Dinsdagavond is het zover, om 21.00 uur op Nederland 1, de registratie van de eerste halve finale van de 55e editie van het Eurovisie Songfestival 2010 vanuit de Telenor Arena in Oslo. Verzamelt hier vast, je kunt maar beter op tijd klaarzitten en het topic vast gevonden hebben!
Maandagvond heeft de dress rehearsal plaatsgevonden, welke werd bijgewoond door de vakjury wiens stem morgen voor 50% gaat meetellen. Deze gehele show is tevens opgenomen als emergency tape, dus als er dinsdag tijdens de live show iets mis mocht gaan, dan krijgen we een stukje te zien van de tape van vanavond. Hier een impressie:
Cornald Maas en TROS-presentator Daniël Dekker verzorgen het commentaar voor de Nederlandse kijker. In deze halve finale doet Nederland niet mee. Sieneke, de 51ste Nederlandse inzending, staat in de tweede halve finale op donderdag 27 mei. Er gaan per halve finale tien landen door naar de finale op zaterdag 29 mei.
Line-up eerste halve finale 1. Moldavië: SunStroke Project & Olia Tira - Run Away 2. Rusland: Peter Nalitch - Lost and forgotten 3. Estland: Malcolm Lincoln - Siren 4. Slowakije: Kristína - Horehronie 5. Finland: Kuunkuiskaajat - Työlki ellää 6. Letland: Aisha - What for? (Only Mr. God knows why) 7. Servië: Milan Stankovic - Ovo je Balkan 8. Bosnië & Herzegovina: Vuka_in Braji - Lightning and Thunder 9. Polen: Marcin Mrozinski - Legenda 10. België: Tom Dice - Me and My Guitar 11. Malta: Thea Garrett - My Dream 12. Albanië: Juliana Pasha - It's All About You 13. Griekenland: George Alkaeos & Friends - Opa 14. Portugal: Filipa Azevedo - Há Dias Assim 15. VJR-Macedonië: Gjoko Taneski ft Billy Zver & Pejcin - Jas Ja Imam Silata 16. Wit-Rusland: 3+2 - Butterflies 17. IJsland: Hera Björk - Je ne sais quoi
[ Bericht 2% gewijzigd door Greys op 25-05-2010 00:28:38 ]
Op dinsdag 25 mei 2010 12:26 schreef TheVulture het volgende: Belgie gaat deze halve finale winnen denk ik... heerlijk kijken en Fokken
Ik heb ook echt zo'n zin in vanavond
Servië Hop! Hop! Hop! En België inderdaad, benieuwd of hij de zenuwen de baas blijft, die sympathieke Tom Hij moet toch duizend doden sterven, daar zo helemaal in zijn uppie op dat podium met zijn gitaartje.
Op dinsdag 25 mei 2010 12:53 schreef lezzer het volgende: Oh, ik voel me echt weer ontzettend onvoorbereid. -ik weet helemaal niet hoe die van servie er uit ziet-
Dat heeft ook zijn charme... je lacht je dan kapot als je niet weet wat er komt
Ik moet zeggen dat ik ook niet alles heb gehoord...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag! Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!