Na het winnen van Fok!Idols gaat het alleen maar bergop met hemquote:Op maandag 24 mei 2010 16:24 schreef Vanilleyoghurt het volgende:
[..]
Zozo die ga je allemaal kopen?Heb jij geld te veel of hoe moet ik het zien?
Haha ja nu investeren en over een jaartje cashenquote:Op maandag 24 mei 2010 16:28 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Na het winnen van Fok!Idols gaat het alleen maar bergop met hem
quote:Op maandag 24 mei 2010 16:30 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Haha ja nu investeren en over een jaartje cashen![]()
Wat wel een leuk weetje is: ik speel alleen maar akoestische liedjes. Vandaar die gitaren met EMG's![]()
Mooi voor op het podiumquote:Op maandag 24 mei 2010 16:30 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
[...]
Wat wel een leuk weetje is: ik speel alleen maar akoestische liedjes. Vandaar die gitaren met EMG's![]()
[...]
Kun je niet beter wachten tot de 30ste, nu zit je alleen maar die prijs op te beuren haha! De 29ste zijn er bezichtigingen daar en dan zullen er vast wel mensen bijkomen die ook weer gaan bieden...quote:Op maandag 24 mei 2010 17:31 schreef -Menn0- het volgende:
Wie zit er op mijn nieuwe ESP te bieden ?!Teringlijer!
Je kan slechtere sigs uitzoekenquote:Op maandag 24 mei 2010 17:44 schreef -Menn0- het volgende:
Ik bied er ook niet meer op
Maar stel ik win die Truckster, dan heb ik alleen maar signature models
John Mayer Stratocaster
Jim Root Telecaster
En dan James Hetfield Truckster
Gaaf manquote:Op maandag 24 mei 2010 17:43 schreef Cynic het volgende:
Zo, WGT was wel weer erg gaaf dit jaar
Ohja, en morgen een nieuwe gitaar uitproberen.
Vet!quote:Op maandag 24 mei 2010 17:43 schreef Cynic het volgende:
Zo, WGT was wel weer erg gaaf dit jaar
Ohja, en morgen een nieuwe gitaar uitproberen.
Sterkte!quote:Op maandag 24 mei 2010 18:53 schreef Dribbel_ het volgende:
Pff volgens mij gaat dat optredne zo dodelijk wordne
het is echt idioot heet
Wat, met die laid back muziek van jullie?quote:Op maandag 24 mei 2010 18:53 schreef Dribbel_ het volgende:
Pff volgens mij gaat dat optredne zo dodelijk wordne
het is echt idioot heet
Hoe klinken die Fender amps eigenlijk? Kende iemand met een Fender transistoramp, die overdrive klonk nergens naar!quote:Op maandag 24 mei 2010 19:31 schreef Lespaulspelert het volgende:
http://www.troostwijkauct(...)-13114-6565-1160843/
is van mij, backoff people!
*Al springend schuimbekkend van zich afbijtend de versterker verdedigen*
En anders http://www.troostwijkauct(...)-13114-6565-1160852/![]()
Lijkt mij best sprankelend, ik weet het niet, anders gooi ikhem wel weer op MP.quote:Op maandag 24 mei 2010 19:35 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Hoe klinken die Fender amps eigenlijk? Kende iemand met een Fender transistoramp, die overdrive klonk nergens naar!
Ik blijf in C staan, dus wat dat betreft verandert er niks.quote:Op maandag 24 mei 2010 19:33 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Zeg, blijf eens in je eigen frequentiereeks!.
Hehehequote:Op maandag 24 mei 2010 20:00 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik blijf in C staan, dus wat dat betreft verandert er niks.
quote:
Jjij kan er ook wel wat mee hoorquote:Op maandag 24 mei 2010 21:41 schreef -Menn0- het volgende:
Laat m'n vriendin het maar niet zien, die zou em nog kopen ook
Ik zou er ook nog vet veel mee spelen ookquote:
quote:Op maandag 24 mei 2010 21:52 schreef Witchfynder het volgende:
Kun je uitstekend Pink Pantera mee spelen.
Ik heb er paar keer op gespeeld, vriendin van me heeft hem. Helaas nooit over een amp...quote:Op maandag 24 mei 2010 21:53 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Ik zou er ook nog vet veel mee spelen ook
quote:Op maandag 24 mei 2010 19:33 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Zeg, blijf eens in je eigen frequentiereeks!.
Draai eerst nou maar die bak bas uit jullie versterkers, dan praten we verderquote:Op maandag 24 mei 2010 23:22 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
![]()
![]()
Dat zeggen wij ook over bassisten die het wagen om hoge noten te spelen![]()
quote:
Die Antwoord zijn vet!quote:
Inderdaad, maar klinkt wel goed verder! Tof dat jullie daar warenquote:Op maandag 24 mei 2010 23:44 schreef guitarist het volgende:
Filmpje van gisteren. Eerst stukje is een klein beetje vals maar voor de rest echt goed geluid.f
begin is inderdaad net een beetje vals, maar daarna is het echt goedquote:Op maandag 24 mei 2010 23:44 schreef guitarist het volgende:
Filmpje van gisteren. Eerst stukje is een klein beetje vals maar voor de rest echt goed geluid.f
Same here. Luisterde er nooit naar, maar toch ripquote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:32 schreef Svyatagor het volgende:
Nooit echt geluisterd naar Slipknot, maar dit is hoe dan ook sneu voor ze.
Lekker phasertje!quote:Op maandag 24 mei 2010 23:44 schreef guitarist het volgende:
Ik vroeger wel, echt 10 jaar geleden.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:32 schreef Svyatagor het volgende:
Nooit echt geluisterd naar Slipknot, maar dit is hoe dan ook sneu voor ze.
O ja. Roze.quote:
Dat zal wel meevallen. De vorige meets zijn ook gelukt.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 19:08 schreef TeleluvR het volgende:
Die meat zal wel floppen, echt veel duidelijkheid wat/waar/wanneer komt er niet
Het allerbeste is geloof ik: Het stuk dat je wil gaan spelen luisteren, daarna zo snel mogelijk alle noten uit je hoofd leren (langzaam/snel maakt niet uit), daarna alles maat voor maat gaan oefenen van langzaam naar snel.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 19:19 schreef Tom_Poes het volgende:
Abend,
Ben autodidactisch wat liedjes aan het leren, ben nu jaartje of 2 bezig. Akkoorden bashen gaat redelijk, tokkelen is lastiger. Ben nu bezig met een tokkel-iets, en vroeg me af hoe dat het makkelijkst gaat.
Moet ik het eerst heel langzaam spelen, en als alles langzaam goed gaat de hele boel versnellen?
Of is het handiger om maat voor maat (of 2 tegelijk als het samen past) te leren, en te versnellen, en vervolgens de volgende (paar) maten te pakken?
Of is het helemaal niet handig om langzaam te beginnen en daarna te versnellen? Heb namelijk soms het gevoel dat ik bepaalde vingerzettingen wel kan als het traag wordt, maar dat die te moeilijk worden als het geheel wat sneller gaat en ik beter andere vingers voor bepaalde snaren kan gebruiken. Maar daar kom ik dan pas achter ALS ik het ga versnellen en dan heb ik een heel stuk "voor niets" gedaan.
Ik snap dat het voor iedereen verschilt, maar misschien zijn er een paar didactische "regels" die jullie me aan kunnen raden.
En mocht ik meer van dit soort vragen hebben, drop ik die dan in dit topic of maak ik daar een apart topic voor aan?
Thnx!
12 juni Delft. Huppakee.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 19:08 schreef TeleluvR het volgende:
Die meat zal wel floppen, echt veel duidelijkheid wat/waar/wanneer komt er niet
Voorbeeldje:quote:Op dinsdag 25 mei 2010 19:51 schreef Libelah het volgende:
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat bij een langzaam tempo andere vingerzettingen optimaal zijn dan bij een hoger tempo.
Kortom: eerst langzaam de beste manier van spelen uitzoeken en oefenen en vervolgens versnellen.
Is dat met barbecue?quote:
Dat had je ook meteen kunnen zien. Ik weet niet of je noten kan lezen? In elk geval kan je zien dat de eerste 2 de hele maat aangehouden moet worden en je dus de hele maat je vinger daar moet houden.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 20:09 schreef Tom_Poes het volgende:
[..]
Voorbeeldje:
[ afbeelding ]
Als ik voor het makkelijkst zou gaan zou m'n wijsvinger naar de eerste 2 gaan. de 2-4 doe ik echter met wijsvinger-ringvinger. Dan moet ik de eerste 2 "abrupt" afbreken om m'n wijsvinger te verplaatsen.
Daar kwam ik pas achter toen ik ging versnellen. Nu doe ik de eerste 2 met m'n middelvinger.
(+1 voor wie het liedje raadt)
-EDIT
Ik snap dat de 1e vingerzetting dus niet optimaal was, maar daar ben ik pas achter als ik het kan en ga versnellen, waarbij ik KOSTBARE tijd heb verspild :p
Ah nice!quote:Op dinsdag 25 mei 2010 20:22 schreef Libelah het volgende:
[..]
Dat had je ook meteen kunnen zien. Ik weet niet of je noten kan lezen? In elk geval kan je zien dat de eerste 2 de hele maat aangehouden moet worden en je dus de hele maat je vinger daar moet houden.
Wat lekker werkt (denk ik) is om dan voor alle toonhoogtes te kijken naar de tab, maar voor de duur van de noten even naar boven te spiekenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 20:25 schreef Tom_Poes het volgende:
[..]
Ah nice!
Kan wel noten lezen maar de cijfertjes zijn sneller. Als ik de noten ga doen moet ik elke keer opnieuw tellen vanaf de sleutel en de cijfers kan ik tijdens het spelen nog opnemen en verwerken. Bedankt, ik ga bij het uitvogelen ook eens naar boven kijken!
Hmmm, ik ken maar 1 naam van dat affiche.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 20:20 schreef guitarist het volgende:
[..]
Nee, maar wel met festival:
http://wolpop.org/lineup
Ik leer uit Guitar Pro. Speel het af, speel het na. Ben dan meestal blij als het al ongeveer klinkt en ik het zelf kan herkennen. Dat zo'n noot dan doorgaat hoor ik niet eensquote:Op dinsdag 25 mei 2010 20:27 schreef Libelah het volgende:
[..]
Wat lekker werkt (denk ik) is om dan voor alle toonhoogtes te kijken naar de tab, maar voor de duur van de noten even naar boven te spieken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |