vandaag heb ik dat hok van mij op assteuntjes gezet, de wieltjes er af gehaald en die zowel van binenn als van buiten met een hogedrukspuit waar warm zeepwater uit kwam schoon gemaakt. Resultaat: de velgen zijn een stuk schoner geworden en passen niet meer bij de rest van de auto
Okee, toegegeven, het staat wel goed en de velgen lijken hierdoor niet zo heel slecht.
Maar ik heb nadat ik het spul op assteunen gezet heb maar voor ik de wielen er af gehaald heb even wat aan de wielen getrokken om te kijken of ik ergens speling kon voelen. En jawel: ik heb speling op een stuurkogel links. Hoeveel het is weet ik niet precies, maar dat ding moet wel even vervangen worden voor ik verder zoek naar de oorzaak van het rare trillen.
Doel van het schoonmaken van de velgen is overigens dat ze eens schoon gebalanceerd kunnen worden. Dan valt er geen vuil meer van af waardoor ik alsnog een trilling krijg.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/