Die gaat niet samen met een jaartrajectkaart.quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:34 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Voor mensen zoals jij is de anonieme chipkaart bedacht
Klopt.quote:Op donderdag 27 mei 2010 21:01 schreef Light het volgende:
[..]
Die gaat niet samen met een jaartrajectkaart.
Je privacy dus, maar geen nood, als het druk blijkt te zijn, krijg je wel een extra trein.quote:Op donderdag 27 mei 2010 21:04 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Klopt.
Je moet er wat voor over hebben om korting te krijgen.
Ow is dat zo?quote:Op donderdag 27 mei 2010 21:08 schreef macca728 het volgende:
[..]
Je privacy dus, maar geen nood, als het druk blijkt te zijn, krijg je wel een extra trein.
Die wordt gelijk besteld !!!
quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:52 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Zodat ze kunnen zien wanneer het waar druk is en eventueel extra bussen, trams of treinen in kunnen zetten. Of juist minder.
Oh, ja, want het feit dat je <vul hier getal met 2 nullen in> betaalt per maand, daardoor een vaste klant bent, en zeer regelmatig met ze reist, is niet genoeg "ervoor over hebben"?quote:Op donderdag 27 mei 2010 21:04 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Klopt.
Je moet er wat voor over hebben om korting te krijgen.
En dan mag jij mij eens uitleggen, waarom daar zonodig persoonlijke gegevens aan gekoppeld moeten worden.quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:52 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Zodat ze kunnen zien wanneer het waar druk is en eventueel extra bussen, trams of treinen in kunnen zetten. Of juist minder.
plus je gezicht blijkbaar ook. Kunnen ze je nog beter volgenquote:Op donderdag 27 mei 2010 21:53 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Oh, ja, want het feit dat je <vul hier getal met 2 nullen in> betaalt per maand, daardoor een vaste klant bent, en zeer regelmatig met ze reist, is niet genoeg "ervoor over hebben"?
[..]
En dan mag jij mij eens uitleggen, waarom daar zonodig persoonlijke gegevens aan gekoppeld moeten worden.
Het is een feit dat je korting krijgt als je vaste klant bent.quote:Op donderdag 27 mei 2010 21:53 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Oh, ja, want het feit dat je <vul hier getal met 2 nullen in> betaalt per maand, daardoor een vaste klant bent, en zeer regelmatig met ze reist, is niet genoeg "ervoor over hebben"?
Dat schijnt van de belastingen te moeten voor 1,5 jaar ofzo. Maar daar zijn nu tegenstrijdige berichten over, dus dat wordt onderzocht. Als blijkt dat dat niet nodig is, wordt het misschien wel afgeschaft.quote:En dan mag jij mij eens uitleggen, waarom daar zonodig persoonlijke gegevens aan gekoppeld moeten worden.
Dat heeft NIKS met de OV chipkaart te maken.quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:06 schreef macca728 het volgende:
[..]
plus je gezicht blijkbaar ook. Kunnen ze je nog beter volgen
Rotterdam gaat vandalen en relschoppers uit het openbaar vervoer weren door camera's met gezichtsherkenning. Een proef hiermee gaat later dit jaar van start.
Mensen die herhaaldelijk voor overlast hebben gezorgd, kunnen in Rotterdam een ov-verbod krijgen. De nieuwe camera's moeten ervoor zorgen dat deze groep ook daadwerkelijk buiten de deur blijft. De camera's kunnen mensen met een ov-verbod automatisch herkennen. Het vervoerbedrijf RET krijgt een seintje zodra dit gebeurt.
Het ministerie van Binnenlandse Zaken en de RET trekken ieder bijna een ton uit voor het project. Eind volgend jaar moet duidelijk zijn of de camera's werken.
Ik krijg korting, en in ruil daarvoor vertel ik ze tussen welke stations ik (voornamelijk) pendel. Hebben zij hun reisgegevens. Hoe vaak ik precies reis en hoe laat ik dat doe, is mijn zaak. Ik wil ze ook nog wel vertellen dat ik zodanig vaak reis dat een trajectkaart aanmerkelijk voordeliger is dan losse kaartjes kopen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:22 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Het is een feit dat je korting krijgt als je vaste klant bent.
Jij korting, hun wat reisgegevens. Voor wat hoort wat. Vind ik geen onaanvaarbare deal.
ouderen en kinderen zijn ook vaste klant ?quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:22 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Het is een feit dat je korting krijgt als je vaste klant bent.
Jij korting, hun wat reisgegevens. Voor wat hoort wat. Vind ik geen onaanvaarbare deal.
Wat verwacht je nu van mij te horen?quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:37 schreef Light het volgende:
[..]
Ik krijg korting, en in ruil daarvoor vertel ik ze tussen welke stations ik (voornamelijk) pendel. Hebben zij hun reisgegevens. Hoe vaak ik precies reis en hoe laat ik dat doe, is mijn zaak. Ik wil ze ook nog wel vertellen dat ik zodanig vaak reis dat een trajectkaart aanmerkelijk voordeliger is dan losse kaartjes kopen.
Waar zegt de NS dat dat niet mogelijk is?quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:37 schreef macca728 het volgende:
[..]
ouderen en kinderen zijn ook vaste klant ?
Reisgegevens mogen ze hebben, alleen niet gekoppeld aan personen
en waarom mag een conducteur mijn laatste 10 reizen zien, terwijl de NS zegt dat dat niet mogelijk is
Misschien kan je dan andere mensen eens ruimte geven ?quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:39 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Wat verwacht je nu van mij te horen?
Volgens mij heb ik mijn mening hierover al duidelijk gemaakt. Het blijft een herhalende discussie en daar zie ik het nut niet van in.
Nietsquote:Op donderdag 27 mei 2010 22:39 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Wat verwacht je nu van mij te horen?
En waar zeg ik dat dat niet zo is?quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
Misschien kan je dan andere mensen eens ruimte geven ?
Andere mensen hebben ook een mening hierover en die is net zoveel waard als die van jou
hahaquote:
Idd volgens mij had ik een heel mooi stukje gequoteerd, waarin tevens stond dat als je dit niet wou dit tevens konquote:Op donderdag 27 mei 2010 22:39 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Waar zegt de NS dat dat niet mogelijk is?
nergens, maar je maakt discussie over dit onderwerp onmogelijk, door telkens dezelfde mening te verkondigen en anderen belachelijk te maken die het niet eens zijn met jequote:Op donderdag 27 mei 2010 22:44 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En waar zeg ik dat dat niet zo is?
Als er telkens weer wordt gezeurd over de privacy verkondig ik telkens dezelfde mening.quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:49 schreef macca728 het volgende:
[..]
nergens, maar je maakt discussie over dit onderwerp onmogelijk, door telkens dezelfde mening te verkondigen en anderen belachelijk te maken die het niet eens zijn met je
Erg irritant
waarom, we weten je mening toch ? waarom geef je anderen geen ruimte ?quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:51 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als er telkens weer wordt gezeurd over de privacy verkondig ik telkens dezelfde mening.
En hoe maak ik anderen belachelijk?
Ik noem vooral jou een zeikerd.quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
waarom, we weten je mening toch ? waarom geef je anderen geen ruimte ?
door ze zeikers en zeurpieten te noemen bij herhaling
nee je noemt iedereen een zeikerd of zeurpiet die een andere mening heeft dan jouquote:Op donderdag 27 mei 2010 23:05 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik noem vooral jou een zeikerd.
Je loopt nu weer te liegenquote:Op donderdag 27 mei 2010 23:07 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee je noemt iedereen een zeikerd of zeurpiet die een andere mening heeft dan jou
Je hebt er al genoeg weggejaagd hier in de hoop dat de discussie verstomd
ik zal nu zelf maar eens je excuses aanbieden voor de woorden hufter, zeikerd, zeurpiet en leugenaar.quote:
Ik ga je nu ook nog hypocriet noemenquote:Op donderdag 27 mei 2010 23:11 schreef macca728 het volgende:
[..]
ik zal nu zelf maar eens je excuses aanbieden voor de woorden hufter, zeikerd, zeurpiet en leugenaar.
nou succesquote:Op donderdag 27 mei 2010 23:18 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik ga je nu ook nog hypocriet noemen
De redenen waarom ik jou zo noem kan ik onderbouwen. De redenen waarom jij mij een leugenaar noemde kun je niet onderbouwen.
Die laatste 10 reizen op kunnen vragen vind ik geen probleem. Dat kan met de goede oude vertrouwde strippenkaart ook. Als je tenminste weet welke zonenummers zich waar bevinden. Veel mensen zijn van nature wantrouwend en als hun saldo sneller op 0 staat dan dat ze verwachtten dan is de trein te klein. Dus ik snap best dat het mogelijk is om de laatste 10 ritten inzichtelijk te maken.quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:37 schreef macca728 het volgende:
en waarom mag een conducteur mijn laatste 10 reizen zien, terwijl de NS zegt dat dat niet mogelijk is
Volgens mij ligt het voordeel enkel bij het vervoersbedrijf, en krijgen wij allemaal "voordelen" te horen, zodat we erin meegaan en het voor het vervoersbedrijf beter wordt.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 03:42 schreef RiDo78 het volgende:
[..]
Die laatste 10 reizen op kunnen vragen vind ik geen probleem. Dat kan met de goede oude vertrouwde strippenkaart ook. Als je tenminste weet welke zonenummers zich waar bevinden. Veel mensen zijn van nature wantrouwend en als hun saldo sneller op 0 staat dan dat ze verwachtten dan is de trein te klein. Dus ik snap best dat het mogelijk is om de laatste 10 ritten inzichtelijk te maken.
Waar ik wel een probleem mee heb is het opslaan van de zogenaamd geanonimiseerde en niet gekoppelde gegevens die je van jezelf kunt raadplegen. (hoezo niet gekoppeld). Maargoed, privacy is een heikel punt in dit topic, dus daar wil ik verder niet op ingaan.
Wat ik me wel afvraag is wat nu echt een super gigantisch groot voordeel is van die kaart. Want ja, de NS en andere OV bedrijven vinden het fantastisch en komen met het ene na het andere voordeel aan, maar die veeg je met wat nuchter denkvermogen zo van tafel. Bijvoorbeeld:
Een kaart voor het openbaar vervoer
Leuk bedacht, maar met geld kom ik ook overal. Het enige wat een anonieme kaart toevoegt is dat je een ander stuk plastic in je portemornee hebt. Wat traject- en netkaarten betreft is er ook geen voordeel, een NS abonnement met X aantal gekoppelde OV zones is niets nieuws. Zo reis ik nog steeds met een (papieren) NS Netkaart met OV suppement. Met dat laatste stukje papier kan ik overal -behalve in rotterdam- met de metro, bus en tram. Oh en wacht even, je kunt natuurlijk ook dagkaartjes op je kaart zetten. Alleen jammer dat een GVB dagkaart niet in rotterdam geldig is en een RET dagkaart je geen toegang geeft tot een GVB vervoersmiddel. Je zit dus nog steeds met losse kaartjes.. alleen zitten ze in electronische vorm op een chip opgeslagen. En wat schiet je er mee op??
Sneller in en uitstappen
Ook bullshit. Tuurlijk, er hoeft niet meer gestempeld te worden... maar daarvoor in de plaats moet je je pasje meerdere keren langs een automaat halen. Kon je met een stempel bij het overstappen direct naar je plaats gaan, nu moet je 'weer' inchecken. Dus 'sneller' in en uitstappen?? No f*king way!
Per kilometer betalen ipv per zone
Iedereen die van Duivendrecht met de metro naar Bijlmer Arena gaat weet dat je voor 3 haltes 3 zones door gaat. De rit duurt amper 5 minuten, maar kost wel 4 strippen. Dus ja... dat zou misschien een voordeel kunnen zijn. Maar wat als een bus een paar kilometer om moet rijden omdat er een brug is afgesloten? Met een strippenkaart is dit geen probleem, maar hoe gaat de chipkaart met die extra kilometers om?
En wat als er iets fout gaat? De chauffeur kon zijn stempel ongedaan maken, maar voor de chipkaart moet je speciaal langs een informatiebalie gaan. En probeer die OV-minded persoon dan maar eens te overtuigen. Mijn zusje heeft het voorgehad dat ze op een station incheckte op de verkeerde paal (NS ipv. GVB). Gevolg was dat ze 20 euro lichter was omdat ze niet meer kon uitchecken ('Reeds ingechecked'). In de haast heeft ze geprobeerd om dan bij de GVB paal in te checken, wat ook niet werkte omdat ze nog ingechecked was. Ze stapt dan maar op de metro en eenmaal op bestemming mocht ze niet uitchecken omdat ze niet ingechecked was. Gevolg, 20 euro van haar chip af en een boete omdat ze niet in had gechecked. Dat heeft ze uiteindelijk wel teruggekregen, maar ze heeft wel een preek moeten verduren bij het ov-shitkaart informatiepunt.
Dus, wat is nu concreet voor de reiziger het voordeel van een OV-chipkaart?? Ik kan er echt geen bedenken, jullie wel??
Voor de declaraties. Als je je reiskosten gaan declareren wil de belastingdienst zien of jij die reizen echt hebt gemaakt. Vroeger waren daarvoor treinkaartjes, die zijn er nu niet.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 00:14 schreef joepie91 het volgende:
Kunnen we nou godverdomme eens ophouden met dat geflame?
On-topic. Je kreeg altijd korting voor het vaste klant zijn, en uiteraard het bekend maken van je traject. Waarom je nu ineens ál je reisdata inclusief tijd etc. af moet geven, om korting te kunnen krijgen, is mij dan ook een raadsel. Het komt er dus op neer dat je meer moet "betalen" voor dezelfde korting die je altijd al had.
Wat betreft de Belastingdienst: leg eens uit wat de Belastingdienst (!) te maken heeft met het moeten koppelen van persoonsgegevens aan reistijden.
De meeste mensen zullen gewoon op de strippenkaart manier of op abbo blijven reizen. En dan is het wel verdomd handig dat je het saldo dat je in A'dam oplaad in de metro ook in Rotterdam in de trein kunt gebruiken.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 03:42 schreef RiDo78 het volgende:
[..]
Die laatste 10 reizen op kunnen vragen vind ik geen probleem. Dat kan met de goede oude vertrouwde strippenkaart ook. Als je tenminste weet welke zonenummers zich waar bevinden. Veel mensen zijn van nature wantrouwend en als hun saldo sneller op 0 staat dan dat ze verwachtten dan is de trein te klein. Dus ik snap best dat het mogelijk is om de laatste 10 ritten inzichtelijk te maken.
Waar ik wel een probleem mee heb is het opslaan van de zogenaamd geanonimiseerde en niet gekoppelde gegevens die je van jezelf kunt raadplegen. (hoezo niet gekoppeld). Maargoed, privacy is een heikel punt in dit topic, dus daar wil ik verder niet op ingaan.
Wat ik me wel afvraag is wat nu echt een super gigantisch groot voordeel is van die kaart. Want ja, de NS en andere OV bedrijven vinden het fantastisch en komen met het ene na het andere voordeel aan, maar die veeg je met wat nuchter denkvermogen zo van tafel. Bijvoorbeeld:
Een kaart voor het openbaar vervoer
Leuk bedacht, maar met geld kom ik ook overal. Het enige wat een anonieme kaart toevoegt is dat je een ander stuk plastic in je portemornee hebt. Wat traject- en netkaarten betreft is er ook geen voordeel, een NS abonnement met X aantal gekoppelde OV zones is niets nieuws. Zo reis ik nog steeds met een (papieren) NS Netkaart met OV suppement. Met dat laatste stukje papier kan ik overal -behalve in rotterdam- met de metro, bus en tram. Oh en wacht even, je kunt natuurlijk ook dagkaartjes op je kaart zetten. Alleen jammer dat een GVB dagkaart niet in rotterdam geldig is en een RET dagkaart je geen toegang geeft tot een GVB vervoersmiddel. Je zit dus nog steeds met losse kaartjes.. alleen zitten ze in electronische vorm op een chip opgeslagen. En wat schiet je er mee op??
Het in en uitchecken kan als je voorbij poortjes of palen loop. Dat is hooguit 5 seconden meer werk.quote:Sneller in en uitstappen
Ook bullshit. Tuurlijk, er hoeft niet meer gestempeld te worden... maar daarvoor in de plaats moet je je pasje meerdere keren langs een automaat halen. Kon je met een stempel bij het overstappen direct naar je plaats gaan, nu moet je 'weer' inchecken. Dus 'sneller' in en uitstappen?? No f*king way!
De chipkaart rekent de gemeten afstand en niet hemelsbreed.quote:Per kilometer betalen ipv per zone
Iedereen die van Duivendrecht met de metro naar Bijlmer Arena gaat weet dat je voor 3 haltes 3 zones door gaat. De rit duurt amper 5 minuten, maar kost wel 4 strippen. Dus ja... dat zou misschien een voordeel kunnen zijn. Maar wat als een bus een paar kilometer om moet rijden omdat er een brug is afgesloten? Met een strippenkaart is dit geen probleem, maar hoe gaat de chipkaart met die extra kilometers om?
Steeds meer kan via internet geregeld worden wat betreft geld terugkrijgen en over het algemeen doen ze niet zo moeilijk. Als jij uitleg hoe het werkt als preek ervaart....quote:En wat als er iets fout gaat? De chauffeur kon zijn stempel ongedaan maken, maar voor de chipkaart moet je speciaal langs een informatiebalie gaan. En probeer die OV-minded persoon dan maar eens te overtuigen. Mijn zusje heeft het voorgehad dat ze op een station incheckte op de verkeerde paal (NS ipv. GVB). Gevolg was dat ze 20 euro lichter was omdat ze niet meer kon uitchecken ('Reeds ingechecked'). In de haast heeft ze geprobeerd om dan bij de GVB paal in te checken, wat ook niet werkte omdat ze nog ingechecked was. Ze stapt dan maar op de metro en eenmaal op bestemming mocht ze niet uitchecken omdat ze niet ingechecked was. Gevolg, 20 euro van haar chip af en een boete omdat ze niet in had gechecked. Dat heeft ze uiteindelijk wel teruggekregen, maar ze heeft wel een preek moeten verduren bij het ov-shitkaart informatiepunt.
Jawel hoor. Met op saldo reizen en automatisch opladen hoef je je nooit meer zorgen te maken dat je 'strippenkaart' op is. Het is veiliger geworden in de Amsteramse en Rotterdamse metro door de poortjes. Reizen per km is eerlijker dan per zone en je hoeft je nooit zorgen te maken over welke zones je gaat tegenkomen. Je kaart 'scannen' is veel sneller dan kaartjes kopen.quote:Dus, wat is nu concreet voor de reiziger het voordeel van een OV-chipkaart?? Ik kan er echt geen bedenken, jullie wel??
Bij de AH is een pinpas een vereist.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 04:14 schreef WammesWaggel het volgende:
Kun je een anonieme OV chipkaart bij bv de AH met contant geld opladen of is een pinpas een vereiste?
quote:Einde strippenkaart in april 2011
De strippenkaart wordt volgend jaar april in heel Nederland vervangen door de OV-chipkaart. De stuurgroep voor de invoering van de OV-chip maakte dat bekend bij de afschaffing van de strippenkaart in Amsterdam.
In Amsterdam kan vanaf vandaag alleen met tram, bus en metro worden gereisd met de OV-chipkaart. In april is dat dus overal zo. Dat hebben de regio's met de vervoersbedrijven afgesproken.
Ze kregen van het Rijk toestemming op voorwaarde dat de reiskosten niet stijgen. Over de landelijke invoering van de OV-chip op het spoor is nog geen definitief besluit genomen.
Er waren ook mensen die in de 1 april grap van Rover trapten. Daar werd verteld dat je gratis kon reizen als je de kaar insmeerde met cementlijmquote:Op donderdag 3 juni 2010 09:40 schreef Juicyhil het volgende:
Overigens zei iemand dat je hem niet tegen je mobiele telefoon moet houden, daar kan hij stuk van gaan.
Als dat zo is, is het wel heel erg stom van die kaart
Wanneer je 'mobiele telefoon' in die zin vervangt door 'gasvlam' klopt het wel.quote:Op donderdag 3 juni 2010 09:40 schreef Juicyhil het volgende:
Overigens zei iemand dat je hem niet tegen je mobiele telefoon moet houden, daar kan hij stuk van gaan.
Als dat zo is, is het wel heel erg stom van die kaart
Die was geniaalquote:Op donderdag 3 juni 2010 09:42 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Er waren ook mensen die in de 1 april grap van Rover trapten. Daar werd verteld dat je gratis kon reizen als je de kaar insmeerde met cementlijm
Dat was het ook. Vooral doordat ze al 3 dagen voor 1 april ermee kwamen...quote:Op donderdag 3 juni 2010 09:44 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Die was geniaalLater stond er op de site van de ov chipkaart dat het een 'stomme grap' was.
Voor internationale reizen zijn er nog gewoon internationale kaarten. Waarschijnlijk gaan die ook vertrekken vanaf perrons die je zonder OV chipkaart kunt bereiken.quote:Op donderdag 3 juni 2010 09:55 schreef Jungpionier het volgende:
Weet hier iemand hoe dat zit als je met de Thalys gaat straks? En andere internationale treinen? Heb je daar ook een OV chipkaart voor nodig?
En is er een manier hoe je zonder je pinpas een anonyme chipkaart kunt opladen? Kan je dat ergens kontant doen?
Fantastiach wat een systeem dan maken we een speciale ingang voor de Thalys passagiers, de rest van de perrons kun je niet meer op komen, maar daar dan welquote:Op donderdag 3 juni 2010 09:56 schreef VancouverFan het volgende:
Voor internationale reizen zijn er nog gewoon internationale kaarten. Waarschijnlijk gaan die ook vertrekken vanaf perrons die je zonder OV chipkaart kunt bereiken.
Ja want papiergeld was te moeilijk volgens de NS om te implemenrteren op hun automaten, terwijl het in de rest van de wereld wel werkt. Dat is nu de klantvriendelijkheid van de NS. Vooral die oude automaten die heel geveolig afgestled waren en waarbij vaak postbankpasje niet werkten, maar aan het loket en normale pinautomaten dan weer wel, waar je bij het loker dan 50 eurocent extra voor je kaartje mag betalen.quote:En er zijn automaten waar je met contact geld op kunt laden. Volgens mij in ieder geval een groot aantal NS automaten, maar dan alleen munten.
Was dat bij dezelfde ov-paal waarbij je dat probeerde?quote:Op donderdag 3 juni 2010 10:25 schreef mvdlubbe het volgende:
Klantvriendelijkheid en NS? 50 jaar z'n tijd vooruit, die zin.
Laatst checkte ik uit omdat ik dacht van Den Haag HS met de bus of tram verder te reizen. Aangezien de bus net weg was en pas over 30 minuten weer zou rijden, koos ik voor verder reizen per trein (naar Den Haag CS).
Noodgedwongen zwart want opnieuw inchecken was niet mogelijk. "U bent al uitgecheckt".
Ik begrijp zo'n melding wel 10 seconden na uitchecken. Maar meer dan een minuut later is dat echt onnodig en, voor zover ik kan overzien, ondoordacht.
Ja, wel bij dezelfde paal. Maar in de tussentijd wel heen en weer gelopen richting bushalte. Er waren dus andere transacties gedaan via dezelfde terminal in de tussentijd.quote:Op donderdag 3 juni 2010 10:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Was dat bij dezelfde ov-paal waarbij je dat probeerde?
Hoe zit dat dan eigenlijk bij de NS dan betaal je wel 2* opstap tarief als je uitcheckt en je benkte en weer incheckt. Ow wat een fijn systeem is het toch voor de de klanten.
Waarom zouden de Thalys passagiers op andere perrons moeten kunnen komen?quote:Op donderdag 3 juni 2010 10:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Fantastiach wat een systeem dan maken we een speciale ingang voor de Thalys passagiers, de rest van de perrons kun je niet meer op komen, maar daar dan wel![]()
Nee dat is niet te moeilijk, maar de NS houd er niet zo van dat hun automaten gesloopt worden door vandalen. Om die reden zijn er ook geen strippenkaarten te krijgen. En met veel papiergeld is het toch wel aantrekkelijk om die automaten te gaan slopen.quote:Ja want papiergeld was te moeilijk volgens de NS om te implemenrteren op hun automaten, terwijl het in de rest van de wereld wel werkt. Dat is nu de klantvriendelijkheid van de NS. Vooral die oude automaten die heel geveolig afgestled waren en waarbij vaak postbankpasje niet werkten, maar aan het loket en normale pinautomaten dan weer wel, waar je bij het loker dan 50 eurocent extra voor je kaartje mag betalen.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of een andere paal dan wel zou werken bij de NS.quote:Op donderdag 3 juni 2010 10:37 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Ja, wel bij dezelfde paal. Maar in de tussentijd wel heen en weer gelopen richting bushalte. Er waren dus andere transacties gedaan via dezelfde terminal in de tussentijd.
Bij HTM is het absoluut noodzakelijk uit te checken IN HET VOERTUIG, omdat anders je vier euro weg is. Bij NS is het dus belangrijk NIET uit te checken omdat je anders niet (snel) weer kunt inchecken.
Tja, dat systeem hebben ze juist ingevoerd om te voorkomen dat mensen die denken dat ze niet uitgecheckt zijn, per ongeluk weer gaan inchecken.quote:Op donderdag 3 juni 2010 10:37 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Ja, wel bij dezelfde paal. Maar in de tussentijd wel heen en weer gelopen richting bushalte. Er waren dus andere transacties gedaan via dezelfde terminal in de tussentijd.
Bij HTM is het absoluut noodzakelijk uit te checken IN HET VOERTUIG, omdat anders je vier euro weg is. Bij NS is het dus belangrijk NIET uit te checken omdat je anders niet (snel) weer kunt inchecken.
Omdat ze vaak toch nog extra vervoer nodig hebben, en zoverre ik weet had ik met mijn thalys kaartjes ook vrij reizen in nederland naar het vertrekstation op de dag van vertrek en aankomst.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:00 schreef VancouverFan het volgende:
Waarom zouden de Thalys passagiers op andere perrons moeten kunnen komen?
Ja want in het buitenland wonen alleen maar nette mensen en worden die dingen nooit gesloopt. Het gaat GVD over een bedrijf wat diensten moet leveren voor klanten, ipv zichzelf overal voor in proberen te dekkenquote:Nee dat is niet te moeilijk, maar de NS houd er niet zo van dat hun automaten gesloopt worden door vandalen. Om die reden zijn er ook geen strippenkaarten te krijgen. En met veel papiergeld is het toch wel aantrekkelijk om die automaten te gaan slopen.
Dan zou jij waarschijnlijk weer gaan klagen dat ze niet werken
Dat was het altijd al en nog steeds ondanks dat men 50 eurocent toeslag op een kaartje rekent.quote:En als iedereen gewoon zijn kaartjes gaat kopen bij het loket, zou jij gaan klagen dat er zo'n lange rij staat en dat het niet opschiet
Het verbaast me niet dat de oplossingen van NS retardistisch zijn, dat past geheel in de lijn van het beeld dat ik van deze onderneming heb.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:03 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Tja, dat systeem hebben ze juist ingevoerd om te voorkomen dat mensen die denken dat ze niet uitgecheckt zijn, per ongeluk weer gaan inchecken.
Dus ik moet wel uitchecken tussen verschillende reizen (tram-tram-bus-trein-bus) maar niet tussen verschillende treinen? Ja ja, heel niet raar.quote:Het is ook niet zo raar dat de NS ervan uitgaat dat als je klaar bent met je treinreis, dat je dan niet snel meer hoeft in te checken.
Nou misschien dat ze daar dan ook een manier voor gevonden hebben. Dat je er een wegwerp chipkaart bij krijgt.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Omdat ze vaak toch nog extra vervoer nodig hebben, en zoverre ik weet had ik met mijn thalys kaartjes ook vrij reizen in nederland naar het vertrekstation op de dag van vertrek en aankomst.![]()
Er zal nog maar een klein percentage mensen zijn dat niet kan/ wil pinnen. Ik zou niet weten waarom de NS voor die mensen kraak gevoelige apparaten neer moet gaan zetten.quote:Ja want in het buitenland wonen alleen maar nette mensen en worden die dingen nooit gesloopt. Het gaat GVD over een bedrijf wat diensten moet leveren voor klanten, ipv zichzelf overal voor in proberen te dekken
Bij mij op het station nietquote:Dat was het altijd al en nog steeds ondanks dat men 50 eurocent toeslag op een kaartje rekent.
Gewoon een papieren kaartje kopenquote:Op donderdag 3 juni 2010 11:09 schreef Blik het volgende:
Even een vraag voor de ervaren mensen:
MIjn vriendin heeft een ov-chipkaart met korting. Als ik ook een ov-chipkaart heb, maar dan zonder korting, hoe kan ik dan van haar kortingskaart profiteren?
Jou misschien wel. Andere mensen zijn niet zo slimquote:Op donderdag 3 juni 2010 11:12 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Het verbaast me niet dat de oplossingen van NS retardistisch zijn, dat past geheel in de lijn van het beeld dat ik van deze onderneming heb.
Maar wanneer je herincheckt zou je misschien een enkele waarschuwing verwachten.
1e keer "U bent al uitgecheckt".
Daarna gewoon inchecken.
Het lijkt me toch duidelijk dat als je je kaart drie keer voor die lezer houdt je wel door hebt dat je al bent uitgecheckt.
Nee inderdaad niet raar.quote:Dus ik moet wel uitchecken tussen verschillende reizen (tram-tram-bus-trein-bus) maar niet tussen verschillende treinen? Ja ja, heel niet raar.
Jij wil dat niet verwachten. Dat het nog niet is ingevoerd wil nog niet zeggen dat ze er niet over hebben nagedacht.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gewoon een papieren kaartje kopenHoe ze het verder gaan oplossen weet men nog niet.
Ze zijn pas 10 jaar bezig met te bedenken hoe men alle huidige mogelijkheden kan implementeren, wij kunnen toch niet verwachten dat ze daar nu al over nagedacht hebben.
Wat slecht, kan ik alsnog een kaartje kopen...quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gewoon een papieren kaartje kopenHoe ze het verder gaan oplossen weet men nog niet.
Ze zijn pas 10 jaar bezig met te bedenken hoe men alle huidige mogelijkheden kan implementeren, wij kunnen toch niet verwachten dat ze daar nu al over nagedacht hebben.
Niet altijd de strippenkaart was/is toch ook in sommige stadsgebeiden geldig als NS reisbewijs.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:27 schreef VancouverFan het volgende:
Als je in de oude situatie van metro naar trein gaat moet je ook een apart kaartje kopen.
Ja dat werd ook veel gebruikt. Mensen die met de strippenkaart in de trein staptenquote:Op donderdag 3 juni 2010 11:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Niet altijd de strippenkaart was/is toch ook in sommige stadsgebeiden geldig als NS reisbewijs.![]()
http://www.ns.nl/cs/Satellite/ns2007/nl/artikel/include/1193053773689/strippenkaart+en+sterabonnement?p=1193053772723&packedargs=language%3Dnl
Verder kon je in de oude situatie met een strippenkaart tussen de metro en tram en bus zo overstappen.
Het gaat er toch niet om of het veel of weinig gebruikt wordt, het gaat erom dat de mogeljkheid er was/is en dat jou bewering weer eens niet klopte.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:33 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ja dat werd ook veel gebruikt. Mensen die met de strippenkaart in de trein stapten
Nou alwetende vertel ons dan maar eens hoe men het dan denkt te gaan implementeren dat ik andere mensen met korting kan mee laten reizen.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:27 schreef VancouverFan het volgende:
Jij wil dat niet verwachten. Dat het nog niet is ingevoerd wil nog niet zeggen dat ze er niet over hebben nagedacht.
Nou boehoe....quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het gaat er toch niet om of het veel of weinig gebruikt wordt, het gaat erom dat de mogeljkheid er was/is en dat jou bewering weer eens niet klopte.
Ik heb geen idee. Maar jouw bewering dat ze er nog nooit over hebben gedacht is nergens op gebasseerd. Hooguit onderbuikgevoelens.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou alwetende vertel ons dan maar eens hoe men het dan denkt te gaan implementeren dat ik andere mensen met korting kan mee laten reizen.
Maar het kan wel. Je kunt van Erasmus naar Caland overstappen door eerst uit- en dan weer in te checken, als je bijvoorbeeld een koffie wilt kopen of een kleffe boterham.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:27 schreef VancouverFan het volgende:
Nee inderdaad niet raar.
Als je van metro naar metro gaat hoef je ook niet uit te checken.
nou genoeg, waarom is dat zo raar ?quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:33 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ja dat werd ook veel gebruikt. Mensen die met de strippenkaart in de trein stapten
He als ze er al over nagedachrt hebben en de kaart voor gebruik vijrgegeven hebben zou het toch niet meer dan logisch zijn dat ze die mogelijk ook geimplementeerd hebben. Ow nee we moeten de vage logica erop na gaan houden , ze zullen er wel over nagedacht hebben maar we implementeren het lekker nog niet voor de reizigers, die schepen we op met een duaal systeem , waarbij een gedeelte van het duaal systeem wel al geimplementeerd is en het andere gedeelte hebben we over nagedacht maar implementeren we nog om het voor de reizigers makkelijker te maken.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:42 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Maar jouw bewering dat ze er nog nooit over hebben gedacht is nergens op gebasseerd. Hooguit onderbuikgevoelens.
Ja dat is ongeveerd hetzelfde als dat je met strippenkaart aan de chauffeur moet laten zien dat je afgestempeld hebt.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:44 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Maar het kan wel. Je kunt van Erasmus naar Caland overstappen door eerst uit- en dan weer in te checken, als je bijvoorbeeld een koffie wilt kopen of een kleffe boterham.
En zoals gezegd, tussen HTM-tram en HTM-tram moet het. RandstadRail hetzelfde.
En de bus? Ik neem aan dat je daar ook van Connexxion naar Connexxion moet uitchecken en weer opnieuw inchecken bij voortzetting van de reis in een andere (of dezelfde) bus.
Ook in en uitchecken denk ik.quote:En dan nog de vraag hoe het gaat van trein naar trein als NS niet de enige aanbieder is? Wat moet ik doen als ik op Amersfoort vanuit een NS-trein de Valleilein (Connexxion) in ga?
dat is jouw mening.quote:Niet uitchecken gedurende de reis lijkt dus alleen bij NS-NS reizen noodzakelijk en overall onlogisch.
Het is dat Macca ook aan het posten is, anders zou ik denken dat je een kloon van 'm bentquote:Op donderdag 3 juni 2010 11:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
He als ze er al over nagedachrt hebben en de kaart voor gebruik vijrgegeven hebben zou het toch niet meer dan logisch zijn dat ze die mogelijk ook geimplementeerd hebben. Ow nee we moeten de vage logica erop na gaan houden , ze zullen er wel over nagedacht hebben maar we implementeren het lekker nog niet voor de reizigers, die schepen we op met een duaal systeem , waarbij een gedeelte van het duaal systeem wel al geimplementeerd is en het andere gedeelte hebben we over nagedacht maar implementeren we nog om het voor de reizigers makkelijker te maken.
waarom zouden mensen niet vanuit de bus overstappen naar de trein ? Hier in Rotterdam heb je minstens 10 stations, als je daar met de trein reist ben je vaak sneller dan met de bus en metro.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:41 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nou boehoe....
Wat een foute bewering was dat... Je lijkt Macca wel dat je daar zo'n ophef over maakt...
Niet voor niets heb ik 'tram' en 'RandstadRail' erbij gezet. Daar laat je namelijk niets aan de bestuurder zien.quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:11 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ja dat is ongeveerd hetzelfde als dat je met strippenkaart aan de chauffeur moet laten zien dat je afgestempeld hebt.
Precies. Overal dus, behalve bij NS.quote:Ook in en uitchecken denk ik.
Dat is mijn mening, ja. Evenwel alleen dat ik het logisch vind. Dat NS de enige is met dit beleid niet, dat is mogelijk een feit.quote:dat is jouw mening.
Als blijkt dat veel mensen 2 keer hun pas langs de lezer halen om zeker te weten dat ze zijn uitgecheckt, is het logisch als de NS ervoor zorgt dat diegene dan niet weer ingecheckt.quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:28 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Niet voor niets heb ik 'tram' en 'RandstadRail' erbij gezet. Daar laat je namelijk niets aan de bestuurder zien.
[..]
Precies. Overal dus, behalve bij NS.
[..]
Dat is mijn mening, ja. Evenwel alleen dat ik het logisch vind. Dat NS de enige is met dit beleid niet, dat is mogelijk een feit.
Vind jij het logisch?
Jij hebt waarschijnlijk een studenten ov-chipkaart, als je gewoon een betalende reiziger bent laat je het wel uit je hoofd om niet uit te checken dan kost een reisje je opeens 4 euro.quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:33 schreef -jos- het volgende:
Ik check al tijden niet meer uit in de bus, het is ook niet verplicht volgens de wet.
Ten eerste: vier keer in twee minuten is niet 'normaal' bibbergedrag, lijkt me (een keer uit, drie keer poging tot inchecken).quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:30 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als blijkt dat veel mensen 2 keer hun pas langs de lezer halen om zeker te weten dat ze zijn uitgecheckt, is het logisch als de NS ervoor zorgt dat diegene dan niet weer ingecheckt.
quote:Strippenkaart in april 2011 overal afgeschaft
do 03 jun 2010, 09:22
AMSTERDAM - De strippenkaart is in april 2011 nergens meer in Nederland geldig. De strippenkaart wordt dan landelijk vervangen door de ov-chipkaart.
Dit maakte de stuurgroep ov-chipkaart donderdag bekend op een persconferentie in de hoofdstad, waar de strippenkaart nu definitief is afgeschaft.
Behalve in de regio’s Rotterdam en Amsterdam kan de strippenkaart nog in het hele land gebruikt worden. In Groningen, Drenthe en Limburg is de chipkaart nog niet geïntroduceerd en is strippenkaart nog steeds de norm.
quote:Invoering van OV-chipkaart levert stroom klachten op
Door: Frits Verhagen | dinsdag 1 juni 2010 14:32
HOOFDDORP - De definitieve invoering van de OV-chipkaart in de regio Amsterdam heeft onder gebruikers een stroom klachten opgeleverd. GroenLinks pleitte vorige week nog voor uitstel om de invoering eerst beter te regelen.
De fractie van GroenLinks bepleitte dat in een brief aan het dagelijks bestuur van de Stadsregio Amsterdam. De brief werd geschreven door het Haarlemmermeerse raadslid Nicole Mulder, die er tijdens de raadsvergadering melding van maakte. Volgens haar zijn er steeds meer meldingen van problemen bij gebruikers van de OV-chipkaart.
De nieuwe wethouder van Verkeer en Vervoer, Michel Bezuijen (VVD), reageerde dat de invoering van de OV-chipkaart niet zomaar kon worden gestopt. Hij zei dat hij overleg heeft gehad met zijn collega-wethouders uit de regio en dat alles op alles wordt gezet om de invoering zo goed mogelijk te laten verlopen.
Zoals bekend kan er met ingang van vandaag in de regio Amsterdam, dus ook Haarlemmermeer, alleen nog met een OV-chipkaart worden gereisd. De strippenkaart is verleden tijd. De politieke partijen ChristenUnie-SGP en HAP meldden al eerder problemen.
Fractievoorzitter Arjo van Bezooijen van de ChristenUnie-SGP zei dat er voor reizigers uit Haarlemmermeer met een busabonnement geen enkele mogelijkheid is om deze om te zetten naar een OV-chipkaart. Ze moeten daarvoor naar Amsterdam of Haarlem. Wethouder Bezuijen zei daarover dat Connexxion al de volgende dag 'opwaardeerplekken' in de polderde wil openstellen.
quote:De onnavolgbare avonturen van busreizigers met de OV-chipkaart
Gepubliceerd op 01 juni 2010, 23:51 /// Laatst bijgewerkt op 01 juni 2010, 23:57
abbekerk -
Uitstappen in Abbekerk, maar betalen tot Middenmeer, acht kilometer verderop. Na een artikel vorige week over vreemde afrekeningen met de OV-chipkaart, kwamen verschillende busreizigers met nieuwe avonturen op de proppen.
Marry van Vliet uit Abbekerk is inmiddels het spoor bijster. Een paar keer per week reist zij met Connexxion van Abbekerk naar Hoorn en terug. En steeds kost het iets anders. Soms 1,84, dan weer 1,87, 1,94 of 2,05. En soms staat er op de terugweg maar liefst 3,05 op de teller. ,,Dat laatste overkomt me alleen als ik bij Abbekerk busstation uitstap. Nooit bij Abbekerk Dorpsstraat, terwijl dat een halte verder is. Is dit nog te volgen?!''
Nee. Ook volgens Connexxion niet. Volgens de busmaatschappij kost de rit altijd 1,86 of 1,85. Waar al die andere bedragen vandaan komen, blijft dus onduidelijk. Behalve die uitschieter van 3,05. Connexxion heeft achterhaald dat de uitstap bij het busstation Abbekerk blijkbaar wordt geregistreerd als uitstappen in Middenmeer. Acht kilometer verderop. ,, We zullen de halteherkenning nagaan op deze halte op deze lijn. De reiziger kan natuurlijk restitutie vragen.''
Ook Jan Touwen uit Zaandam heeft al meerdere keren meegemaakt dat Connexxion de verkeerde uitstaphalte registreert. Eerder zei de busmaatschappij al dat dit soms kan gebeuren, als de chauffeur iets te ver doorrijdt. Maar volgens Dirk Broek uit Zaandam pakt het systeem soms ook een halte eerder.
En volgens Alkmaarder Bas van der Bent gaat het systeem ook bij het inchecken in de fout. Toen hij vorige week op de Kanaalkade instapte, meende het systeem dat hij zich op de Nassaulaan aan de andere kant van het centrum bevond. ,,Terwijl ik daar nog nooit van mijn leven ben opgestapt!'' Ook dit belooft Connexxion te zullen nagaan.
Annette Bruijn uit Alkmaar betaalde onlangs op de heenreis minder (1,27) dan terug (1,33). ,,Terwijl ik toen een halte eerder uitstapte.'' En de al genoemde Dirk Broek maakte al eens mee dat zijn kaart werd opgeladen, terwijl hij dat echt niet had gedaan. ,,Plusje!'', schrijft hij.
Sommige Arriva-reizigers verbazen zich over de enorm variërerende ritprijzen tussen Purmerend en Amsterdam. Zo betaalt Ron Kuchlein op de heenweg steeds 2,35, maar op de terugweg 1,65 of 1,68. Arriva legt uit: ,,Heen stapt hij op bij Arriva, en komt het opstaptarief van 0,78 dus bij die rit. Op de terugweg zit dat bedrag al in het traject dat hij in Amsterdam met het GVB heeft afgelegd. Dat de kosten van de terugweg wat variëren, komt omdat we afstand per honderd meter afrekenen.''
Kaartlezer
Jan Touwen uit Zaandam waarschuwt ten slotte voor de al te ijverige kaartlezer in de bussen.
Toen hij laatst bij het uitstappen uitcheckte, meldde de kaartlezer 'Overstap OK'. Alsof hij al eerder uitgestapt was en nu weer incheckte. Omdat hij niet nóg eens kon uitstappen, werd het volle pond van vier euro van zijn tegoed afgeschreven. Touwen vermoedt dat de kaartlezer zijn kaart al scande terwijl hij bij de uitgang stond te wachten tot de bus bij de halte zou zijn. 'Hoe goed is dat apparaat aan de zijkanten afgeschermd?'
Volgens Connexxion moet je inderdaad niet te dicht bij het apparaat komen. ,,De leesafstand tussen de antenne van de kaart en de antenne in de kaartlezer is ongeveer tien centimeter. Dit protocol is volgens internationale normen gestandaardiseerd.''
De NS heeft een site waar ze om reizigers ervaringen vragen, meldt het daar zou ik zeggen.quote:Op donderdag 3 juni 2010 13:10 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Ten eerste: vier keer in twee minuten is niet 'normaal' bibbergedrag, lijkt me (een keer uit, drie keer poging tot inchecken).
Ten tweede: het feit dat NS de enige is die dit doet uit al die voorbeelden maakt het wel de one-off. Het is dus niet zo logisch dat alle vervoersbedrijven dit hebben ingevoerd. Dat is dan wel weer logisch omdat het lastig is en helemaal niet handig.
Bij een persoonlijke chipkaart kun je via internet kijken hoeveel saldo je nog hebt, dat heeft alleen een paar dagen vertraging.quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:15 schreef MelanieA het volgende:
Weet iemand hoe het werkt als ik mijn (anonieme) OV-chipkaart heb opgewaardeerd (voor een x bedrag) en na een tijdje wil zien hoeveel er nog op staat? Kom ik dan bijv. niet ineens voor verrassingen te staan als ik wil inchecken in de tram of bus als er niets meer op staat? Checkt ie dan nog in? Of wordt er dan aangegeven dat er onvoldoende saldo op staat?
(sorry msch is dit een stomme vraag maar ik heb nog geen enkele ervaring met de OV-chipkaart)
Minimaal. Vaak meer dan een week. Waardeloos systeem, zo heb je er dus niets aan.quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:21 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Bij een persoonlijke chipkaart kun je via internet kijken hoeveel saldo je nog hebt, dat heeft alleen een paar dagen vertraging.
Wat wil je er aan hebben dan?quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:24 schreef Q. het volgende:
[..]
Minimaal. Vaak meer dan een week. Waardeloos systeem, zo heb je er dus niets aan.
En waarom kan dat niet ?quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:28 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Wat wil je er aan hebben dan?
Wil je elke avond terugkijken wat je gereisd hebt?
Ik wil wel eens een actueel saldo kunnen zien. Om te weten of ik nog moet opladen. Zonder eerst een automaat op te moeten zoeken waar doorgaans 20 bejaarden voor staan.quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:28 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Wat wil je er aan hebben dan?
Wil je elke avond terugkijken wat je gereisd hebt?
Het actuele saldo zie je elke keer als je uitcheckt.quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:32 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik wil wel eens een actueel saldo kunnen zien. Om te weten of ik nog moet opladen. Zonder eerst een automaat op te moeten zoeken waar doorgaans 20 bejaarden voor staan.
En dat onthou je natuurlijk ook prima als je daarna twee weken lang niet met het OV reist.quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:39 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Het actuele saldo zie je elke keer als je uitcheckt.
En jij kan zo goed hoofdrekenen dat je precies kan controleren of het allemaal klopt ?quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:39 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Het actuele saldo zie je elke keer als je uitcheckt.
En je kunt bij een persoonlijke kaart get automatisch opladen activeren. Hoef je je nooit zorgen te maken over wanneer je op moet laden.
Als je twee weken niet met het OV reist, staat in de tussentijd het actuele saldo op de sitequote:Op donderdag 3 juni 2010 15:40 schreef Q. het volgende:
[..]
En dat onthou je natuurlijk ook prima als je daarna twee weken lang niet met het OV reist.. Snap jij nou ECHT niet dat het wel eens verdomd makkelijk zou kunnen zijn als je een actueel saldo zou kunnen zien en niet die waardeloze verouderde troep die je nou ziet?
waarom kan je het bij NS wel controleren dezelfde dag op mijnns.nl en niet op OVchipkaart.nl ?quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:50 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als je twee weken niet met het OV reist, staat in de tussentijd het actuele saldo op de site
Ik snap best dat het handig is dat je het actuele saldo ziet. Maar waarom het perse dezelfde dag via internet te controleren moet zijn snap ik niet. Op de stations staan genoeg apparaten om het te controleren en je hebt het eigenlijk niet eens nodig omdat je ook automatisch op kunt laden.
Als je geluk hebt: het saldo wat OV-chipkaart.nl aangeeft klopt voor geen meter terwijl ik toch al geen twee weken meer met het OV heb gereisd.quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:50 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als je twee weken niet met het OV reist, staat in de tussentijd het actuele saldo op de site
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |