FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Wehkamp.nl / product niet op voorraad / prijsverlaging
IceDustbin2dinsdag 25 mei 2010 @ 14:02
Misschien een beetje moeilijke TT, dus hierbij wat uitleg:

Ik heb vorige week vrijdag bij de wehkamp een guitar hero 5 super bundle gekocht van 139 euro. Na betaling bleek het product opeens niet meer voorradig. Nouja, kan gebeuren.

Ware het niet dat het product vandaag ineens van levertijd veranderd is (1week naar 2-3dagen). Dit houd mijn insziens in dat het product weer op voorraad is bij hun? Ik heb hier nog geen melding van gehad? (in het betalings mailtje stond 'verzendingswijze: je krijgt hierover bericht' )

Tevens is de prijs verlaagd, van 139 naar 125,10.. Als ik het product dus niet vorige week had besteld, maar vandaag, dan had ik hem wss op dezelfde dag binnen gekregen maar dan 14 euro goedkoper?

2 vragen dus:
iemand ervaring met wanneer je een mailtje oid krijgt dat je product nu wel kan worden verzonden?
is er een mogelijkheid om die 14 euro terug te claimen? tuurlijk, tis een klein bedrag maar ik zou er mooi een setje extra batterijen voor kunnen kopen
HugoBaasdinsdag 25 mei 2010 @ 14:04
Gewoon nog een keer bestellen.

Krijg je ze alle twee dan stuur je die duurdere terug.

Heb je wettelijk gezien 14 dagen voor.
Dennis101dinsdag 25 mei 2010 @ 14:08
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 14:04 schreef HugoBaas het volgende:
Gewoon nog een keer bestellen.

Krijg je ze alle twee dan stuur je die duurdere terug.

Heb je wettelijk gezien 14 dagen 7 werkdagen voor.
Contact opnemen met Wehkamp lijkt mij overigens de beste stap.
Rectumdinsdag 25 mei 2010 @ 14:12
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 14:08 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Contact opnemen met Wehkamp lijkt mij overigens de beste stap.
Online heb je 14 dagen bedenktijd.
Dennis101dinsdag 25 mei 2010 @ 14:13
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 14:12 schreef Rectum het volgende:

[..]

Online heb je 14 dagen bedenktijd.
Bij de Wehkamp misschien, wettelijk gezien niet.
Paulus-de-Boskabouterdinsdag 25 mei 2010 @ 14:16
Wat eerder al is gezegd:
Wehkamp bellen en zeggen dat je die 14 euro terug wil hebben, doen ze moeilijk dan gewoon nog één bestellen en die duurdere terug sturen...

Terug sturen is geen probleem als je iets gekocht heb op afstand, dat is wettelijk geregeld!
Rectumdinsdag 25 mei 2010 @ 14:17
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 14:13 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Bij de Wehkamp misschien
Ja.
quote:
Bij wehkamp.nl heb je voor al je bestellingen een zichttermijn van 14 dagen vanaf het moment dat de bestelling in je bezit is. Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken en/of passen, tenzij anders vermeld. Na het verstrijken van de zichttermijn is de koopovereenkomst een feit.
http://www.wehkamp.nl/Klantenservice/Informatie.aspx?IHC=KRT&IPC=016
Butterfly91dinsdag 25 mei 2010 @ 14:24
Over de vraag over die 14 euro:

Ik bestelde laatst een mp3-speler. De dag dat ik hem binnenkreeg bleek hij ivm een aanbieding 10 euro goedkoper te zijn. Gemaild met de wehkamp-klantensevice en een waardenbon ter waarde van het verschil gekregen.
Ik zou ze dus gewoon even mailen, wellicht krijg je ook een waardenbon.
Five_Horizonsdinsdag 25 mei 2010 @ 14:26
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 14:24 schreef Butterfly91 het volgende:

Ik zou ze dus gewoon even mailen, wellicht krijg je ook een waardenbon.
Maar je kunt het ook terugsturen. Dan krijg je tenminste gewoon geld terug.
Dennis101dinsdag 25 mei 2010 @ 14:27
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 14:26 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Maar je kunt het ook terugsturen. Dan krijg je tenminste gewoon geld terug.
Gaat alleen wel weer wat tijd overheen, moet je ook maar net willen.
bug_me_not2dinsdag 25 mei 2010 @ 14:27
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 14:16 schreef Paulus-de-Boskabouter het volgende:
Terug sturen is geen probleem als je iets gekocht heb op afstand, dat is wettelijk geregeld!
Helaas kost je dat echter wel ong. ¤ 7,00 (of hoeveel TNT post tegenwoordig voor verzending rekent)
Dennis101dinsdag 25 mei 2010 @ 14:28
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 14:27 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Helaas kost je dat echter wel ong. ¤ 7,00 (of hoeveel TNT post tegenwoordig voor verzending rekent)
In het geval van Wehkamp niet, die rekenen geen retourkosten.
zozdinsdag 25 mei 2010 @ 14:28
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 14:27 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Helaas kost je dat echter wel ong. ¤ 7,00 (of hoeveel TNT post tegenwoordig voor verzending rekent)
Volgens mij kan je retouren sturen naar een antwoordnummer.
Five_Horizonsdinsdag 25 mei 2010 @ 14:29
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 14:27 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Gaat alleen wel weer wat tijd overheen, moet je ook maar net willen.
Tenzij je zeker weet dat je iets bij Wehkamp gaat bestellen, lijkt het me altijd de beste optie.
IceDustbin2dinsdag 25 mei 2010 @ 15:26
een waardebon van de wehkamp zit ik ook niet op te wachten. Dus ik denk dat ik er gewoon nog 1 bestel, en vervolgens van de 'oude' mn geld terugeis.

maar zal eerst even de klantenservice mailen, of ik niet gewoon cash kan krijgen ipv waardebon van wehkamp.
karr-1dinsdag 25 mei 2010 @ 15:37
Had je ook bijbetaald als het duurder was geworden ondertussen?
IceDustbin2dinsdag 25 mei 2010 @ 15:39
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 15:37 schreef karr-1 het volgende:
Had je ook bijbetaald als het duurder was geworden ondertussen?
nee?
ik blijf een nederlander he prijsveranderingen zijn niet mijn fout, dus wil ik er ook niet de dupe van zijn
of t nou omhoog of omlaag is...
nou geen moraalridder spelen he
karr-1dinsdag 25 mei 2010 @ 15:41
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 15:39 schreef IceDustbin2 het volgende:

[..]

nee?
ik blijf een nederlander he prijsveranderingen zijn niet mijn fout, dus wil ik er ook niet de dupe van zijn
of t nou omhoog of omlaag is...
nou geen moraalridder spelen he
Nee oke dan is dat weer duidelijk
Joanne35dinsdag 25 mei 2010 @ 16:43
Als artikelen bij Wehkamp niet meteen leverbaar zijn kun je ze vaak nog annuleren, dan kan je daarna gewoon een nieuwe bestelling plaatsen (wel met het risico dat ie dan net uitverkocht is natuurlijk ;-) )
quote:
Annuleren

Wil je een bestelling annuleren? Dit kan onder 'Mijn bestellingen' op Mijn wehkamp.nl. Als het mogelijk is om je bestelling te annuleren, dan zie je achter het artikel een annuleerknop. Je kunt je bestelling annuleren door hierop te klikken. Omdat wij een directe levering nastreven, kun je voorradige kleinere artikelen niet annuleren. Ze zitten dan al in het leveringstraject. Artikelen met een langere levertijd kun je annuleren vanaf een dag na je bestelling.

Wanneer je de bestelling niet meer op tijd hebt kunnen annuleren, dan kun je deze bij aflevering gelijk weer mee teruggeven aan de bezorger. Als je gekozen hebt voor aflevering bij een DHL Servicepoint, dan hoef je niets te doen. Haal je je bestelling niet op dan stuurt DHL deze automatisch binnen 14 dagen terug naar wehkamp.nl.
LilDutchPrincessdinsdag 25 mei 2010 @ 17:28
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 14:28 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

In het geval van Wehkamp niet, die rekenen geen retourkosten.
quote:
Verzendkosten


Retourneer je de gehele bestelling, dan brengt wehkamp.nl geen verzendkosten in rekening. Als je bij je retour een nieuwe bestelling plaatst, brengt wehkamp.nl wel verzendkosten in rekening voor het verwerken en bezorgen. Kijk in de Bezorgservice Menukaart voor een overzicht van de verzendkosten. Let op! Deze bedragen zijn richtlijnen. Onder 'Mijn administratie' kun je de definitieve verzendkosten bekijken.
Hmm dat kan dus inderdaad...
Five_Horizonsdinsdag 25 mei 2010 @ 17:30
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 15:41 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Nee oke dan is dat weer duidelijk
Wat wil je hier dan eigenlijk mee zeggen?
karr-1woensdag 26 mei 2010 @ 13:14
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 17:30 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Wat wil je hier dan eigenlijk mee zeggen?
Niets, behalve dat we nog steeds in Nederland leven en echte Nederlanders zijn.
Dennis101woensdag 26 mei 2010 @ 13:31
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 13:14 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Niets, behalve dat we nog steeds in Nederland leven en echte Nederlanders zijn.
Het zou natuurlijk ook een beetje vreemd on moedwillig teveel te gaan betalen, wanneer dat totaal niet hoeft.
r_onewoensdag 26 mei 2010 @ 13:41
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 15:37 schreef karr-1 het volgende:
Had je ook bijbetaald als het duurder was geworden ondertussen?
Ga jij ook altijd wachten tot iets niet meer in de aanbieding is en het dan kopen?
Ralphmeisterwoensdag 26 mei 2010 @ 13:46
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 15:26 schreef IceDustbin2 het volgende:
een waardebon van de wehkamp zit ik ook niet op te wachten. Dus ik denk dat ik er gewoon nog 1 bestel, en vervolgens van de 'oude' mn geld terugeis.

maar zal eerst even de klantenservice mailen, of ik niet gewoon cash kan krijgen ipv waardebon van wehkamp.
Dit doen ze meestal wel, doen ze moeilijk dan zeg je dat je het ook altijd nog kan doen op bovenstaande manier en dat dit in geen van beide zijn voordeel is.
karr-1woensdag 26 mei 2010 @ 18:17
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 13:41 schreef r_one het volgende:

[..]

Ga jij ook altijd wachten tot iets niet meer in de aanbieding is en het dan kopen?
Nee maar het valt wel op dat iedereen er bovenop duikt als iets goedkoper is geworden sinds de aanschaf, maar dat niemand wat zegt als het duurder is geworden sinds de aanschaf.
Dennis101woensdag 26 mei 2010 @ 18:20
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 18:17 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Nee maar het valt wel op dat iedereen er bovenop duikt als iets goedkoper is geworden sinds de aanschaf, maar dat niemand wat zegt als het duurder is geworden sinds de aanschaf.
Waarom zouden we ook, hij heeft het product nog niet eens in huis, sterker nog, het moet nog verzonden worden en het product is al een goede 10% goedkoper. Dan is het redelijk logisch om te kijken wat de manier is om dit product ook voor die prijs te krijgen.
r_onewoensdag 26 mei 2010 @ 18:23
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 18:17 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Nee maar het valt wel op dat iedereen er bovenop duikt als iets goedkoper is geworden sinds de aanschaf, maar dat niemand wat zegt als het duurder is geworden sinds de aanschaf.
Ja, gek he

Net zo gek als dat mensen 's zomers wel lekker aan het strand gaan liggen, maar in de wintermaanden zie je ze niet. Althans, het valt wel op, toch?
karr-1donderdag 27 mei 2010 @ 06:43
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 18:23 schreef r_one het volgende:

[..]

Ja, gek he

Net zo gek als dat mensen 's zomers wel lekker aan het strand gaan liggen, maar in de wintermaanden zie je ze niet. Althans, het valt wel op, toch?
Yep dat is dan ook echt lekker vergelijkbaar
r_onedonderdag 27 mei 2010 @ 12:06
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 06:43 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Yep dat is dan ook echt lekker vergelijkbaar
Even krom ja
karr-1donderdag 27 mei 2010 @ 12:40
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 12:06 schreef r_one het volgende:

[..]

Even krom ja
Krom nee, totaal anders ja. Maar goed, daar hadden we het hier niet over volgens mij.
r_onedonderdag 27 mei 2010 @ 12:44
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 12:40 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Krom nee, totaal anders ja. Maar goed, daar hadden we het hier niet over volgens mij.
Krom ja.

Jij vindt jouw vergelijk niet krom? Het is een optie die je serieus in overweging neemt (om meer te betalen bij een tussentijdse prijsverhoging)?
karr-1donderdag 27 mei 2010 @ 12:47
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 12:44 schreef r_one het volgende:

[..]

Krom ja.

Jij vindt jouw vergelijk niet krom? Het is een optie die je serieus in overweging neemt (om meer te betalen bij een tussentijdse prijsverhoging)?
Nee natuurlijk niet, maar dat is het punt ook helemaal niet. Je koopt iets voor de prijs die je op dat moment blijkbaar redelijk vind en die je bereid bent ervoor te betalen. Volgende week is het zelfde product ineens X goedkoper en dan gaat iedereen piepen of ze de nieuwe prijs kunnen krijgen, terwijl ze blijkbaar bereid waren ook de oude prijs te betalen.

Maar als het zelfde product duurder word en de leverancier zegt "Bij betalen of anders geen product" dan wil er ineens niemand meer bijbetalen en is het onrecht etc.

Ik zie het verschil niet....
Dennis101donderdag 27 mei 2010 @ 12:51
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 12:47 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet, maar dat is het punt ook helemaal niet. Je koopt iets voor de prijs die je op dat moment blijkbaar redelijk vind en die je bereid bent ervoor te betalen. Volgende week is het zelfde product ineens X goedkoper en dan gaat iedereen piepen of ze de nieuwe prijs kunnen krijgen, terwijl ze blijkbaar bereid waren ook de oude prijs te betalen.

Maar als het zelfde product duurder word en de leverancier zegt "Bij betalen of anders geen product" dan wil er ineens niemand meer bijbetalen en is het onrecht etc.

Ik zie het verschil niet....
Dan vraag ik je, jij zou in dit geval je mond houden en gewoon die 15 euro meer betalen? Zoals ik al zei, het product is nog niet eens verzonden naar TS of het is al goedkoper geworden.

Wanneer het duurder is geworden heb je geluk, in dit geval heeft TS geluk dat hij het product gratis terug zou kunnen sturen en opnieuw kan bestellen waardoor hij het voor de lagere prijs alsnog kan krijgen, dus waarom zou hij daar niet achteraan gaan?

Als jij het verschil niet ziet zou ik vooral altijd teveel blijven betalen.
r_onedonderdag 27 mei 2010 @ 13:01
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 12:47 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet, maar dat is het punt ook helemaal niet. Je koopt iets voor de prijs die je op dat moment blijkbaar redelijk vind en die je bereid bent ervoor te betalen. Volgende week is het zelfde product ineens X goedkoper en dan gaat iedereen piepen of ze de nieuwe prijs kunnen krijgen, terwijl ze blijkbaar bereid waren ook de oude prijs te betalen.

Maar als het zelfde product duurder word en de leverancier zegt "Bij betalen of anders geen product" dan wil er ineens niemand meer bijbetalen en is het onrecht etc.

Ik zie het verschil niet....
Dat is het punt wél. Zie jij serieus het verschil niet?

Dat heet marktwerking. Het proces van vraag en aanbod is niet zo statisch als jij hier veronderstelt. Welke prijs iemand bereid is te betalen (vraag), is toch echt wel afhankelijk van wat op dat moment de prijs is die gevraagd wordt (aanbod).

Maar als ik jou goed begrijp (vooropgesteld dat de wet je de ruimte biedt om te anneleren/retourneren en opnieuw te bestellen) ga jij dus NIET piepen als een product in de tijdspanne tussen bestelling en levering in prijs daalt, betaal je trouw de oude (hogere) prijs en verklaar je ieder ander die wel piept voor irreëel.
karr-1donderdag 27 mei 2010 @ 13:07
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 13:01 schreef r_one het volgende:
Maar als ik jou goed begrijp (vooropgesteld dat de wet je de ruimte biedt om te anneleren/retourneren en opnieuw te bestellen) ga jij dus NIET piepen als een product in de tijdspanne tussen bestelling en levering in prijs daalt, betaal je trouw de oude (hogere) prijs en verklaar je ieder ander die wel piept voor irreëel.
Dan begrijp je me dus niet, maar dat was al duidelijk
karr-1donderdag 27 mei 2010 @ 13:08
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 12:51 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dan vraag ik je, jij zou in dit geval je mond houden en gewoon die 15 euro meer betalen? Zoals ik al zei, het product is nog niet eens verzonden naar TS of het is al goedkoper geworden.

Wanneer het duurder is geworden heb je geluk, in dit geval heeft TS geluk dat hij het product gratis terug zou kunnen sturen en opnieuw kan bestellen waardoor hij het voor de lagere prijs alsnog kan krijgen, dus waarom zou hij daar niet achteraan gaan?

Als jij het verschil niet ziet zou ik vooral altijd teveel blijven betalen.
Ik betaal nooit teveel.
Dennis101donderdag 27 mei 2010 @ 13:08
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 13:07 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dan begrijp je me dus niet, maar dat was al duidelijk
Dan ligt het denk ik aan je verwoording, want ik snap je dan ook niet.
r_onedonderdag 27 mei 2010 @ 13:09
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 13:07 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dan begrijp je me dus niet, maar dat was al duidelijk
Wijs me dan het licht, o alwetende ziener.
Dennis101donderdag 27 mei 2010 @ 13:12
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 13:08 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik betaal nooit teveel.
Blijft mijn vraag staan, jij zou in een dergelijk ook gewoon je mond houden?
karr-1donderdag 27 mei 2010 @ 13:15
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 13:12 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Blijft mijn vraag staan, jij zou in een dergelijk ook gewoon je mond houden?
Nee, daar ben ik dan wel weer genoeg Nederlander voor net als de rest hier.
karr-1donderdag 27 mei 2010 @ 13:15
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 13:09 schreef r_one het volgende:

[..]

Wijs me dan het licht, o alwetende ziener.
Dennis101donderdag 27 mei 2010 @ 13:16
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 13:15 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Nee, daar ben ik dan wel weer genoeg Nederlander voor net als de rest hier.
Wat is het probleem dan? Het word pas een ander verhaal wanneer iemand na 2 weken komt zeuren dat het goedkoper is geworden.
karr-1donderdag 27 mei 2010 @ 13:17
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 13:16 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Wat is het probleem dan? Het word pas een ander verhaal wanneer iemand na 2 weken komt zeuren dat het goedkoper is geworden.
Er is geen probleem behalve de constante vraag "Wat kan ik doen om alsnog de lagere prijs te krijgen."
Dennis101donderdag 27 mei 2010 @ 13:18
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 13:17 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Er is geen probleem behalve de constante vraag "Wat kan ik doen om alsnog de lagere prijs te krijgen."
En waarom is dat een probleem?
IceDustbin2donderdag 27 mei 2010 @ 13:20
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 13:15 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Nee, daar ben ik dan wel weer genoeg Nederlander voor net als de rest hier.
beetje hypocriet dan, niet? zeuren over die prijs verlaging enzo, maar er vervolgens zelf ook gebruik van maken?


ontopic: mn product word vandaag geleverd, en volgens 'mijn bestelling' op de wehkamp pagina, zou ik 125 euro moeten betalen. (ipv de 139 die daar ook nog een tijd stond).
ik heb dus 14 teveel overgeboekt? beetje raar geregeld daar. Toch maar even de reactie van de klantservice afwachten denk ik zo

P.s.: het product word niet meer geleverd door wehkamp volgens de website

P.p.s.: de discussie met karr-1 is niet eens echt van toepassing. Als het product al onderweg naar mij was geweest, had ik gewoon de voll 139 euro betaald. Later misschien spijt gehad dat ik niet 1 week heb gewacht, maar dat wist ik toen ook nog niet
nu is het zo, dat MIJN product, uit dezelfde batch komt als de producten die maar 125 euro zijn. en DAT zit me niet lekker. het gaat me er totaal niet om dat ik 14 euro meer uit moet geven..
karr-1donderdag 27 mei 2010 @ 13:21
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 13:18 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

En waarom is dat een probleem?
Omdat je dan blijkbaar niet tevreden was met de prijs die je eerst betaalde. Je kunt ook zeggen dat de persoon die het na jou koopt geluk heeft met een lagere prijs, maar dat jij blijkbaar bereid was om een hogere prijs te betalen. Vaak gaat het om een paar euro, dus amper de moeite waard.
IceDustbin2donderdag 27 mei 2010 @ 13:27
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 13:21 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Omdat je dan blijkbaar niet tevreden was met de prijs die je eerst betaalde. Je kunt ook zeggen dat de persoon die het na jou koopt geluk heeft met een lagere prijs, maar dat jij blijkbaar bereid was om een hogere prijs te betalen. Vaak gaat het om een paar euro, dus amper de moeite waard.
zoals in de post boven je: het is een principe kwestie. mijn product word op dezelfde dag daar de deur uitgestuurd, als zeg 10 andere.. alleen van die 11, is er 1 duurder, de mijne... dat slaat toch nergens op?
nogmaals: als de mijne onderweg was, en hij een week later 40 euro goedkoper zou zijn, dan had ik er niet over gezeurd.. en ik had m dan wel nog steeds terug kunnen sturen
Dennis101donderdag 27 mei 2010 @ 13:28
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 13:21 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Omdat je dan blijkbaar niet tevreden was met de prijs die je eerst betaalde. Je kunt ook zeggen dat de persoon die het na jou koopt geluk heeft met een lagere prijs, maar dat jij blijkbaar bereid was om een hogere prijs te betalen. Vaak gaat het om een paar euro, dus amper de moeite waard.
Vreemde conclusie, TS was wel tevreden met de prijs (anders besteld hij niet), maar waarom zou je nu die 15 euro laten liggen?
karr-1donderdag 27 mei 2010 @ 13:30
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 13:28 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Vreemde conclusie, TS was wel tevreden met de prijs (anders besteld hij niet), maar waarom zou je nu die 15 euro laten liggen?
Omdat je die 15 euro ook niet gekregen zou hebben als het product niet van prijs veranderd was. Blijkbaar had je die 15 euro extra er voor over.
Dennis101donderdag 27 mei 2010 @ 13:32
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 13:30 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Omdat je die 15 euro ook niet gekregen zou hebben als het product niet van prijs veranderd was. Blijkbaar had je die 15 euro extra er voor over.
Ja dat had hij toch ook, maar waarom zou je die 15 euro niet terug mogen vragen, je hoeft er amper wat voor te doen? Beetje vreemde redenering vind je zelf niet? 'ik heb er graag 139 euro voor over, maar wanneer die 15 euro goedkoper is, hoef ik die 15 euro niet terug, ik vind 139 immers ook best'....
karr-1donderdag 27 mei 2010 @ 13:34
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 13:32 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ja dat had hij toch ook, maar waarom zou je die 15 euro niet terug mogen vragen, je hoeft er amper wat voor te doen? Beetje vreemde redenering vind je zelf niet? 'ik heb er graag 139 euro voor over, maar wanneer die 15 euro goedkoper is, hoef ik die 15 euro niet terug, ik vind 139 immers ook best'....
Precies nou snap je hem.....
lilydonderdag 27 mei 2010 @ 13:36
Wehkamp doet daar niet moeilijk over.
Als je product in de levertijd goedkoper is geworden dan krijg je het product gewoon voor de lagere prijs.
Dennis101donderdag 27 mei 2010 @ 13:36
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 13:34 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Precies nou snap je hem.....
Ik stel daar dat het een vreemde redenering is...
r_onedonderdag 27 mei 2010 @ 13:36
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 13:15 schreef karr-1 het volgende:
Nee, daar ben ik dan wel weer genoeg Nederlander voor net als de rest hier.
Dan had ik je kennelijk dus wél goed begrepen.
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 13:15 schreef karr-1 het volgende:
2

Een inhoudelijk antwoord geven op een vraag is duidelijk niet je sterkste kant.
r_onedonderdag 27 mei 2010 @ 13:37
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 13:34 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Precies nou snap je hem.....
Nee, toch weer niet
karr-1donderdag 27 mei 2010 @ 13:44
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 13:36 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ik stel daar dat het een vreemde redenering is...
Vreemd, maar niet onredelijk
karr-1donderdag 27 mei 2010 @ 13:44
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 13:36 schreef r_one het volgende:

[..]

Dan had ik je kennelijk dus wél goed begrepen.
[..]

2

Een inhoudelijk antwoord geven op een vraag is duidelijk niet je sterkste kant.
Mijn antwoorden begrijpen is ook lastig ik weet het
Dennis101donderdag 27 mei 2010 @ 13:45
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 13:44 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Vreemd, maar niet onredelijk
Wat is er onredelijk aan om je verschil terug te vragen?
r_onedonderdag 27 mei 2010 @ 13:46
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 13:44 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Mijn antwoorden begrijpen is ook lastig ik weet het
Je zou ook kunnen aangeven wáár (in de bewuste quote) ik je niet of verkeerd begrepen heb, in plaats van alleen maar te constateren dát ik je verkeerd begrepen heb. Maar kennelijk is dat al teveel gevraagd.

Buiten dat, je zou ook in kunnen gaan op het stukje economische theorie, wat je (om welke reden dan ook) maar even weggelaten hebt uit je (nietszeggende) reactie aldaar.
IceDustbin2donderdag 27 mei 2010 @ 14:06
pakket is binnen.. Nooit bij wehkamp bestellen dus; er vielen zeker 20 bubbelenveloppen (VOL) uit zn auto toen ie mij mn doos aangaf. Bezorger was enorm onvoorzichtig..

kleine funfact: op mn factuur bij de doos, staat dat ik 125 heb betaald (de nieuwe, lagere prijs).
maar ik heb tijdens bestellen met iDEAL toch echt 139 overgeboekt! even kijken of wehkamp de rest nog terugstort dan...