dat religie en spiritualiteit een manifestatie hebben binnen de ratio?
Je snapt hopelijk wel dat je een speciale spiritualiteitslobe in je brein hebt en dat spiritualiteit dus een neurologische aangelegenheid is. Eentje die een hoop Nederlanders (deels door genetische opmaak) niet kunnen ervaren.
Hoe precies voel jij je aangevallen dan?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 18:55 schreef theghostrider het volgende:
[..]
Jij walt dus TOCH onder die categorie poep.
Mijn mening doorgronden lukt je niet en je valt mij aan?
Hahahahaah![]()
quote:Die fulltime baan, daar heb ik het dus over. Of (zoals ik al eerder vroeg) heb jij een baan waarbij je vrijuit kan filosoferen? Zo ja, ben je een masselkont, zo nee ben je ongeveer 10 uur vd dag bezig met niet leren van hetgene je echt interessant vindt. Hoeveel uur per dag doe je wat je graag doet en hoeveel uur niet?
Ik had je stukje té snel doorgelezen. Excuses. Je hebt inderdaad een goed punt maar het gaat inderdaad niet voor mij op als toekomstig wijsbegeerte student, alhoewel het inderdaad nog maar de vraag is wat voor een soort werk ik zal moeten/ga doen. Overigens is dit systeem te verklaren door de kapatilistische inslag van onze rechtstaat, he... wat hebben ze aan 16 miljoen wijsgerige ? Er moet gewerkt worden, en nu! Eenzijdige denksystemen gaan gewoon hand in hand met dit systeem...quote:Op vrijdag 4 juni 2010 18:26 schreef theghostrider het volgende:
[..]
Sorry, maar nu misvat je alles wat ik vertelde. Tenminste, dit is absoluut niet wat ik bedoelde.
Daar gaat het alweer mis, snap je nu wat ik bedoel?
Ik heb niks tegen leren, tegenovergesteld zelfs. Maar leren, verplicht moeten leren dus, alleen en enkel en alleen met oog op een beroep, daar heb ik het over. En iemand die dat op Hoog nivo doet doet dat net zo goed als iemand die dat op het laagste nivo doet. Beiden met maar 1 doel: het vak dat je later gaat uitoefenen. En dus wat ik bedoel, niet meer leren om wijs te worden, je eigen idealen van wijsheid niet kunnen volgen dankzij de leerplicht en dankzij het beroep dat je dient uit te oefenen tot je 67e.
+ 10 uren p dag uittrekken voor je werk.
Van opstaan - thuiskomst. Of ben je onder je werkzaamheden constant aan het filosiferen? Waw leuk baantje... maar ik zie zoiets als filosofie leren niet als werk. Dus als dat je werk is ben je echt een van de weinigen die dat als beroep hebben... prijs je gelukkig maar dan ging het berich waarop je reageerde niet over jou dus maak je niet drukMaar, leer aub wel iets beter eruit te halen wat ik bedoel. Daar ben je nie zo goed in blijkt.
Je hebt de ware boodschap er niet uit kunnen filosoferen. Voordat je iest weerleggen kan zul je toch eerts moeten weten wat je weerleggen moet.
Peace
je kunt zeggen van de nederlanders wat je wil.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 19:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dan noem je ook een volk, Nederlanders.
Omdat...?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 19:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dan noem je ook een volk, Nederlanders.
Omdat hollander een asociaal en calvinistische samenleving is.quote:
Dat krijg je als je lager dan t zeeniveau gaat wonen hequote:Op vrijdag 4 juni 2010 22:58 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Nederland fungeert al eeuwen als afvoerputje van europa.
Troll alert.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 22:58 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Omdat hollander een asociaal en calvinistische samenleving is.
Nederland fungeert al eeuwen als afvoerputje van europa.
De beste mensen hebben nooit in nederland gewoond.
En ga eens in het buitenland kijken hoe vriendelijk mensen daar zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |