Halsema is altijd mild in het aanvallen van de PvdA. De GroenLinks achterban zit helemaal niet op een harde PvdA aanval te wachten. Ze zal wel vragen aan Cohen dat hij een keuze moet maken en waarom hij zovaak van standpunt verandert, maar dat gaan alle partijen doen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:36 schreef Joeriii het volgende:
Femke Halsema moet juist de PvdA aanvallen, daar kunnen ze nog zat zetels winnen. Het verlaagt misschien wel de kansen op een (centrum)-links kabinet, maar die kans was toch sowieso klein.
Ik ben benieuwd of ze dat doet.quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:36 schreef Joeriii het volgende:
Femke Halsema moet juist de PvdA aanvallen, daar kunnen ze nog zat zetels winnen. Het verlaagt misschien wel de kansen op een (centrum)-links kabinet, maar die kans was toch sowieso klein.
Ik denk het niet, maar voor haar zijn daar denk ik de meeste zetels te winnen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:40 schreef Krambo het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of ze dat doet.
Het zou me ook niet verbazen als de linkse partijen een niet-aanvalsverdrag hebben gesloten.
Ben bang van niet. BNR organiseert dit debat mede, maar zij zenden 't niet uit. Het lijkt me stug als een andere zender dat dan wel doet.quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:40 schreef ElectraPlectra het volgende:
Iemand enig idee of dit ook ergens op een radiozender te volgen is?
Vrees dat de SP, Groenlinks, en D66 (als die partij onder links valt) hun zetels terug willen van Cohen en de VVD links laten liggen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:14 schreef n3z het volgende:
Ik hoop nu eindelijk dat de linkse partijen (en PVV) gaan benadrukken hoe asociaal de bezuiningsplannen zijn van de VVD.
CU is geloof ik ook fel tegen de VVD plannen.
Want?? Heb 't niet gehoord namelijk.quote:Op woensdag 26 mei 2010 17:35 schreef eriksd het volgende:
Cohen was vanochtend op zijn zachtst gezegd niet in een goed humeur bij radio 1.
dito, dat verpest ook enorm de mogelijkheid om bij een nieuwe discussie terug te komen op vorige punten. Daarnaast hebben in de pauze de lijststrekkers de mogelijkheid te communiceren met hun achterban, zorgt ook voor een 'trager' debat. Anderzijds is dat misschien juist goed, omdat zo niet simpelweg degene met de langste adem wint.quote:Op woensdag 26 mei 2010 17:43 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wie vond het ook zo vervelend tijdens het vorige debat dat om de 20 minuten reclame was?
Voor D66 is het makkelijker om de zetels die het aan de PvdA is verloren terug te winnen dan die wat het aan de VVD is kwijtgeraakt, dus de kans zit er vrij dik in dat ze zich ook vooral op Cohen richten.quote:Op woensdag 26 mei 2010 17:39 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Vrees dat de SP, Groenlinks, en D66 (als die partij onder links valt) hun zetels terug willen van Cohen en de VVD links laten liggen.
Hoop het niet natuurlijk...
Als Cohen weer zo'n moeilijke vraag krijgt dan zou ik het wel zo eerlijk vinden als de rest zo'n soortgelijke vraag krijgtquote:Op woensdag 26 mei 2010 17:51 schreef Jac0bus het volgende:
Iemand die even een polletje op kan zetten met de vraag hoeveel cijfertjes Cohen vanavond weer niet weet?
"Meneer Cohen, kunt u mij een getal onder de tien geven?"quote:Op woensdag 26 mei 2010 17:58 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Als Cohen weer zo'n moeilijke vraag krijgt dan zou ik het wel zo eerlijk vinden als de rest zo'n soortgelijke vraag krijgt
Toen hij het stokje van Bos overnam dacht hij waarschijnlijk dat de verkiezingen slechts een formaliteit waren en was hij vooral bezorgd over hoe hij het Catshuis in hemelsnaam ging inrichten. Terwijl hij nu, voornamelijk door zijn eigen falen er erg beroerd voor staat.quote:Op woensdag 26 mei 2010 17:35 schreef eriksd het volgende:
Cohen was vanochtend op zijn zachtst gezegd niet in een goed humeur bij radio 1.
Thieme geloof ik ook nog een paar jaartjes.quote:Op woensdag 26 mei 2010 18:26 schreef Morendo het volgende:
Is Rutte trouwens de enige kandidaat die een tijdlang in het bedrijfsleven heeft gewerkt? Volgens mij wel, Pechtold was in een grijs verleden natuurlijk veilingmeester, maar dat telt niet echt mee.
Hmm, eens kijken.quote:Op woensdag 26 mei 2010 18:26 schreef Morendo het volgende:
Is Rutte trouwens de enige kandidaat die een tijdlang in het bedrijfsleven heeft gewerkt? Volgens mij wel, Pechtold was in een grijs verleden natuurlijk veilingmeester, maar dat telt niet echt mee.
Vast niet in de vleeswerkingsindustrie.quote:Op woensdag 26 mei 2010 18:39 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Thieme geloof ik ook nog een paar jaartjes.
nu vind ik het geen enkel probleem, kan ik lekker schakelen tussen Oranje en dit debatquote:Op woensdag 26 mei 2010 17:43 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wie vond het ook zo vervelend tijdens het vorige debat dat om de 20 minuten reclame was?
Bedrijfsleven had hij het over, dan vallen de meesten, zoniet allemaal al afquote:Op woensdag 26 mei 2010 18:41 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Hmm, eens kijken.
- Roemer sinds 1994 in gemeenteraad, sindsdien continue in de politiek
- Cohen sinds 1993 in de politiek, daarvoor rector magnificus.
- Halsema sinds 1998 in de Tweede Kamer, daarvoor onderzoekster bij PvdA en Groenlinks
- Balkenende sinds 1982 in de politiek, daarnaast nog bijzonder hoogleraar geweest en bij wetenschappelijk bureau CDA gewerkt.
- Wilders sinds 1997 in gemeenteraad, daarvoor beleidsmedewerker VVD.
- Rouvoet sinds 1994 in de Tweede Kamer, daarvoor nog beleids- en wetenschappelijk medewerker van de Reformatorische Politieke Federatie
- Pechtold sinds 1994 in gemeenteraad, daarvoor eventjes als veilingmeester gewerkt, verder continue in de politiek.
Dat is toch het mokkel met die zeikstem die rookt als een ketter en in een milieuvervuilende Mercedes rijdt?quote:Op woensdag 26 mei 2010 17:19 schreef mr-green het volgende:
Ik weet nu al wie de winnaar wordt van het debat
Femke Halsema
Daarom. Even ervaring op een rijtje zettenquote:Op woensdag 26 mei 2010 18:51 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Bedrijfsleven had hij het over, dan vallen de meesten, zoniet allemaal al af
Jaquote:Op woensdag 26 mei 2010 18:52 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat is toch het mokkel met die zeikstem die rookt als een ketter en in een milieuvervuilende Mercedes rijdt?
[ afbeelding ]
die ja, die bij de minste of geringste provocatie van geert wilders als een viswijf gaat staan bleren en wild om zich heen gaat slaan. Maar in de praktijk nog nooit zelf beslissingen heeft genomen en het enige wat dat wijf doet is kritiek uiten op plannen van anderen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 18:52 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat is toch het mokkel met die zeikstem die rookt als een ketter en in een milieuvervuilende Mercedes rijdt?
[ afbeelding ]
Ik hoop het wel, gaf een aardige twist aan het hele gebeuren.quote:Op woensdag 26 mei 2010 18:04 schreef axis303 het volgende:
Mogen ze elkaar vanavond weer uitdagen, 1 op 1?
[ afbeelding ]
(C)MilaNL
Denk het niet. Het werkt leuk in een kleine setting met verschillende thema's, maar met acht politici en slechts een onderwerp, kan dat alleen maar enorm saai worden.quote:Op woensdag 26 mei 2010 18:58 schreef Lekiamh het volgende:
[..]
Ik hoop het wel, gaf een aardige twist aan het hele gebeuren.
quote:Op woensdag 26 mei 2010 18:58 schreef Jac0bus het volgende:
Wilders vs. Halsema zou een mooie 1vs1 zijn
quote:Op woensdag 26 mei 2010 18:58 schreef Jac0bus het volgende:
Wilders vs. Halsema zou een mooie 1vs1 zijn
Gut, krijgen we dat gezeik weer. Die auto is niet eens van haar.quote:Op woensdag 26 mei 2010 18:52 schreef Morendo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als ik vanavond tegenover Job stond, dan zou ik hem, heel gemeen natuurlijk, een aantal keer specifiek naar een bepaald cijfer vragen. Waarna Job wederom het antwoord schuldig moet blijven en zijn imago als economische nitwit blijft bestaan.quote:Op woensdag 26 mei 2010 19:09 schreef Mendeljev het volgende:
Gezien het grote aantal lijstrekkers denk ik dat het aantal confrontaties beperkt zal blijven en het hooguit een heen en weer gekwebbel zal worden op basis van CPB-cijfers. Misschien dat Cohen nog een troef achter de hand heeft om zijn populariteit op te krikken, dat zal nog moeten blijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |