abonnement Unibet Coolblue
pi_81836871
quote:
Op maandag 24 mei 2010 16:36 schreef Symer het volgende:

[..]

Iedereen in de finale was relevant. Boone voor Shannon, Shannon voor Sayid. Van Charlotte en Faraday wisten we al dat ze bij dat concert zouden zijn, evenals Chang en Eloise.

Michael en Walt hadden, in tegenstelling tot die anderen, geen rol te spelen. Net als Eko, Ana-Lucia, Ethan, Dr. Arzt, enz, enz.
Plus Michael is een geest op het eiland.
"I love deadlines. I love the wooshing sound they make as they go by."
"Fuck it Dude, let's go bowling."
  maandag 24 mei 2010 @ 17:50:57 #77
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_81836921
quote:
Op maandag 24 mei 2010 17:42 schreef IV_Xample het volgende:
en jeetje wat hebben mensen hier slechte trage internetverbindingen..nog aan het downloaden...bij mij vanmorgen 14 minuten en hoppa

maar succes en veel plezier voor diegene die nog moeten kijken, maar waarom lees je het forum dan nu al, want dan weet je toch alles al?
Ja, snap het ook niet echt. Via newsgroups was ie zo binnen en de torrent die ik voor de zekerheid had aangezet kwam ook met 2Mb/s binnen.

Voor de rest: ik laat het lekker effe bezinken nog, het heeft me in ieder geval voldaan achtergelaten
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 24 mei 2010 @ 17:52:23 #78
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_81836967
quote:
Op maandag 24 mei 2010 17:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik snap de aflevering steeds beter ; maar een vraagje. Hoe is die ALT ontstaan ? Ja, ze hebben hem samen gemaakt als een soort van hiernamaals, maar HOE?
Bij een 'spiritueel' einde als dit is het toch niet nodig om je af te vragen hoe dit praktisch mogelijk is? Het hele plot en het einde zijn geen wetenschappelijk verklaarbare gebeurtenissen maar fictie/fantasie/spiritualiteit. Ik zou het gewoon accepteren zoals het gebracht is en me niet afvragen hoe ze die wereld hebben opgebouwd.

Edit: ik vond het overigens een heel mooi einde. Niet alle vragen zijn beantwoord, maar het grote geheel is wel duidelijk en het is ze gelukt om me in de finale nog te verrassen. Ik vond het mooi geacteerd en ik was blij dat ze van de finale niet één grote vechtscene tussen goed en kwaad hebben gemaakt maar tijd hebben genomen om mooie dialogen en beelden te laten zien.
  maandag 24 mei 2010 @ 17:52:58 #79
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_81836986
Achja, ik moet gewoon accepteren, dat Lost een serie is die gebaseerd is op mysterie's. Al begin ik het te snappen ; ik zal begrijpen dat veel gewone kijkers er niks van snappen. Ze hadden het wel iets beter mogen verklaren. Vraag me zelfs af of de makers zelf wel wisten begin seizoen 6 wat de ALT voorstelde ; en dat ze uiteindelijk de easy way out kozen. En daar ben ik gewoon teleurgesteld over ; de beste series finale is het daarom dus echt niet.

Verder wel mooi om Rose en Bernard nog eens te zien en Vincent de hond liet de serie precies eindigen, de laatste shot , als dat ik en paar anderen voorspeld hadden.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  maandag 24 mei 2010 @ 17:54:55 #80
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_81837043
quote:
Op maandag 24 mei 2010 17:52 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Bij een 'spiritueel' einde als dit is het toch niet nodig om je af te vragen hoe dit praktisch mogelijk is? Het hele plot en het einde zijn geen wetenschappelijk verklaarbare gebeurtenissen maar fictie/fantasie/spiritualiteit. Ik zou het gewoon accepteren zoals het gebracht is en me niet afvragen hoe ze die wereld hebben opgebouwd.
Tja, als je zo denkt, kun je alles op spirtueel vlak gooien. Als mensen zo denken, hadden ze net zo goed geen einde kunnen maken ; want het is toch geen fictie en het hoeft toch niet logisch te zijn.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  maandag 24 mei 2010 @ 17:56:17 #81
133369 Jivis
Critikut
pi_81837080
.
Amen.
  maandag 24 mei 2010 @ 17:56:41 #82
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_81837092
quote:
Op maandag 24 mei 2010 17:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Tja, als je zo denkt, kun je alles op spirtueel vlak gooien. Als mensen zo denken, hadden ze net zo goed geen einde kunnen maken ; want het is toch geen fictie en het hoeft toch niet logisch te zijn.
Het klopt binnen de wereld die ze in Lost hebben opgebouwd; alles is gebaseerd op 'faith' het einde daarom niet minder. En zoals altijd met 'faith' iedereen haalt eruit wat voor hem/haar relevant is.

Ik vond het in ieder geval een passend einde.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 24 mei 2010 @ 17:59:44 #83
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_81837177
quote:
Op maandag 24 mei 2010 17:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Tja, als je zo denkt, kun je alles op spirtueel vlak gooien. Als mensen zo denken, hadden ze net zo goed geen einde kunnen maken ; want het is toch geen fictie en het hoeft toch niet logisch te zijn.
Dan begrijp je me verkeerd. Lost is een serie vol met mysteries, waarvan een groot deel (niet alles) voor mij nu verklaard is. Ik vond het einde mooi en het was voor mij ook genoeg zo om de serie af te ronden. We weten nu hoe het met de karakters is afgelopen en wat de alternatieve tijdslijn hieraan heeft bijgedragen. Er is voor mij geen praktische verklaring nodig wat betreft die tijdslijn. Het is me duidelijk waarvoor deze gediend heeft en laat ook nog wat van het mysterie over waar Lost zo bekend en populair om was.
pi_81837211
quote:
Op maandag 24 mei 2010 17:30 schreef DrowningMan het volgende:
Briljant trouwens vond ik de karakterontwikkeling van Ben. Tot en met seizoen 5 dacht hij altijd dat hij iets voorstelde en een hulpje was van Jacob. Toen hij Jacob doodde was Ben enorm teleurgesteld in alles wat met Jacob te maken had. In de finale zagen we Ben blij als een kind dat hij het hulpje van Hurley mocht zijn.
Inderdaad, hij weet niet anders dan dat hij op dat eiland leeft, en heeft nu ineens een duidelijke rol gekregen bij iemand die wel te vertrouwen is. Iets dat hij volgens mij in een eerder stadium meer te danken had aan de acties van de Widmores en Jacob, die hem aan het lijntje hielden voor eigengewin.

Was dan ook op een of andere manier ontroerd toen hij als een kind zo blij op dat bankje zat.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_81837300
quote:
Op maandag 24 mei 2010 17:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
Achja, ik moet gewoon accepteren, dat Lost een serie is die gebaseerd is op mysterie's. Al begin ik het te snappen ; ik zal begrijpen dat veel gewone kijkers er niks van snappen. Ze hadden het wel iets beter mogen verklaren. Vraag me zelfs af of de makers zelf wel wisten begin seizoen 6 wat de ALT voorstelde ; en dat ze uiteindelijk de easy way out kozen. En daar ben ik gewoon teleurgesteld over ; de beste series finale is het daarom dus echt niet.

Verder wel mooi om Rose en Bernard nog eens te zien en Vincent de hond liet de serie precies eindigen, de laatste shot , als dat ik en paar anderen voorspeld hadden.
Lees dit topic maar eens door: Piri Reis

Daar kun je misschien een idee krijgen over de theorieën waarop het eiland gebaseerd is. Om deze reden was de Egyptische symboliek dan ook erg goed, in de echte wereld staan op dergelijke elektromagnetische plekken grote pyramides en andere bouwwerken.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_81837355
Ik heb ook heel erg het idee dat ze eigenlijk de alternatieve tijdslijn niet wilden maar dat het eiland zelf moest dienen als een soort (tussen)hemel.

Daarom zijn die serie fan sites altijd zo kut, de producers lezen dat ook en passen hun serie er (onbewust) op aan..
  maandag 24 mei 2010 @ 18:05:34 #87
133369 Jivis
Critikut
pi_81837366
Alhoewel ik het personagegewijs misschien wel goed geschreven vond, loop ik toch tegen wat nare dingetjes aan:

- Waarom lag het eiland onder water in de ALT
- Het ALT is dus een soort hiernamaals. Waarom is dat hiernamaals dan precies zoals de oude Lost-wereld? Wat is de reden daarvoor?
- Toen MIB in die grot geflikkerd werd, veranderde hij in zwarte rook. Waarom Desmond dan niet? Waarom Jack dan niet? Desmond heeft een soort "resistance", okee. Maar Jack had dan toch ook smokey moeten worden?

Da's maar een kleine greep. Ik vond het zwaar teleurstellend, het zat gewoon vol plotholes allemaal . Bah.
Amen.
  maandag 24 mei 2010 @ 18:07:19 #88
133369 Jivis
Critikut
pi_81837418
Oh, en hoe kon Juliet met Sawyer praten in de ALT, als Sawyer toen nog niet dood was en nog gewoon op het eiland zat? .
Amen.
  maandag 24 mei 2010 @ 18:08:40 #89
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_81837468
quote:
Op maandag 24 mei 2010 18:05 schreef Jivis het volgende:
Alhoewel ik het personagegewijs misschien wel goed geschreven vond, loop ik toch tegen wat nare dingetjes aan:

- Waarom lag het eiland onder water in de ALT
- Het ALT is dus een soort hiernamaals. Waarom is dat hiernamaals dan precies zoals de oude Lost-wereld? Wat is de reden daarvoor?
- Toen MIB in die grot geflikkerd werd, veranderde hij in zwarte rook. Waarom Desmond dan niet? Waarom Jack dan niet? Desmond heeft een soort "resistance", okee. Maar Jack had dan toch ook smokey moeten worden?

Da's maar een kleine greep. Ik vond het zwaar teleurstellend, het zat gewoon vol plotholes allemaal . Bah.
En hoezo verandert iemand in dodelijke zwarte rook als hij in het "licht" gegooid wordt? Wat is daar de gedachte achter? Dat is echt vrij bizar hoor, en ik erger me eraan dat je zulke dingen maar gewoon moet accepteren. Dit bedoel ik dus met willekeurige gebeurtenissen waar echt 0,0 logica achter zit, ik kan het bijna alleen maar interpreteren als creatieve armoede. Daar zit Lost echt vol mee en ook de finale dus. Teleurstellend.

Ik baal er gewoon van, Lost heeft 48 afleveringen de tijd gekregen om de serie af te ronden, een ongekende luxe die volgens mij uniek is in televisieland. En dan doen ze er dit mee, ongeveer 45 nutteloze afleveringen maken .
2000 light years from home
pi_81837497
quote:
Op maandag 24 mei 2010 18:07 schreef Jivis het volgende:
Oh, en hoe kon Juliet met Sawyer praten in de ALT, als Sawyer toen nog niet dood was en nog gewoon op het eiland zat? .
De ALT is gestart op het monent dat Julliet de bom liet ontploffen in de hatch in aanbouw.
Toen was iedereen daar al en werkte Sawyer samen met Miles bij de politie.
Leaf
pi_81837506
quote:
Op maandag 24 mei 2010 18:07 schreef Jivis het volgende:
Oh, en hoe kon Juliet met Sawyer praten in de ALT, als Sawyer toen nog niet dood was en nog gewoon op het eiland zat? .
Nou niet te bijdehandt worden.

Bedoel, bij Charlie en Claire was precies hetzelfde. Het kwam dan ook vreemd over dat het ene moment Juliet de vrouw was van Jack, en het andere moment Sawyer liefdevol staat te zoenen. Waarschijnlijk dat ze dus een bepaalder rol daar hadden, en deze veranderde als hun echte bewustzijn daar heen ging.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_81837527
Ik weet nog steeds niet hoe The Hostiles zich konden voortbewegen zonder sporen achter te laten
pi_81837534
quote:
Op maandag 24 mei 2010 18:05 schreef Jivis het volgende:

- Toen MIB in die grot geflikkerd werd, veranderde hij in zwarte rook. Waarom Desmond dan niet? Waarom Jack dan niet? Desmond heeft een soort "resistance", okee. Maar Jack had dan toch ook smokey moeten worden?
MiB/ de broer van Jacob of hoe die beste man ook mag heten was de verpersoonlijking van 'het kwaad'. Jacob de witte steen, MiB de zwarte. Daarom veranderde hij ook in Smokey, en Jack en Desmond niet. Voor Jack had het ook geen goede afloop, hij ging dood.
pi_81837569
quote:
Op maandag 24 mei 2010 18:10 schreef DrowningMan het volgende:

[..]

MiB/ de broer van Jacob of hoe die beste man ook mag heten was de verpersoonlijking van 'het kwaad'. Jacob de witte steen, MiB de zwarte. Daarom veranderde hij ook in Smokey, en Jack en Desmond niet. Voor Jack had het ook geen goede afloop, hij ging dood.
Dat waren dan ook andere spelen. Alles draait dan ook om dat spelletje met die stenen in Jacob's versie van het eiland.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  maandag 24 mei 2010 @ 18:12:30 #95
244901 dutch-treat
Try If You Like
pi_81837609
quote:
Op maandag 24 mei 2010 18:05 schreef Jivis het volgende:
Alhoewel ik het personagegewijs misschien wel goed geschreven vond, loop ik toch tegen wat nare dingetjes aan:

- Waarom lag het eiland onder water in de ALT
- Het ALT is dus een soort hiernamaals. Waarom is dat hiernamaals dan precies zoals de oude Lost-wereld? Wat is de reden daarvoor?
De ALT was het leven dat ze hadden kunnen/willen leven, in dat leven hadden ze geen weet van het bestaan van het eiland, dus bestond het ook niet.

In het hiernamaals wordt iedereen begeleidt door hen die belangrijk voor ze zijn geweest, het leven op het eiland is echt geweest, dus iedereen stelt zich een ALT leven voor met die mensen er in.
quote:
- Toen MIB in die grot geflikkerd werd, veranderde hij in zwarte rook. Waarom Desmond dan niet? Waarom Jack dan niet? Desmond heeft een soort "resistance", okee. Maar Jack had dan toch ook smokey moeten worden?

Da's maar een kleine greep. Ik vond het zwaar teleurstellend, het zat gewoon vol plotholes allemaal . Bah.
Desmond is inderdaad al verklaard, en Jack was op dat moment nog de 'Jacob' van het eiland en veranderde daardoor misschien niet.
Live your life each day, Meet the tides my friend
We're all nomads forever on our way
A journey to the end
pi_81837627
quote:
Op maandag 24 mei 2010 18:09 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

De ALT is gestart op het monent dat Julliet de bom liet ontploffen in de hatch in aanbouw.

Ehm, nee? Dat leek alleen maar zo om ons om het verkeerde been te zetten. Hoe ik het zie begint de ALT pas nadat iedereen die erin voorkomt, dood is.
Bauer's Law: "Whatever CAN go wrong, WILL be resolved in a period of 24 hours."
  maandag 24 mei 2010 @ 18:13:41 #97
133369 Jivis
Critikut
pi_81837650
quote:
Op maandag 24 mei 2010 18:10 schreef DrowningMan het volgende:

[..]

MiB/ de broer van Jacob of hoe die beste man ook mag heten was de verpersoonlijking van 'het kwaad'. Jacob de witte steen, MiB de zwarte. Daarom veranderde hij ook in Smokey, en Jack en Desmond niet. Voor Jack had het ook geen goede afloop, hij ging dood.
Ja sorry hoor, maar voordat MIB daar in geworpen werd was hij toch een gewone dude, niet anders dan bijvoorbeeld Jack. Vooral Across The Sea heeft ons duidelijk gemaakt dat Jacob en MIB gewone mannen waren. En zo niet, dan is het gewoon falen van de schrijvers dat ze ons dat niet goed duidelijk hebben gemaakt.

Ik bedoel, Jacob kon ook gewoon zijn baantje afschuiven naar andere, gewone mensen.
Amen.
pi_81837678
Het slaat ook nergens op dat MIB als het kwaad wordt gezien. Hij was gewoon een jongen die inzag dat hij jaren lang was opgevoed en voorgelogen door een fake moeder en daarom van het eiland afwilde.

Dat is het enige wat hij wilde en als je daar je leven lang (of langer zelfs in dit geval) mee bezig bent dan doe je dat koste wat het kost.

Het is dus helemaal geen goed of kwaad.
pi_81837683
quote:
Op maandag 24 mei 2010 18:13 schreef Myers het volgende:

[..]

Ehm, nee? Dat leek alleen maar zo om ons om het verkeerde been te zetten. Hoe ik het zie begint de ALT pas nadat iedereen die erin voorkomt, dood is.
Kate, Miles en Sawyer hebben we nooit dood zien gaan. En toch waren ze op de samenkomst.
Leaf
pi_81837722
quote:
Op maandag 24 mei 2010 18:13 schreef Myers het volgende:

[..]

Ehm, nee? Dat leek alleen maar zo om ons om het verkeerde been te zetten. Hoe ik het zie begint de ALT pas nadat iedereen die erin voorkomt, dood is.
Iedereen lijkt me ook overdreven. Ik denk dat de ALT begonnen is met de dood van de vader van Jack of dat het er altijd al was, echter was het raar om daar op eerdere momenten al aandacht aan te gaan besteden, dan ging het namelijk erg van de hak op de tak.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')