Niet dat ik je ma ken, maar ik weet niet of haar workflow ook matcht met de systeemworkflow. Als je snapt wat ik bedoel.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:31 schreef Marco001 het volgende:
[..]
mwah, mijn ma's 7 jaar oude XP bak, kan anders ook nog best mee hoor, ze doet er zelfs op foto bewerken..
Nee hoor..quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:31 schreef HeatWave het volgende:
Maar ook niet nerds vinden het leuk om alles te kunnen aanpassen, upgraden etc.
Kan ook in je Apple-auto. Wat is nog het voordeel van een PC-auto? Dat-ie cheap is?quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dan zet je Linux stoelen in je PC-auto.
Waarom? Je doet het toch niet.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En al doe je het niet, dan is het fijn de optie te hebben....
Ik hoef me niet te bewijzen. Als je me niet gelooft dan is dat ook goed.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:32 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Nee, je vertelt dat je een ICT'r bent. Ik heb nog niets "ICT-igs" gezien namelijk. Dat is mijn punt. Iedere ICT'r weet dat een paar jaar met dezelfde Windows-installatie onmogelijk is, zonder terug te grijpen naar thirdapps als CCleaner, defrags apps en andere rotzooi.
jawel hoor, zelfs mijn vader van 69 doet datquote:
Ook. En dat je zelf je hardware kunt kopen. En niet van 1 (veel te dure, niet service gerichte) hardware/software leverancier afhankelijk bent.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:34 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Kan ook in je Apple-auto. Wat is nog het voordeel van een PC-auto? Dat-ie cheap is?
Idd. Begrijp me niet verkeerd, ik zat vroeger ook elke maand met m'n hoofd in de systeemkast, upgrade me suf en ik dacht echt dat een snellere CPU per definitie beter was. Verder werd zo'n PC vooral gebruikt om te internetten of lag -ie gewoon in onderdelen op tafel. Met een Mac doe ik, voornamelijk vanwege de software die gewoon véél beter is (let op: mening!), veel meer. Ik máák echt dingen. Ik heb nooit iets gesnapt van webdesign (wil ik ook niet) maar met iWeb maak ik de leukste websites. Ik snap geen bal van videobewerking maar met iMovie is het kinderspel. Dát gecombineerd met een enorm goed OS en prima hardware maakt voor mij de Apple meerprijs meer dan waard.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:29 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Oftewel, de mensen die hun PC als een doel zien, en de mensen die hun PC als een hulpmiddel zien.
ah ja, daarom draait XP nog altijd vrij goed bij mijn moeder... 2 jaar terug ben ik 1 keer alles bij langsgelopen met ccleaner, maar verder word de pc vrij weinig onderhouden hoor..quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:32 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Nee, je vertelt dat je een ICT'r bent. Ik heb nog niets "ICT-igs" gezien namelijk. Dat is mijn punt. Iedere ICT'r weet dat een paar jaar met dezelfde Windows-installatie onmogelijk is, zonder terug te grijpen naar thirdapps als CCleaner, defrags apps en andere rotzooi.
Nee, dat laatste is echt beargumentatie van hoog niveau. Nog steeds niets gemerkt van je, maar je gaat je gang maar.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:35 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Ik hoef me niet te bewijzen. Als je me niet gelooft dan is dat ook goed.
Dat kan dus blijkbaar wel als je gewoon fatsoenlijk met een PC omgaat. Hij zal nooit meer zo snel zijn als na een fresh-install natuurlijk. Maar het prestatieverlies was niet van een dergelijke niveau dat het belemmerend werkte.
Jij (en blijkbaar alle ICT'ers die jij kent) kunnen er dus gewoon niet mee omgaan.
die bak zou zelfs voldoende zijn voor mij, zou ik niet af en toe intensief gamen...quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:32 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Niet dat ik je ma ken, maar ik weet niet of haar workflow ook matcht met de systeemworkflow. Als je snapt wat ik bedoel.
Is goed knul.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:36 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Nee, dat laatste is echt beargumentatie van hoog niveau. Nog steeds niets gemerkt van je, maar je gaat je gang maar.
Ik heb nog nooit virusscanners gebruikt op enige Windows bak. Gewoon geen obsure zooi binnenhalen is genoeg.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:35 schreef Marco001 het volgende:
[..]
ah ja, daarom draait XP nog altijd vrij goed bij mijn moeder... 2 jaar terug ben ik 1 keer alles bij langsgelopen met ccleaner, maar verder word de pc vrij weinig onderhouden hoor..
Mijn eigen XP bak heeft de laatste 2 jaar zelfs geen virusscanner gezien...
Dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat ik niet weet hoe snel je ma met PC's is. Mijn ma bijvoorbeeld kan ook nog met een laptop uit 2001 overweg bij wijze van spreken, omdat ze totaal geen snelheid in haar workflow heeft zitten.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:36 schreef Marco001 het volgende:
[..]
die bak zou zelfs voldoende zijn voor mij, zou ik niet af en toe intensief gamen...
precies, en toendertijd gebruikte ik vrij veel Limewire en heel af en toe Kazaa.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:37 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit virusscanners gebruikt op enige Windows bak. Gewoon geen obsure zooi binnenhalen is genoeg.
Ja, snap ik ook niet. Als je met een C2D 10 uur accu kunt bieden en als je ziet hoe soepel OSX draait, dan laat je je echt wat wijsmaken door de hypemachine door persé een i3 ofzo nodig te willen hebben. Alsof al die internetters die 5% performancewinst gaan merken.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:41 schreef WillFerrell het volgende:
Overigens lees ik nu net terug dat Apple met verouderde hardware bezig blijft, dat vind ik ook altijd zo een mooi argument van Apple-haters.
Op papier klopt het natuurlijk welquote:Op donderdag 27 mei 2010 11:41 schreef WillFerrell het volgende:
Overigens lees ik nu net terug dat Apple met verouderde hardware bezig blijft, dat vind ik ook altijd zo een mooi argument van Apple-haters.
Dat en het feit dat Apple echt wel vooruitstrevend is. De afgelopen tijd;quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:45 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Ja, snap ik ook niet. Als je met een C2D 10 uur accu kunt bieden en als je ziet hoe soepel OSX draait, dan laat je je echt wat wijsmaken door de hypemachine door persé een i3 ofzo nodig te willen hebben. Alsof al die internetters die 5% performancewinst gaan merken.. En dan Apple gebruikers hypegevoelig noemen he.
Mijn 13 inch C2D MBP is waaaaaay vlotter dan mijn HP Mobile Workstation (wat een echte desktopvervanger zou moeten zijn...).
Dat is dan wel weer waar, maar dat ligt ook aan het feit dat Apple redelijk vasthoud aan een vast release/updateschema. Desalniettemin heb je gelijk.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Op papier klopt het natuurlijk wel.
het duurde altijd even voordat Apple (bijv) de i5 en de i7 had itt een PCbouwer, maar goed, dat is verder ook geen drama.
Ja, de Xeon-variant van de i7's was dat zo uit mijn hoofd.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:49 schreef KingOfMars het volgende:
Apple had destijds ook als eerste een bepaalde Xeon CPU in de Mac Pro's zitten én nog eens het goedkoopst geprijst ook. Er is een hele tijd geweest dat een Mac Pro het goedkoopste A-merk met die bepaalde CPU was.
quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:49 schreef ManianMan het volgende:
Apple innoveert maar Windows loopt gesmeerd
Dat komt doordat men inmiddels aan tunnelvisie lijdt door de jarenlange PC-marketing. Die is namelijk volledig gericht op specificaties. Als men een computer koopt, wordt er alleen maar naar de specificaties en de prijs gekeken. PC-fabrikanten kúnnen ook nergens anders mee adverteren, want de software is generiek (Windows). Bovendien zijn specificaties beter te marketen. Cijfertjes zijn immers makkelijker te vergelijken dan zaken als bouwkwaliteit, software, stabiliteit en design.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:45 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Ja, snap ik ook niet. Als je met een C2D 10 uur accu kunt bieden en als je ziet hoe soepel OSX draait, dan laat je je echt wat wijsmaken door de hypemachine door persé een i3 ofzo nodig te willen hebben. Alsof al die internetters die 5% performancewinst gaan merken.. En dan Apple gebruikers hypegevoelig noemen he.
Mijn 13 inch C2D MBP is waaaaaay vlotter dan mijn HP Mobile Workstation (wat een echte desktopvervanger zou moeten zijn...).
Komop, ook Apple adverteert met snelheid, zowel op de computers als op de iPhone. Ik vind snelheid ook gewoon belangrijk, ja het maakt WEL iets uit of de browser er met 2 of 10 sec staat...quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:52 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Dat komt omdat men inmiddels aan tunnelvisie lijdt door de jarenlange PC-marketing. Die is namelijk volledig gericht op specificaties. Als men een computer koopt, wordt er alleen maar naar de specificaties en de prijs gekeken. PC-fabrikanten kúnnen ook nergens anders mee adverteren, want de software is generiek (Windows). Bovendien zijn specificaties beter te marketen. Cijfertjes zijn immers makkelijk te vergelijken dan zaken als bouwkwaliteit, software, stabiliteit en design.
Tuurlijk, Apple vergelijkt ook met eigen hardware. Maar als je naar een gemiddelde keynote kijkt zul je een paar slides zien met performancevergelijkingen en een hele zooi extra met de nadruk op innovaties. En daar doelt retor op. Immers, performance is van belang, maar minder dan bij de Windows-markt doordat Apple daar niet uit hoeft te springen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Komop, ook Apple adverteert met snelheid, zowel op de computers als op de iPhone. Ik vind snelheid ook gewoon belangrijk, ja het maakt WEL iets uit of de browser er met 2 of 10 sec staat...
Maar dat verschil merk je toch zeker niet met een recente C2D en een i3 of i5?quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Komop, ook Apple adverteert met snelheid, zowel op de computers als op de iPhone. Ik vind snelheid ook gewoon belangrijk, ja het maakt WEL iets uit of de browser er met 2 of 10 sec staat...
Apple adverteert met snelheid, niet met specificaties. In het foldertje van de MediaMarkt ga je niks over snelheid lezen, alleen wat GHz hier en GB daar.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
erg veel meer valt er dan toch ook niet te melden? Dat staat bij een "windows" machine er ookquote:Op donderdag 27 mei 2010 11:54 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Apple adverteert met snelheid, niet met specificaties. In het foldertje van de MediaMarkt ga je niks over snelheid lezen, alleen wat GHz hier en GB daar.
Vandaar ook dat je op b.v. de Sony website zo enorm veel ziet staan over de prestatie's..quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:54 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Tuurlijk, Apple vergelijkt ook met eigen hardware. Maar als je naar een gemiddelde keynote kijkt zul je een paar slides zien met performancevergelijkingen en een hele zooi extra met de nadruk op innovaties. En daar doelt retor op. Immers, performance is van belang, maar minder dan bij de Windows-markt doordat Apple daar niet uit hoeft te springen.
Dat merk je wel hoor. Mijn broer heeft pas een nieuwe laptop (I5) ik heb een recente C2D processor in mijn laptop maar mijn laptop doet er langer over om de browser te openen. (Zelfde browser)quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:54 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Maar dat verschil merk je toch zeker niet met een recente C2D en een i3 of i5?.
Nieuwe install (zonder plugins etc) is altijd rapper, ja OOK op OSXquote:Op donderdag 27 mei 2010 11:57 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Dat merk je wel hoor. Mijn broer heeft pas een nieuwe laptop (I5) ik heb een recente C2D processor in mijn laptop maar mijn laptop doet er langer over om de browser te openen. (Zelfde browser)
Sorry, dat bedoelde ik dus. Windows machines worden voornamelijk geadverteerd mbv specificaties. Daarom is men daar zo op gefocust.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
erg veel meer valt er dan toch ook niet te melden? Dat staat bij een "windows" machine er ook.
Je gaat bij andere fabrikanten geen systemen tegenkomen die hardwarematig vergelijkbaar zijn met bijv. een iMac. En dan doel ik ook op de behuizing.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:59 schreef Marco001 het volgende:
maar eigenlijk raken we nogal het spoor bijster: Apple is puur een fabrikant van het OS in dit geval, en maakt hiervoor systemen die je in principe ook gewoon bij een ander merk kunt kopen, voorgeisntalleerd met dit OS.
In zekere zin betaal je dat extra geld puur voor het OS.
Gek he? een apple is een apple, die zijn allemaal identiek, er zijn tig duizend PC;s te krijgen van 100 tot 10.000 euro, dan moet je wel weten wat je precies krijgt voor je geldquote:Op donderdag 27 mei 2010 12:01 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Sorry, dat bedoelde ik dus. Windows machines worden voornamelijk geadverteerd mbv specificaties. Daarom is men daar zo op gefocust.
mjah, waar anders valt over te adverteren bij een OS wat bekend is bij het publiek. OSX is veel minder bekend dus tja..quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:01 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Sorry, dat bedoelde ik dus. Windows machines worden voornamelijk geadverteerd mbv specificaties. Daarom is men daar zo op gefocust.
Nee, je volgt het punt niet. Bij Windows-based machines moet je wel als fabrikant met specificaties onderscheiden. Dat is immers haast het enige (naast een behuizing). Drivers zijn van externe partijen en zijn dus nauwelijks beinvloedbaar. Bij een Apple-based machine is dit niet het geval. Componenten, OS én drivers (nouja, KEXT's) zijn van Apple. Apple hoeft zich niet specswise te onderscheiden en kan dus door de nadruk te leggen op andere feiten zo onderscheiden.quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:03 schreef Marco001 het volgende:
[..]
mjah, waar anders valt over te adverteren bij een OS wat bekend is bij het publiek. OSX is veel minder bekend dus tja..
Sony is dan ook een fabrikant die ik erg hoog heb zitten en een goede marketing heeft. Jammer genoeg breken de VAIO's niet door.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:56 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Vandaar ook dat je op b.v. de Sony website zo enorm veel ziet staan over de prestatie's..
http://www.sony.nl/product/vn-f-series
okay, wel wat, maar niet erg veel imho
Ik heb die VAIO's nog nooit op TV gezien of in de mediamarkt folder of in een andere computerfolder. Goede marketing mijn aars is nog beter gemarketing'dquote:Op donderdag 27 mei 2010 13:12 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Sony is dan ook een fabrikant die ik erg hoog heb zitten en een goede marketing heeft. Jammer genoeg breken de VAIO's niet door.
Jij ziet dagelijks reclames van Apple dan op TV? Sony doet meer dan alleen aan TV-reclame, virals, experimentele laptops/all-in-ones als de VAIO P of de L.quote:Op donderdag 27 mei 2010 13:22 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Ik heb die VAIO's nog nooit op TV gezien of in de mediamarkt folder of in een andere computerfolder. Goede marketing mijn aars is nog beter gemarketing'd
Dat klopt, maar zie jij vaak een Apple? Ik niet. Ik zie wel vele Acers, ik ben ook erin getuimeltquote:Op donderdag 27 mei 2010 13:25 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Jij ziet dagelijks reclames van Apple dan op TV? Sony doet meer dan alleen aan TV-reclame, virals, experimentele laptops/all-in-ones als de VAIO P of de L.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |