abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 mei 2010 @ 18:18:21 #176
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_82154096
quote:
Op maandag 31 mei 2010 18:16 schreef Esses het volgende:
Vrouwen laten geen scheten, ze laten hooguit in opperste stilte wat gas ontsnappen.
heh, en vrouwen poepen ook niet
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_82154345
quote:
Op maandag 31 mei 2010 18:18 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

heh, en vrouwen poepen ook niet
Klopt er komen bloemetjes uit hun achterste
Bah !
  maandag 31 mei 2010 @ 18:34:41 #178
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_82154790
Er was eens....
  maandag 31 mei 2010 @ 18:57:21 #179
211797 Esses
Splendide mendax
pi_82155894
en bijtjes natuurlijk
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_82156259
Ik begin morgen met mijn zomerbaantje en ik vind het spannend . Hoop dat het niet té druk wordt met 2 baantjes.. Het moet wel vakantie blijven .
  maandag 31 mei 2010 @ 19:05:25 #181
294271 drivehome
als je durft
pi_82156342
Pff... ik ga mooi hele zomer sporten

succes morgen waar ga je werken
Drivehome kwam, drivehome zag, drivehome sprak typte
pi_82156803
Dankje ^^. Ik ga bij een soort ouderenwooncomplex-unit schoonmaken. Beetje bij oude mensen hun appartementje opruimen etc . Hopelijk zijn heb ik leuke oude mensen, want heb ook verhalen gehoord over heel zure oudjes .
  maandag 31 mei 2010 @ 19:16:50 #183
110987 ErwinRommel
pi_82156941
quote:
Op maandag 31 mei 2010 19:14 schreef EllaN het volgende:
Dankje ^^. Ik ga bij een soort ouderenwooncomplex-unit schoonmaken. Beetje bij oude mensen hun appartementje opruimen etc . Hopelijk zijn heb ik leuke oude mensen, want heb ook verhalen gehoord over heel zure oudjes .
Met wat geluk hoor je ook de verhalen van toen aan. Dat is altijd wel heel erg leuk
En met toen bedoel ik die krasse oudjes die nog goed op hun "qui vive" zijn en het leuk vinden te praten over toen. Wellicht zelfs wat verhalen uit de tweede wereld oorlog mocht je mazzel hebben.

Succes met je zomerbaan verder.

PS: Dank voor jouw bericht op mijn fobo
pi_82157101
quote:
Op maandag 31 mei 2010 19:16 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Met wat geluk hoor je ook de verhalen van toen aan. Dat is altijd wel heel erg leuk
En met toen bedoel ik die krasse oudjes die nog goed op hun "qui vive" zijn en het leuk vinden te praten over toen. Wellicht zelfs wat verhalen uit de tweede wereld oorlog mocht je mazzel hebben.

Succes met je zomerbaan verder.

PS: Dank voor jouw bericht op mijn fobo
Haha .

Ja dat zou ik wel mooi vinden . Het schoonmaken trekt me dan ook niet echt, maar het sociaal bezig zijn, vind ik dan wel weer heel leuk. Ik zal morgen een tabel presenteren van leuke oudjes vs. zure oudjes .
  maandag 31 mei 2010 @ 19:24:39 #185
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_82157318
quote:
Op maandag 31 mei 2010 19:05 schreef drivehome het volgende:
Pff... ik ga mooi hele zomer sporten

succes morgen waar ga je werken
Idd, ik heb 4 weken vrij gevraagd en gekregen (jottum ), dus de 1e week Nijmeegse 4 daagse lopen en dan de 3 overige weken conditie en krachttraining doen...

Succes morgen EllaN
Er was eens....
  maandag 31 mei 2010 @ 19:37:24 #186
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_82157958
quote:
Op maandag 31 mei 2010 19:16 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Whehehehe, net zoals mijn collega die met zo'n oud strijder aan de bar stond.

Oude baas: "Ik zie dat u gesprongen heeft" (wing op gevechtspak collega).
Collega: "Jawel, ik heb mijn wing gehaald, zoveel sprongen enz."
Oude baas: "Ik heb mijn wing nooit gehaald"
Collega: "Oh, waarom niet???"
Oude baas: "Ik heb mijn aantal sprongen niet gehaald"
Collega: "Dat is zuur, blessure ofzo???"
Oude baas: "Nee, ik heb maar 1 keer gesprongen, dat was boven de Ginkel"

Collega zat met zijn bek vol tanden
pi_82158378
Ik was ook een keer in het ziekenhuis en naast me zat een oude man met iets aan waaruit ik kon afleiden dat hij oud marinier is (geen ideeee wat hij ook alweer aan/om had). Toen besloot ik een gesprekje aan te knopen en kwamen er ook verhalen uit over Nieuw-Guinea. Was wel heel leuk .
  maandag 31 mei 2010 @ 19:52:37 #188
211797 Esses
Splendide mendax
pi_82158800
quote:
Op maandag 31 mei 2010 19:37 schreef AchJa het volgende:

[..]

Whahaha, als je op Y gesprongen hebt is er inderdaad geen hoger doel meer haalbaar op de parasport
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  maandag 31 mei 2010 @ 20:05:47 #189
110987 ErwinRommel
pi_82159384
quote:

[..]

Ja die oude baasjes hebben altijd een heel goed gevoel voor hele droge humor.
Omdat wij vaak ook neventaken hadden mbt reunies van oud-strijders, en herdenkingen kwamen wij heel vaak met ze in aanraking. Dan hoor je die oudjes bij de borrel de mooiste verhalen vertellen. Als jong broekie luister je dan heel aandachtig en soms stel je wat vragen. En hun stellen dan weer vragen aan jou. Dat is het mooie van dat soort aangelegenheden. En ze zijn nog behoorlijk fanatiek ook
Opeens voelen ze zich weer jong omdat de herinneringen terug komen.
Dat gaat soms zover dat ze in hun overmoed vallen als ze een gevechtsbeweging nabootsen
  maandag 31 mei 2010 @ 20:13:47 #190
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_82159795
quote:

[..]

De ginkel?

Ik googlen, kom ik op een schoonmaak bedrijf uit..

Dus wat is de ginkel?
Er was eens....
pi_82159969
http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Ginkel , laatste zinnetje in het artikel, bij zie ook.
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  maandag 31 mei 2010 @ 20:21:46 #192
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_82160215
quote:
Op maandag 31 mei 2010 20:05 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ja die oude baasjes hebben altijd een heel goed gevoel voor hele droge humor.
Omdat wij vaak ook neventaken hadden mbt reunies van oud-strijders, en herdenkingen kwamen wij heel vaak met ze in aanraking. Dan hoor je die oudjes bij de borrel de mooiste verhalen vertellen. Als jong broekie luister je dan heel aandachtig en soms stel je wat vragen. En hun stellen dan weer vragen aan jou. Dat is het mooie van dat soort aangelegenheden. En ze zijn nog behoorlijk fanatiek ook
Opeens voelen ze zich weer jong omdat de herinneringen terug komen.
Dat gaat soms zover dat ze in hun overmoed vallen als ze een gevechtsbeweging nabootsen
Ik kom die oudjes ook regelmatig tegen, ik ga dan ff buurten bij het museum en daar wandelen nog wat van die oud strijders rond. Die mannen hebben altijd geweldige verhalen over Korea en Ned. Indië, maar als je die verhalen hoort ben ik blij dat ik daar niet bij was... Mijn god, wat een ellende hebben die lui meegemaakt, wij lopen te piepen of we nu 4 of 6 maanden op safari gaan, zij gingen als plichtige van huis, hoe lang wist niemand, dat het 3 jaar werd daar werd niet over geouwehoerd.

Niets ten nadele van jou Erwin (als oud Balkan ganger), maar ik merk wel dat de "oudjes" sinds Afghanistan anders naar de militairen kijken (meer Brothers in Arms achtig), maar dat zal naar alle waarschijnlijkheid komen door de media aandacht.
  maandag 31 mei 2010 @ 20:27:28 #193
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_82160562
quote:
Op maandag 31 mei 2010 20:17 schreef gerco94 het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Ginkel , laatste zinnetje in het artikel, bij zie ook.
thnx!
Er was eens....
  maandag 31 mei 2010 @ 20:30:26 #194
110987 ErwinRommel
pi_82160741
quote:
Op maandag 31 mei 2010 20:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

Niets ten nadele van jou Erwin (als oud Balkan ganger), maar ik merk wel dat de "oudjes" sinds Afghanistan anders naar de militairen kijken (meer Brothers in Arms achtig), maar dat zal naar alle waarschijnlijkheid komen door de media aandacht.
Dat klopt als een bus ja. En dat geeft mij nog steeds een hele wrange nasmaak. Bosnie was geen "vechtmissie", Afghanistan is dat wel, althans voor de BG/TFU.
De VN missie in Bosnië in mijn tijd is toch net niet dat "brothers in arms" gevoel wat die oude baasjes wel hebben, en nu de Afghanistan gangers delen. Totaal andere missie, totaal ander mandaat.

Gelukkig weten nu ook wel veel oudjes dat wij ook gewoon gingen, dat er ook dipli's tussen zaten. En dat ons geen enkele blaam treft mbt het falen van UNPROFOR.
Deze discussie is tot in den treure gevoerd in oa de de veteranen instituties.

Gelukkig voor mij kan ik daar altijd een mooie draai aangeven en zeggen dat mijn opa een oud KNIL strijder was, en een POW was geweest van de Jappen. Dan komt het onderwerp weer vanzelf op zijn pootjes terecht.
  maandag 31 mei 2010 @ 20:39:03 #195
110987 ErwinRommel
pi_82161257
Om toch even weer wat actueels aan te halen:

Stel dat jij sneuvelt op het gevechtsveld, wat wil je dan? Gewoon begraven worden op een burger begraafplaats? Op het Ereveld te Loenen, of gewoon crematie?

Toen ik ging voor mijn missie gaf ik aan om op het Ereveld te Loenen begraven te worden.
pi_82161539
quote:
Op maandag 31 mei 2010 20:39 schreef ErwinRommel het volgende:

Stel dat jij sneuvelt op het gevechtsveld, wat wil je dan? Gewoon begraven worden op een burger begraafplaats? Op het Ereveld te Loenen, of gewoon crematie?

Toen ik ging voor mijn missie gaf ik aan om op het Ereveld te Loenen begraven te worden.

Voordat weg ging hebben we het hier over gehad en heel dat boekje doorgenomen enzo. Zijn mening was: " Ik ben dan toch dood, dus vertel me maar wat JIJ fijn zou vinden ". Was een lastige opgave om alles een beetje door te werken, maar wel heel nuttig eigenlijk. Scheelt geregel en gestress als de tijd echt komt.

Uiteindelijk koos hij voor een burger begrafenis, zodat zijn rustplek ergens in de buurt zou zijn.
  maandag 31 mei 2010 @ 20:48:52 #197
110987 ErwinRommel
pi_82161903
quote:
Op maandag 31 mei 2010 20:43 schreef EllaN het volgende:

[..]

Voordat weg ging hebben we het hier over gehad en heel dat boekje doorgenomen enzo. Zijn mening was: " Ik ben dan toch dood, dus vertel me maar wat JIJ fijn zou vinden ".

Uiteindelijk koos hij voor een burger begrafenis, zodat zijn rustplek ergens in de buurt zou zijn.
Ja, dat zijn die hele rare dingen waar je het dan vooraf een missie over moet hebben. Dat boekje (nuja, boekwerk noem ik het liever) scheelt wel een hoop ellende, al blijft het natuurlijk niet leuk om stil te staan dat indien je sneuvelt er ook nog zaken geregeld moeten worden.

Waarom ik de Ere Begraafplaats Loenen koos was simpel, mede door ingeving van mijn opa, die toen nog in leven was koos ik daarvoor om ook de Bosniëgangers na mijn dood daar een plek tot bezinning te geven. Er liggen er enkelen en ik ga er altijd heen als ik weer in NL ben.
  maandag 31 mei 2010 @ 20:49:24 #198
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_82161937
quote:
Op maandag 31 mei 2010 20:30 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dat klopt als een bus ja. En dat geeft mij nog steeds een hele wrange nasmaak. Bosnie was geen "vechtmissie", Afghanistan is dat wel, althans voor de BG/TFU.
De VN missie in Bosnië in mijn tijd is toch net niet dat "brothers in arms" gevoel wat die oude baasjes wel hebben, en nu de Afghanistan gangers delen. Totaal andere missie, totaal ander mandaat.
Die wrange nasmaak kan ik heel goed begrijpen, ik zat in die tijd (vallen enclave enz) op de KMS en we volgden het nieuws tot op de minuut, iedereen in de lichting kende daar wel iemand. Maar toch word je afgeschilderd als lafaard en prutser terwijl de man op de grond daar niets aan kon veranderen.
quote:
Gelukkig weten nu ook wel veel oudjes dat wij ook gewoon gingen, dat er ook dipli's tussen zaten. En dat ons geen enkele blaam treft mbt het falen van UNPROFOR.
Deze discussie is tot in den treure gevoerd in oa de de veteranen instituties.
Correct, de mannen/ vrouwen die daar rondliepen treffen geen enkele blaam!
quote:
Gelukkig voor mij kan ik daar altijd een mooie draai aangeven en zeggen dat mijn opa een oud KNIL strijder was, en een POW was geweest van de Jappen. Dan komt het onderwerp weer vanzelf op zijn pootjes terecht.
pi_82162066
quote:
Op maandag 31 mei 2010 20:48 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ja, dat zijn die hele rare dingen waar je het dan vooraf een missie over moet hebben. Dat boekje (nuja, boekwerk noem ik het liever) scheelt wel een hoop ellende, al blijft het natuurlijk niet leuk om stil te staan dat indien je sneuvelt er ook nog zaken geregeld moeten worden.

Waarom ik de Ere Begraafplaats Loenen koos was simpel, mede door ingeving van mijn opa, die toen nog in leven was koos ik daarvoor om ook de Bosniëgangers na mijn dood daar een plek tot bezinning te geven. Er liggen er enkelen en ik ga er altijd heen als ik weer in NL ben.
Dat is een heel goede en mooie reden . Niet dat iemand ooit zo'n keuze hoeft te verantwoorden natuurlijk.
  maandag 31 mei 2010 @ 20:53:55 #200
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_82162242
quote:
Op maandag 31 mei 2010 20:39 schreef ErwinRommel het volgende:

Dit geld voor mij nog niet echt omdat ik nog burger ben. Maar mocht het toch gebeuren dat ik ooit zou sneuvelen, dan wil ik gewoon in de zee gestrooid worden. Kom ik overal ter wereld..
Er was eens....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')