Ik kauw kauwgom tijdens het lopen, dan ga je vanzelf meer door je neus ademen merk ikquote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:27 schreef Herkauwer het volgende:
Net les 9 gelopen, merkte al dat ik mezelf wat moest temperen om niet te snel van start te gaan. Verder 4,5 km gelopen en merkte toch wel dat de les wat zwaarder was. Goed te doen overigens. Gemiddelde snelheid nu 0,1 km/u hoger dan eergisteren
Iemand nog een tip m.b.t. ademhalen? Als ik via mijn neus inadem en mond uitadem heb ik altijd het gevoel dat ik lucht te kort kom. Zonder verkouden te zijn, moet eigenlijk altijd via mijn mond in- en uitademen.
Lijkt goed te doen zijn, overmorgen de volgende les
Ah ok, lijkt mij ook wel een grote stap, van 8 minuten ineens 20 minuten lopen... Dat is juist een gat waar de meeste mensen wel even een paar weken over doen...quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:53 schreef kieskleurig het volgende:
[..]
Ik volg het schema van c25k en ben nu bezig met week 5.
Bedankt, ik heb altijd al het idee gehad dat je het beste via je neus kan inademen en via je mond uit. Schijnt ook wel te kloppen voor de dagelijks dingen maar niet voor sporten. Hoef ik daar in ieder geval niet meer over te denken.quote:Op woensdag 2 juni 2010 00:18 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Ik kauw kauwgom tijdens het lopen, dan ga je vanzelf meer door je neus ademen merk ik.
Maar ademen door je mond is niet erg tijdens inspanning heur.
Precies, ik weet eerlijk gezegd nog niet hoe ik dat voor elkaar ga krijgen. Dus ik ga het zelf maar opdelen in 2x 10 minuten denk ik.quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:25 schreef Dwab het volgende:
[..]
Ah ok, lijkt mij ook wel een grote stap, van 8 minuten ineens 20 minuten lopen... Dat is juist een gat waar de meeste mensen wel even een paar weken over doen...
Door mn neus ademen met hardlopen gaat me nooit goed af. Hoe goed m'n conditie ook is. 2 jaar geleden, toen ik nog een uur aan een stuk kon lopen, was dat ook een uur lang via m'n mond ademen. Door m'n neus krijg ik het te benauwd, dan houd ik het voor geen meter volquote:Op woensdag 2 juni 2010 17:07 schreef hp38guser het volgende:
Het inademen door de neus is over het algemeen wel beter, aangezien de lucht dan beter gefilterd wordt. Maar als je het met dit warme weer niet goed afgaat, kan je beter rustig via de mond ademen.
Ik heb ook altijd het idee dat door neus ademen gewoon niet genoeg zuurstof geeft.quote:Op woensdag 2 juni 2010 17:16 schreef Yuki het volgende:
[..]
Door mn neus ademen met hardlopen gaat me nooit goed af. Hoe goed m'n conditie ook is. 2 jaar geleden, toen ik nog een uur aan een stuk kon lopen, was dat ook een uur lang via m'n mond ademen. Door m'n neus krijg ik het te benauwd, dan houd ik het voor geen meter vol
Is dat ook met podcasts enzo? of zijn dat echte real-life lessen?quote:Op donderdag 3 juni 2010 14:56 schreef Dwab het volgende:
Gisteren les 25 gelopen! Ik ben al bijna op het einde! De 2 keer 15 minuten gingen prima! Het enige wat ik nu nog lastig vindt aan 30 minuten lopen is dat het soms zoooooo saaai is! Die 30 minuten lijken soms echt eindeloos te duren en om dat maandenlang vol te houden en steeds maar weer die deur uit te rennen, ik weet het niet hoor... dat is de grote barricade die ik denk ik nog moet overwinnen.
Doelen stellen blijft denk ik belangrijk. Daarom ga ik na de 5 km loop van komende Zondag ook direct door trainen voor de 10 kilometer. Renate Wennemars heeft nu ook leuke lessen, ga me daar denk ik voor aanmelden... Die heeft nu zelfs al trainingen voor 5 naar 10 en 10 naar 15 kilometer! Stel je voor!! Dat als je gewoon door blijft gaan, dat ik na 20 weken ofzo, gewoon 15 kilometer kan lopen... bizar.... maar wel een fijn vooruitzicht
Podcast: http://www.dutchrunners.nl/ Je kunt de eerste lessen van de 0-5 km downloaden als probeersel. Heb ik gedaan en t is volgens mij best ok!! Is nog even afwachten natuurlijk, heb nu alleen de eerste les een klein stukje geluisterd. Kost 30e, maar ik ga tijdens die loop van zondag even wat mensen vragen of ik het kan overnemen, of misschien staat er zelfs wel een standje met info, want ze zijn het nu wel groots aan het promoten geloof ik.quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:57 schreef Neelix het volgende:
[..]
Is dat ook met podcasts enzo? of zijn dat echte real-life lessen?
Kunnen we dit soort reacties niet weren uit dit topic, ik wordt daar een beetje triest vanquote:Op donderdag 3 juni 2010 20:35 schreef mstx het volgende:
Ben net voor het eerst in 1,5 jaar weer gaan hardlopen. 35 minuten vond ik zelf niet slecht.![]()
tvp
Als ik het in m'n eentje had moeten lopen was het me nooit gelukt. En het was ook niet helemaal aan 1 stuk door.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:41 schreef LieLie het volgende:
[..]
Kunnen we dit soort reacties niet weren uit dit topic, ik wordt daar een beetje triest van
Haha, grapje hoor, hartstikke goed!quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:43 schreef mstx het volgende:
[..]
Als ik het in m'n eentje had moeten lopen was het me nooit gelukt. En het was ook niet helemaal aan 1 stuk door.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |