abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 mei 2010 @ 10:27:42 #1
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_81821997
Het kan zomaar gebeuren dat de PvdA niet de grootste wordt en dat Cohen geen premier wordt. De PvdA zit dan in de oppositie met een 63 jarige leider die de oppositie zal moeten leiden en in de aanval zal moeten op het kabinet. Gezien zijn wat stuntelige debattechnieken zal de PvdA de komende 4 jaar wederom te kampen hebben onder een zwakke leiding. Na 4 jaar Hamer komt straks 4 jaar Cohen.

Of stapt Cohen als hij geen premier wordt op?
  maandag 24 mei 2010 @ 10:29:59 #2
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_81822046
Hij gaat toch met pensioen op z'n 65e ? Dus maximaal 2 jaar Cohen in de oppositie
pi_81822098
Ik verwacht niet dat Cohen blijft als hij in de oppositie beland.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_81822108
quote:
Op maandag 24 mei 2010 10:29 schreef RedFever007 het volgende:
Hij gaat toch met pensioen op z'n 65e ? Dus maximaal 2 jaar Cohen in de oppositie
Niet 67e?
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  maandag 24 mei 2010 @ 10:35:08 #5
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_81822180

Inkoppertje
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
  maandag 24 mei 2010 @ 10:35:28 #6
54408 Parzival
Where it happens
pi_81822188
die is heel snel wel gok ik zo na de verkiezingen..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_81822272
Op zulke korte termijn kunnen ze niet ineens een nieuw iemand neerzetten.

(alhoewel, ze passen ook "on the fly" hun programma aan dus wie weet)
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
  maandag 24 mei 2010 @ 10:40:10 #8
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_81822302
quote:
Op maandag 24 mei 2010 10:35 schreef Parzival het volgende:
die is heel snel wel gok ik zo na de verkiezingen..
Of nog voor de verkiezingen, hij zal wel weggepromoveerd worden naar Europa, net als Jaap de Hoop Scheffer voor het CDA in 2002.
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
pi_81822365
Ik denk niet dat hij in de oppositie gaat zitten, heeft hij niks te zoeken, hij laat alleen maar over zich heen lopen. De PvdA zou er goed aan doen een goede leider te vinden die misschien nog niet bekend is.
_________________O_________________
pi_81822574
quote:
Op maandag 24 mei 2010 10:42 schreef Abraracadabra het volgende:
Ik denk niet dat hij in de oppositie gaat zitten, heeft hij niks te zoeken, hij laat alleen maar over zich heen lopen. De PvdA zou er goed aan doen een goede leider te vinden die misschien nog niet bekend is.
En gun zo iemand ook tijd. Met Rutte was het ook jarenlang zoeken tot het nu ineens begint te lopen.
  maandag 24 mei 2010 @ 10:55:05 #11
3542 Gia
User under construction
pi_81822666
quote:
Op maandag 24 mei 2010 10:50 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

En gun zo iemand ook tijd.
Hij is 63!!! Hoeveel tijd denk je dat hij nog heeft?
  maandag 24 mei 2010 @ 10:55:59 #12
57497 happyme28
I'm so happy
pi_81822689
quote:
Op maandag 24 mei 2010 10:50 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

En gun zo iemand ook tijd. Met Rutte was het ook jarenlang zoeken tot het nu ineens begint te lopen.
Rutte was/is jong Cohen loopt tegen de pensioenleeftijd aan. Stel dat het komende kabinet eindelijk weer eens de 4 jaar vol maakt dan is hij dus 67 gaat hij dan door tot zijn 71e om toch ooit nog eens premier te worden?
pi_81822755
Ik doel niet op Cohen, maar op:
quote:
De PvdA zou er goed aan doen een goede leider te vinden die misschien nog niet bekend is.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 24 mei 2010 @ 11:02:54 #14
862 Arcee
Look closer
pi_81822867
quote:
Op maandag 24 mei 2010 10:27 schreef marky het volgende:
Of stapt Cohen als hij geen premier wordt op?
Lijkt me wel. Misschien niet direct, maar wel op korte termijn.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_81822991
Hij heeft beloofd in de Kamer te gaan als de PvdA niet wint. Maar ik zie hem wel minister van Binnenlandse Zaken of iets degelijks worden als ze in een coalitie belanden. Als hij toch in de Kamer belandt dan zal hij zich wellicht snel weg laten promoveren. Om hem 4 jaar lang Kamerlid te laten wezen is zonde en hij wordt er ook niet gelukkig van. Misschien hebben ze binnenkort nog ergens een Commissaris van de Koningin nodig? En Tjeenk Willink (Raad van State) gaat binnenkort ook met pensioen.
pi_81823074
Cohen is een bestuurder. Die moet (vice-)premier zijn, minister, burgemeester... Hij is geen debater, dus ongeschikt als fractieleider in de Kamer.
Conclusie: als de PvdA geen regeringspartij wordt na 9 juni, dan zal Cohen ook weer snel van het landelijke politieke toneel verdwijnen.

Zijstap: Rutte is precies het tegenovergestelde van Cohen: een prima debater, maar geen bestuurder pur sang. Hij doet er goed aan om wel als opperbaas in de Kamer te blijven en een officiële functie als (vice-)premier aan een ander over te laten.
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
pi_81823389
Rutte is wel 2x staatssecretaris geweest. In 2002-2004 voor Sociale Zaken en in 2004-2006 voor Onderwijs. Dus hij heeft in ieder geval wat meer ervaring met besturen dan Balkenende had toen hij premier werd. Hoewel je je kan afvragen of het voldoende is, zeker gezien de komende roerige tijden.

Cohen moet inderdaad niet de Kamer in, maar ergens weer een bestuursrol krijgen.
pi_81823484
Cohen moet je gewoon weer wegstoppen ergens in Amsterdam.
pi_81823550
cohen was niet best, sterker nog, ik vond het echt een vernedering...alsof je een willekeurige administratieklerk verplicht en onvoorbereid mee liet doen aan dit debat...bizar echt dat ie op de 2de plaats is geeindigd.
van mij mag ie blijven want dan gaat de pvda lekker verliezen
pi_81823698
quote:
Op maandag 24 mei 2010 11:25 schreef HaagsPietje het volgende:
cohen was niet best, sterker nog, ik vond het echt een vernedering...alsof je een willekeurige administratieklerk verplicht en onvoorbereid mee liet doen aan dit debat...bizar echt dat ie op de 2de plaats is geeindigd.
van mij mag ie blijven want dan gaat de pvda lekker verliezen
De kijkersuitslag is natuurlijk niet gebaseerd op wie het het beste deed tijdens het debat maar gewoon op basis van je voorkeurspartij.
  maandag 24 mei 2010 @ 12:18:04 #21
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_81825400
quote:
Op maandag 24 mei 2010 11:29 schreef Monco10 het volgende:

[..]

De kijkersuitslag is natuurlijk niet gebaseerd op wie het het beste deed tijdens het debat maar gewoon op basis van je voorkeurspartij.
Drie rechtse partijen en één linkse en dan weet Cohen maar 23% te halen. Dan hebben toch veel linkse mensen niet voor cohen als winnaar gestemd. Sterker nog die hebben op een rechtse leider gestemd.
  maandag 24 mei 2010 @ 12:26:50 #22
139330 TNA
For the stars that shine
pi_81825747
quote:
Op maandag 24 mei 2010 11:10 schreef mazeind het volgende:
Cohen is een bestuurder. Die moet (vice-)premier zijn, minister, burgemeester... Hij is geen debater, dus ongeschikt als fractieleider in de Kamer.
Conclusie: als de PvdA geen regeringspartij wordt na 9 juni, dan zal Cohen ook weer snel van het landelijke politieke toneel verdwijnen.

Zijstap: Rutte is precies het tegenovergestelde van Cohen: een prima debater, maar geen bestuurder pur sang. Hij doet er goed aan om wel als opperbaas in de Kamer te blijven en een officiële functie als (vice-)premier aan een ander over te laten.
Ik ben het hier werkelijk geheel mee eens.
  maandag 24 mei 2010 @ 12:34:04 #23
503 Letterman
Niet Voeren!
pi_81826029
quote:
Op maandag 24 mei 2010 11:10 schreef mazeind het volgende:

Rutte heeft als staatssecretaris op bestuurlijk niveau meer gepresteerd dat Cohen in zijn tijd en Amsterdam bij elkaar. Rutte is wel degelijk een bestuurder maar heeft dit (nog) niet kunnen laten zien als man in een regeringspartij. Overigens heeft hij heel sterk binnen de VVD ervoor gezorgd dat de rust is terug gebracht
Begin bij het begin en eindig nooit!
  maandag 24 mei 2010 @ 12:38:47 #24
139330 TNA
For the stars that shine
pi_81826231
quote:
Op maandag 24 mei 2010 12:34 schreef Letterman het volgende:

[..]

Rutte heeft als staatssecretaris op bestuurlijk niveau meer gepresteerd dat Cohen in zijn tijd en Amsterdam bij elkaar. Rutte is wel degelijk een bestuurder maar heeft dit (nog) niet kunnen laten zien als man in een regeringspartij. Overigens heeft hij heel sterk binnen de VVD ervoor gezorgd dat de rust is terug gebracht
No offence, maar 'de rust terugbrengen' was een kwestie van jaren wachten. Ik kan toch moeilijk beweren dat Rutte destijds zo kordaat optrad.
  maandag 24 mei 2010 @ 12:45:20 #25
503 Letterman
Niet Voeren!
pi_81826480
quote:
Op maandag 24 mei 2010 12:38 schreef TNA het volgende:

[..]

No offence, maar 'de rust terugbrengen' was een kwestie van jaren wachten. Ik kan toch moeilijk beweren dat Rutte destijds zo kordaat optrad.
In mijn mening heeft ie wel kordaat opgetreden en dat ging ten kosten van de huidige Trotse moeder van TON....
Daarnaast is het voor de buitenwereld misschien afwachten maar binnenin natuurlijk nooit. Interne politiek onder de duim houden is echt heel lastig en moeilijk. Dat is zo bij een vereniging, een bedrijf en al helemaal bij een politieke partij. Verdiep je maar eens in de interne strijd van een locale partij in een gemeente. Bedenk je vervolgens dan maar eens in binnen een landelijke politiek organisatie. De politiek is soms net een mensen lichaam. Aan de buitenkant ziet het er goed uit maar van binnen verkankerd.
Begin bij het begin en eindig nooit!
pi_81832574
Ten eerste is Cohen geen 63, maar 62 jaar. Hij wordt in oktober pas 63. Hij kan prima een termijn afmaken als fractieleider. Verder kun je je afvragen of de debattechnieken van Cohen wel zo slecht zijn als sommigen beweren. Het verhaal gaat een beetje een eigen leven leiden, omdat Cohen een bepaalde stijl van debatteren heeft.

En als er een regering komt zonder PvdA-deelname, dan is het niet zo bijster relevant hoe je het in de oppositie doet. Dat is de afgelopen jaren wel gebleken. De VVD was onder leiding van Rutte erg onzichtbaar en zakte heel diep weg. Maar de laatste tijd is dat ineens omgeslagen in herstel. D66-leider Pechtold was de grote aanvoerder van de oppositie, stond zelfs op 25 zetels, maar daarvan zijn er nog maar 9 of 10 over.
pi_81832946
De PvdA komt gewoon in de regering, want dat kan niet anders. Er zal een regering moeten komen die meer dan ooit draagvlak heeft in de samenleving en dat kan niet zonder de PvdA. De VVD en het CDA willen teveel weghalen bij de gewone mensen, en dat wordt 1 grote staking achter elkaar in Nederland, en vermoedelijk heel veel sociale onrust, heel veel demonstraties, 1 groot gevecht met de vakbonden, misschien wel vandalisme (banken die in brand gestoken worden) enz. enz. Datgene dat er moet gebeuren zal geleidelijk moeten gebeuren, en het prille herstel van de economie niet aan moeten tasten en de mensen aan de onderkant van de samenleving zullen te eten en te drinken moeten hebben en moeten kunnen wonen, de PvdA heeft het meest evenwichtige en rustige herstelprogramma.
De oude mensen in het verpleegtehuis en het bejaardentehuis zullen verzorging moeten hebben en menswaardig moeten kunnen leven. Het CDA en de VVD zijn te weinig sociaal, dus ze zullen de PvdA nodig hebben om een acceptabel regeerprogramma te krijgen. Als het CDA het niet gaat redden en op zo'n 25 zetels blijft steken, dan zullen de VVD en de PvdA de basis van een nieuwe regering worden, met 1 of 2 partijen daarbij (uit het drietal D'66, Groen Links en CU). Cohen wordt of minister of minister-president dus.
  maandag 24 mei 2010 @ 16:06:09 #28
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_81833276
quote:
Op maandag 24 mei 2010 15:43 schreef Boldface het volgende:
Ten eerste is Cohen geen 63, maar 62 jaar. Hij wordt in oktober pas 63. Hij kan prima een termijn afmaken als fractieleider. Verder kun je je afvragen of de debattechnieken van Cohen wel zo slecht zijn als sommigen beweren. Het verhaal gaat een beetje een eigen leven leiden, omdat Cohen een bepaalde stijl van debatteren heeft.
Maar vind jij niet dat Job Cohen érg veel op Ad Melkert lijkt qua debatten?
pi_81833411
quote:
Op maandag 24 mei 2010 12:45 schreef Letterman het volgende:

[..]

In mijn mening heeft ie wel kordaat opgetreden en dat ging ten kosten van de huidige Trotse moeder van TON....
Daarnaast is het voor de buitenwereld misschien afwachten maar binnenin natuurlijk nooit. Interne politiek onder de duim houden is echt heel lastig en moeilijk. Dat is zo bij een vereniging, een bedrijf en al helemaal bij een politieke partij. Verdiep je maar eens in de interne strijd van een locale partij in een gemeente. Bedenk je vervolgens dan maar eens in binnen een landelijke politiek organisatie. De politiek is soms net een mensen lichaam. Aan de buitenkant ziet het er goed uit maar van binnen verkankerd.
Dat zal zeker een slangennest zijn, maar toch...ondanks alle partijen is er op rechts geen constructief alternatief. Wilders heeft niet bepaald veel verstand van de economie, Rita gaat ook regelmatig zelf de fout in (interne ruzies, hele slechte spotjes etc.). Als Rutte - en dat is misschien idd het moeilijke - maar lang genoeg rustig afwacht komen de kiezers bijna vanzelf terug (zeker omdat de VVD niet in de regering zat). Vraag me toch af of het écht aan de persoon Rutte ligt. [/offtopic]
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_81834501
ik schrok me kapot gister toen hij zei: deze cijfers heb ik nu niet paraat.
wat een vertoning, lijkt wel of de linkse partijen over the hill zijn en er een centrum rechts kabinet komt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')