abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81987592
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 20:34 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Voor mensen zoals jij is de anonieme chipkaart bedacht
Die gaat niet samen met een jaartrajectkaart.
pi_81987875
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 21:01 schreef Light het volgende:

[..]

Die gaat niet samen met een jaartrajectkaart.
Klopt.
Je moet er wat voor over hebben om korting te krijgen.
Leaf
pi_81988217
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 21:04 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Klopt.
Je moet er wat voor over hebben om korting te krijgen.
Je privacy dus, maar geen nood, als het druk blijkt te zijn, krijg je wel een extra trein.

Die wordt gelijk besteld !!!
pi_81988328
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 21:08 schreef macca728 het volgende:

[..]

Je privacy dus, maar geen nood, als het druk blijkt te zijn, krijg je wel een extra trein.

Die wordt gelijk besteld !!!
Ow is dat zo?
Leaf
pi_81988581
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 20:52 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Zodat ze kunnen zien wanneer het waar druk is en eventueel extra bussen, trams of treinen in kunnen zetten. Of juist minder.
pi_81988732
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 21:11 schreef macca728 het volgende:

[..]


En wat is daar fout aan?
Leaf
  donderdag 27 mei 2010 @ 21:53:30 #107
183846 joepie91
Eentjes en nulletjes genoeg.
pi_81992996
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 21:04 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Klopt.
Je moet er wat voor over hebben om korting te krijgen.
Oh, ja, want het feit dat je <vul hier getal met 2 nullen in> betaalt per maand, daardoor een vaste klant bent, en zeer regelmatig met ze reist, is niet genoeg "ervoor over hebben"?
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 20:52 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Zodat ze kunnen zien wanneer het waar druk is en eventueel extra bussen, trams of treinen in kunnen zetten. Of juist minder.
En dan mag jij mij eens uitleggen, waarom daar zonodig persoonlijke gegevens aan gekoppeld moeten worden.
ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
Ook ik gebruik Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
pi_81994181
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 21:53 schreef joepie91 het volgende:

[..]

Oh, ja, want het feit dat je <vul hier getal met 2 nullen in> betaalt per maand, daardoor een vaste klant bent, en zeer regelmatig met ze reist, is niet genoeg "ervoor over hebben"?
[..]

En dan mag jij mij eens uitleggen, waarom daar zonodig persoonlijke gegevens aan gekoppeld moeten worden.
plus je gezicht blijkbaar ook. Kunnen ze je nog beter volgen


Rotterdam gaat vandalen en relschoppers uit het openbaar vervoer weren door camera's met gezichtsherkenning. Een proef hiermee gaat later dit jaar van start.

Mensen die herhaaldelijk voor overlast hebben gezorgd, kunnen in Rotterdam een ov-verbod krijgen. De nieuwe camera's moeten ervoor zorgen dat deze groep ook daadwerkelijk buiten de deur blijft. De camera's kunnen mensen met een ov-verbod automatisch herkennen. Het vervoerbedrijf RET krijgt een seintje zodra dit gebeurt.

Het ministerie van Binnenlandse Zaken en de RET trekken ieder bijna een ton uit voor het project. Eind volgend jaar moet duidelijk zijn of de camera's werken.
pi_81995653
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 21:53 schreef joepie91 het volgende:

[..]

Oh, ja, want het feit dat je <vul hier getal met 2 nullen in> betaalt per maand, daardoor een vaste klant bent, en zeer regelmatig met ze reist, is niet genoeg "ervoor over hebben"?
Het is een feit dat je korting krijgt als je vaste klant bent.

Jij korting, hun wat reisgegevens. Voor wat hoort wat. Vind ik geen onaanvaarbare deal.

quote:
En dan mag jij mij eens uitleggen, waarom daar zonodig persoonlijke gegevens aan gekoppeld moeten worden.
Dat schijnt van de belastingen te moeten voor 1,5 jaar ofzo. Maar daar zijn nu tegenstrijdige berichten over, dus dat wordt onderzocht. Als blijkt dat dat niet nodig is, wordt het misschien wel afgeschaft.
Leaf
pi_81995678
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 22:06 schreef macca728 het volgende:

[..]

plus je gezicht blijkbaar ook. Kunnen ze je nog beter volgen


Rotterdam gaat vandalen en relschoppers uit het openbaar vervoer weren door camera's met gezichtsherkenning. Een proef hiermee gaat later dit jaar van start.

Mensen die herhaaldelijk voor overlast hebben gezorgd, kunnen in Rotterdam een ov-verbod krijgen. De nieuwe camera's moeten ervoor zorgen dat deze groep ook daadwerkelijk buiten de deur blijft. De camera's kunnen mensen met een ov-verbod automatisch herkennen. Het vervoerbedrijf RET krijgt een seintje zodra dit gebeurt.

Het ministerie van Binnenlandse Zaken en de RET trekken ieder bijna een ton uit voor het project. Eind volgend jaar moet duidelijk zijn of de camera's werken.
Dat heeft NIKS met de OV chipkaart te maken.
Leaf
pi_81996733
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 22:22 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Het is een feit dat je korting krijgt als je vaste klant bent.

Jij korting, hun wat reisgegevens. Voor wat hoort wat. Vind ik geen onaanvaarbare deal.
Ik krijg korting, en in ruil daarvoor vertel ik ze tussen welke stations ik (voornamelijk) pendel. Hebben zij hun reisgegevens. Hoe vaak ik precies reis en hoe laat ik dat doe, is mijn zaak. Ik wil ze ook nog wel vertellen dat ik zodanig vaak reis dat een trajectkaart aanmerkelijk voordeliger is dan losse kaartjes kopen.
pi_81996740
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 22:22 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Het is een feit dat je korting krijgt als je vaste klant bent.

Jij korting, hun wat reisgegevens. Voor wat hoort wat. Vind ik geen onaanvaarbare deal.


ouderen en kinderen zijn ook vaste klant ?
Reisgegevens mogen ze hebben, alleen niet gekoppeld aan personen

en waarom mag een conducteur mijn laatste 10 reizen zien, terwijl de NS zegt dat dat niet mogelijk is
pi_81996875
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 22:37 schreef Light het volgende:

[..]

Ik krijg korting, en in ruil daarvoor vertel ik ze tussen welke stations ik (voornamelijk) pendel. Hebben zij hun reisgegevens. Hoe vaak ik precies reis en hoe laat ik dat doe, is mijn zaak. Ik wil ze ook nog wel vertellen dat ik zodanig vaak reis dat een trajectkaart aanmerkelijk voordeliger is dan losse kaartjes kopen.
Wat verwacht je nu van mij te horen?
Volgens mij heb ik mijn mening hierover al duidelijk gemaakt. Het blijft een herhalende discussie en daar zie ik het nut niet van in.
Leaf
pi_81996908
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 22:37 schreef macca728 het volgende:

[..]

ouderen en kinderen zijn ook vaste klant ?
Reisgegevens mogen ze hebben, alleen niet gekoppeld aan personen

en waarom mag een conducteur mijn laatste 10 reizen zien, terwijl de NS zegt dat dat niet mogelijk is
Waar zegt de NS dat dat niet mogelijk is?
Leaf
pi_81996998
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 22:39 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Wat verwacht je nu van mij te horen?
Volgens mij heb ik mijn mening hierover al duidelijk gemaakt. Het blijft een herhalende discussie en daar zie ik het nut niet van in.
Misschien kan je dan andere mensen eens ruimte geven ?
Andere mensen hebben ook een mening hierover en die is net zoveel waard als die van jou
pi_81997378
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 22:39 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Wat verwacht je nu van mij te horen?
Niets
pi_81997402
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 22:40 schreef macca728 het volgende:

[..]

Misschien kan je dan andere mensen eens ruimte geven ?
Andere mensen hebben ook een mening hierover en die is net zoveel waard als die van jou
En waar zeg ik dat dat niet zo is?
Leaf
pi_81997444
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 22:44 schreef Light het volgende:

[..]

Niets
haha

nog meer over de privacy, blijkbaar maken meer mensen zich zorgen, ook jongeren

http://www.clinic.nl/wiki(...)udenten_OV-chipkaart
pi_81997736
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 22:39 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Waar zegt de NS dat dat niet mogelijk is?
Idd volgens mij had ik een heel mooi stukje gequoteerd, waarin tevens stond dat als je dit niet wou dit tevens kon
pi_81997910
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 22:44 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

En waar zeg ik dat dat niet zo is?
nergens, maar je maakt discussie over dit onderwerp onmogelijk, door telkens dezelfde mening te verkondigen en anderen belachelijk te maken die het niet eens zijn met je

Erg irritant
pi_81998136
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 22:49 schreef macca728 het volgende:

[..]

nergens, maar je maakt discussie over dit onderwerp onmogelijk, door telkens dezelfde mening te verkondigen en anderen belachelijk te maken die het niet eens zijn met je

Erg irritant
Als er telkens weer wordt gezeurd over de privacy verkondig ik telkens dezelfde mening.
En hoe maak ik anderen belachelijk?
Leaf
pi_81998476
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 22:51 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Als er telkens weer wordt gezeurd over de privacy verkondig ik telkens dezelfde mening.
En hoe maak ik anderen belachelijk?
waarom, we weten je mening toch ? waarom geef je anderen geen ruimte ?

door ze zeikers en zeurpieten te noemen bij herhaling

[ Bericht 0% gewijzigd door macca728 op 27-05-2010 22:58:45 ]
pi_81999804
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 22:53 schreef macca728 het volgende:

[..]

waarom, we weten je mening toch ? waarom geef je anderen geen ruimte ?

door ze zeikers en zeurpieten te noemen bij herhaling
Ik noem vooral jou een zeikerd.
Leaf
pi_81999958
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 23:05 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ik noem vooral jou een zeikerd.
nee je noemt iedereen een zeikerd of zeurpiet die een andere mening heeft dan jou
Je hebt er al genoeg weggejaagd hier in de hoop dat de discussie verstomd
pi_82000024
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 23:07 schreef macca728 het volgende:

[..]

nee je noemt iedereen een zeikerd of zeurpiet die een andere mening heeft dan jou
Je hebt er al genoeg weggejaagd hier in de hoop dat de discussie verstomd
Je loopt nu weer te liegen
Leaf
pi_82000343
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 23:07 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Je loopt nu weer te liegen
ik zal nu zelf maar eens je excuses aanbieden voor de woorden hufter, zeikerd, zeurpiet en leugenaar.
pi_82000804
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 23:11 schreef macca728 het volgende:

[..]

ik zal nu zelf maar eens je excuses aanbieden voor de woorden hufter, zeikerd, zeurpiet en leugenaar.
Ik ga je nu ook nog hypocriet noemen

De redenen waarom ik jou zo noem kan ik onderbouwen. De redenen waarom jij mij een leugenaar noemde kun je niet onderbouwen.
Leaf
pi_82001232
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 23:18 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ik ga je nu ook nog hypocriet noemen

De redenen waarom ik jou zo noem kan ik onderbouwen. De redenen waarom jij mij een leugenaar noemde kun je niet onderbouwen.
nou succes

ik zou hier graag met wederzijds respect zonder elkaar uit te schelden een discussie voeren, ik heb je excuses aangeboden voor het woord leugenaar, maar blijkbaar kan jij dat respect niet opbrengen
pi_82001358
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 23:24 schreef macca728 het volgende:

[..]

nou succes
Dankje
Leaf
  vrijdag 28 mei 2010 @ 00:14:14 #130
183846 joepie91
Eentjes en nulletjes genoeg.
pi_82004036
Kunnen we nou godverdomme eens ophouden met dat geflame?

On-topic. Je kreeg altijd korting voor het vaste klant zijn, en uiteraard het bekend maken van je traject. Waarom je nu ineens ál je reisdata inclusief tijd etc. af moet geven, om korting te kunnen krijgen, is mij dan ook een raadsel. Het komt er dus op neer dat je meer moet "betalen" voor dezelfde korting die je altijd al had.
Wat betreft de Belastingdienst: leg eens uit wat de Belastingdienst (!) te maken heeft met het moeten koppelen van persoonsgegevens aan reistijden.
ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
Ook ik gebruik Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
pi_82007284
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 22:37 schreef macca728 het volgende:
en waarom mag een conducteur mijn laatste 10 reizen zien, terwijl de NS zegt dat dat niet mogelijk is
Die laatste 10 reizen op kunnen vragen vind ik geen probleem. Dat kan met de goede oude vertrouwde strippenkaart ook. Als je tenminste weet welke zonenummers zich waar bevinden. Veel mensen zijn van nature wantrouwend en als hun saldo sneller op 0 staat dan dat ze verwachtten dan is de trein te klein. Dus ik snap best dat het mogelijk is om de laatste 10 ritten inzichtelijk te maken.

Waar ik wel een probleem mee heb is het opslaan van de zogenaamd geanonimiseerde en niet gekoppelde gegevens die je van jezelf kunt raadplegen. (hoezo niet gekoppeld). Maargoed, privacy is een heikel punt in dit topic, dus daar wil ik verder niet op ingaan.

Wat ik me wel afvraag is wat nu echt een super gigantisch groot voordeel is van die kaart. Want ja, de NS en andere OV bedrijven vinden het fantastisch en komen met het ene na het andere voordeel aan, maar die veeg je met wat nuchter denkvermogen zo van tafel. Bijvoorbeeld:
Een kaart voor het openbaar vervoer
Leuk bedacht, maar met geld kom ik ook overal. Het enige wat een anonieme kaart toevoegt is dat je een ander stuk plastic in je portemornee hebt. Wat traject- en netkaarten betreft is er ook geen voordeel, een NS abonnement met X aantal gekoppelde OV zones is niets nieuws. Zo reis ik nog steeds met een (papieren) NS Netkaart met OV suppement. Met dat laatste stukje papier kan ik overal -behalve in rotterdam- met de metro, bus en tram. Oh en wacht even, je kunt natuurlijk ook dagkaartjes op je kaart zetten. Alleen jammer dat een GVB dagkaart niet in rotterdam geldig is en een RET dagkaart je geen toegang geeft tot een GVB vervoersmiddel. Je zit dus nog steeds met losse kaartjes.. alleen zitten ze in electronische vorm op een chip opgeslagen. En wat schiet je er mee op??

Sneller in en uitstappen
Ook bullshit. Tuurlijk, er hoeft niet meer gestempeld te worden... maar daarvoor in de plaats moet je je pasje meerdere keren langs een automaat halen. Kon je met een stempel bij het overstappen direct naar je plaats gaan, nu moet je 'weer' inchecken. Dus 'sneller' in en uitstappen?? No f*king way!

Per kilometer betalen ipv per zone
Iedereen die van Duivendrecht met de metro naar Bijlmer Arena gaat weet dat je voor 3 haltes 3 zones door gaat. De rit duurt amper 5 minuten, maar kost wel 4 strippen. Dus ja... dat zou misschien een voordeel kunnen zijn. Maar wat als een bus een paar kilometer om moet rijden omdat er een brug is afgesloten? Met een strippenkaart is dit geen probleem, maar hoe gaat de chipkaart met die extra kilometers om?

En wat als er iets fout gaat? De chauffeur kon zijn stempel ongedaan maken, maar voor de chipkaart moet je speciaal langs een informatiebalie gaan. En probeer die OV-minded persoon dan maar eens te overtuigen. Mijn zusje heeft het voorgehad dat ze op een station incheckte op de verkeerde paal (NS ipv. GVB). Gevolg was dat ze 20 euro lichter was omdat ze niet meer kon uitchecken ('Reeds ingechecked'). In de haast heeft ze geprobeerd om dan bij de GVB paal in te checken, wat ook niet werkte omdat ze nog ingechecked was. Ze stapt dan maar op de metro en eenmaal op bestemming mocht ze niet uitchecken omdat ze niet ingechecked was. Gevolg, 20 euro van haar chip af en een boete omdat ze niet in had gechecked. Dat heeft ze uiteindelijk wel teruggekregen, maar ze heeft wel een preek moeten verduren bij het ov-shitkaart informatiepunt.

Dus, wat is nu concreet voor de reiziger het voordeel van een OV-chipkaart?? Ik kan er echt geen bedenken, jullie wel??
Don't hurry, be crappy!
  vrijdag 28 mei 2010 @ 04:14:56 #132
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_82007340
Kun je een anonieme OV chipkaart bij bv de AH met contant geld opladen of is een pinpas een vereiste?
  vrijdag 28 mei 2010 @ 05:07:21 #133
183846 joepie91
Eentjes en nulletjes genoeg.
pi_82007391
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 03:42 schreef RiDo78 het volgende:

[..]

Die laatste 10 reizen op kunnen vragen vind ik geen probleem. Dat kan met de goede oude vertrouwde strippenkaart ook. Als je tenminste weet welke zonenummers zich waar bevinden. Veel mensen zijn van nature wantrouwend en als hun saldo sneller op 0 staat dan dat ze verwachtten dan is de trein te klein. Dus ik snap best dat het mogelijk is om de laatste 10 ritten inzichtelijk te maken.

Waar ik wel een probleem mee heb is het opslaan van de zogenaamd geanonimiseerde en niet gekoppelde gegevens die je van jezelf kunt raadplegen. (hoezo niet gekoppeld). Maargoed, privacy is een heikel punt in dit topic, dus daar wil ik verder niet op ingaan.

Wat ik me wel afvraag is wat nu echt een super gigantisch groot voordeel is van die kaart. Want ja, de NS en andere OV bedrijven vinden het fantastisch en komen met het ene na het andere voordeel aan, maar die veeg je met wat nuchter denkvermogen zo van tafel. Bijvoorbeeld:
Een kaart voor het openbaar vervoer
Leuk bedacht, maar met geld kom ik ook overal. Het enige wat een anonieme kaart toevoegt is dat je een ander stuk plastic in je portemornee hebt. Wat traject- en netkaarten betreft is er ook geen voordeel, een NS abonnement met X aantal gekoppelde OV zones is niets nieuws. Zo reis ik nog steeds met een (papieren) NS Netkaart met OV suppement. Met dat laatste stukje papier kan ik overal -behalve in rotterdam- met de metro, bus en tram. Oh en wacht even, je kunt natuurlijk ook dagkaartjes op je kaart zetten. Alleen jammer dat een GVB dagkaart niet in rotterdam geldig is en een RET dagkaart je geen toegang geeft tot een GVB vervoersmiddel. Je zit dus nog steeds met losse kaartjes.. alleen zitten ze in electronische vorm op een chip opgeslagen. En wat schiet je er mee op??

Sneller in en uitstappen
Ook bullshit. Tuurlijk, er hoeft niet meer gestempeld te worden... maar daarvoor in de plaats moet je je pasje meerdere keren langs een automaat halen. Kon je met een stempel bij het overstappen direct naar je plaats gaan, nu moet je 'weer' inchecken. Dus 'sneller' in en uitstappen?? No f*king way!

Per kilometer betalen ipv per zone
Iedereen die van Duivendrecht met de metro naar Bijlmer Arena gaat weet dat je voor 3 haltes 3 zones door gaat. De rit duurt amper 5 minuten, maar kost wel 4 strippen. Dus ja... dat zou misschien een voordeel kunnen zijn. Maar wat als een bus een paar kilometer om moet rijden omdat er een brug is afgesloten? Met een strippenkaart is dit geen probleem, maar hoe gaat de chipkaart met die extra kilometers om?

En wat als er iets fout gaat? De chauffeur kon zijn stempel ongedaan maken, maar voor de chipkaart moet je speciaal langs een informatiebalie gaan. En probeer die OV-minded persoon dan maar eens te overtuigen. Mijn zusje heeft het voorgehad dat ze op een station incheckte op de verkeerde paal (NS ipv. GVB). Gevolg was dat ze 20 euro lichter was omdat ze niet meer kon uitchecken ('Reeds ingechecked'). In de haast heeft ze geprobeerd om dan bij de GVB paal in te checken, wat ook niet werkte omdat ze nog ingechecked was. Ze stapt dan maar op de metro en eenmaal op bestemming mocht ze niet uitchecken omdat ze niet ingechecked was. Gevolg, 20 euro van haar chip af en een boete omdat ze niet in had gechecked. Dat heeft ze uiteindelijk wel teruggekregen, maar ze heeft wel een preek moeten verduren bij het ov-shitkaart informatiepunt.

Dus, wat is nu concreet voor de reiziger het voordeel van een OV-chipkaart?? Ik kan er echt geen bedenken, jullie wel??
Volgens mij ligt het voordeel enkel bij het vervoersbedrijf, en krijgen wij allemaal "voordelen" te horen, zodat we erin meegaan en het voor het vervoersbedrijf beter wordt.

Gaat overigens met veel dingen zo.
ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
Ook ik gebruik Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
  vrijdag 28 mei 2010 @ 08:11:38 #134
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_82008169
quote:
Een leuke start van de dag om te lezen. Wat een ellende die chipkaart.
Lack of common cents
pi_82008179
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 00:14 schreef joepie91 het volgende:
Kunnen we nou godverdomme eens ophouden met dat geflame?

On-topic. Je kreeg altijd korting voor het vaste klant zijn, en uiteraard het bekend maken van je traject. Waarom je nu ineens ál je reisdata inclusief tijd etc. af moet geven, om korting te kunnen krijgen, is mij dan ook een raadsel. Het komt er dus op neer dat je meer moet "betalen" voor dezelfde korting die je altijd al had.
Wat betreft de Belastingdienst: leg eens uit wat de Belastingdienst (!) te maken heeft met het moeten koppelen van persoonsgegevens aan reistijden.
Voor de declaraties. Als je je reiskosten gaan declareren wil de belastingdienst zien of jij die reizen echt hebt gemaakt. Vroeger waren daarvoor treinkaartjes, die zijn er nu niet.

Het is leuk om te zien hoe de kronkel gemaakt wordt dat er nu voor de korting (extra) betaald moet worden. En waarom de NS die gegevens wil, is al uitgelegd.
Leaf
pi_82008253
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 03:42 schreef RiDo78 het volgende:

[..]

Die laatste 10 reizen op kunnen vragen vind ik geen probleem. Dat kan met de goede oude vertrouwde strippenkaart ook. Als je tenminste weet welke zonenummers zich waar bevinden. Veel mensen zijn van nature wantrouwend en als hun saldo sneller op 0 staat dan dat ze verwachtten dan is de trein te klein. Dus ik snap best dat het mogelijk is om de laatste 10 ritten inzichtelijk te maken.

Waar ik wel een probleem mee heb is het opslaan van de zogenaamd geanonimiseerde en niet gekoppelde gegevens die je van jezelf kunt raadplegen. (hoezo niet gekoppeld). Maargoed, privacy is een heikel punt in dit topic, dus daar wil ik verder niet op ingaan.

Wat ik me wel afvraag is wat nu echt een super gigantisch groot voordeel is van die kaart. Want ja, de NS en andere OV bedrijven vinden het fantastisch en komen met het ene na het andere voordeel aan, maar die veeg je met wat nuchter denkvermogen zo van tafel. Bijvoorbeeld:
Een kaart voor het openbaar vervoer
Leuk bedacht, maar met geld kom ik ook overal. Het enige wat een anonieme kaart toevoegt is dat je een ander stuk plastic in je portemornee hebt. Wat traject- en netkaarten betreft is er ook geen voordeel, een NS abonnement met X aantal gekoppelde OV zones is niets nieuws. Zo reis ik nog steeds met een (papieren) NS Netkaart met OV suppement. Met dat laatste stukje papier kan ik overal -behalve in rotterdam- met de metro, bus en tram. Oh en wacht even, je kunt natuurlijk ook dagkaartjes op je kaart zetten. Alleen jammer dat een GVB dagkaart niet in rotterdam geldig is en een RET dagkaart je geen toegang geeft tot een GVB vervoersmiddel. Je zit dus nog steeds met losse kaartjes.. alleen zitten ze in electronische vorm op een chip opgeslagen. En wat schiet je er mee op??
De meeste mensen zullen gewoon op de strippenkaart manier of op abbo blijven reizen. En dan is het wel verdomd handig dat je het saldo dat je in A'dam oplaad in de metro ook in Rotterdam in de trein kunt gebruiken.
Specifieke producten van de ene vervoerder kun je inderdaad niet in een andere plaats gebruiken.
quote:
Sneller in en uitstappen
Ook bullshit. Tuurlijk, er hoeft niet meer gestempeld te worden... maar daarvoor in de plaats moet je je pasje meerdere keren langs een automaat halen. Kon je met een stempel bij het overstappen direct naar je plaats gaan, nu moet je 'weer' inchecken. Dus 'sneller' in en uitstappen?? No f*king way!
Het in en uitchecken kan als je voorbij poortjes of palen loop. Dat is hooguit 5 seconden meer werk.
Heel wat sneller dan een kaartje uit de automaat halen of kopen bij een loket.
Voor mensen met een abbo zal het wat minder snel gaan, voor de zonder abbo (of op vreemde trajecten) zal het wel degelijk sneller gaan.
quote:
Per kilometer betalen ipv per zone
Iedereen die van Duivendrecht met de metro naar Bijlmer Arena gaat weet dat je voor 3 haltes 3 zones door gaat. De rit duurt amper 5 minuten, maar kost wel 4 strippen. Dus ja... dat zou misschien een voordeel kunnen zijn. Maar wat als een bus een paar kilometer om moet rijden omdat er een brug is afgesloten? Met een strippenkaart is dit geen probleem, maar hoe gaat de chipkaart met die extra kilometers om?
De chipkaart rekent de gemeten afstand en niet hemelsbreed.
Waarom dat zo is snap ik ook niet.
quote:
En wat als er iets fout gaat? De chauffeur kon zijn stempel ongedaan maken, maar voor de chipkaart moet je speciaal langs een informatiebalie gaan. En probeer die OV-minded persoon dan maar eens te overtuigen. Mijn zusje heeft het voorgehad dat ze op een station incheckte op de verkeerde paal (NS ipv. GVB). Gevolg was dat ze 20 euro lichter was omdat ze niet meer kon uitchecken ('Reeds ingechecked'). In de haast heeft ze geprobeerd om dan bij de GVB paal in te checken, wat ook niet werkte omdat ze nog ingechecked was. Ze stapt dan maar op de metro en eenmaal op bestemming mocht ze niet uitchecken omdat ze niet ingechecked was. Gevolg, 20 euro van haar chip af en een boete omdat ze niet in had gechecked. Dat heeft ze uiteindelijk wel teruggekregen, maar ze heeft wel een preek moeten verduren bij het ov-shitkaart informatiepunt.
Steeds meer kan via internet geregeld worden wat betreft geld terugkrijgen en over het algemeen doen ze niet zo moeilijk. Als jij uitleg hoe het werkt als preek ervaart....
Het is even wennen en je ziet aan de cijfers in Rotterdam dat ook steeds minder mensen er aan gewend raken. Er zijn steeds minder terugbetalingen nodig.
quote:
Dus, wat is nu concreet voor de reiziger het voordeel van een OV-chipkaart?? Ik kan er echt geen bedenken, jullie wel??
Jawel hoor. Met op saldo reizen en automatisch opladen hoef je je nooit meer zorgen te maken dat je 'strippenkaart' op is. Het is veiliger geworden in de Amsteramse en Rotterdamse metro door de poortjes. Reizen per km is eerlijker dan per zone en je hoeft je nooit zorgen te maken over welke zones je gaat tegenkomen. Je kaart 'scannen' is veel sneller dan kaartjes kopen.
Leaf
pi_82008258
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 04:14 schreef WammesWaggel het volgende:
Kun je een anonieme OV chipkaart bij bv de AH met contant geld opladen of is een pinpas een vereiste?
Bij de AH is een pinpas een vereist.
Leaf
pi_82271041
http://nos.nl/artikel/161(...)t-in-april-2011.html
quote:
Einde strippenkaart in april 2011

De strippenkaart wordt volgend jaar april in heel Nederland vervangen door de OV-chipkaart. De stuurgroep voor de invoering van de OV-chip maakte dat bekend bij de afschaffing van de strippenkaart in Amsterdam.

In Amsterdam kan vanaf vandaag alleen met tram, bus en metro worden gereisd met de OV-chipkaart. In april is dat dus overal zo. Dat hebben de regio's met de vervoersbedrijven afgesproken.

Ze kregen van het Rijk toestemming op voorwaarde dat de reiskosten niet stijgen. Over de landelijke invoering van de OV-chip op het spoor is nog geen definitief besluit genomen.
Leaf
  donderdag 3 juni 2010 @ 09:36:00 #139
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_82271155
Nou, dat reizen per kilometer ervaar ik als een flinke aanfluiting als ik toch nog gewoon herhaaldelijk het 'basistarief' moet betalen wanneer ik een reis maak met de bus, gevolgd door een trein, gevolgd door een tram.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  donderdag 3 juni 2010 @ 09:38:39 #140
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_82271253
Godsamme. Net in de metro, kon ik niet inchecken Dat poortje reageerde niet op m`n kaart. Ik nog bij een automaat geprobeerd, deed ie het ook niet.
Dus uiteindelijk maar zwart gereden. Wat een faalsysteem zeg.
Toevallig vandaag ook de strippenkaart niet meer in Amsterdam.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  donderdag 3 juni 2010 @ 09:40:19 #141
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_82271307
Overigens zei iemand dat je hem niet tegen je mobiele telefoon moet houden, daar kan hij stuk van gaan.

Als dat zo is, is het wel heel erg stom van die kaart
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_82271383
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 09:40 schreef Juicyhil het volgende:
Overigens zei iemand dat je hem niet tegen je mobiele telefoon moet houden, daar kan hij stuk van gaan.

Als dat zo is, is het wel heel erg stom van die kaart
Er waren ook mensen die in de 1 april grap van Rover trapten. Daar werd verteld dat je gratis kon reizen als je de kaar insmeerde met cementlijm
Leaf
  donderdag 3 juni 2010 @ 09:44:34 #143
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_82271445
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 09:40 schreef Juicyhil het volgende:
Overigens zei iemand dat je hem niet tegen je mobiele telefoon moet houden, daar kan hij stuk van gaan.

Als dat zo is, is het wel heel erg stom van die kaart
Wanneer je 'mobiele telefoon' in die zin vervangt door 'gasvlam' klopt het wel.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  donderdag 3 juni 2010 @ 09:44:47 #144
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_82271455
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 09:42 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Er waren ook mensen die in de 1 april grap van Rover trapten. Daar werd verteld dat je gratis kon reizen als je de kaar insmeerde met cementlijm
Die was geniaal Later stond er op de site van de ov chipkaart dat het een 'stomme grap' was.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_82271577
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 09:44 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Die was geniaal Later stond er op de site van de ov chipkaart dat het een 'stomme grap' was.
Dat was het ook. Vooral doordat ze al 3 dagen voor 1 april ermee kwamen...
Leaf
pi_82271791
Weet hier iemand hoe dat zit als je met de Thalys gaat straks? En andere internationale treinen? Heb je daar ook een OV chipkaart voor nodig?

En is er een manier hoe je zonder je pinpas een anonyme chipkaart kunt opladen? Kan je dat ergens kontant doen?
白い付
付いて行く
pi_82271854
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 09:55 schreef Jungpionier het volgende:
Weet hier iemand hoe dat zit als je met de Thalys gaat straks? En andere internationale treinen? Heb je daar ook een OV chipkaart voor nodig?

En is er een manier hoe je zonder je pinpas een anonyme chipkaart kunt opladen? Kan je dat ergens kontant doen?
Voor internationale reizen zijn er nog gewoon internationale kaarten. Waarschijnlijk gaan die ook vertrekken vanaf perrons die je zonder OV chipkaart kunt bereiken.

En er zijn automaten waar je met contact geld op kunt laden. Volgens mij in ieder geval een groot aantal NS automaten, maar dan alleen munten.
Leaf
pi_82272528
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 09:56 schreef VancouverFan het volgende:

Voor internationale reizen zijn er nog gewoon internationale kaarten. Waarschijnlijk gaan die ook vertrekken vanaf perrons die je zonder OV chipkaart kunt bereiken.
Fantastiach wat een systeem dan maken we een speciale ingang voor de Thalys passagiers, de rest van de perrons kun je niet meer op komen, maar daar dan wel
quote:
En er zijn automaten waar je met contact geld op kunt laden. Volgens mij in ieder geval een groot aantal NS automaten, maar dan alleen munten.
Ja want papiergeld was te moeilijk volgens de NS om te implemenrteren op hun automaten, terwijl het in de rest van de wereld wel werkt. Dat is nu de klantvriendelijkheid van de NS. Vooral die oude automaten die heel geveolig afgestled waren en waarbij vaak postbankpasje niet werkten, maar aan het loket en normale pinautomaten dan weer wel, waar je bij het loker dan 50 eurocent extra voor je kaartje mag betalen.
  donderdag 3 juni 2010 @ 10:25:45 #149
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_82272750
Klantvriendelijkheid en NS? 50 jaar z'n tijd vooruit, die zin .

Laatst checkte ik uit omdat ik dacht van Den Haag HS met de bus of tram verder te reizen. Aangezien de bus net weg was en pas over 30 minuten weer zou rijden, koos ik voor verder reizen per trein (naar Den Haag CS).
Noodgedwongen zwart want opnieuw inchecken was niet mogelijk. "U bent al uitgecheckt".
Ik begrijp zo'n melding wel 10 seconden na uitchecken. Maar meer dan een minuut later is dat echt onnodig en, voor zover ik kan overzien, ondoordacht.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  donderdag 3 juni 2010 @ 10:28:11 #150
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_82272830
Ik ben wel eens benieuwd hoeveel er aan geld misgelopen wordt aan storingen. Of zullen ze dat makkelijk terugverdienen met die nieuwe tarieven?
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_82273003
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 10:25 schreef mvdlubbe het volgende:
Klantvriendelijkheid en NS? 50 jaar z'n tijd vooruit, die zin .

Laatst checkte ik uit omdat ik dacht van Den Haag HS met de bus of tram verder te reizen. Aangezien de bus net weg was en pas over 30 minuten weer zou rijden, koos ik voor verder reizen per trein (naar Den Haag CS).
Noodgedwongen zwart want opnieuw inchecken was niet mogelijk. "U bent al uitgecheckt".
Ik begrijp zo'n melding wel 10 seconden na uitchecken. Maar meer dan een minuut later is dat echt onnodig en, voor zover ik kan overzien, ondoordacht.
Was dat bij dezelfde ov-paal waarbij je dat probeerde?

Hoe zit dat dan eigenlijk bij de NS dan betaal je wel 2* opstap tarief als je uitcheckt en je benkte en weer incheckt. Ow wat een fijn systeem is het toch voor de de klanten.
  donderdag 3 juni 2010 @ 10:37:35 #152
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_82273086
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 10:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Was dat bij dezelfde ov-paal waarbij je dat probeerde?

Hoe zit dat dan eigenlijk bij de NS dan betaal je wel 2* opstap tarief als je uitcheckt en je benkte en weer incheckt. Ow wat een fijn systeem is het toch voor de de klanten.
Ja, wel bij dezelfde paal. Maar in de tussentijd wel heen en weer gelopen richting bushalte. Er waren dus andere transacties gedaan via dezelfde terminal in de tussentijd.

Bij HTM is het absoluut noodzakelijk uit te checken IN HET VOERTUIG, omdat anders je vier euro weg is. Bij NS is het dus belangrijk NIET uit te checken omdat je anders niet (snel) weer kunt inchecken.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_82274084
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 10:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Fantastiach wat een systeem dan maken we een speciale ingang voor de Thalys passagiers, de rest van de perrons kun je niet meer op komen, maar daar dan wel
Waarom zouden de Thalys passagiers op andere perrons moeten kunnen komen?
quote:
Ja want papiergeld was te moeilijk volgens de NS om te implemenrteren op hun automaten, terwijl het in de rest van de wereld wel werkt. Dat is nu de klantvriendelijkheid van de NS. Vooral die oude automaten die heel geveolig afgestled waren en waarbij vaak postbankpasje niet werkten, maar aan het loket en normale pinautomaten dan weer wel, waar je bij het loker dan 50 eurocent extra voor je kaartje mag betalen.
Nee dat is niet te moeilijk, maar de NS houd er niet zo van dat hun automaten gesloopt worden door vandalen. Om die reden zijn er ook geen strippenkaarten te krijgen. En met veel papiergeld is het toch wel aantrekkelijk om die automaten te gaan slopen.
Dan zou jij waarschijnlijk weer gaan klagen dat ze niet werken

En als iedereen gewoon zijn kaartjes gaat kopen bij het loket, zou jij gaan klagen dat er zo'n lange rij staat en dat het niet opschiet
Leaf
pi_82274109
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 10:37 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Ja, wel bij dezelfde paal. Maar in de tussentijd wel heen en weer gelopen richting bushalte. Er waren dus andere transacties gedaan via dezelfde terminal in de tussentijd.

Bij HTM is het absoluut noodzakelijk uit te checken IN HET VOERTUIG, omdat anders je vier euro weg is. Bij NS is het dus belangrijk NIET uit te checken omdat je anders niet (snel) weer kunt inchecken.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of een andere paal dan wel zou werken bij de NS.

En om even terug te komen op het vermeende voordeel dat je met je ov-chip niet van te voren hoeft te bepalen waarnaar toe je een kaartje koopt, je wordt wel als reiziger genaaid door die actie die jij wou doen.

Voorbeeld
enkele reis dordrecht -> denhaag HS prijs: ¤4.15 ov-chipkaart met korting
enkele reis dordrecht -> denhaag CS prijs: ¤4.15 ov-chipkaart met korting
enkele reis denhaag CS -> denhaag HS ¤1.10 ov-chipkaart met korting
pi_82274156
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 10:37 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Ja, wel bij dezelfde paal. Maar in de tussentijd wel heen en weer gelopen richting bushalte. Er waren dus andere transacties gedaan via dezelfde terminal in de tussentijd.

Bij HTM is het absoluut noodzakelijk uit te checken IN HET VOERTUIG, omdat anders je vier euro weg is. Bij NS is het dus belangrijk NIET uit te checken omdat je anders niet (snel) weer kunt inchecken.
Tja, dat systeem hebben ze juist ingevoerd om te voorkomen dat mensen die denken dat ze niet uitgecheckt zijn, per ongeluk weer gaan inchecken.
Het is ook niet zo raar dat de NS ervan uitgaat dat als je klaar bent met je treinreis, dat je dan niet snel meer hoeft in te checken.
Leaf
pi_82274239
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:00 schreef VancouverFan het volgende:

Waarom zouden de Thalys passagiers op andere perrons moeten kunnen komen?
Omdat ze vaak toch nog extra vervoer nodig hebben, en zoverre ik weet had ik met mijn thalys kaartjes ook vrij reizen in nederland naar het vertrekstation op de dag van vertrek en aankomst.
quote:
Nee dat is niet te moeilijk, maar de NS houd er niet zo van dat hun automaten gesloopt worden door vandalen. Om die reden zijn er ook geen strippenkaarten te krijgen. En met veel papiergeld is het toch wel aantrekkelijk om die automaten te gaan slopen.
Dan zou jij waarschijnlijk weer gaan klagen dat ze niet werken
Ja want in het buitenland wonen alleen maar nette mensen en worden die dingen nooit gesloopt. Het gaat GVD over een bedrijf wat diensten moet leveren voor klanten, ipv zichzelf overal voor in proberen te dekken
quote:
En als iedereen gewoon zijn kaartjes gaat kopen bij het loket, zou jij gaan klagen dat er zo'n lange rij staat en dat het niet opschiet
Dat was het altijd al en nog steeds ondanks dat men 50 eurocent toeslag op een kaartje rekent.
  donderdag 3 juni 2010 @ 11:09:50 #157
62913 Blik
The one and Only!
pi_82274449
Even een vraag voor de ervaren mensen:

MIjn vriendin heeft een ov-chipkaart met korting. Als ik ook een ov-chipkaart heb, maar dan zonder korting, hoe kan ik dan van haar kortingskaart profiteren?
  donderdag 3 juni 2010 @ 11:12:29 #158
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_82274570
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:03 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Tja, dat systeem hebben ze juist ingevoerd om te voorkomen dat mensen die denken dat ze niet uitgecheckt zijn, per ongeluk weer gaan inchecken.
Het verbaast me niet dat de oplossingen van NS retardistisch zijn, dat past geheel in de lijn van het beeld dat ik van deze onderneming heb.

Maar wanneer je herincheckt zou je misschien een enkele waarschuwing verwachten.
1e keer "U bent al uitgecheckt".
Daarna gewoon inchecken.
Het lijkt me toch duidelijk dat als je je kaart drie keer voor die lezer houdt je wel door hebt dat je al bent uitgecheckt.
quote:
Het is ook niet zo raar dat de NS ervan uitgaat dat als je klaar bent met je treinreis, dat je dan niet snel meer hoeft in te checken.
Dus ik moet wel uitchecken tussen verschillende reizen (tram-tram-bus-trein-bus) maar niet tussen verschillende treinen? Ja ja, heel niet raar.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_82275098
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Omdat ze vaak toch nog extra vervoer nodig hebben, en zoverre ik weet had ik met mijn thalys kaartjes ook vrij reizen in nederland naar het vertrekstation op de dag van vertrek en aankomst.
Nou misschien dat ze daar dan ook een manier voor gevonden hebben. Dat je er een wegwerp chipkaart bij krijgt.
quote:
Ja want in het buitenland wonen alleen maar nette mensen en worden die dingen nooit gesloopt. Het gaat GVD over een bedrijf wat diensten moet leveren voor klanten, ipv zichzelf overal voor in proberen te dekken
Er zal nog maar een klein percentage mensen zijn dat niet kan/ wil pinnen. Ik zou niet weten waarom de NS voor die mensen kraak gevoelige apparaten neer moet gaan zetten.
En dan denk ik dat de mogelijkheid tot pinnen en betere service is dan papiergeld bieden waarbij het altijd veel gekut is omdat het briefje teveel gevouwen of beschadigd is of verkeerd er wordt ingestopt.
quote:
Dat was het altijd al en nog steeds ondanks dat men 50 eurocent toeslag op een kaartje rekent.
Bij mij op het station niet
Leaf
pi_82275156
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:09 schreef Blik het volgende:
Even een vraag voor de ervaren mensen:

MIjn vriendin heeft een ov-chipkaart met korting. Als ik ook een ov-chipkaart heb, maar dan zonder korting, hoe kan ik dan van haar kortingskaart profiteren?
Gewoon een papieren kaartje kopen Hoe ze het verder gaan oplossen weet men nog niet. Ze zijn pas 10 jaar bezig met te bedenken hoe men alle huidige mogelijkheden kan implementeren, wij kunnen toch niet verwachten dat ze daar nu al over nagedacht hebben.
pi_82275220
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:12 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Het verbaast me niet dat de oplossingen van NS retardistisch zijn, dat past geheel in de lijn van het beeld dat ik van deze onderneming heb.

Maar wanneer je herincheckt zou je misschien een enkele waarschuwing verwachten.
1e keer "U bent al uitgecheckt".
Daarna gewoon inchecken.
Het lijkt me toch duidelijk dat als je je kaart drie keer voor die lezer houdt je wel door hebt dat je al bent uitgecheckt.
Jou misschien wel. Andere mensen zijn niet zo slim
quote:
Dus ik moet wel uitchecken tussen verschillende reizen (tram-tram-bus-trein-bus) maar niet tussen verschillende treinen? Ja ja, heel niet raar.
Nee inderdaad niet raar.
Als je van metro naar metro gaat hoef je ook niet uit te checken.

Als je in de oude situatie van metro naar trein gaat moet je ook een apart kaartje kopen.
Leaf
pi_82275278
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Gewoon een papieren kaartje kopen Hoe ze het verder gaan oplossen weet men nog niet. Ze zijn pas 10 jaar bezig met te bedenken hoe men alle huidige mogelijkheden kan implementeren, wij kunnen toch niet verwachten dat ze daar nu al over nagedacht hebben.
Jij wil dat niet verwachten. Dat het nog niet is ingevoerd wil nog niet zeggen dat ze er niet over hebben nagedacht.
En aangezien de papieren kaartjes voorlopig nog geldig zijn, is er ook geen reden om het nu al in te gaan voeren.
Leaf
  donderdag 3 juni 2010 @ 11:29:08 #163
62913 Blik
The one and Only!
pi_82275341
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Gewoon een papieren kaartje kopen Hoe ze het verder gaan oplossen weet men nog niet. Ze zijn pas 10 jaar bezig met te bedenken hoe men alle huidige mogelijkheden kan implementeren, wij kunnen toch niet verwachten dat ze daar nu al over nagedacht hebben.
Wat slecht, kan ik alsnog een kaartje kopen...
pi_82275522
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:27 schreef VancouverFan het volgende:


Als je in de oude situatie van metro naar trein gaat moet je ook een apart kaartje kopen.
Niet altijd de strippenkaart was/is toch ook in sommige stadsgebeiden geldig als NS reisbewijs.

http://www.ns.nl/cs/Satellite/ns2007/nl/artikel/include/1193053773689/strippenkaart+en+sterabonnement?p=1193053772723&packedargs=language%3Dnl

Verder kon je in de oude situatie met een strippenkaart tussen de metro en tram en bus zo overstappen.
pi_82275564
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Niet altijd de strippenkaart was/is toch ook in sommige stadsgebeiden geldig als NS reisbewijs.

http://www.ns.nl/cs/Satellite/ns2007/nl/artikel/include/1193053773689/strippenkaart+en+sterabonnement?p=1193053772723&packedargs=language%3Dnl

Verder kon je in de oude situatie met een strippenkaart tussen de metro en tram en bus zo overstappen.
Ja dat werd ook veel gebruikt. Mensen die met de strippenkaart in de trein stapten
Leaf
pi_82275831
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:33 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ja dat werd ook veel gebruikt. Mensen die met de strippenkaart in de trein stapten
Het gaat er toch niet om of het veel of weinig gebruikt wordt, het gaat erom dat de mogeljkheid er was/is en dat jou bewering weer eens niet klopte.
pi_82275921
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:27 schreef VancouverFan het volgende:
Jij wil dat niet verwachten. Dat het nog niet is ingevoerd wil nog niet zeggen dat ze er niet over hebben nagedacht.
Nou alwetende vertel ons dan maar eens hoe men het dan denkt te gaan implementeren dat ik andere mensen met korting kan mee laten reizen.
pi_82275964
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het gaat er toch niet om of het veel of weinig gebruikt wordt, het gaat erom dat de mogeljkheid er was/is en dat jou bewering weer eens niet klopte.
Nou boehoe....
Wat een foute bewering was dat... Je lijkt Macca wel dat je daar zo'n ophef over maakt...
Leaf
pi_82276001
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou alwetende vertel ons dan maar eens hoe men het dan denkt te gaan implementeren dat ik andere mensen met korting kan mee laten reizen.
Ik heb geen idee. Maar jouw bewering dat ze er nog nooit over hebben gedacht is nergens op gebasseerd. Hooguit onderbuikgevoelens.
Leaf
  donderdag 3 juni 2010 @ 11:44:35 #170
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_82276103
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:27 schreef VancouverFan het volgende:
Nee inderdaad niet raar.
Als je van metro naar metro gaat hoef je ook niet uit te checken.
Maar het kan wel. Je kunt van Erasmus naar Caland overstappen door eerst uit- en dan weer in te checken, als je bijvoorbeeld een koffie wilt kopen of een kleffe boterham.
En zoals gezegd, tussen HTM-tram en HTM-tram moet het. RandstadRail hetzelfde.
En de bus? Ik neem aan dat je daar ook van Connexxion naar Connexxion moet uitchecken en weer opnieuw inchecken bij voortzetting van de reis in een andere (of dezelfde) bus.
En dan nog de vraag hoe het gaat van trein naar trein als NS niet de enige aanbieder is? Wat moet ik doen als ik op Amersfoort vanuit een NS-trein de Valleilein (Connexxion) in ga?

Niet uitchecken gedurende de reis lijkt dus alleen bij NS-NS reizen noodzakelijk en overall onlogisch.


Dat stuk over de oude situatie heb ik maar weggehaald, dat is mijns inziens namelijk geen argument in deze discussie.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_82276150
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:33 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ja dat werd ook veel gebruikt. Mensen die met de strippenkaart in de trein stapten
nou genoeg, waarom is dat zo raar ?
pi_82276202
Heeft iemand trouwens gelezen in de Spits, dat sudenten de extra reiskosten en andere kosten niet terugkrijgen ?

Het wordt standaard afgewezen, ondanks de belofte dat het zou worden vergoed
pi_82276221
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:42 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ik heb geen idee. Maar jouw bewering dat ze er nog nooit over hebben gedacht is nergens op gebasseerd. Hooguit onderbuikgevoelens.
He als ze er al over nagedachrt hebben en de kaart voor gebruik vijrgegeven hebben zou het toch niet meer dan logisch zijn dat ze die mogelijk ook geimplementeerd hebben. Ow nee we moeten de vage logica erop na gaan houden , ze zullen er wel over nagedacht hebben maar we implementeren het lekker nog niet voor de reizigers, die schepen we op met een duaal systeem , waarbij een gedeelte van het duaal systeem wel al geimplementeerd is en het andere gedeelte hebben we over nagedacht maar implementeren we nog om het voor de reizigers makkelijker te maken.
pi_82277276
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:44 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Maar het kan wel. Je kunt van Erasmus naar Caland overstappen door eerst uit- en dan weer in te checken, als je bijvoorbeeld een koffie wilt kopen of een kleffe boterham.
En zoals gezegd, tussen HTM-tram en HTM-tram moet het. RandstadRail hetzelfde.
En de bus? Ik neem aan dat je daar ook van Connexxion naar Connexxion moet uitchecken en weer opnieuw inchecken bij voortzetting van de reis in een andere (of dezelfde) bus.
Ja dat is ongeveerd hetzelfde als dat je met strippenkaart aan de chauffeur moet laten zien dat je afgestempeld hebt.
quote:
En dan nog de vraag hoe het gaat van trein naar trein als NS niet de enige aanbieder is? Wat moet ik doen als ik op Amersfoort vanuit een NS-trein de Valleilein (Connexxion) in ga?
Ook in en uitchecken denk ik.
quote:
Niet uitchecken gedurende de reis lijkt dus alleen bij NS-NS reizen noodzakelijk en overall onlogisch.
dat is jouw mening.
Leaf
pi_82277318
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]

He als ze er al over nagedachrt hebben en de kaart voor gebruik vijrgegeven hebben zou het toch niet meer dan logisch zijn dat ze die mogelijk ook geimplementeerd hebben. Ow nee we moeten de vage logica erop na gaan houden , ze zullen er wel over nagedacht hebben maar we implementeren het lekker nog niet voor de reizigers, die schepen we op met een duaal systeem , waarbij een gedeelte van het duaal systeem wel al geimplementeerd is en het andere gedeelte hebben we over nagedacht maar implementeren we nog om het voor de reizigers makkelijker te maken.
Het is dat Macca ook aan het posten is, anders zou ik denken dat je een kloon van 'm bent
Leaf
pi_82277412
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:41 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Nou boehoe....
Wat een foute bewering was dat... Je lijkt Macca wel dat je daar zo'n ophef over maakt...
waarom zouden mensen niet vanuit de bus overstappen naar de trein ? Hier in Rotterdam heb je minstens 10 stations, als je daar met de trein reist ben je vaak sneller dan met de bus en metro.

Of heb je cijfers dat er maar een paar mensen dit deden ?
  donderdag 3 juni 2010 @ 12:28:14 #177
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_82277843
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 12:11 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ja dat is ongeveerd hetzelfde als dat je met strippenkaart aan de chauffeur moet laten zien dat je afgestempeld hebt.
Niet voor niets heb ik 'tram' en 'RandstadRail' erbij gezet. Daar laat je namelijk niets aan de bestuurder zien.
quote:
Ook in en uitchecken denk ik.
Precies. Overal dus, behalve bij NS.
quote:
dat is jouw mening.
Dat is mijn mening, ja. Evenwel alleen dat ik het logisch vind. Dat NS de enige is met dit beleid niet, dat is mogelijk een feit.

Vind jij het logisch?
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_82277934
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 12:28 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Niet voor niets heb ik 'tram' en 'RandstadRail' erbij gezet. Daar laat je namelijk niets aan de bestuurder zien.
[..]

Precies. Overal dus, behalve bij NS.
[..]

Dat is mijn mening, ja. Evenwel alleen dat ik het logisch vind. Dat NS de enige is met dit beleid niet, dat is mogelijk een feit.

Vind jij het logisch?
Als blijkt dat veel mensen 2 keer hun pas langs de lezer halen om zeker te weten dat ze zijn uitgecheckt, is het logisch als de NS ervoor zorgt dat diegene dan niet weer ingecheckt.
Leaf
  donderdag 3 juni 2010 @ 12:33:11 #179
132191 -jos-
Money=Power
pi_82278028
Ik check al tijden niet meer uit in de bus, het is ook niet verplicht volgens de wet.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_82278148
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 12:33 schreef -jos- het volgende:
Ik check al tijden niet meer uit in de bus, het is ook niet verplicht volgens de wet.
Jij hebt waarschijnlijk een studenten ov-chipkaart, als je gewoon een betalende reiziger bent laat je het wel uit je hoofd om niet uit te checken dan kost een reisje je opeens 4 euro.
  donderdag 3 juni 2010 @ 13:10:06 #181
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_82279611
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 12:30 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Als blijkt dat veel mensen 2 keer hun pas langs de lezer halen om zeker te weten dat ze zijn uitgecheckt, is het logisch als de NS ervoor zorgt dat diegene dan niet weer ingecheckt.
Ten eerste: vier keer in twee minuten is niet 'normaal' bibbergedrag, lijkt me (een keer uit, drie keer poging tot inchecken).
Ten tweede: het feit dat NS de enige is die dit doet uit al die voorbeelden maakt het wel de one-off. Het is dus niet zo logisch dat alle vervoersbedrijven dit hebben ingevoerd. Dat is dan wel weer logisch omdat het lastig is en helemaal niet handig.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  donderdag 3 juni 2010 @ 13:38:11 #182
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_82280889
quote:
Strippenkaart in april 2011 overal afgeschaft
do 03 jun 2010, 09:22
AMSTERDAM - De strippenkaart is in april 2011 nergens meer in Nederland geldig. De strippenkaart wordt dan landelijk vervangen door de ov-chipkaart.

Dit maakte de stuurgroep ov-chipkaart donderdag bekend op een persconferentie in de hoofdstad, waar de strippenkaart nu definitief is afgeschaft.

Behalve in de regio’s Rotterdam en Amsterdam kan de strippenkaart nog in het hele land gebruikt worden. In Groningen, Drenthe en Limburg is de chipkaart nog niet geïntroduceerd en is strippenkaart nog steeds de norm.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  donderdag 3 juni 2010 @ 13:39:06 #183
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_82280931
Nog meer nieuws:
quote:
Invoering van OV-chipkaart levert stroom klachten op
Door: Frits Verhagen | dinsdag 1 juni 2010 14:32
HOOFDDORP - De definitieve invoering van de OV-chipkaart in de regio Amsterdam heeft onder gebruikers een stroom klachten opgeleverd. GroenLinks pleitte vorige week nog voor uitstel om de invoering eerst beter te regelen.
De fractie van GroenLinks bepleitte dat in een brief aan het dagelijks bestuur van de Stadsregio Amsterdam. De brief werd geschreven door het Haarlemmermeerse raadslid Nicole Mulder, die er tijdens de raadsvergadering melding van maakte. Volgens haar zijn er steeds meer meldingen van problemen bij gebruikers van de OV-chipkaart.
De nieuwe wethouder van Verkeer en Vervoer, Michel Bezuijen (VVD), reageerde dat de invoering van de OV-chipkaart niet zomaar kon worden gestopt. Hij zei dat hij overleg heeft gehad met zijn collega-wethouders uit de regio en dat alles op alles wordt gezet om de invoering zo goed mogelijk te laten verlopen.
Zoals bekend kan er met ingang van vandaag in de regio Amsterdam, dus ook Haarlemmermeer, alleen nog met een OV-chipkaart worden gereisd. De strippenkaart is verleden tijd. De politieke partijen ChristenUnie-SGP en HAP meldden al eerder problemen.
Fractievoorzitter Arjo van Bezooijen van de ChristenUnie-SGP zei dat er voor reizigers uit Haarlemmermeer met een busabonnement geen enkele mogelijkheid is om deze om te zetten naar een OV-chipkaart. Ze moeten daarvoor naar Amsterdam of Haarlem. Wethouder Bezuijen zei daarover dat Connexxion al de volgende dag 'opwaardeerplekken' in de polderde wil openstellen.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  donderdag 3 juni 2010 @ 13:40:13 #184
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_82280976
Nog nog meer nieuws:
quote:
De onnavolgbare avonturen van busreizigers met de OV-chipkaart
Gepubliceerd op 01 juni 2010, 23:51 /// Laatst bijgewerkt op 01 juni 2010, 23:57
abbekerk -
Uitstappen in Abbekerk, maar betalen tot Middenmeer, acht kilometer verderop. Na een artikel vorige week over vreemde afrekeningen met de OV-chipkaart, kwamen verschillende busreizigers met nieuwe avonturen op de proppen.

Marry van Vliet uit Abbekerk is inmiddels het spoor bijster. Een paar keer per week reist zij met Connexxion van Abbekerk naar Hoorn en terug. En steeds kost het iets anders. Soms 1,84, dan weer 1,87, 1,94 of 2,05. En soms staat er op de terugweg maar liefst 3,05 op de teller. ,,Dat laatste overkomt me alleen als ik bij Abbekerk busstation uitstap. Nooit bij Abbekerk Dorpsstraat, terwijl dat een halte verder is. Is dit nog te volgen?!''
Nee. Ook volgens Connexxion niet. Volgens de busmaatschappij kost de rit altijd 1,86 of 1,85. Waar al die andere bedragen vandaan komen, blijft dus onduidelijk. Behalve die uitschieter van 3,05. Connexxion heeft achterhaald dat de uitstap bij het busstation Abbekerk blijkbaar wordt geregistreerd als uitstappen in Middenmeer. Acht kilometer verderop. ,, We zullen de halteherkenning nagaan op deze halte op deze lijn. De reiziger kan natuurlijk restitutie vragen.''
Ook Jan Touwen uit Zaandam heeft al meerdere keren meegemaakt dat Connexxion de verkeerde uitstaphalte registreert. Eerder zei de busmaatschappij al dat dit soms kan gebeuren, als de chauffeur iets te ver doorrijdt. Maar volgens Dirk Broek uit Zaandam pakt het systeem soms ook een halte eerder.
En volgens Alkmaarder Bas van der Bent gaat het systeem ook bij het inchecken in de fout. Toen hij vorige week op de Kanaalkade instapte, meende het systeem dat hij zich op de Nassaulaan aan de andere kant van het centrum bevond. ,,Terwijl ik daar nog nooit van mijn leven ben opgestapt!'' Ook dit belooft Connexxion te zullen nagaan.
Annette Bruijn uit Alkmaar betaalde onlangs op de heenreis minder (1,27) dan terug (1,33). ,,Terwijl ik toen een halte eerder uitstapte.'' En de al genoemde Dirk Broek maakte al eens mee dat zijn kaart werd opgeladen, terwijl hij dat echt niet had gedaan. ,,Plusje!'', schrijft hij.
Sommige Arriva-reizigers verbazen zich over de enorm variërerende ritprijzen tussen Purmerend en Amsterdam. Zo betaalt Ron Kuchlein op de heenweg steeds 2,35, maar op de terugweg 1,65 of 1,68. Arriva legt uit: ,,Heen stapt hij op bij Arriva, en komt het opstaptarief van 0,78 dus bij die rit. Op de terugweg zit dat bedrag al in het traject dat hij in Amsterdam met het GVB heeft afgelegd. Dat de kosten van de terugweg wat variëren, komt omdat we afstand per honderd meter afrekenen.''

Kaartlezer

Jan Touwen uit Zaandam waarschuwt ten slotte voor de al te ijverige kaartlezer in de bussen.
Toen hij laatst bij het uitstappen uitcheckte, meldde de kaartlezer 'Overstap OK'. Alsof hij al eerder uitgestapt was en nu weer incheckte. Omdat hij niet nóg eens kon uitstappen, werd het volle pond van vier euro van zijn tegoed afgeschreven. Touwen vermoedt dat de kaartlezer zijn kaart al scande terwijl hij bij de uitgang stond te wachten tot de bus bij de halte zou zijn. 'Hoe goed is dat apparaat aan de zijkanten afgeschermd?'
Volgens Connexxion moet je inderdaad niet te dicht bij het apparaat komen. ,,De leesafstand tussen de antenne van de kaart en de antenne in de kaartlezer is ongeveer tien centimeter. Dit protocol is volgens internationale normen gestandaardiseerd.''
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  donderdag 3 juni 2010 @ 13:48:03 #185
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_82281283
Overigens reis ik in een gebied waar meerdere organisaties actief zijn: HTM, Connexxion, Veolia, RET en Qbuzz (en NS).
Nu wil ik zo'n sterabonnement:

RET en Qbuzz accepteren alleen ovchip.
HTM accepteert alleen papieren 'zichtcoupon'.
Veolia en Connexxion accepteren beide.

Klantenservice HTM zegt: Wij kunnen geen abbo op de chip zetten omdat landelijk nog niet besloten is dat die abonnementsvorm er blijft. Je moet naar RET die kunnen dat wel en je krijgt een 'zichtcoupon'.

Klinkt voor mij ook behoorlijk contradictieus. Het kan niet bij HTM maar wel bij RET, terwijl de reden van HTM een landelijke zou zijn.
Dat is echter niet het ergste. Het vervelendste is dus dat ik naar Rotterdam moet om een abonnement voor regio Den Haag en Delft te kopen. Right... .
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_82281509
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:10 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Ten eerste: vier keer in twee minuten is niet 'normaal' bibbergedrag, lijkt me (een keer uit, drie keer poging tot inchecken).
Ten tweede: het feit dat NS de enige is die dit doet uit al die voorbeelden maakt het wel de one-off. Het is dus niet zo logisch dat alle vervoersbedrijven dit hebben ingevoerd. Dat is dan wel weer logisch omdat het lastig is en helemaal niet handig.
De NS heeft een site waar ze om reizigers ervaringen vragen, meldt het daar zou ik zeggen.

En nogmaals, de trein is iets waarbij je in 99% van de gevallen uitstapt om niet binnen 10 minuten weer in te stappen. Als blijkt dat er wel een aantal mensen zijn die dubbel uitchecken, is het niet zo raar dat ze daar iets tegen doen.
Leaf
pi_82283416
Heeft iemand trouwens gelezen in de Spits, dat sudenten de extra reiskosten en andere kosten niet terugkrijgen ?

Het wordt standaard afgewezen, ondanks de belofte dat het zou worden vergoed
Ze blijken trouwens ook bij bosjes defect te raken

Iemand van de Fokkers hier al zijn extra reiskosten teruggehad door de falende OV studenten chipkaart

[ Bericht 8% gewijzigd door macca728 op 03-06-2010 15:14:05 ]
  donderdag 3 juni 2010 @ 15:15:54 #188
221328 MelanieA
What we think, we become.
pi_82284851
Weet iemand hoe het werkt als ik mijn (anonieme) OV-chipkaart heb opgewaardeerd (voor een x bedrag) en na een tijdje wil zien hoeveel er nog op staat? Kom ik dan bijv. niet ineens voor verrassingen te staan als ik wil inchecken in de tram of bus als er niets meer op staat? Checkt ie dan nog in? Of wordt er dan aangegeven dat er onvoldoende saldo op staat?
(sorry msch is dit een stomme vraag maar ik heb nog geen enkele ervaring met de OV-chipkaart)
We are born and we die. These are certainties. Everything else in between is of our own making; so make it good.
pi_82285113
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 15:15 schreef MelanieA het volgende:
Weet iemand hoe het werkt als ik mijn (anonieme) OV-chipkaart heb opgewaardeerd (voor een x bedrag) en na een tijdje wil zien hoeveel er nog op staat? Kom ik dan bijv. niet ineens voor verrassingen te staan als ik wil inchecken in de tram of bus als er niets meer op staat? Checkt ie dan nog in? Of wordt er dan aangegeven dat er onvoldoende saldo op staat?
(sorry msch is dit een stomme vraag maar ik heb nog geen enkele ervaring met de OV-chipkaart)
Bij een persoonlijke chipkaart kun je via internet kijken hoeveel saldo je nog hebt, dat heeft alleen een paar dagen vertraging.
Of je kunt ervoor kiezen om automatisch op te laden, dan kom je nooit voor een verassing te staan.

Bij de anonieme chipkaart zie je elke keer dat je uit checkt wat het nieuwe saldo is en bij de meeste automaten kun je dat saldo ook controleren. Om in de tram, bus of metro te kunnen stappen moet je minimaal een euro, of minder, op de kaart hebben staan. Bij de trein is dat meer.
Als het saldo niet genoeg is geeft die dat aan.
Leaf
  donderdag 3 juni 2010 @ 15:24:52 #190
141482 Q.
JurassiQ
pi_82285274
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 15:21 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Bij een persoonlijke chipkaart kun je via internet kijken hoeveel saldo je nog hebt, dat heeft alleen een paar dagen vertraging.
Minimaal. Vaak meer dan een week. Waardeloos systeem, zo heb je er dus niets aan.
For great justice!
pi_82285399
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 15:24 schreef Q. het volgende:

[..]

Minimaal. Vaak meer dan een week. Waardeloos systeem, zo heb je er dus niets aan.
Wat wil je er aan hebben dan?

Wil je elke avond terugkijken wat je gereisd hebt?
Leaf
  donderdag 3 juni 2010 @ 15:29:31 #192
221328 MelanieA
What we think, we become.
pi_82285473
Super! Bedankt voor het snelle antwoord!
We are born and we die. These are certainties. Everything else in between is of our own making; so make it good.
pi_82285579
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 15:28 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Wat wil je er aan hebben dan?

Wil je elke avond terugkijken wat je gereisd hebt?
En waarom kan dat niet ?

Bij NS is dat wel mogelijk, dus technisch gezien ook via OV chipkaart.nl

Maar jij weet na 7 WERkdagen nog wat je gedaan heb die dag ?
  donderdag 3 juni 2010 @ 15:32:27 #194
141482 Q.
JurassiQ
pi_82285602
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 15:28 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Wat wil je er aan hebben dan?

Wil je elke avond terugkijken wat je gereisd hebt?
Ik wil wel eens een actueel saldo kunnen zien. Om te weten of ik nog moet opladen. Zonder eerst een automaat op te moeten zoeken waar doorgaans 20 bejaarden voor staan.
For great justice!
pi_82285906
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 15:32 schreef Q. het volgende:

[..]

Ik wil wel eens een actueel saldo kunnen zien. Om te weten of ik nog moet opladen. Zonder eerst een automaat op te moeten zoeken waar doorgaans 20 bejaarden voor staan.
Het actuele saldo zie je elke keer als je uitcheckt.
En je kunt bij een persoonlijke kaart get automatisch opladen activeren. Hoef je je nooit zorgen te maken over wanneer je op moet laden.
Leaf
  donderdag 3 juni 2010 @ 15:40:46 #196
141482 Q.
JurassiQ
pi_82285975
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 15:39 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Het actuele saldo zie je elke keer als je uitcheckt.
En dat onthou je natuurlijk ook prima als je daarna twee weken lang niet met het OV reist. . Snap jij nou ECHT niet dat het wel eens verdomd makkelijk zou kunnen zijn als je een actueel saldo zou kunnen zien en niet die waardeloze verouderde troep die je nou ziet?
For great justice!
pi_82285982
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 15:39 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Het actuele saldo zie je elke keer als je uitcheckt.
En je kunt bij een persoonlijke kaart get automatisch opladen activeren. Hoef je je nooit zorgen te maken over wanneer je op moet laden.
En jij kan zo goed hoofdrekenen dat je precies kan controleren of het allemaal klopt ?
Of negeer je gewoon weer vragen die jou niet goed uitkomen
pi_82286379
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 15:40 schreef Q. het volgende:

[..]

En dat onthou je natuurlijk ook prima als je daarna twee weken lang niet met het OV reist. . Snap jij nou ECHT niet dat het wel eens verdomd makkelijk zou kunnen zijn als je een actueel saldo zou kunnen zien en niet die waardeloze verouderde troep die je nou ziet?
Als je twee weken niet met het OV reist, staat in de tussentijd het actuele saldo op de site

Ik snap best dat het handig is dat je het actuele saldo ziet. Maar waarom het perse dezelfde dag via internet te controleren moet zijn snap ik niet. Op de stations staan genoeg apparaten om het te controleren en je hebt het eigenlijk niet eens nodig omdat je ook automatisch op kunt laden.
Leaf
pi_82286444
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 15:50 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Als je twee weken niet met het OV reist, staat in de tussentijd het actuele saldo op de site

Ik snap best dat het handig is dat je het actuele saldo ziet. Maar waarom het perse dezelfde dag via internet te controleren moet zijn snap ik niet. Op de stations staan genoeg apparaten om het te controleren en je hebt het eigenlijk niet eens nodig omdat je ook automatisch op kunt laden.
waarom kan je het bij NS wel controleren dezelfde dag op mijnns.nl en niet op OVchipkaart.nl ?

Dat is toch raar
  donderdag 3 juni 2010 @ 15:52:59 #200
141482 Q.
JurassiQ
pi_82286481
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 15:50 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Als je twee weken niet met het OV reist, staat in de tussentijd het actuele saldo op de site
Als je geluk hebt: het saldo wat OV-chipkaart.nl aangeeft klopt voor geen meter terwijl ik toch al geen twee weken meer met het OV heb gereisd.
For great justice!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')