Dit is de foto die Noord Korea samenvat: elkaar in de gaten houden & zorgen dat niemand naar de andere kant vlucht. De Zuid Koreanen staan er jammer genoeg niet op maar die zouden enkel richting NK kijken.quote:
quote:
Ah.. cool. Je hebt het gevondenquote:
Ja, ook zo'n bombastisch nationalistisch spektakel (dat ik graag een keer wil zien).quote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:17 schreef Amos_ het volgende:
India en Pakistan?
Het mooiste is nog de kant die ze op kijken, twee gasten die elkaar aankijken en het bevel hebben de ander neer te schieten zodra ze de grens over stappen en nummer 3 die zorgt dat niemand vanuit NK richting de grens kan. Ze zijn banger voor overlopers dan voor de Zuid-Koreanen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:06 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Grappig om te zien dat het uniform bijna exact gelijk is aan het Sovjet parade uniform, maar dat was ook te verwachten..
Geen posters! Die lui begrijpen echt bijzonder weinig van kapitalisme....quote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:27 schreef Nibb-it het volgende:
Is er iemand al is in de webshop van de staats-website van Noord-Korea geweest? Ze verkopen allemaal mieterse dingen zoals een film over bewakers van een spoorwegovergang.
Als er iemand is die ik niet met mijn betalingsgegevens vertrouw is het wel Kim Jong-Ilquote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:27 schreef Nibb-it het volgende:
Is er iemand al is in de webshop van de staats-website van Noord-Korea geweest? Ze verkopen allemaal mieterse dingen zoals een film over bewakers van een spoorwegovergang.
Ja en dan zullen ze ook nog wel iets van 20 euro verzendkosten vragen, ach het geld moet ergens vandaan komenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:32 schreef Nobu het volgende:
[..]
Als er iemand is die ik niet met mijn betalingsgegevens vertrouw is het wel Kim Jong-Il
Die prijzen ook trouwens, alles kost 15 of 30 euro.![]()
quote:
quote:Sharing joy and sorrow with the people at all times and through genuine popular politics, the benevolent politics, he has made the whole country a large revolutionary family in which all people are united around the Party and the leader. He has also shown deep concern to providing the Korean people with worthwhile and happy lives
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:35 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ja en dan zullen ze ook nog wel iets van 20 15 of 30 euro verzendkosten vragen, ach het geld moet ergens vandaan komen.
Officieel is de oorlog ook nog steeds niet beëindigd toch? Er is een wapenstilstand.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:42 schreef Nibb-it het volgende:
Vergeet niet dat Kim nog steeds aast op de 'Glorieuze Vereniging' van de beide Korea's... wellicht wil hij zijn droom nog even verwezenlijken voordat hij sterft? Ik denk trouwens niet dat het erg slim is van het Zuiden om hun radio-propaganda aan de grens te hervatten, het Noorden zou dit als een goede provocatie kunnen zien en wie weet wat er dan gebeurd.
Je hoort er eigenlijk nooit wat over. Er komt nauwelijks tot geen informatie naar buiten vanuit het land zelf. De Hoofdstad kent geen gehandicapten, ouderen die niet meer kunnen functioneren of mensen die commentaar geven op de regering. Die worden allemaal buiten de poorten gezet.quote:Sinds de oorlog staan de legers van de twee landen onafgebroken oog in oog tegenover elkaar bij de gedemilitariseerde zone, een soort IJzeren Gordijn dat de twee landen van elkaar scheidt.
Er zijn wel voorzichtige pogingen om meer toenaderingen tussen beide staten tot stand te brengen. Onder andere is er een regeling dat over en weer familie elkaar weer kan bezoeken. Door politieke fricties wordt die regeling echter nogal eens buiten werking gesteld.
quote:
quote:Noord Korea verbreekt alle banden met Zuid Korea
Noord-Korea heeft dinsdag beslist alle betrekkingen met Zuid-Korea alsmede alle communicaties met de zuidelijke buur te verbreken, zo heeft het officiële persbureau KCNA gemeld.
Dat is het gevolg van de tegenmaatregelen die Zuid-Korea heeft genomen nadat een rapport aan het licht bracht dat Noord-Korea in maart een Zuid-Koreaans oorlogsschip met een torpedo tot zinken heeft gebracht.
Pyongyang heeft beslist de 'inter-Koreaanse relaties te bevriezen, het niet-aanvalsakkoord tussen het noorden en het zuiden helemaal op te zeggen en de inter-Koreaanse samenwerking helemaal stop te zetten', meldt de KCNA. Eerder raakte al bekend dat Noord-Korea zijn leger in staat van paraatheid heeft gebracht.
Klopt, in '53 had Truman er wel genoeg van maar een zekere heer MacArthur bleef berichten aan de pers en Washington verzenden over zijn voorkeur om de Chinezen (China vocht aan de zijde van NK) terug te dringen tot de grens, desnoods met behulp van atoomwapens, en daarna door te stoten tot in China zelf. Omdat MacArthur met dit soort domme uitspraken het vredesproces tussen de Amerikanen en Chinezen ernstig in gevaar bracht, besloot Truman hem te ontheffen van zijn functie als commandant der Amerikaanse strijdkrachten in Azië. Uiteindelijk er werd uiteindelijk een wapenstilstand gesloten, die nu nog steeds actief is. Een officiële vrede is er nooit gekomen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 16:55 schreef dromelijn het volgende:
Officieel is de oorlog ook nog steeds niet beëindigd toch? Er is een wapenstilstand.
Ja Pyongyang zien ze als een soort modelstad, maar alleen het centrum en de regeringswijk want daar komen buitenlandse delegaties, toeristen, etc. Mensen die ze niet moeten worden idd de stad uitgekeild en vaak in een kamp gestopt. Bij de grens met China heb je ook een aantal prima onderhouden (voor Noord-Koreaanse begrippen) dorpjes, ware het niet dat hier niemand woont. Die huizen staan er alleen om te laten zien hoe 'welvarend' Noord-Korea wel niet is. Ik zal even kijken of ik er foto's van kan vinden.quote:Je hoort er eigenlijk nooit wat over. Er komt nauwelijks tot geen informatie naar buiten vanuit het land zelf. De Hoofdstad kent geen gehandicapten, ouderen die niet meer kunnen functioneren of mensen die commentaar geven op de regering. Die worden allemaal buiten de poorten gezet.
Dat artikel draagt ook totaal geen bewijs aan, zelfde bullshit als Glen Beck etc.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:52 schreef Salvad0R het volgende:
http://www.infowars.com/north-korea-an-enemy-made-in-the-u-s-a/
Het stopzetten van het niet-vuren-verdrag...quote:
MacArthur werd al is April 1951 door Truman ontslagen. Officiele vrede is er inderdaad niet, maar dat komt niet door MacArthur.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:06 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Klopt, in '53 had Truman er wel genoeg van maar een zekere heer MacArthur bleef berichten aan de pers en Washington verzenden over zijn voorkeur om de Chinezen (China vocht aan de zijde van NK) terug te dringen tot de grens, desnoods met behulp van atoomwapens, en daarna door te stoten tot in China zelf. Omdat MacArthur met dit soort domme uitspraken het vredesproces tussen de Amerikanen en Chinezen ernstig in gevaar bracht, besloot Truman hem te ontheffen van zijn functie als commandant der Amerikaanse strijdkrachten in Azië. Uiteindelijk er werd uiteindelijk een wapenstilstand gesloten, die nu nog steeds actief is. Een officiële vrede is er nooit gekomen.
[..]
Heerlijk land, Noord Korea.quote:Ja Pyongyang zien ze als een soort modelstad, maar alleen het centrum en de regeringswijk want daar komen buitenlandse delegaties, toeristen, etc. Mensen die ze niet moeten worden idd de stad uitgekeild en vaak in een kamp gestopt. Bij de grens met China heb je ook een aantal prima onderhouden (voor Noord-Koreaanse begrippen) dorpjes, ware het niet dat hier niemand woont. Die huizen staan er alleen om te laten zien hoe 'welvarend' Noord-Korea wel niet is. Ik zal even kijken of ik er foto's van kan vinden.
EDIT
[ afbeelding ]
En hier nog wat foto's uit de pittoreske buitenwijken van Sariwon, nabij de Chinese grens.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |