Als je het kan betalen en je niet gaat zitten janken als je huis een paar euro minder waard word, dan is er niets mis met kopen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:48 schreef LXIV het volgende:
Daar ben ik het wel mee eens hoor. Als het huis naar je zin is en je kunt het financieren, waarom niet?
Klopt, de prijzen zijn misschien slechts 10% gedaald, de verkopen zijn gehalveerd. De verkopers zijn nog even volhouders, maar dat trekt wel bij, heb ik alle vertrouwen in! En zodra dat begint, gaat het hard, want als "het andere huis in de straat dat te koop staat" opeens 20% minder kost, moet jij ook.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:58 schreef LXIV het volgende:
Dat moeten we DAM toegeven: de prijzen zijn ondanks alles maar heel weinig gedaald. Dat vind ik ook zeer opmerkelijk, gezien de crisis, de aard van de crisis, de situatie bij de banken en hun voorzichtigheid, de hoogte van de bubble in 2007, het beeindigen van de koopsubsidie en de donderwolk die boven de HRA hangt.
Effectief is de markt gewoon stil komen te liggen. Maar de verkopers zijn stugge volhouders, dat moet ze toegegeven worden! Daardoor blijven de prijzen op een hoog niveau liggen.
Er zullen vast niet-lineaire processen in werking gaan treden, dat lijkt mij niet meer dan logisch eigenlijk.quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:03 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Klopt, de prijzen zijn misschien slechts 10% gedaald, de verkopen zijn gehalveerd. De verkopers zijn nog even volhouders, maar dat trekt wel bij, heb ik alle vertrouwen in! En zodra dat begint, gaat het hard, want als "het andere huis in de straat dat te koop staat" opeens 20% minder kost, moet jij ook.
Als jij de prijs te hoog vind ga je lekker huren. Dat je de rest van nederland niet normaal vind doen is niet mijn probleem. Ik heb betaald voor mijn woongenot.quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:00 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De meeste mensen die nu nog een huis kopen doen niet 'normaal'. Of vind jij het wel normaal om je tot aan je oogballen toe te laten financieren voor een stapel bakstenen op een postzegel
Je 'moet' helemaal niks als verkoper zijnde als je gewoon nadenkt. Les 1; verkoop je eigen huis eerst en koop dan pas een ander, niet andersom. Alleen dat zal al je hele argument onderuit halenquote:Op donderdag 27 mei 2010 12:03 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Klopt, de prijzen zijn misschien slechts 10% gedaald, de verkopen zijn gehalveerd. De verkopers zijn nog even volhouders, maar dat trekt wel bij, heb ik alle vertrouwen in! En zodra dat begint, gaat het hard, want als "het andere huis in de straat dat te koop staat" opeens 20% minder kost, moet jij ook.
Ok... jij vind super veel geld lenen dus normaal kennelijk. En vertel mij eens wie er niet betaald voor zijn woongenot? Waar kan je gratis wonen?quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:31 schreef Scorpie het volgende:
Als jij de prijs te hoog vind ga je lekker huren. Dat je de rest van nederland niet normaal vind doen is niet mijn probleem. Ik heb betaald voor mijn woongenot.
quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:40 schreef xenobinol het volgende:
[..]
En vertel mij eens wie er niet betaald voor zijn woongenot?
Je geeft zelf al aan dat je als verkoper niet hoeft te verkopen, tenzij je daartoe gedwongen word door de realiteit van een onhoudbare financiele situatie. Er zijn mensen die over meerdere huizen HRA krijgen en zodoende de lasten nog net kunnen dragen, die moeten zo meteen wel verkopen of een deal met de bank maken. Overheden proberen ook op alle mogelijke manieren de prijs te handhaven, men heeft er al tientallen miljoenen gemeenschapsgeld tegen aan gegooid. Banken zijn coulant naar klanten in de hoop dat het beter word, ik zeg: "wachten", want degene met de langste adem word de winnaarquote:Op donderdag 27 mei 2010 12:32 schreef Scorpie het volgende:
Je 'moet' helemaal niks als verkoper zijnde als je gewoon nadenkt. Les 1; verkoop je eigen huis eerst en koop dan pas een ander, niet andersom. Alleen dat zal al je hele argument onderuit halen
Lets face it; iedereen zit nu al 2.5 jaar te raaskallen dat de prijzen NU TOCH ECHT WEL NAAR BENEDEN GAAN STORTEN EINZ!!!!
En wat blijkt? Het valt allemaal wel mee. De voorgestelde paniek is veel minder dan gedacht, en mensen gaan niet in totale paniek de woningmarkt bestormen met allerlei krankzinnige reacties. Kortom, het valt allemaal wel mee.
'Super veel geld' ? Hoe kom je daar nou weer bij. Als je in je hele leven alleen een hypotheek hebt als schuld zijnde doe je het gewoon goed.quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:40 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ok... jij vind super veel geld lenen dus normaal kennelijk. En vertel mij eens wie er niet betaald voor zijn woongenot? Waar kan je gratis wonen?
Die creeer je zelf!! Dat zijn domme verkopers die het niet snappen en bovendien een zeer klein percentage. 90%, zo niet meer, heeft gewoon 1huis die ze willen verkopen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:44 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Je geeft zelf al aan dat je als verkoper niet hoeft te verkopen, tenzij je daartoe gedwongen word door de realiteit van een onhoudbare financiele situatie.
Ja, de zogenoemde domme ganzen. Banken moeten daar gewoon niet in meegaan.quote:Er zijn mensen die over meerdere huizen HRA krijgen en zodoende de lasten nog net kunnen dragen, die moeten zo meteen wel verkopen of een deal met de bank maken.
quote:Overheden proberen ook op alle mogelijke manieren de prijs te handhaven, men heeft er al tientallen miljoenen gemeenschapsgeld tegen aan gegooid. Banken zijn coulant naar klanten in de hoop dat het beter word, ik zeg: "wachten", want degene met de langste adem word de winnaar
Daar verschillen de inzichten nogal overquote:Op donderdag 27 mei 2010 12:47 schreef Scorpie het volgende:
'Super veel geld' ? Hoe kom je daar nou weer bij. Als je in je hele leven alleen een hypotheek hebt als schuld zijnde doe je het gewoon goed.
Er zijn genoeg dummies in ons land te vinden.quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:48 schreef Scorpie het volgende:
Die creeer je zelf!! Dat zijn domme verkopers die het niet snappen en bovendien een zeer klein percentage. 90%, zo niet meer, heeft gewoon 1huis die ze willen verkopen.
Ergo banken zijn inderdaad erg dom en hebberig. Geen schokkend nieuws overigensquote:Ja, de zogenoemde domme ganzen. Banken moeten daar gewoon niet in meegaan.
Over 20 jaar zijn er wel grotere problemen of je wel of geen koopwoning bezit vrees ikquote:Ja, en over 20 jaar heb jij geen koophuis en is de rest van Nederland alweer doorgegaan met leven.
De huizenprijzen in de UK waren al redelijk laag, dus dat is geen goede vergelijking. (Als je het vergelijkt met Nederland in ieder geval, en Londen buiten beschouwing laat.)quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:02 schreef SeLang het volgende:
[..]
Hier in de UK zijn de huizenprijzen zelfs 10% gestegen tov een jaar geleden.
Het enige wat dit zegt is dat mensen nog steeds in denial zijn over wat er werkelijk aan de hand is.
Ah je bent alvast aan het bedenken wat je volgende negatieve speerpunt wordtquote:Op donderdag 27 mei 2010 13:07 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Er zijn genoeg dummies in ons land te vinden.
[..]
Ergo banken zijn inderdaad erg dom en hebberig. Geen schokkend nieuws overigens![]()
[..]
Over 20 jaar zijn er wel grotere problemen of je wel of geen koopwoning bezit vrees ik
Je moet je opties open houdenquote:Op donderdag 27 mei 2010 13:12 schreef inXs het volgende:
Ah je bent alvast aan het bedenken wat je volgende negatieve speerpunt wordt
Welke naderende energiecrisis?quote:Op donderdag 27 mei 2010 13:16 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Maar serieus, de naderende energiecrisis zal de menselijke soort decimeren.
Het opraken van de fossiele brandstoffen.quote:
Ik had ook enige hoop op een fikse waardedaling, maar ik zie het er niet van komen. De HRA zal nog wel een paar decenia duren voordat de huizenrpijzen écht gaan kraken. En zoals je zelf aangeeft: overheid, banken en pensioenfondsen hebben belang bij vastgoed.quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:44 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Je geeft zelf al aan dat je als verkoper niet hoeft te verkopen, tenzij je daartoe gedwongen word door de realiteit van een onhoudbare financiele situatie. Er zijn mensen die over meerdere huizen HRA krijgen en zodoende de lasten nog net kunnen dragen, die moeten zo meteen wel verkopen of een deal met de bank maken. Overheden proberen ook op alle mogelijke manieren de prijs te handhaven, men heeft er al tientallen miljoenen gemeenschapsgeld tegen aan gegooid. Banken zijn coulant naar klanten in de hoop dat het beter word, ik zeg: "wachten", want degene met de langste adem word de winnaar
Tja dat de olie ooit opraakt is een feit, hoe het ons gaat raken weet niemand. Ik verwacht dat we op tijd andere energievormen hebben in NL waar we iets mee kunnen.quote:
Mijn hoop is nog lang niet vervlogen, hoe lang zit de markt nog maar in recessie? De buffers in de zeepbel zijn groot maar niet oneindig en de leegloop is goed op gang gekomenquote:Op donderdag 27 mei 2010 14:03 schreef Freak188 het volgende:
Ik had ook enige hoop op een fikse waardedaling, maar ik zie het er niet van komen. De HRA zal nog wel een paar decenia duren voordat de huizenrpijzen écht gaan kraken. En zoals je zelf aangeeft: overheid, banken en pensioenfondsen hebben belang bij vastgoed.
Eigenlijk gewoon iedereen dus; behalve die paar zielen die graag tegen een bodemprijs een huis zouden willen kopen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:03 schreef Freak188 het volgende:
[..]
En zoals je zelf aangeeft: overheid, banken en pensioenfondsen hebben belang bij vastgoed.
Tuurlijk.... dream on. Iedereen met een beetje achtergrond op het gebied van natuurkunde en technologie weet dat dit totale fantasie is. Hernieuwbare bronnen zijn slechts in staat om een fractie van de energie ter beschikking te stellen die we nu verbruiken. Een mogelijke alternatief zou kernfusie kunnen zijn, maar de ontwikkelingen op dit gebied staan praktisch stil en het is maar de vraag of bepaalde grote problemen uberhaupt opgelost kunnen worden.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:08 schreef inXs het volgende:
Tja dat de olie ooit opraakt is een feit, hoe het ons gaat raken weet niemand. Ik verwacht dat we op tijd andere energievormen hebben in NL waar we iets mee kunnen.
Als jij zo zeker bent van je zaak waarom kom jij dan huilie huilie doen over 'gedupeerde' huiseigenaren die een bailout verdienenquote:Op donderdag 27 mei 2010 14:16 schreef Jalu het volgende:
Eigenlijk gewoon iedereen dus; behalve die paar zielen die graag tegen een bodemprijs een huis zouden willen kopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |