abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82056883
Ik zou Bolkesteijn wel eens willen horen als de SGP een moslimpartij was.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 12:23:45 #277
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_82056988
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 10:30 schreef Opmaat het volgende:
We worden gemanipuleerd door slinkse peilingen en rode analisten. Helaas is Nederland een land van meelopers en zal dit walgelijke gehersenspoel hier zeker werken. In Zwitserland b.v. zou de linkse kerk dit niet voor elkaar krijgen en absoluut geen bestaansrecht hebben.

Dit allemaal op kosten van de belastingbetaler en zogenaamd objectief. Bah
! Wat een prachtige post. maak er nog eens een paar.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_82057351
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 12:11 schreef du_ke het volgende:

[..]

VVD zal geen probleem zijn die willen met nog wel extremer samenwerken. Maar D66 zie ik het niet doen .
De VVD is gewoon te rechts voor de CU en de CU is te christelijk voor D66.
pi_82057394
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 12:18 schreef du_ke het volgende:

[..]

Mocht de VVD de grootste worden, ik zie dat nog niet gebeuren, dan zouden ze toch nog voldoende invloed moeten hebben om Paars+ niet al te links te laten zijn. Dan is GL gewoon een goede toevoeging zodat die samen met D66 de liberale inbreng in de coalitie kunnen leveren .
Ik zit iig niet te wachten op GL in een coalitie. Paars kan prima zijn, maar absoluut geen Paars+.
pi_82057517
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 12:40 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

De VVD is gewoon te rechts voor de CU en de CU is te christelijk voor D66.
CU is op de meeste vlakken gewoon stevig rechts-conservatief hoor . Met die mentaliteit passen ze prima bij de VVD.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_82057537
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 12:42 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik zit iig niet te wachten op GL in een coalitie. Paars kan prima zijn, maar absoluut geen Paars+.
Tja dan denken we daar verschillend over. Mij lijkt een partij toevoegen aan die coalitie met goede frisse ideeen en een positieve blik op de toekomst juist erg goed.
  Moderator zaterdag 29 mei 2010 @ 12:55:28 #282
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_82057677
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 12:49 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tja dan denken we daar verschillend over. Mij lijkt een partij toevoegen aan die coalitie met goede frisse ideeen en een positieve blik op de toekomst juist erg goed.
Ah, dus toch het CDA erbij?
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_82057686
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 12:55 schreef Mike het volgende:

[..]

Ah, dus toch het CDA erbij?
Die spruitjeslucht doet mij niet direct fris aan.
  Moderator zaterdag 29 mei 2010 @ 12:58:41 #284
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_82057748
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 12:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

Die spruitjeslucht doet mij niet direct fris aan.
Niks mis met spruitjes als het alternatief een toekomst is waarin we uberhaupt niks meer te eten hebben.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_82057885
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 12:16 schreef du_ke het volgende:
Dan ben jij blijkbaar niet zo goed op de hoogte van de positie van de vrouw in de streng gereformeerde gemeenschappen .
Heel goed op de hoogte niet, ik ken persoonlijk geen streng christelijke mensen, maar het was denk ik nog niet bij je op gekomen dat vrouwen hier ook vrijwillig voor kunnen kiezen. Er zijn de laatste tijd vrij veel reportages geweest over de SGP, daarin zag je toch telkens duidelijk dat de vrouwen binnen de SGP echt duidelijk voor het huishouden kozen. Anderzijds waren er ook meer progressieve SGP'ers die minder aan deze rolverdeling vast hielden. Er kwam totaal geen beeld van naar voren van onvrijwilligheid. Dat is gewoon een heel groot verschil met de verhoudingen in nogal wat moslim families, zoals dat blijkt uit het slaan van vrouwen, eerwraak, en het verplicht binnen blijven.
pi_82057888
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 12:58 schreef Mike het volgende:

[..]

Niks mis met spruitjes als het alternatief een toekomst is waarin we uberhaupt niks meer te eten hebben.
Dat was toch het scenario als Balkenende nog vier jaar doorgaat?
  Moderator zaterdag 29 mei 2010 @ 13:06:49 #287
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_82057961
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 13:04 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat was toch het scenario als Balkenende nog vier jaar doorgaat?
Volgens alle cijfers staan we er toch beter voor dan de meeste andere Europese landen, waarbij ook nog een ons verschil tussen arm en rijk tot de kleinste ter wereld hoort. Zo slecht gaat het dus niet met het CDA in de regering.
pi_82057987
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 13:03 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Heel goed op de hoogte niet, maar het was denk ik nog niet bij je op gekomen dat vrouwen hier ook vrijwillig voor kunnen kiezen. Er zijn de laatste tijd vrij veel reportages geweest over de SGP, daarin zag je toch telkens duidelijk dat de vrouwen binnen de SGP echt duidelijk voor het huishouden kozen. Anderzijds waren er ook meer progressieve SGP'ers die minder aan deze rolverdeling vast hielden. Er kwam totaal geen beeld van naar voren van onvrijwilligheid. Dat is gewoon een heel groot verschil met de verhoudingen in nogal wat moslim families.
Dat zeg ik, jij bent niet goed op de hoogte van de streng gereformeerde gemeenschappen. Ik woon iets te dicht bij Staphorst en ken daarmee voldoende Staphorsters om je positieve beeld op dit gebied te delen. En denk je echt dat al die meisjes vrijwillig met een rok aan naar school gaan, ook midden in de winter? Of die veel te jonge meisjes die echt geen abortus mogen als ze zwanger zijn geraakt?

Er zit echt veel dwang in die gemeenschappen richting de vrouwen maar het is minder in het nieuws dus het valt niet zo op..
  zaterdag 29 mei 2010 @ 13:10:36 #289
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_82058065
quote:

[..]

Heel goed op de hoogte niet, ik ken persoonlijk geen streng christelijke mensen, maar het was denk ik nog niet bij je op gekomen dat vrouwen hier ook vrijwillig voor kunnen kiezen. Er zijn de laatste tijd vrij veel reportages geweest over de SGP, daarin zag je toch telkens duidelijk dat de vrouwen binnen de SGP echt duidelijk voor het huishouden kozen. Anderzijds waren er ook meer progressieve SGP'ers die minder aan deze rolverdeling vast hielden. Er kwam totaal geen beeld van naar voren van onvrijwilligheid. Dat is gewoon een heel groot verschil met de verhoudingen in nogal wat moslim families, zoals dat blijkt uit het slaan van vrouwen, eerwraak, en het verplicht binnen blijven.
Als die vrouwen geen problemen hebben met hun positie, waar is die regel om hen uit het bestuur te houden dan voor nodig?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_82058129
quote:

[..]

Misschien moet je eens met afvallige leden uit die gemeenschappen gaan praten hoe zij die cultuur van hel en verdoemenis daar hebben ervaren.

En het slaan van vrouwen weet ik niet, maar het slaan van kinderen wordt wel gepredikt door orthodox christelijken, zoals:

Spaart de roede niet ...
pi_82058168
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 13:07 schreef du_ke het volgende:
Dat zeg ik, jij bent niet goed op de hoogte van de streng gereformeerde gemeenschappen. Ik woon iets te dicht bij Staphorst en ken daarmee voldoende Staphorsters om je positieve beeld op dit gebied te delen. En denk je echt dat al die meisjes vrijwillig met een rok aan naar school gaan, ook midden in de winter? Of die veel te jonge meisjes die echt geen abortus mogen als ze zwanger zijn geraakt?
Dat kan natuurlijk prima voortkomen uit het geloof dat zij zelf omarmen. Maar laat er geen misverstand over bestaan. Dwang keur ik af, en als daar sprake van is is dat niet goed. Maar dat is nog geen reden om daarmee artikel 1 GW voor relaties tussen burgers onderling te laten gelden. Discriminatie moet wat mij betreft toegestaan zijn tussen burgers onderling, ik vind het wel zeer verwerpelijk, maar we moeten juist zien te voorkomen dat er onderdrukking en geweld bestaat, maar dat is heel iets anders dan discriminatie.
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 13:13 schreef Dichtpiet. het volgende:
Misschien moet je eens met afvallige leden uit die gemeenschappen gaan praten hoe zij die cultuur van hel en verdoemenis daar hebben ervaren.
Daarom zijn ze natuurlijk ook afvallig. Het feit dat zij afvallig kunnen zijn toont mijn gelijk toch wel een beetje aan.
pi_82058198
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 13:14 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk prima voortkomen uit het geloof dat zij zelf omarmen. Maar laat er geen misverstand over bestaan. Dwang keur ik af, en als daar sprake van is is dat niet goed. Maar dat is nog geen reden om daarmee artikel 1 GW voor relaties tussen burgers onderling te laten gelden.
Ook als dat gaat om moslims?
  zaterdag 29 mei 2010 @ 13:17:16 #293
pi_82058250
quote:

[..]

Dat kan natuurlijk prima voortkomen uit het geloof dat zij zelf omarmen. Maar laat er geen misverstand over bestaan. Dwang keur ik af, en als daar sprake van is is dat niet goed. Maar dat is nog geen reden om daarmee artikel 1 GW voor relaties tussen burgers onderling te laten gelden.
Het is een politieke partij, dat is een stukje overheid. En nogmaals, als je dwang afkeurt en zegt dat die vrouwen toch niet willen meedoen, waar is dan überhaupt die regel voor nodig?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_82058256
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 13:15 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Ook als dat gaat om moslims?
Ook bij moslims hoor.
pi_82058281
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 13:17 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Het is een politieke partij, dat is een stukje overheid.
Fout, het is een vereniging en daarmee is het van de leden.
quote:
En nogmaals, als je dwang afkeurt en zegt dat die vrouwen toch niet willen meedoen, waar is dan überhaupt die regel voor nodig?
Ik wil juist een regel afschaffen.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 13:19:00 #296
pi_82058297
quote:
[..]

Daarom zijn ze natuurlijk ook afvallig. Het feit dat zij afvallig kunnen zijn toont mijn gelijk toch wel een beetje aan.
Het woord 'afvallig' zelf toont anders aan dat de tolerantie in sommige kringen nog ver te zoeken is.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 13:20:07 #297
pi_82058339
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 13:18 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Fout, het is een vereniging en daarmee is het van de leden.
Goed, dat zou kunnen. Maar ze hebben wel als doel het hebben van invloed op het overheidsbeleid, dat geldt toch niet voor elke vereniging.
quote:
[..]

Ik wil juist een regel afschaffen.
Maar wat is het belang van het vastleggen van het standpunt van de SGP rond vrouwen, als SGP-vrouwen toch niet de politiek in willen?
pi_82058409
quote:

[..]

Ik bedoel dat die mensen je zullen vertellen dat het veel moeite heeft gekost om zich los te maken van die gemeentes.
pi_82058423
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 13:20 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Maar wat is het belang van die regel, als SGP-vrouwen toch niet de politiek in willen?
Het gaat om het principiële vraagstuk over de overheid op grond van artikel 1 GW inbreuk mag maken in de statuten die de leden van de SGP hebben vastgesteld.
pi_82058530
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 13:17 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ook bij moslims hoor.
En je ziet nu ook dat de situaties nogal op elkaar lijken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')