Och da's waar ja, mijn foutquote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:15 schreef Viajero het volgende:
MacArthur werd al is April 1951 door Truman ontslagen. Officiele vrede is er inderdaad niet, maar dat komt niet door MacArthur.
Kim in z'n eeuwige pyjamaquote:
Ja, en waarom is hij dik en de rest van zn volk zo dun als watquote:
Omdat Kim de Grote Juchebaas is, hij krijgt wat ie wilquote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:25 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ja, en waarom is hij dik en de rest van zn volk zo dun als wat
Die camera's zitten zowat in de neuzen van die roepers. Is dat omdat achter de cameramannen een heel cordon staat met triggerhappy soldaten?quote:
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:26 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Die camera's zitten zowat in de neuzen van die roepers. Is dat omdat achter de cameramannen een heel cordon staat met triggerhappy soldaten?
Serieus, wat een arme schapen. Die leven echt onder dwang.
Dan krijg je zoiets:quote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:31 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als je niet komt, ben ben je zwaar de lul. Je zou bijna denken dat een oorlog alleen maar goed kan zijn voor het volk van NK, ware het niet dat als er een nieuw regime geïnstalleerd wordt de helft van het volk geen idee heeft wat ze zouden moeten doen omdat ze hun hele leven geïndoctrineerd zijn en hebben gehoord dat alles behalve Noord-Korea Het Grote Boze Kwaad is.
Allemaal aan het huilen zijn ze, wat overdreven. De stem van die commentator ook, wat een emotiequote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:35 schreef YazooW het volgende:
Binnenkort dus misschien een part 2 van deze zieke "docu".
Check ook die kerel op 1:44, die zit gewoon kapot te gaan van het lachen
De VN waren van plan vredesonderhandelingen met China te starten, maar MacArthur fietste daar weer eens doorheen met wat 'onhandige' uitlatingen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:17 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Och da's waar ja, mijn fout, maar de onderhandelingen (met name met Peking) waren toen al aan de gang
Diezelfde maand werd hij ontslagen door Truman.quote:In de daaropvolgende maanden bleef MacArthur zich echter verzetten tegen de 'limited
war', en probeerde hij steun te vergaren voor een verplaatsing van de oorlog naar Chinees
grondgebied. Deze mening communiceerde hij echter niet tegenover de pers; MacArthur hield zich
voorlopig aan Truman's instructie. Hier kwam een einde aan toen de VS in maart 1951 met China
om de tafel wilden gaan zitten. Om China hiertoe te bewegen moesten militaire operaties in Korea
echter worden beperkt. MacArthur zag dit als een verdere beperking van zijn bewegingsruimte als
opperbevelhebber, en deed een verklaring uitgaan waarin hij China een ultimatum stelde. China
was niet bij machte de oorlog te winnen, zo verklaarde hij, en
'[must] by now be painfully aware that a decision by the United Nations to depart from
its tolerant effort to contain the war to Korea, through an expansion of our military
operations to its coastal and interior bases, would doom Red China to the risk of
imminent military collapse.'
Zo gauw China dit erkende kon er worden onderhandeld 'without being burdened by extraneous
matters not directly related to Korea, such as Taiwan or China's seat in the United Nations.'49
daar hoor je niks over op het journaal idd. Gaat alleen over de leiders en de generaals. Maar aan de burgers denkt niemandquote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:23 schreef Amos_ het volgende:
Arme Noord-Koreaanse en Zuid-Koreaanse burgers
Ach in dat land wordt alleen aandacht besteed aan het leger en de hoge regeringsfunctionarissen, dat er ook burgers wonen schijnen ze maar al te vaak te vergeten (tenzij je tegen het bewind ben, dan zijn ze er als de kippen bij om op de koffie te komen).quote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:45 schreef Evertjan het volgende:
[..]
daar hoor je niks over op het journaal idd. Gaat alleen over de leiders en de generaals. Maar aan de burgers denkt niemand
ik had het meer over het journaal op de westerse tv en radioquote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:47 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ach in dat land wordt alleen aandacht besteed aan het leger en de hoge regeringsfunctionarissen, dat er ook burgers wonen schijnen ze maar al te vaak te vergeten (tenzij je tegen het bewind ben, dan zijn ze er als de kippen bij om op de koffie te komen).
Hij bedoelt denk ik het Nederlandse journaalquote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:47 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ach in dat land wordt alleen aandacht besteed aan het leger en de hoge regeringsfunctionarissen, dat er ook burgers wonen schijnen ze maar al te vaak te vergeten (tenzij je tegen het bewind ben, dan zijn ze er als de kippen bij om op de koffie te komen).
Oh op die fietsquote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:50 schreef YazooW het volgende:
[..]
Hij bedoelt denk ik het Nederlandse journaal
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:43 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dit klinkt als een burenruzie in een tokkie wijk.
"Als je die @#$%@!!! muziek niet zachter zet dan kom ik je stereotoren verbouwen!"
Het blijven linksen natuurlijk
En voor iedereen die net als ik compleet verslaafd is aan het laatste nieuws:quote:South Korea's President has called on the United Nations to condemn North Korea for its alleged role in the sinking of a South Korean ship. U.S. officials have come out in support of international action.
http://www.newsy.com/vide(...)action-against-north
Hee dat is een mooie die kende ik nog niet, bedanktquote:Op dinsdag 25 mei 2010 18:20 schreef waht het volgende:
En voor iedereen die net als ik compleet verslaafd is aan het laatste nieuws:
[...]
Een zelf-vernieuwende pagina waar google alle nieuwe resultaten over Korea laat zien.
Zoals de ontwikkelingen er nu voor staan, wens ik je alvast Bon Appetitquote:Daarvoor durf ik dan ook dit te zeggen. Als er toch oorlog uitbreekt dan vreet ik mijn portomonaie met zout en peper op.
Goed, ik zal er dan wel foto's van maken mocht het zover komenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 18:34 schreef theNull het volgende:
[..]
Zoals de ontwikkelingen er nu voor staan, wens ik je alvast Bon Appetit
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |