Niet 67e?quote:Op maandag 24 mei 2010 10:29 schreef RedFever007 het volgende:
Hij gaat toch met pensioen op z'n 65e ? Dus maximaal 2 jaar Cohen in de oppositie
Of nog voor de verkiezingen, hij zal wel weggepromoveerd worden naar Europa, net als Jaap de Hoop Scheffer voor het CDA in 2002.quote:Op maandag 24 mei 2010 10:35 schreef Parzival het volgende:
die is heel snel wel gok ik zo na de verkiezingen..
En gun zo iemand ook tijd. Met Rutte was het ook jarenlang zoeken tot het nu ineens begint te lopen.quote:Op maandag 24 mei 2010 10:42 schreef Abraracadabra het volgende:
Ik denk niet dat hij in de oppositie gaat zitten, heeft hij niks te zoeken, hij laat alleen maar over zich heen lopen. De PvdA zou er goed aan doen een goede leider te vinden die misschien nog niet bekend is.
Rutte was/is jong Cohen loopt tegen de pensioenleeftijd aan. Stel dat het komende kabinet eindelijk weer eens de 4 jaar vol maakt dan is hij dus 67 gaat hij dan door tot zijn 71e om toch ooit nog eens premier te worden?quote:Op maandag 24 mei 2010 10:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
En gun zo iemand ook tijd. Met Rutte was het ook jarenlang zoeken tot het nu ineens begint te lopen.
quote:De PvdA zou er goed aan doen een goede leider te vinden die misschien nog niet bekend is.
Lijkt me wel. Misschien niet direct, maar wel op korte termijn.quote:Op maandag 24 mei 2010 10:27 schreef marky het volgende:
Of stapt Cohen als hij geen premier wordt op?
De kijkersuitslag is natuurlijk niet gebaseerd op wie het het beste deed tijdens het debat maar gewoon op basis van je voorkeurspartij.quote:Op maandag 24 mei 2010 11:25 schreef HaagsPietje het volgende:
cohen was niet best, sterker nog, ik vond het echt een vernedering...alsof je een willekeurige administratieklerk verplicht en onvoorbereid mee liet doen aan dit debat...bizar echt dat ie op de 2de plaats is geeindigd.
van mij mag ie blijven want dan gaat de pvda lekker verliezen
Drie rechtse partijen en één linkse en dan weet Cohen maar 23% te halen. Dan hebben toch veel linkse mensen niet voor cohen als winnaar gestemd. Sterker nog die hebben op een rechtse leider gestemd.quote:Op maandag 24 mei 2010 11:29 schreef Monco10 het volgende:
[..]
De kijkersuitslag is natuurlijk niet gebaseerd op wie het het beste deed tijdens het debat maar gewoon op basis van je voorkeurspartij.
Ik ben het hier werkelijk geheel mee eens.quote:Op maandag 24 mei 2010 11:10 schreef mazeind het volgende:
Cohen is een bestuurder. Die moet (vice-)premier zijn, minister, burgemeester... Hij is geen debater, dus ongeschikt als fractieleider in de Kamer.
Conclusie: als de PvdA geen regeringspartij wordt na 9 juni, dan zal Cohen ook weer snel van het landelijke politieke toneel verdwijnen.
Zijstap: Rutte is precies het tegenovergestelde van Cohen: een prima debater, maar geen bestuurder pur sang. Hij doet er goed aan om wel als opperbaas in de Kamer te blijven en een officiële functie als (vice-)premier aan een ander over te laten.
Rutte heeft als staatssecretaris op bestuurlijk niveau meer gepresteerd dat Cohen in zijn tijd en Amsterdam bij elkaar. Rutte is wel degelijk een bestuurder maar heeft dit (nog) niet kunnen laten zien als man in een regeringspartij. Overigens heeft hij heel sterk binnen de VVD ervoor gezorgd dat de rust is terug gebrachtquote:Op maandag 24 mei 2010 11:10 schreef mazeind het volgende:
Cohen is een bestuurder. Die moet (vice-)premier zijn, minister, burgemeester... Hij is geen debater, dus ongeschikt als fractieleider in de Kamer.
Conclusie: als de PvdA geen regeringspartij wordt na 9 juni, dan zal Cohen ook weer snel van het landelijke politieke toneel verdwijnen.
Zijstap: Rutte is precies het tegenovergestelde van Cohen: een prima debater, maar geen bestuurder pur sang. Hij doet er goed aan om wel als opperbaas in de Kamer te blijven en een officiële functie als (vice-)premier aan een ander over te laten.
No offence, maar 'de rust terugbrengen' was een kwestie van jaren wachten. Ik kan toch moeilijk beweren dat Rutte destijds zo kordaat optrad.quote:Op maandag 24 mei 2010 12:34 schreef Letterman het volgende:
[..]
Rutte heeft als staatssecretaris op bestuurlijk niveau meer gepresteerd dat Cohen in zijn tijd en Amsterdam bij elkaar. Rutte is wel degelijk een bestuurder maar heeft dit (nog) niet kunnen laten zien als man in een regeringspartij. Overigens heeft hij heel sterk binnen de VVD ervoor gezorgd dat de rust is terug gebracht
In mijn mening heeft ie wel kordaat opgetreden en dat ging ten kosten van de huidige Trotse moeder van TON....quote:Op maandag 24 mei 2010 12:38 schreef TNA het volgende:
[..]
No offence, maar 'de rust terugbrengen' was een kwestie van jaren wachten. Ik kan toch moeilijk beweren dat Rutte destijds zo kordaat optrad.
Maar vind jij niet dat Job Cohen érg veel op Ad Melkert lijkt qua debatten?quote:Op maandag 24 mei 2010 15:43 schreef Boldface het volgende:
Ten eerste is Cohen geen 63, maar 62 jaar. Hij wordt in oktober pas 63. Hij kan prima een termijn afmaken als fractieleider. Verder kun je je afvragen of de debattechnieken van Cohen wel zo slecht zijn als sommigen beweren. Het verhaal gaat een beetje een eigen leven leiden, omdat Cohen een bepaalde stijl van debatteren heeft.
Dat zal zeker een slangennest zijn, maar toch...ondanks alle partijen is er op rechts geen constructief alternatief. Wilders heeft niet bepaald veel verstand van de economie, Rita gaat ook regelmatig zelf de fout in (interne ruzies, hele slechte spotjes etc.). Als Rutte - en dat is misschien idd het moeilijke - maar lang genoeg rustig afwacht komen de kiezers bijna vanzelf terug (zeker omdat de VVD niet in de regering zat). Vraag me toch af of het écht aan de persoon Rutte ligt. [/offtopic]quote:Op maandag 24 mei 2010 12:45 schreef Letterman het volgende:
[..]
In mijn mening heeft ie wel kordaat opgetreden en dat ging ten kosten van de huidige Trotse moeder van TON....
Daarnaast is het voor de buitenwereld misschien afwachten maar binnenin natuurlijk nooit. Interne politiek onder de duim houden is echt heel lastig en moeilijk. Dat is zo bij een vereniging, een bedrijf en al helemaal bij een politieke partij. Verdiep je maar eens in de interne strijd van een locale partij in een gemeente. Bedenk je vervolgens dan maar eens in binnen een landelijke politiek organisatie. De politiek is soms net een mensen lichaam. Aan de buitenkant ziet het er goed uit maar van binnen verkankerd.
Melkert was arrogant en humorloos, Job Cohen is dat zeker nietquote:Op maandag 24 mei 2010 16:06 schreef Holograph het volgende:
[..]
Maar vind jij niet dat Job Cohen érg veel op Ad Melkert lijkt qua debatten?
Wel waar. Ik zou sowieso geen PvdA stemmen, maar op Bos als persoon had ik wel kunnen stemmen. Cohen zeker niet. Verandert niks aan de partij natuurlijk.quote:Op maandag 24 mei 2010 18:31 schreef Rosite het volgende:
Ik denk dat je meer dan ooit op een programma moet stemmen en niet op een persoon. Het wordt toch altijd een coalitie en een team dat de regering moet gaan vormen en ik zou altijd het programma kiezen dat je het meeste aanspreekt en dan neem je de nummer 20 van een lijst ,maakt niet uit. Kies voor het verkiezingsprogramma dat je het meeste aanspreekt.
Tja, het goede leven....quote:Op maandag 24 mei 2010 20:38 schreef Dastan het volgende:
Wut, is die man al 63? Hij ziet er veel jonger uit.
Ik denk dat, dat bij Cohen wel mee valt, vooral de ziekte van zijn vrouw zal een grote invloed hebben gehad op zijn leven.quote:
euuuhhh..... euhhhh ne euhhh ja euhhh ik denk het niet ja nee euuhhhhquote:Op maandag 24 mei 2010 20:39 schreef MaGNeT het volgende:
Terwijl Rutte in 2 debatten zo'n beetje 20 keer de zin "u vertelt niet de (hele) waarheid" heeft gebruikt, Balkenende terugvalt op 2002 technieken en Wilders z'n oneliners uitspuugt is Cohen bijna een frisse wind te noemen.
Mwa, nogmaals, het was een debat met premiers kandidaten. Premiers zijn er voor de grote lijnen. Percentages en getalletjes zijn speeltjes voor vakministers.quote:Op maandag 24 mei 2010 16:41 schreef Bonasera het volgende:
ik schrok me kapot gister toen hij zei: deze cijfers heb ik nu niet paraat.
Tot op zekere hoogte klopt dat. Alleen zijn het momenteel nog lijsttrekkers, heeft Cohen op dat specifieke punt het programma vrijdag gewijzigd, gaat het niet over een randgetalletje, maar over een inkomensafhankelijk eigen risico, en had ik dus verwacht dat Cohen dat wel wist.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:54 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Mwa, nogmaals, het was een debat met premiers kandidaten. Premiers zijn er voor de grote lijnen. Percentages en getalletjes zijn speeltjes voor vakministers.
Er is natuurlijk nog wel een verschil tussen een debat in de kamer, via de voorzitter, en op tactische momenten door de ander heen praten met nog net niet je vingers in de oren. Ik ken die 'debattechniek' wel van CNN, daar beginnen ze ook vaak gewoon door de ander heen te praten zodat die niet verstaan wordt.quote:Op maandag 24 mei 2010 11:10 schreef mazeind het volgende:
True, het zijn lijsttrekkers, maar het werd aangekondigd als Premiersdebat. En daarbij zou het over de grote lijnen moeten gaan, en niet om een getalletje links en een percentagetje rechts.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:57 schreef eriksd het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte klopt dat. Alleen zijn het momenteel nog lijsttrekkers, heeft Cohen op dat specifieke punt het programma vrijdag gewijzigd, gaat het niet over een randgetalletje, maar over een inkomensafhankelijk eigen risico, en had ik dus verwacht dat Cohen dat wel wist.
ik vind rutte niet veel verbeterd. Hij is nog steeds irritant in debatten en dramt door op 1 punt. Ik snap niet zo dat nu ze stijgen dit direct door rutte zou komen. Volgens mij is het een hype. Net als met cohen. iedereen droeg hem op handen, had nog niks laten zien.quote:Op maandag 24 mei 2010 10:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
En gun zo iemand ook tijd. Met Rutte was het ook jarenlang zoeken tot het nu ineens begint te lopen.
doorlachen met Bos?quote:Op maandag 24 mei 2010 16:46 schreef eriksd het volgende:
Cohen is natuurlijk een tussenpaus, over een jaartje of 5 komt Bos weer om het hoekje kijken. Ik hoop dat hij in de kamer gaat zitten, kunnen wij nog een tijdje doorlachen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |