Dusss...quote:"De positiviteit aan de oppervlakte van een rechtsstelsel verhult lagen die onmisbaar zijn voor een rijk begrip van dat positivisme zelf. En juist in die cognitieve structuren - die mentaliteit - vindt het geldende recht zijn steun, is het geldende recht verankerd. Die steunberen moet de vergelijker aan het licht brengen middels een verdiepingsgewijze vergelijking en daarin zit het specifieke van de bijdrage die ze kan leveren aan de verheldering van het recht. Nu we hebben vastgesteld dat het recht net zozeer als het lied of de architectuur behoort tot het domein van de cultuur, wordt het vanzelfsprekend dat van het eenvoudig tegenover elkaar stellen van twee positiviteiten, waarbij de sociale, economische, historische en andere aspecten van een probleem worden veronachtzaamd, niet in alle eerlijkheid staande gehouden kan worden dat het deelneemt aan de vergelijking van rechtsstelsels aangezien deze vorm van vergelijking in tegenstelling tot de verbredende hermeneutiek waar ik voor pleit, vrijwel elk vermogen tot werkelijk inzicht ontbreekt."
Ik snap dit deel niet:quote:
quote:"De positiviteit aan de oppervlakte van een rechtsstelsel verhult lagen die onmisbaar zijn voor een rijk begrip van dat positivisme zelf. En juist in die cognitieve structuren - die mentaliteit - vindt het geldende recht zijn steun, is het geldende recht verankerd. Die steunberen moet de vergelijker aan het licht brengen middels een verdiepingsgewijze vergelijking en daarin zit het specifieke van de bijdrage die ze kan leveren aan de verheldering van het recht. Nu we hebben vastgesteld dat het recht net zozeer als het lied of de architectuur behoort tot het domein van de cultuur, wordt het vanzelfsprekend dat van het eenvoudig tegenover elkaar stellen van twee positiviteiten, waarbij de sociale, economische, historische en andere aspecten van een probleem worden veronachtzaamd, niet in alle eerlijkheid staande gehouden kan worden dat het deelneemt aan de vergelijking van rechtsstelsels aangezien deze vorm van vergelijking in tegenstelling tot de verbredende hermeneutiek waar ik voor pleit, vrijwel elk vermogen tot werkelijk inzicht ontbreekt."
quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:34 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Niemand gaat hem hier achterna, hij komt hier steeds en dat blijkt zoiets als een vork in de magnetron. Als hij hier niet zou komen zouden er geen problemen zijn, en als hij een volwassen man was zou hij begrijpen dat dat het beste is. Maar toch heeft hij heel sterk de drang om hierheen te komen.
phpmystyleismequote:Op woensdag 26 mei 2010 11:41 schreef Banzaiaap het volgende:
Is daar niet een term voor? Het gebruik van overmatig veel moeilijke woorden om slimmer te lijken?
Lamon iskeburt.quote:
Oh, misschien moet ik voor mezelf spreken.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:41 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja dag troela, ik lees mee remember,
het gebeurt met regelmaat dat er over hem geluld wordt hier, dan kan ik me donders goed voorstellen dat ie eens een keer langskomt hier...
Nogmaals, de SC is van iedereen.
quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:35 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Nu je er toch bent, zouden jullie iets aan de PR kunnen doen mbt doelgroep "15-jarige meisjes"? FOK! is echt ondervertegenwoordigd wat hen betreft.
mja, dit dus, zo vaak is die Lamon niet hier in de SC.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:41 schreef yvonne het volgende:
[..]
het gebeurt met regelmaat dat er over hem geluld wordt hier, dan kan ik me donders goed voorstellen dat ie eens een keer langskomt hier...
Zelfs als Fiets heeft gezegd dat Lamon hier niet meer mocht komen, de rest geen pedo/puber/whatever en Lamon blijft komen? Dat is toch het omgekeerde?quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:41 schreef yvonne het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:42 schreef NoelGallagher het volgende:
Ze lokken het zelf uit hoor, yvonne.
Ik waardeer Lamon juist méér sinds ik weet dat hij op jonge dames valt. Ik kan me beter met de man identificeren.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:42 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nee, want dan krijgen we wéér dat pedo gejank
Jullie kunnen er niet mee omgaan
Het recht dat je vindt in bijvoorbeeld wetboeken van een bepaald land vindt zijn oorsprong in de sociale, historische, economische etc. kenmerken van dat land, en daarom moet je bij een vergelijking tussen rechtsstelsels ook deze kenmerken meenemen en kun je niet alleen de regels met elkaar vergelijken want dat is niet genoeg.quote:
Ik heb zovaak gepost dat ze op moesten houden, maar dat deden ze nietquote:Op woensdag 26 mei 2010 11:43 schreef yvonne het volgende:
[..]
Over en weer.
En dan moet er niemand komen pijpzeiken.
Dus
quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:43 schreef wise het volgende:
[..]
mja, dit dus, zo vaak is die Lamon niet hier in de SC.
quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:43 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Ik waardeer Lamon juist méér sinds ik weet dat hij op jonge dames valt. Ik kan me beter met de man identificeren.
We doen het gewoon zelf!quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:44 schreef yvonne het volgende:
[..]
Eigenlijk nooit mee, alleen als er weereens over hem geluld wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |