Volgens mij was het mijn aanname in dit topic waar jij op door ging en het niet ontkende, tevens geef je al jaren aan in diverse topics (vooral de befaamde afguntstopic reeks) jezelf niet tot de winnaars te rekenen. Je bent hoogopgeleid (Ing toch?) en zegt niet aan de bak te kunnen komen en dat is zeker niet je eigen schuld.quote:Op donderdag 27 mei 2010 13:44 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik daag je uit: waar o waar heb ik de discussie in mijn eigen persoonlijke sfeer getrokken? Een postje en ik ben tevreden. Ik wacht wel even.
Ik zie hier geen persoonlijke aanval in, jij blijkbaar wel.quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:51 schreef Chewie het volgende:
Waarom wil jij, en ik zeg het maar even bot, als verliezer (want zo zie je je zelf blijkbaar) zo graag dit systeem in stand houden en zelfs uitbreiden?
Ik wacht nog op een postje waaruit blijkt dat ik in een discussie de politieke kwestie naar mij persoon trek. concreet: een postje waaruit zou blijken dat ik mij als "loser" wegzet.quote:Op donderdag 27 mei 2010 13:50 schreef Chewie het volgende:
[..]
Volgens mij was het mijn aanname in dit topic waar jij op door ging en het niet ontkende, tevens geef je al jaren aan in diverse topics (vooral de befaamde afguntstopic reeks) jezelf niet tot de winnaars te rekenen. Je bent hoogopgeleid (Ing toch?) en zegt niet aan de bak te kunnen komen en dat is zeker niet je eigen schuld.
1+1=2 toch?
Hier mijn aanname
[..]
Ik zie hier geen persoonlijke aanval in, jij blijkbaar wel.
Omdat een groep mensen het zat is de helft van het jaar voor de overheid te moeten werken omdat mensen als jij hun solidariteitsgevoel aan iedereen op willen leggen. Uiteraard omdat ze er profijt van hebbenquote:Op donderdag 27 mei 2010 11:46 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik vrees echt dat er velen zijn. Ik heb anders toch geen verklaring waarom Rutte zo opgehemeld wordt
Maar dat is ook weer zo lekker gechargeerd gezegd. Rutte kwam er gisteren in het debat ook mee, dat je de helft van het jaar voor de overheid aan het werken bent, wat een onzin is dat. Ik wil niet zeggen dat de belastingen niet hoog zijn ofzo, maar het is (voor de meesten onder ons) gewoon feitelijk onjuist.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:00 schreef eriksd het volgende:
[..]
Omdat een groep mensen het zat is de helft van het jaar voor de overheid te moeten werken omdat mensen als jij hun solidariteitsgevoel aan iedereen op willen leggen. Uiteraard omdat ze er profijt van hebben
Dat klopt. Je werkt "maar" tot mei in de meeste gevallen. Maarja, dan heb je ook een topinkomen van 52.000quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:04 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar dat is ook weer zo lekker gechargeerd gezegd. Rutte kwam er gisteren in het debat ook mee, dat je de helft van het jaar voor de overheid aan het werken bent, wat een onzin is dat. Ik wil niet zeggen dat de belastingen niet hoog zijn ofzo, maar het is (voor de meeste onder ons) gewoon feitelijk onjuist.![]()
Wil je letterlijk de helft van het jaar aan het werk zijn voor de belasting dan moet je meer dan ¤ 150.000 per jaar verdienen.
Ik zal hem een cadeau sturen inderdaad, als het zover is.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:07 schreef Cyber2003 het volgende:
Ik vind dat iedereen juist door alle extremist EchtGaaf VVD bashtopics op de VVD moet gaan stemmen. Nou deed ik dat toch al, maar ik word al helemaal blij van de verwachting van een depressie EchtGaaf wanneer VVD glorieus de verkiezingswinst pakt.
Als je ¤ 52.000 rond verdient dan betaal je nog niet het 52% tarief, dus betaal je ¤ 20.275 belasting - ¤ 3.476 aan alg heffingskorting en arbeidskorting, die wordt vaak vergeten = ¤ 16.799,- aan belasting.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:06 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat klopt. Je werkt "maar" tot mei in de meeste gevallen. Maarja, dan heb je ook een topinkomen van 52.000
Onzin. De 1e 2 jaar van ziekte heeft de werkgever een loondoorbetalingsverplichting. Een totaal van 170 %. In het eerste jaar is dat dan vaak 100 % en vanaf het 2e ziektejaar wordt dat 70 %. Ook de re-integratie verloopt via de werkgever. Het UWV staat daar compleet LOS van. Alleen wanneer er discrepantie ontstaat over de re-integratie kan er bij het UWV een deskundigenoordeel aangevraagd worden. Maar dat is niks meer dan een advies. Alleen wanneer de werknemer vanuit een arbeidsgehandicapte status weer aan het werk gaat, dan kan de werkgever een vergoeding krijgen van het UWV( in de vorm van een Ziektewet uitkering) wanneer de werknemer ziek uitvalt.quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:48 schreef Chewie het volgende:
[..]
Daar kun je wel alleen de werkgever de schuld van geven maar die maken ook alleen maar gebruik van de aan hun geboden mogelijkheden door idiote instellingen als het uwv.
Ik denk dat niemand dat beweert. Wat mensen in het linkse veld wel eens willen vergeten is dat er ook grenzen zijn aan wat de overheid mag innemen van het individu. Die grens hebben we wat mij betreft allang bereikt in Nederland.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:36 schreef ethiraseth het volgende:
Je werkt niet voor de overheid, je werkt voor het land. Voor alles wat we hier hebben wat je uberhaupt in staat stelt geld te verdienen. Voor alles wat er is zodat Nederland geen Somalie is. dat wordt nogal eens vergeten. Iedereen denkt maar dat ze hun loon in een vacuum verdienen,en dat succes puur van hunzelf afhangt. Wat natuurlijk complete onzin is.
Ja, en daarom wil je graag dat mensen verhongeren op straat. Zodat jij 3 euro extra overhoudt op je loon. Ik weet het.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:38 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand dat beweert. Wat mensen in het linkse veld wel eens willen vergeten is dat er ook grenzen zijn aan wat de overheid mag innemen van het individu. Die grens hebben we wat mij betreft allang bereikt in Nederland.
Ik heb die verhongerende mensen nog niet gezien op straat. Wel uitkeringstrekkers die in de kroeg zitten.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:40 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ja, en daarom wil je graag dat mensen verhongeren op straat. Zodat jij 3 euro extra overhoudt op je loon. Ik weet het.
Dat verhongeren is helemaal niet aan de orde. Er zijn op dit moment tal van voorzieningen die dat voorkomen. Mensen die in een slechte positie zitten moeten zich natuurlijk wel realiseren dat ze niet op dezelfde voet kunnen leven als mensen die in een betere positie zitten.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:40 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ja, en daarom wil je graag dat mensen verhongeren op straat. Zodat jij 3 euro extra overhoudt op je loon. Ik weet het.
Niet op vooruit gaan is heel wat anders dan tot enkele honderden euro's afnemen zoals de VVD wilt.quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:02 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat verhongeren is helemaal niet aan de orde. Er zijn op dit moment tal van voorzieningen die dat voorkomen. Mensen die in een slechte positie zitten moeten zich natuurlijk wel realiseren dat ze niet op dezelfde voet kunnen leven als mensen die in een betere positie zitten.
In tijden van crisis moeten mensen accepteren dat ze er wellicht niet op vooruit gaan een bepaalde periode. Als dit in de hele economie het geval is dan is het effect hiervan niet bijzonder groot, omdat iedereen in hetzelfde schuitje zit.
Je moet eens nagaan hoe vaak je zegt wat je ziet. Of je bent iemand die parkeerbonnetjes uitschrijft of je hebt een hele dikke duim. Ik gok op het laatste. Dat wat je op je netvlies ziet wanneer je op je kamertje zit is niet echtquote:Op donderdag 27 mei 2010 14:43 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik heb die verhongerende mensen nog niet gezien op straat. Wel uitkeringstrekkers die in de kroeg zitten.
Inderdaad. Hoe iemand als Chewie als mens kan zinken.quote:Op donderdag 27 mei 2010 18:17 schreef timmmmm het volgende:
Topic opgeschoond. Verwerpelijk om een ander proberen te pakken op een R&P topic. Dan laat je je echt kennen
Dan zegt dat meer over jou dan voor mij. Ik zou zeggen doe het gerust.quote:Op donderdag 27 mei 2010 18:33 schreef OldJeller het volgende:
Als ik een zwevende kiezer zou zijn, zou ik alleen al overwegen om op deze partij te stemmen vanwege je kuttopics.
Heus, dat is dan zeker 1.5 week geledenquote:
Waar konden we toen VVD stemmenquote:Op donderdag 27 mei 2010 19:58 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Heus, dat is dan zeker 1.5 week geleden
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |