Bij elke goedkope sportschool.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:11 schreef ElisaB het volgende:
Zo ja, wie heeft er ervaring en waar vind je zo iemand?
Die 2dequote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:13 schreef jeroen25 het volgende:
http://www.bigfrank.nl/
http://www.knokploeg.nl/
quote:Omdat een incassobureau geen wettelijke status heeft, mogen
zij ook geen dwangmiddelen gebruiken. Zo kunnen zij geen be-
slag leggen op uw loon, uitkering, inboedel of huis. Zij mo-
gen alleen met brieven u steeds indringender vragen te beta-
len. Helpt dat niet dan moeten zij een echte deurwaarder in-
schakelen.
Een deurwaarder heeft wel een wettelijke status. Hij is dan
ook aan vele wettelijke regels gebonden. Deurwaarders zijn
lid van de Koninklijke beroepsorganisatie van gerechtsdeur-
waarders. Een deurwaarder kan wel beslag leggen. Maar vrij-
wel altijd is daar een vonnis van de rechter of kantonrech-
ter voor nodig.
Een goed incassobureau kent echter wel de weg om een vordering in cash om te zetten en adviseert de schuldeiser over te nemen stappen. Helaas geldt inderdaad wel dat de meeste incassobureaus afhaken wanneer een debiteur zich ongewillig opstelt.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:27 schreef HugoBaas het volgende:
Incassobureau's![]()
Die gasten mogen niets al doen ze soms alsof ze heel wat zijn.
Een stel josti's met een grote bek.
Er is her en der altijd wel wat te regelen, je moet er alleen de juiste mensen voor kennenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:11 schreef ElisaB het volgende:
Bestaat er werkelijk een 'incassobureau' dat vorderingen voor je gaat innen op de minder klantvriendelijke manier? Of bestaat er een bedrijf dat vorderingen op enigszins dubieuze figuren overneemt?
Nee, het was zomaar een vraag uit interessequote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:24 schreef Alicey het volgende:
Kun je iets meer toelichten over de case waar het om gaat (Wat voor soort debiteur is het, wat voor bedrag, is er genoeg bewijs voor de rechterlijke weg etc.)?
Big Frank is in elk geval wel ingeschreven bij de Kvk (en ja, dat heb ik gecheckt)quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:32 schreef larry_flynt het volgende:
Big Frank en Sjonny zijn toch gewoon nep?
Ah, zo. Het verbaasde me ook al dat jij zoiets zocht. Zelfs ik zou het persoonlijk niet gebruiken, terwijl ik helemaal niet zo erg braaf ben en jij wel.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:32 schreef ElisaB het volgende:
Nee, het was zomaar een vraag uit interesse
Hij neemt alleen zijn telefoon niet op.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:32 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Big Frank is in elk geval wel ingeschreven bij de Kvk (en ja, dat heb ik gecheckt)
Vast op klantbezoek.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:09 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Hij neemt alleen zijn telefoon niet op.
Je maakt er wel veel werk van, voor "zomaar een vraag uit interesse".quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:32 schreef ElisaB het volgende:
Big Frank is in elk geval wel ingeschreven bij de Kvk (en ja, dat heb ik gecheckt)
Visites rijden krijgt een geheel nieuwe betekenisquote:
Ik heb drie zinnen getyptquote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:25 schreef Northside het volgende:
Je maakt er wel veel werk van, voor "zomaar een vraag uit interesse".
Met name de vraag "Waar vind je zo iemand" hequote:
Ik heb natuurlijk gegoogledquote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:37 schreef Maanvis het volgende:
Met name de vraag "Waar vind je zo iemand" he.
Dus als iemand iets van jou wil, kan diegene dat met geweld afdwingen?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:49 schreef ElisaB het volgende:
Ik weet in elk geval zeker dat ik zou betalen als er spierballen voor de deur stonden
Om wat voor bedrag gaat het?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:49 schreef ElisaB het volgende:
Owja, ik vergat de rest te typen
We hebben (waarschijnlijk ook wel als gevolg van de crisis) steeds meer niet-betalende klanten. Meestal komen we daar zelf wel uit, of komt het incassobureau er wel uit. Maar we hebben er ook wel eens eentje die maar voor ons uit blijft hollen en waarvan je eigenlijk (stiekem toch wel) zou willen dat iemand 'm eens op z'n bek zou gaan rossen.
Tuurlijk, ik ben daar te braaf voor (goed ingeschat Alicey), want ik schijt peuken; als de dood dat ik een baksteen door mijn voorhoofd krijg als ze erachter komen dat ik erachter zit. Ik denk dan ook niet dat we het ooit zullen doen. Maar we zaten er vanmorgen over te fantaseren en toen vroegen we ons af of het écht bestaat.
Mijn collega zegt dat er bedrijven zijn die voor een percentage de vordering overnemen en het verder regelen. Dan vraag ik mij natuurlijk stiekem wel af hoe ze dat regelen. Ik weet in elk geval zeker dat ik zou betalen als er spierballen voor de deur stonden
Zeker weten; ik ben een schijterdquote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:57 schreef Alicey het volgende:
Dus als iemand iets van jou wil, kan diegene dat met geweld afdwingen?
Het gaat niet om een bedrag, maar vorig jaar hadden we er bijvoorbeeld eentje en toen ging het om 3.900.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:18 schreef Maanvis het volgende:
Om wat voor bedrag gaat het?
Ik weet overigens dat 'in de bouw' dit soort incassobureau's vaker actief zijn dan in andere sectoren.
Vind onze Frank net een teddy-beertje.quote:
Da's niet superveel vind ikquote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:41 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Het gaat niet om een bedrag, maar vorig jaar hadden we er bijvoorbeeld eentje en toen ging het om 3.900.
Maar zou je dan niet juist bang zijn dat je er vervolgens vaker mee te maken krijgt, omdat gebleken is dat het effect heeft?quote:
Ik neem aan dat dit een geintje is?quote:
Gefeliciteerd, fijn voor je, maar als het mij een aantal keer per jaar gebeurt, dan heb ik daar best buikpijn van!quote:
Hoi, ik heb geen wanbetalerquote:Op dinsdag 25 mei 2010 16:10 schreef Alicey het volgende:
Maar die wanbetalingen, wat is daar de achtergrond van en wat heb je al geprobeerd? Misschien dat ik nog de namen van een paar incassobureaus kan influisteren anders.
Ik bedoel dat het dan de moeite niet is voor zo'n illegaal incassobureau en er voor jou teveel van het bedrag afgaat aan kosten, denk ikquote:Op dinsdag 25 mei 2010 16:10 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Gefeliciteert, fijn voor je, maar als het mij een aantal keer per jaar gebeurt, dan heb ik daar best buikpijn van!
Het is maar hoe je het bekijkt. Als je vrijwel zeker weet dat er helemaal niets betaald wordt als je het netjes houdt, dan is elke euro die je overhoudt meegenomen natuurlijkquote:Op dinsdag 25 mei 2010 16:12 schreef Maanvis het volgende:
Ik bedoel dat het dan de moeite niet is voor zo'n illegaal incassobureau en er voor jou teveel van het bedrag afgaat aan kosten, denk ik.
Dat begrijp ik.quote:
Maar waarom falen normale incassomiddelen?quote:We hebben ze wel eens, het komt wel eens voor en we hadden het erover.
Nou ja, reputatieschade kan natuurlijk aanzienlijk duurder uitpakken dan die ene vordering..quote:Op dinsdag 25 mei 2010 16:13 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Het is maar hoe je het bekijkt. Als je vrijwel zeker weet dat er helemaal niets betaald wordt als je het netjes houdt, dan is elke euro die je overhoudt meegenomen natuurlijk
Je bedoeld dat ze gewoon failliet zijn en je daardoor weer achteraan moet sluiten?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 16:13 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Het is maar hoe je het bekijkt. Als je vrijwel zeker weet dat er helemaal niets betaald wordt als je het netjes houdt, dan is elke euro die je overhoudt meegenomen natuurlijk
Geen idee eigenlijk. Het gaat wel altijd enorm traaaaaaaag. Het lijkt wel of ze bestaan bij gratie van de makkelijke vorderingen, maar dat ze er prima mee kunnen leven om de moeilijkere te laten voor wat ze zijn.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 16:13 schreef Alicey het volgende:
Maar waarom falen normale incassomiddelen?
Nee, dat bedoelde ik niet. Failliet is failliet. Daar doe je weinig meer aan.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 16:14 schreef Maanvis het volgende:
Je bedoeld dat ze gewoon failliet zijn en je daardoor weer achteraan moet sluiten?
Dat is vaak wel zo. Veel incassobureaus hebben geen zin in gedoe.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 16:15 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk. Het gaat wel altijd enorm traaaaaaaag. Het lijkt wel of ze bestaan bij gratie van de makkelijke vorderingen, maar dat ze er prima mee kunnen leven om de moeilijkere te laten voor wat ze zijn.
"Je bent zo failliet als je je zelf voelt" zag ik ooit op een kaartje staan. Ook daar weten Arie & co nog wel wat te halen hoor.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 16:16 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Nee, dat bedoelde ik niet. Failliet is failliet. Daar doe je weinig meer aan.
.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:11 schreef ElisaB het volgende:
Bestaat er werkelijk een 'incassobureau' dat vorderingen voor je gaat innen op de minder klantvriendelijke manier? Of bestaat er een bedrijf dat vorderingen op enigszins dubieuze figuren overneemt?
Spannendquote:Op dinsdag 25 mei 2010 20:44 schreef dabadbass het volgende:
[..]
.
Heb ze hier aan de deur gehad, een man die probeerde er fatsoenlijk uit te zien en een brede patser (Oostblok kop)
Ik deel een portiek met 4 woningen, die Oostblokker blokkeerde de deur volledig terwijl die fatsoenlijk uitziende man mij in keurig Nederlands vroeg waar mijn buurman was.....
Ik heb big Frank wel eens in het echt gezienquote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:32 schreef larry_flynt het volgende:
Big Frank en Sjonny zijn toch gewoon nep?
Intrum Justitia heeft ook wel eens een mannetje bij me langs gestuurd.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 20:44 schreef dabadbass het volgende:
[..]
.
Heb ze hier aan de deur gehad, een man die probeerde er fatsoenlijk uit te zien en een brede patser (Oostblok kop)
Ik deel een portiek met 4 woningen, die Oostblokker blokkeerde de deur volledig terwijl die fatsoenlijk uitziende man mij in keurig Nederlands vroeg waar mijn buurman was.....
Klopt, want als de debiteur zich niet gewillig opstelt valt er ook niets meer te halen en heb je nog kans ook dat je zelf voor de kosten van het bureau opdraait.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:29 schreef Alicey het volgende:
[..]
Een goed incassobureau kent echter wel de weg om een vordering in cash om te zetten en adviseert de schuldeiser over te nemen stappen. Helaas geldt inderdaad wel dat de meeste incassobureaus afhaken wanneer een debiteur zich ongewillig opstelt.
Ja, het moet niet gekker wordenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:46 schreef RobertVH het volgende:
Ik heb big Frank wel eens in het echt gezien
Ze bestaan dus echt, wat voor praktijken hij er op na houdt geen idee. Voor grote bedragen kun je ook nog altijd een paar Joegoslaven inhuren voor een paar tientjes..
Een legale incasso toko mag ook gewoon langskomen bij een debiteur. Alleen mogen ze niets, vragen staat echter wel altijd vrij.quote:Op donderdag 27 mei 2010 01:03 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ja, het moet niet gekker worden
Ik vraag me af of je zoiets inderdaad moet willen. Ik denk dat wij uiteindelijk altijd zouden kiezen voor de legale optie.
Als de debiteur zich niet gewillig opstelt, is er een klein beetje dwang nodig. Een executoriale titel kan daarbij helpen. Van een incassobureau verwacht ik dan ook dat die zich gaan inzetten om die titel te bemachtigen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 18:46 schreef vogeltjesdans het volgende:
Klopt, want als de debiteur zich niet gewillig opstelt valt er ook niets meer te halen en heb je nog kans ook dat je zelf voor de kosten van het bureau opdraait.
gerechtsdeurwaarder dus, ook wordt die nog steeds boodschappenjongen genoemd door velenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:24 schreef Ticootje het volgende:
incassobureau'sBlaffende honden...
Oh behalve dat van justitie![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |