abonnement Unibet Coolblue
pi_81884982
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 19:53 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Jack is de hoofdpersoon gebleken, het belangrijkste onderwerp is immers zijn test. Het begint dan ook met zijn ogen die opengaan en eindigt met zijn ogen die dichtgaan en hij dus sterft nadat hij zijn taak heeft volbracht. Hoe moeten ze dit nog duidelijker laten zien?

Op zich nog mooie beeldspraak ook, hij repareert immers de ruggegraat van het eiland, het licht.
Om het compleet te maken.



As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 20:00:07 #202
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_81885087
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 19:58 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Om het compleet te maken.

[ afbeelding ]



"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  dinsdag 25 mei 2010 @ 20:01:11 #203
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_81885143
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 19:46 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Tijd doet er niet toe. Iedereen gaat uiteindelijk dood. Ook al heeft Hurley nog 1000 jaar geleefd. De ALT begon voor iedereen tegelijk op het moment dat ze doodgingen.
Dat snap ik. Maar Bragi zei letterlijk dat iedereen op Jack wachtte, op zijn dood. En dat klopt dus niet.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 20:02:13 #204
295615 the_ring
Klaar voor de strijd
pi_81885203
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 20:01 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat snap ik. Maar Bragi zei letterlijk dat iedereen op Jack wachtte, op zijn dood. En dat klopt dus niet.
Ze wachtten op het moment dat hij het herinnert.
pi_81885295
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 18:54 schreef chroestjov het volgende:
Ik kreeg trouwens zelf wel een Twin Peaks Flashback na het kijken van de finale.
Ik een Langoliers flashback

Toen ze haast moesten maken met dat vliegtuig omdat de startbaan aan het instorten was verwachtte ik bijna kleine baby-smokeys om achter dat vliegtuig aan te jagen om het beeld compleet te maken.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 20:07:58 #206
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_81885537
Ik vind het erover praten leuker dan de serie zelf. Heb alleen nog sterker het gevoel dat Lost uit twee delen bestaat. Het mysterie e.d. in de eerste seizoenen. En de "filosofische" kant in het laatste seizoen. Eigenlijk is het hele eiland overbodig maar ging het meer om de fouten in je leven rechtzetten, jezelf opzoeken en vrede hebben met je einde.

Een ding though, als tijd niet uitmaakt, boeit het dus ook niet dat Lapidus, Miles e.d. weg zijn gegaan van het eiland. Die zouden dan ook best bij de tussenhemel kunnen zijn, maar die waren er niet. Zou dit dan komen omdat "het eiland" niet het belangrijkste moment in hun leven was? Maar voor de anderen is het eiland ook slechts aan het einde van hun leven. Hebben ze dan niks anders gepresteerd in hun leven dat gedenkwaardig was? Waarom geen familieleden? Zelfs al zou ik een van de passagiers zijn, dan zouden de belangrijkste personen (en dus de personen op wie ik wacht, of die op mij zouden wachten, mijn familieleden zijn). Boone, Shannon, Arzt, hadden kleine rolletjes en ik kan me nauwelijks voorstellen dat dit het belangrijkste in hun leven was. Bovendien heeft Sayid eigenlijk al een andere vriendin maar gaat hij nu met Shannon. En Boone's enige prestatie is het niet langer willen hebben van z'n stiefzus. Zie niet in waarom Miles' tijd daar van minder belang was dan van Boone. Was voor Miles ook een belangrijke ervaring, reconciliation met z'n vader en dergelijke.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 20:13:38 #207
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_81885852
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 19:38 schreef Bragi het volgende:

[..]

Nee, hoor.
[..]

Ook daarin zit je wat mij betreft fout. Ik weet niet hoe anderen daar over denken, maar ik ging er nooit vanuit dat we alle antwoorden zouden krijgen. Die verwachtte ik dan ook en daar verlangde ik dan ook niet naar. Echt de belangrijkste vragen zijn voor mij beantwoord en daarom ben ik tevreden met Lost.
mwa dat discussieren over een aflevering, lezen welke hints er allemaal inzaten over die mysteries zodat we het mogelijk eerder konden ontrafelen dan dat de makers het zouden verklaren, dát vond ik leuk. Nu is gebleken dat makers een hoop van die mysteries helemaal niet verklaren maar gewoon laten voor wat ze zijn vind ik gewoon zonde.

Bijv de hiërogliefen in de tempel, standbeeld, grot etc etc etc. Daar leek zoveel achter te zitten, overal op internet doken dingen op die het duidelijker leken te maken. Je dacht als kijker dat je een voorsprong had voordat duidelijk werd wat (bijv) jacob of alpert daarmee te maken had. Wat blijkt: ze hadden net zo goed een discotheek of supermarkt als achtergrond kunnen nemen met tekeningen met plakplaatjes van de eredivisie.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 20:20:11 #208
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_81886254
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 20:07 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik vind het erover praten leuker dan de serie zelf. Heb alleen nog sterker het gevoel dat Lost uit twee delen bestaat. Het mysterie e.d. in de eerste seizoenen. En de "filosofische" kant in het laatste seizoen. Eigenlijk is het hele eiland overbodig maar ging het meer om de fouten in je leven rechtzetten, jezelf opzoeken en vrede hebben met je einde.

Een ding though, als tijd niet uitmaakt, boeit het dus ook niet dat Lapidus, Miles e.d. weg zijn gegaan van het eiland. Die zouden dan ook best bij de tussenhemel kunnen zijn, maar die waren er niet. Zou dit dan komen omdat "het eiland" niet het belangrijkste moment in hun leven was? Maar voor de anderen is het eiland ook slechts aan het einde van hun leven. Hebben ze dan niks anders gepresteerd in hun leven dat gedenkwaardig was? Waarom geen familieleden? Zelfs al zou ik een van de passagiers zijn, dan zouden de belangrijkste personen (en dus de personen op wie ik wacht, of die op mij zouden wachten, mijn familieleden zijn). Boone, Shannon, Arzt, hadden kleine rolletjes en ik kan me nauwelijks voorstellen dat dit het belangrijkste in hun leven was. Bovendien heeft Sayid eigenlijk al een andere vriendin maar gaat hij nu met Shannon. En Boone's enige prestatie is het niet langer willen hebben van z'n stiefzus. Zie niet in waarom Miles' tijd daar van minder belang was dan van Boone. Was voor Miles ook een belangrijke ervaring, reconciliation met z'n vader en dergelijke.
En dáárom denk ik ook dat die "ALT" die we zagen vooral voor Jack was en dat iedereen zijn eigen "ALT"-wereld met z'n eigen "ALT"-clubje heeft . De Losties die je in de kerk zag waren de Losties die voor Jack in het belangrijkste deel van zijn leven, het leven op eiland, van belang waren. En dat je daarom geen Miles of Lapidus of Hurleys moeder zag.
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
  dinsdag 25 mei 2010 @ 20:21:15 #209
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_81886326
@Planethugo: Precies. Kan dus geen andere conclusie trekken dan dat het eiland niets meer was dan de backdrop voor dramatische interactie tussen de personages, zodat dit "het belangrijkste" uit hun leven kon worden. Blijkbaar was het overleven van een plane crash en de daarbij behorende moeilijkheden (Expeditie Robinson anyone) niet genoeg voor een sterke band. Er moesten rookmonsters en hyrogliefen aan te pas komen om zo'n band te ontwikkelen. De beste vriendschappen zijn gebaseerd op maffe eilanden blijkbaar.

(Overigens is dat nog altijd beter dan soaps waarin Grietje met Henk samenwoont, haar zwanger maakt maar dan blijkt dat hij haar bedrogen heeft met haar stiefzus. De stiefzus, Marie, blijkt dan ook zwanger te zijn maar na de bevalling worden de babies verwisseld en na 10 jaar ontdekken ze dit, waarna Marie en Grietje vriendinnen voor het leven worden en Henk wordt verbannen. Na 5 seizoenen keert Henk echter terug...met de mededeling dat hij onvruchtbaar was en dat de kinderen niet van hem zijn. Dan blijkt dat Peter, de melkboer, zijn snikkel in de halve familie van Grietje en Marie heeft gehangen en dat de achternicht van de zoon van Grietje de moeder is van Marie, waarna het tot een handgemeen komt tussen de melkboer en Henk. Etcetera.)
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 20:22:38 #210
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_81886409
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 20:20 schreef Bragi het volgende:

[..]

En dáárom denk ik ook dat die "ALT" die we zagen vooral voor Jack was en dat iedereen zijn eigen "ALT"-wereld met z'n eigen "ALT"-clubje heeft . De Losties die je in de kerk zag waren de Losties die voor Jack in het belangrijkste deel van zijn leven, het leven op eiland, van belang waren. En dat je daarom geen Miles of Lapidus of Hurleys moeder zag.
Maar dan is Jack in het hiernamaals met "chat bots" aan het praten. Of moeten ze bij elke Lostie op komen draven? Sociale verplichtingen in de hemel...sjezus.

Ziet het al voor me. "Yo, Kate, Hurley, Sawyer, kom even hier. Jack is zojuist tot inkeer gekomen en komt binnenkoort aan de hemelpoort. Reception is at 18:00, drinks are free. En neem je goede humeur mee. Oja, vergeet niet dat we aankomende woensdag ook de hemelvaart van Benjamin Linus gepland hebben. Ik weet dat sommigen van jullie hem een pisventje vinden, maar laten we het gezellig houden, oké? Ik heb Driveshaft geboekt als band, en er is een lopend buffet dus ik hoop dat jullie je een beetje gedeisd kunnen houden."
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_81886636
Ik snap die vergelijkingen met Twin Peaks niet echt. Oke, er blijven veel vragen over aan het einde van beide series, maar Twin Peaks is na het 2e seizoen van de tv gehaald. Lost is echt afgemaakt.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 20:27:15 #212
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_81886710
Twin Peaks trouwens. Dale Cooper!!!
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 20:28:24 #213
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_81886778
En mocht je dat "tussen leven en dood"-ding kut vinden, dan zou je het ook gewoon kunnen zien als 'extra' in plaats van je mening dáárover gelijk je mening over Lost als geheel te laten beïnvloeden.

Lost = het verhaal op/rondom het eiland. Het begint op 22 september 2004 met Jack die zijn ogen open doet en eindigt in 2007 met Jack die zijn ogen dicht doet. Daarna, als Jack doodgaat, volgt wat we een seizoen lang de "ALT" genoemd hebben en wat ongeveer de helft van seizoen 6 besloeg.

En het verhaal dat begint met Jacks ogen die open gaan en eindigt met Jacks ogen die dichtgaan, dát vond ik een erg mooi verhaal. De "ALT" had van mij niet per se gehoeven, maar ik snap best dat ze een nieuwe manier van vertellen zochten om het de kijkers interessant te houden. Je moet niet vergeten dat er soms ook gewoon keuzes gemaakt moesten worden om het interessant te houden voor datgene wat buiten het eiland staat: de kijkers, de zender, het feit dat een aflevering zoveel reclameblokken bevat, het feit dat de serie meerdere seizoensfinales kent, het feit dat ze afhankelijk zijn van wat er gebeurt met de acteurs, et cetera.
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
  dinsdag 25 mei 2010 @ 20:30:43 #214
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_81886930
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 20:22 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Maar dan is Jack in het hiernamaals met "chat bots" aan het praten. Of moeten ze bij elke Lostie op komen draven? Sociale verplichtingen in de hemel...sjezus.

Ziet het al voor me. "Yo, Kate, Hurley, Sawyer, kom even hier. Jack is zojuist tot inkeer gekomen en komt binnenkoort aan de hemelpoort. Reception is at 18:00, drinks are free. En neem je goede humeur mee. Oja, vergeet niet dat we aankomende woensdag ook de hemelvaart van Benjamin Linus gepland hebben. Ik weet dat sommigen van jullie hem een pisventje vinden, maar laten we het gezellig houden, oké? Ik heb Driveshaft geboekt als band, en er is een lopend buffet dus ik hoop dat jullie je een beetje gedeisd kunnen houden."


Ik weet niet zo goed hoe het precies allemaal zit (en dat vind ik juist zo leuk aan die "ALT"), maar ik zie het gewoon voor me dat voor iedereen zo'n "ALT"-wereld wordt gecreeërd en dat de belangrijkste personen uit (het belangrijkste deel van) je leven daar dus een rol in spelen. En het is niet dat die ALT-personages iedere keer van ALT-wereld naar ALT-wereld hoppen, maar ze worden gewoon gecreëerd, samen met die wereld, als dat nodig is voor iemand die is doodgegaan.

Op zich, om het op onze echte wereld te betrekken, ook geen verkeerd idee, dat je na je dood wordt herenigd met iedereen die een belangrijke rol in je leven speelde.
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
pi_81887105
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 19:58 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Om het compleet te maken.

[ afbeelding ]


Dat was ik alweer totaal vergeten eigenlijk nooit gepost in de Lost topic's maar ik moet het toch allemaal even kwijt. Wauw.
Ik baal enorm dat Lost nu over is, en ik ben ook bang dat ik volgende week weer het gevoel heb alsof de volgende aflevering alweer klaar staat . Ik heb Lost eigenlijk binnen een paar maanden gekeken. En niet zoals andere elk jaar gevolgd. Maar wat ben ik gek geworden op deze serie. Vooral op Mr Locke, wat een geniale man is dat. En Kate en Sawyer natuurlijk ook maar dat is meer om andere zaken Ik heb echt met veel plezier naar deze serie gekeken, en heb de aardige traantjes gelaten. De serie is echt zo goed in elkaar gezet, en de personages zijn echt geweldig neer gezet. Van mij had de serie gewoon lekker door mogen gaan, alleen ben ik bang dat het dan nog ingewikkelder gaat worden
All good things are wild and free.
pi_81887727
Lost is op
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
  dinsdag 25 mei 2010 @ 20:46:10 #217
24313 Gremen
Eindbaas
pi_81887834
Iedereen is gefuckt!
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
  dinsdag 25 mei 2010 @ 20:50:24 #218
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_81888109
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 20:30 schreef Bragi het volgende:

[..]



Ik weet niet zo goed hoe het precies allemaal zit (en dat vind ik juist zo leuk aan die "ALT"), maar ik zie het gewoon voor me dat voor iedereen zo'n "ALT"-wereld wordt gecreeërd en dat de belangrijkste personen uit (het belangrijkste deel van) je leven daar dus een rol in spelen. En het is niet dat die ALT-personages iedere keer van ALT-wereld naar ALT-wereld hoppen, maar ze worden gewoon gecreëerd, samen met die wereld, als dat nodig is voor iemand die is doodgegaan.

Op zich, om het op onze echte wereld te betrekken, ook geen verkeerd idee, dat je na je dood wordt herenigd met iedereen die een belangrijke rol in je leven speelde.
Maar als ze gecreëerd worden zijn het niet echt die mensen. Dat is wat ik bedoel. Ik kan Jessica Alba wel klonen maar dan is het niet de echte Jessica Alba, maar gewoon haar kloon. Ik wil niet met de kloon van mijn ouders praten in het hiernamaals. Dat klinkt namelijk meer als de hel.

Overigens vind ik zelf het hiernamaals-deel beter dan de rest. Ik kan er gewoon nog steeds niet bij dat er zo weinig verklaard is. En wat er verklaard is, vind ik teveel op de religieuze toer gaan. Wat dat betreft kan ik me meer vinden in het hiernamaals gedeelte. Niet dat dat niet religieus geladen is maar het is gewoon wel leuk om erover na te denken. Bij de rest van Lost heb ik nu een iets te groot gefrustreerd gevoel, omdat ik sommige dingen echt tof vond maar die werden dan afgeschoten en vervangen door Jacob en dergelijke.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_81888553
De mensen in die kerk moesten elkaar helpen om die periode in hun leven los te laten en zijn, mijns inziens, dan ook de echte mensen en geen klonen of whatever.

Dus er zijn geen familieleden en geen volwassen Aaron en Charlie omdat die niet in die periode horen.

Heeft de eiland-periode meer vat op de personages dan andere periodes in hun leven, of is hun volgende station een andere periode met de mensen die toen belangrijk waren? Dat mag je zelf invullen op basis van je eigen religieuze overtuigingen.

Ik zelf denk dat dit Jack's enige station was voordat hij het Aardse leven los kan laten, maar dat Penny en Desmond bijvoorbeeld eerst nog een aantal andere stations bij langs moeten.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 21:00:25 #220
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_81888762
Uit een oud interview met Damon wat voorbeelden waarbij ze afhankelijk waren van externe factoren en wat dus intern invloed had op het verhaal.
quote:
In some places we did have to make it up as we went along, because Adewale (Akinnuoye-Agbaje) wanted to leave the show, or the Nikki and Paolo idea didn't work, or we didn't have an end date so we had to tap dance, or we went over-budget so we had to put them in cages for four episodes in a row. There are certain things where we had to adapt to whatever real-world scenario was happening with the show. But creatively speaking in general, there had to be a plan
Zulke dingen moet je ook niet vergeten bij het beoordelen van een serie.
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
  dinsdag 25 mei 2010 @ 21:08:58 #221
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_81889440
We weten allemaal natuurlijk van het Michael Emerson-gebeuren:
quote:
Originally, Michael Emerson was only cast for a few episodes in season two. The producers were so impressed with his performance that they cast him as a regular and rewrote the part of Henry Gale/Ben to feature him more prominently.
Maar deze verhalen kende ik nog niet:
quote:
In the original description for Kate, she was a slightly older woman separated from her husband, who went to the bathroom in the tail-section of the plane. However, that idea ended up being used for the character Rose.
quote:
The part of Charlie was originally written for someone much older, but when Dominic Monaghan auditioned, the writers and producers loved him so much that they set about re-writing the part to Dominic's strengths.
quote:
The character of Sawyer was originally meant to be an older, slick, suit-wearing city con artist from Buffalo, NY. However, when Josh Holloway forgot a line at his audition and subsequently kicked a chair in frustration and loudly swore, the writers liked the edge he brought to the Sawyer character and decided to write Sawyer as more of a Southern, darker grifter instead.
quote:
The only member of the principal cast who didn't have to audition for a role was Terry O'Quinn, with whom J.J. Abrams had previously worked on the second season of "Alias" (2001).
quote:
Eko was originally to be named "Emeka". Adewale Akinnuoye-Agbaje came up with his own character's name, "Mr. Eko", while he and the writers were developing the character.
quote:
Evangeline Lilly was one of the last actors to be cast for the show, but the fact that she is a Canadian citizen gave the producers concern that she might not be able to obtain the appropriate U.S. employment visa that would grant her permission to stay in the country long enough to shoot the entire series. They pushed back all of Kate's scenes when they were shooting the pilot, just to be sure that they could get the proper employment visa, a category "O-1" for "aliens of extraordinary ability in arts, science, education, business or athletics" for Lilly. As her body of work as an actor was not extensive at the time she was cast, they had a difficult time proving to the USCIS (formerly known as the INS) that Lilly was deserving of this classification as an "artist of extraordinary ability". It wasn't until they had shot almost every scene without the Kate character that she was finally granted the O-1 visa and signed on. That same day she was put on a plane in Canada and flown directly to Hawaii for the shooting.
quote:
Forest Whitaker was originally cast in the role of Sawyer , but opted out of the role to direct First Daughter (2004).
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
pi_81889441
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 20:44 schreef wormtrein het volgende:
Lost is op
Echt kut.
Had van mij stiekem nog best een seizoen of 2 uitgemolken mogen worden.
pi_81889638
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 20:27 schreef SuperHarregarre het volgende:
Twin Peaks trouwens. Dale Cooper!!!
Dat vind ik nou een overrated serie, heeft maar twee seizoenen gelopen en het tweede seizoen vond ik zo niet boeiend dat ik halverwege ben gestopt.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 21:11:41 #224
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_81889675
Tja, ik geloof zelf dat er niks is na de dood, dus wat dat betreft is mijn post mortem sociale agenda vrij ledig. Denk dat ik series even voor een tijdje voor gezien houd. Weet iemand nog een goed filosofisch boek?

Jammere van een zo langlopende serie als Lost is dat er altijd rommel tussenzit. Dus je zult eerst met een zeef aan de gang moeten voor je iets met de serie kan.

Ik zit nog steeds in m'n maag met de eerste seizoenen. Wat als ze allemaal al dood zijn, ik bedoel, vóór de vliegcrash. En dat het eiland een soort elaborate voor-hemel/hel is waar ze zich kunnen herpakken. Hierna komen ze in het vagevuur, of de ALT zoals jullie het noemen, waarbij de "test" dan is of ze zich hun eigen "herpakking" kunnen herinneren. Met andere woorden, of ze zich echt verbeterd hebben en in staat zijn om afstand te doen van hun leven. Als je dat kan, kom je dus in die kerk met de mensen die het meest voor je betekend hebben. (Of misschien zijn er meerdere mensen voor verschillende personen etc. etc. zoals Symer zegt.) En dan kun je "rusten". (Mocht je moslim zijn, krijg je er 72 maagden bij. )
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_81889826
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 19:58 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Om het compleet te maken.

[ afbeelding ]




Ik wil niet dat het over is
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')